Anouscha Nzume, Sylvana etc.

26-04-2017 16:51 2938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijgen deze vrouwen een podium om hun racistische uitlatingen tentoon te spreiden? Wat als ik , een blanke vrouw, een boek zou schrijven met als titel "Hallo zwarte mensen". Wat als ik als blanke vrouw keer op keer op tv zou klagen dat alle zwarten racistisch zijn en dat het echt vreselijk leven hier is, ondanks dat er genoeg mensen zijn die naar deze twee dames luisteren, een sprookjesfiguur aanpassen in de hoop dat het nu minder kwetsend is, ieder jaar Keti Koti en andere festivals toestaan, op scholen de slavernij onderwijzen etc. etc.



Iemand als Rosa Parks, Nelson Mandela, dat waren pas helden, die streden voor gelijkheid in een zeer ongelijk land. Dat is Nederland gewoon niet.
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 12:04:

Missie-M,



Ik heb je er echt al best vaak op gewezen maar je blijft het steeds maar doen: het is echt heel beledigend en vervelend dat je in elke discussie over racisme, Sylvana, Zwarte Piet, etc over moslims, terroristen, Frankrijk, Europa en allerlei dat soort shit begint. Dat is ook een vorm van racisme, want Sylvana is geen moslim, heeft niks met moslims te maken, de problemen die zij aankaart hebben niks met moslims te maken, Zwarte Piet heeft niks met moslims te maken, en ga zo maar door.



Ik neem daar echt enorme aanstoot aan en heb volgens mij echt al tientallen malen verzocht om daar mee op te houden.



Dat geldt overigens ook voor YellowDiamond, bossanova en nog wat anderen.Het is dat mijn naam ertussen staat. Snap niet wat je bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 30 april 2017 @ 10:28:

vluchtelingen en asielzoekers op 1 lijn zetten, Kun je dit toelichten?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:SF_ schreef op 30 april 2017 @ 12:47:

[...]





Omdat discussiëren met jou niet gaat. Discussiëren kan alleen als je naar elkaar luistert en op elkaar reageert. Jij haalt er steeds allerlei dingen bij die niet te maken hebben met het topic en je doet dat alleen om te rellen.Dat is niet om te rellen. Ze is gewoon niet zo goed in begrijpend lezen. Die verontwaardiging en dat ze zelf wel 100.000 procent harder heeft moeten werken in haar leven dan anderen, dat zegt toch genoeg?
Ik heb haar onder de negeer gezet anders zou ik het er nog even bijzoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 30 april 2017 @ 12:24:

[...]



Pardon? ik heb het hier niet over moslims gehad en ook niet over zwarte piet.!Nee, maar je begint als we het hebben over mensen die jonge kinderen nikkerafval en apen noemen, wél over rechtse politici die bedreigd worden. Alsof het een iets met het ander te maken heeft. Echt walgelijk.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 12:55:

[...]





Nee, maar je begint als we het hebben over mensen die jonge kinderen nikkerafval en apen noemen, wél over rechtse politici die bedreigd worden. Alsof het een iets met het ander te maken heeft. Echt walgelijk.Ik snap wel dat ze verband leggen tussen enerzijds rechtse uitlatingen door bn'ers en anderzijds rechtse politici (zijn ook maar bn'ers) die ook extreem rechtse uitlatingen doen (zoals bijvoorbeeld 'kutmarokkanen' en 'achterlijke cultuur'). Wat vervelend voor je als je je daar al over opwindt en dat het daarover moet gaan.... Mensen die zich in een discussie veelvuldig met negatieve superlatieven uitdrukken, pff, die verpesten elke discussie en dit forum, mijns inziens. ;) Vind het ook meestal ongepast, want te extreem.
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 12:55:

[...]





Nee, maar je begint als we het hebben over mensen die jonge kinderen nikkerafval en apen noemen, wél over rechtse politici die bedreigd worden. Alsof het een iets met het ander te maken heeft. Echt walgelijk.

Het is beiden walgelijk.!

Uitschelden is sowieso walgelijk of het nou tegen 'mensen van kleur' is of tegen politici,journalisten,forummers etc.

Het 1 vind ik niet walgelijker dan het ander.!

Maar goed jij uiteraard wel en dat mag..
quote:bossanova schreef op 30 april 2017 @ 13:04:

[...]



Ik snap wel dat ze verband leggen tussen enerzijds rechtse uitlatingen door bn'ers en anderzijds rechtse politici (zijn ook maar bn'ers) die ook extreem rechtse uitlatingen doen (zoals bijvoorbeeld 'kutmarokkanen' en 'achterlijke cultuur'). Wat vervelend voor je als je je daar al over opwindt en dat het daarover moet gaan.... Mensen die zich in een discussie veelvuldig met negatieve superlatieven uitdrukken, pff, die verpesten elke discussie en dit forum, mijns inziens. ;) Vind het ook meestal ongepast, want te extreem.

Kut Marokkanen kwam in de eerste plaats van een PvdAer die wil ik nou niet extreem rechts noemen.

De meest walgelijke uitlatingen op twitter etc zie ik de laatste tijd toch vooral uit de linkse hoek komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 30 april 2017 @ 11:18:

[...]





[...]





Luister vooral wat docent filosofie Didier Lemaire zegt.



NOS

Nieuwsuur

Za 15 april, 2017



http://nos.nl/nieuwsuur/a ... de-franse-voorsteden.htmlWat wil je hiermee zeggen?
Voor iedereen die andere vormen van haat en discriminatie er steeds bij wil slepen: wat bedoel je daar nou mee?



En realiseer je je dat dat ook beledigend is? Ik vind het bijvoorbeeld vreselijk aanstootgevend hoe vaak antisemitisme er bij wordt gehaald om racistische uitingen te rechtvaardigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 30 april 2017 @ 13:04:

[...]



Ik snap wel dat ze verband leggen tussen enerzijds rechtse uitlatingen door bn'ers en anderzijds rechtse politici (zijn ook maar bn'ers) die ook extreem rechtse uitlatingen doen (zoals bijvoorbeeld 'kutmarokkanen' en 'achterlijke cultuur'). Wat vervelend voor je als je je daar al over opwindt en dat het daarover moet gaan.... Mensen die zich in een discussie veelvuldig met negatieve superlatieven uitdrukken, pff, die verpesten elke discussie en dit forum, mijns inziens. ;) Vind het ook meestal ongepast, want te extreem.



He? Ik snap gewoon echt niet wat hier staat. Ik had het over mensen die de baby van Anouk "nikkerafval" en haar kinderen "apen" noemen, simpelweg omdat ze zwart zijn. Dat heeft dus helemaal geen zak met rechtse uitlatingen, rechtse politici of wat dan ook te maken, maar met racisme. En daar gaat dit topic over.

Ik vind het inderdaad walgelijk dat je een baby "nikkerafval" noemen bagatelliseert door er ineens rechtse politici of moslims bij te halen. Vind jij dat wel normaal dan? Omdat er moslims zijn of rechtse politici moet je niet zeiken als een baby "nikkerafval" wordt genoemd? Is dat wat jij en YellowDiamond daarmee willen zeggen? En zo niet, wat willen jullie er dan mee zeggen?
Am Yisrael Chai!
quote:YellowDiamond schreef op 30 april 2017 @ 13:33:

[...]



Kut Marokkanen kwam in de eerste plaats van een PvdAer die wil ik nou niet extreem rechts noemen.

De meest walgelijke uitlatingen op twitter etc zie ik de laatste tijd toch vooral uit de linkse hoek komen.Het blijft een extreem rechtse uitlating, van wie die ook komt. Sowieso kijk ik voorbij het etiketje waarachter men zich schuilhoudt.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 30 april 2017 @ 13:32:

[...]



Het is beiden walgelijk.!

Uitschelden is sowieso walgelijk of het nou tegen 'mensen van kleur' is of tegen politici,journalisten,forummers etc.

Het 1 vind ik niet walgelijker dan het ander.!

Maar goed jij uiteraard wel en dat mag..Het heeft gewoon geen ene fuck met elkaar te maken! Wat wil je nu precies zeggen? Dat mensen zich niet mogen opwinden over het uitschelden van een onschuldige baby? Wat bedoel je nu eigenlijk precies?
Am Yisrael Chai!
quote:bossanova schreef op 30 april 2017 @ 13:54:

[...]





Het blijft een extreem rechtse uitlating, van wie die ook komt. Sowieso kijk ik voorbij het etiketje waarachter men zich schuilhoudt.Misschien de hoogste tijd om de definitie van extreem rechts eens te herzien.
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 13:55:

[...]





Het heeft gewoon geen ene fuck met elkaar te maken! Wat wil je nu precies zeggen? Dat mensen zich niet mogen opwinden over het uitschelden van een onschuldige baby? Wat bedoel je nu eigenlijk precies?

Iedereen wind zich maar op over wat hij/zij wil...!

Ik ben wel weer klaar met deze nonsens..
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 13:54:

[...]





He? Ik snap gewoon echt niet wat hier staat. Ik had het over mensen die de baby van Anouk "nikkerafval" en haar kinderen "apen" noemen, simpelweg omdat ze zwart zijn. Dat heeft dus helemaal geen zak met rechtse uitlatingen, rechtse politici of wat dan ook te maken, maar met racisme. En daar gaat dit topic over.

Ik vind het inderdaad walgelijk dat je een baby "nikkerafval" noemen bagatelliseert door er ineens rechtse politici of moslims bij te halen. Vind jij dat wel normaal dan? Omdat er moslims zijn of rechtse politici moet je niet zeiken als een baby "nikkerafval" wordt genoemd? Is dat wat jij en YellowDiamond daarmee willen zeggen? En zo niet, wat willen jullie er dan mee zeggen?Ik vind het niet normaal dat je mij vraagt of ik dergelijke uitlatingen normaal vind. Ik heb ook nooit gezegd dat als het één gebeurt het ander ook moet kunnen, wat een quatsch sla jij hier tegen mij uit zeg. Dát vind ik niet normaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 30 april 2017 @ 14:00:

[...]





Ik vind het niet normaal dat je mij vraagt of ik dergelijke uitlatingen normaal vind. Ik heb ook nooit gezegd dat als het een gebeurt het ander ook moet kunnen, wat een quatsch sla jij hier tegen mij uit zeg. Dát vind ik abnormaal!





Hallo, jij zegt net "ik snap wel dat ze verband leggen tussen enerzijds rechtse uitlatingen door bn'ers en anderzijds rechtse politici".



Jij snapt het verband dus wel, dat zeg je hier letterlijk.



Ik snap het verband niet en daarom vind ik de opmerking van YellowDiamond in de context van de discussie walgelijk. Jij spreekt mij daar nota bene nog op aan, dat ik dat walgelijk vind, en dan ga je nu zielig lopen piepen als ik je gewoon vraag wat je dan precies wil zeggen.



Leg het me dan nog maar eens uit, wat je dan wél bedoelde. Welk verband tussen het uitschelden van een baby en rechtse politici snap je dan precies?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 30 april 2017 @ 13:59:

[...]



Iedereen wind zich maar op over wat hij/zij wil...!

Ik ben wel weer klaar met deze nonsens..Nee, nu niet laf weglopen als het je te heet onder de voeten wordt. Wat had het bedreigen van rechtse politici te maken met het racisme jegens de kinderen van Anouk? En waarom haalde je het aan?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 13:55:

[...]





Het heeft gewoon geen ene fuck met elkaar te maken! Wat wil je nu precies zeggen? Dat mensen zich niet mogen opwinden over het uitschelden van een onschuldige baby? Wat bedoel je nu eigenlijk precies?racisme is gewoon strafbaar, bedreiging ook. Iemand uitschelden is niet netjes maar niet per definitie een strafbaar feit. Het een heeft dus inderdaad geen moer met het ander te maken. Dat snapt iedereen wel.
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 14:05:

[...]





Nee, nu niet laf weglopen als het je te heet onder de voeten wordt. Wat had het bedreigen van rechtse politici te maken met het racisme jegens de kinderen van Anouk? En waarom haalde je het aan?Olie op het vuur
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 30 april 2017 @ 12:30:

[...]



Klopt,maar dan denk ik niet zozeer aan missie..



Hiermee zet je jezelf dus in een bepaalde hoek. Ik snap dat nooit zo goed. De behoefte om achter iemand te gaan staan die volstrekt onzinnige uitlatingen doet in een bepaalde context. Dat zie je toch zelf ook wel? Door dit soort posts haal je jezelf enorm naar beneden vind ik.

Met Missie is het lastig discussiëren. Je wilt het als het ware hebben over het feit dat stoplichten 3 kleuren hebben. Missie zegt dan niet, dat klopt. Nee ze zegt, er zijn ook stoplichten die bij een boom staan.

Ja, ok, maar die hebben dan toch nog steeds drie kleuren? En daarop is de reactie dan weer dat ze zelfs wel eens een stoplicht op een heuveltje heeft zien staan, dus!



Daar kan je gewoon niets mee. En ik heb ook sterk de indruk dat ze daar zelf niet zo heel veel aan kan doen, daarom reageer ik er verder maar niet op, maar dat mag je blijkbaar niet zeggen hier.
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 14:04:

[...]





Hallo, jij zegt net "ik snap wel dat ze verband leggen tussen enerzijds rechtse uitlatingen door bn'ers en anderzijds rechtse politici".



Jij snapt het verband dus wel, dat zeg je hier letterlijk.



Ik snap het verband niet en daarom vind ik de opmerking van YellowDiamond in de context van de discussie walgelijk. Jij spreekt mij daar nota bene nog op aan, dat ik dat walgelijk vind, en dan ga je nu zielig lopen