Anouscha Nzume, Sylvana etc.

26-04-2017 16:51 2938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijgen deze vrouwen een podium om hun racistische uitlatingen tentoon te spreiden? Wat als ik , een blanke vrouw, een boek zou schrijven met als titel "Hallo zwarte mensen". Wat als ik als blanke vrouw keer op keer op tv zou klagen dat alle zwarten racistisch zijn en dat het echt vreselijk leven hier is, ondanks dat er genoeg mensen zijn die naar deze twee dames luisteren, een sprookjesfiguur aanpassen in de hoop dat het nu minder kwetsend is, ieder jaar Keti Koti en andere festivals toestaan, op scholen de slavernij onderwijzen etc. etc.



Iemand als Rosa Parks, Nelson Mandela, dat waren pas helden, die streden voor gelijkheid in een zeer ongelijk land. Dat is Nederland gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 17:23:

[...]



de meerderheidscultuur wordt bepaald door huidskleur? Deze stelling bewijst het gelijk van ANous. Wederom



Overigens, ken je de principes van de democratie en hoe je daarin met minderheden hoort om te gaan?Nou, ga jij toch lekker in Oeganda wonen en klagen dat men zich niet aanpast aan jouw cultuur en huidskleur?
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 17:25:

[...]



Nou, ga jij toch lekker in Oeganda wonen en klagen dat men zich niet aanpast aan jouw cultuur en huidskleur?

Anous en Syl zijn buitenlanders? Bedoel je dat?

Is natuurlijk onzin,
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 17:24:

[...]



lees even de rapporten onderwijsinspectie van de afgelopen 5 jaarDat gaat vaak over leerlingen die op het randje zitten, tussen havo en vmbo in. Vaak kiest men dan het lagere niveau en ja, dat is kwalijk, maar zodra deze leerlingen op de middelbare zitten stromen zij gewoon weer op.
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 17:24:

Ik heb op meerdere scholen gewerkt en de moslimmeisjes hadden daar vaak de allerhoogste cijfers, die werkten echt keihard. Veel van hen in de eindexamenklassen wilden geneeskunde gaan doen. Hoe kan het dat zij op het vwo terecht zijn gekomen volgens deze retoriek?lees even de rapporten. Dat is statistiek. Jij doet aan retoriek. Groot verschil
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 17:26:

[...]



Dat gaat vaak over leerlingen die op het randje zitten, tussen havo en vmbo in. Vaak kiest men dan het lagere niveau en ja, dat is kwalijk, maar zodra deze leerlingen op de middelbare zitten stromen zij gewoon weer op.lees even de rapporten.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 17:26:

[...]



Anous en Syl zijn buitenlanders? Bedoel je dat?

Is natuurlijk onzin,Anous is geboren in Rusland met een Afrikaanse vader en is dus buitenlander. Sylvana heeft de Surinaamse nationaliteit en is dus buitenlander.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 17:27:

[...]



lees even de rapporten. Dat is statistiek. Jij doet aan retoriek. Groot verschilLink van de rapporten graag.
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 17:27:

[...]



Anous is geboren in Rusland met een Afrikaanse vader en is dus buitenlander. Sylvana heeft de Surinaamse nationaliteit en is dus buitenlander.

je bent alleen nederlander met blond haar en blauwe ogen?

suriname was niet nederlands?
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 17:28:

[...]

Link van de rapporten graag.google: onderwijsinspectie 2016, onderwijsinspectie 2015, onderwijsinspectie 2014
Kunnen dit soort topics niet gewoon op actueel blijven? Heb die pijler niet voor niks op de negeer.
quote:Merlijne schreef op 26 april 2017 @ 17:31:

Kunnen dit soort topics niet gewoon op actueel blijven? Heb die pijler niet voor niks op de negeer.eens
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 17:29:

[...]



je bent alleen nederlander met blond haar en blauwe ogen?

suriname was niet nederlands?Ik heb blond haar en blauwe ogen en ben ook een buitenlander., want ben hier niet geboren. Suriname was 40 jaar geleden Nederlands, nu al jaren niet meer.
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 17:33:

[...]





Ik heb blond haar en blauwe ogen en ben ook een buitenlander., want ben hier niet geboren. Suriname was 40 jaar geleden Nederlands, nu al jaren niet meer.precies. hoe oud is syl?
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 17:33:

[...]





Ik heb blond haar en blauwe ogen en ben ook een buitenlander., want ben hier niet geboren. Suriname was 40 jaar geleden Nederlands, nu al jaren niet meer.als je buitenlander bent dan vraag ik me af waarom jij je zo druk maakt om onze cultuur. Onze cultuur is namelijk multi cultureel. Surinamers zijn gewoon nederlanders. Antillianen ook. Iedereen met een ned. paspoort is Nederlander ongeacht huidskleur of religie. Dat is Onze Cultuur
Alle reacties Link kopieren
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 17:12:

Maar ze spreekt alle blanken aan en zegt dat we allemaal micro-agressief reageren en vooroordelen hebben.



"Hallo witte mensen

In dit boek wil ik graag uitleggen hoe je als wit persoon je privilege kunt erkennen en hoe je door dat te begrijpen hopelijk ook racisme in de samenleving kunt inzien en aanvechten.- Anousha Nzume



Of we nu willen of niet, in Nederland leven we in een witte wereld. Eeuwenlang was 'wit' bepalend voor de maatschappelijke en culturele status quo. Maar sinds de hernieuwde Zwarte Piet-discussie lijkt 'wit' onder druk te staan als nooit tevoren.



Hallo witte mensen is een handleiding voor het leven in deze veranderende wereld. Vragen als: 'Waarom weer dat gezeur over Zwarte Piet?' 'Dan is blanke vla zeker ook racistisch?' 'Hoe zit het nou met het n-woord?' 'Iemand een tropische verrassing noemen is toch juist een compliment?', en: 'Waarom ga je niet terug naar je eigen land?', worden in dit boek beantwoord.



Aan de hand van persoonlijke anekdotes, wetenschappelijke publicaties ('in jip-en-janneketaal') en gesprekken met ervaringsdeskundigen, helpt Anousha Nzume witte mensen om te gaan met hun witte fragiliteit tussen de steeds mondiger wordende niet-witte mensen. En niet-witte mensen hoe om te gaan met de defensieve houding van witte mensen zodra hun privilege ter discussie staat. Dit alles brengt zij met liefde, compassie en geduld."



Ja, ik heb privilege als blanke in een overwegend blank land. Dat is normaal, minderheden zullen altijd eerst met wantrouwen worden bekeken, dat is mens eigen. Is dat prettig? Nee, vast niet, en daar kunnen we aan werken. Dat iemand als Typhoon wordt aangehouden vind ik overigens niet vreemd, die jongen ziet er niet al te netjes uit, dan vind ik het niet gek dat de politie hem als verdacht ziet. Iemand als Obama, NeilDeGrasse Tyson of Oprah komt beschaafd over en zal niet zo snel worden gecontroleerd. Hetzelfde geld t ook voor blanken, die getattoeerde broers die Idols wonnen zullen sneller worden aangehouden dan jij en ik.Echt heel erg grappig dat je die beschaafde Oprah noemt, die dus wel degelijk onheus bejegend is door haar kleur en van wie dit uitgebreid in de media is benoemd.
Alle reacties Link kopieren
Waarom blijf of ga je niet gewoon lekker op Actueel met je opruiende topics? Daar zit veel meer publiek wat in je straatje past.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gegoogled en Syl heeft de Surinaamse nationaliteit gehouden, dus is geen Nederlander. Ik heb een Nederlands paspoort en heb de nationaliteit, maar qua afkomst ben ik niet Nederlands en dat zijn Antillianen etc ook niet.



Er is een tweedeling tussen nationaliteit en afkomst, dat ik dat nog moet uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 26 april 2017 @ 17:36:

[...]





Echt heel erg grappig dat je die beschaafde Oprah noemt, die dus wel degelijk onheus bejegend is door haar kleur en van wie dit uitgebreid in de media is benoemd.Ja, dat klopt, maar als zij hier in een dure auto zou rijden zou niemand op of omkijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 16:57:

Nah, ik wil het gewoon van mij afzetten en lekker klagen, dat is het verschil tussen een topic starten en hun boek kopen of kijken naar wat ze op tv uitkramen.



Helemaal eens, en inderdaad úitkramen'', een behoorlijk gesprek voeren is er niet bij.



Aandachttrekkers.BAH!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 17:38:

[...]



Ja, dat klopt, maar als zij hier in een dure auto zou rijden zou niemand op of omkijken.Ik vind het ook heel erg bijzonder dat je dat gewoon zomaar aanneemt.
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 17:37:

Ik heb gegoogled en Syl heeft de Surinaamse nationaliteit gehouden, dus is geen Nederlander. Ik heb een Nederlands paspoort en heb de nationaliteit, maar qua afkomst ben ik niet Nederlands en dat zijn Antillianen etc ook niet.



Er is een tweedeling tussen nationaliteit en afkomst, dat ik dat nog moet uitleggen.toen zij geboren werd was suriname van nederland.
Alle reacties Link kopieren
Leuk artikel:



http://www.dagelijksestan ... gen-de-witte-nederlander/
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 17:42:

[...]



toen zij geboren werd was suriname van nederland.

Nu niet meer, dan had ze Nederlander moeten worden,



Toen ik geboren werd was half Oost-Europa van Rusland, nu zijn het ook onafhankelijke staten waarbij het volk een nieuwe nationaliteit heeft aangenomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 26 april 2017 @ 17:48:

Leuk artikel:



http://www.dagelijksestan ... gen-de-witte-nederlander/Als ze dat in Rusland had gedaan was ze volop uitgelachen door de pers.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend he, als mensen gewoon het recht hebben om een boek te schrijven? Of wil jij ze 'dat podium' afpakken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven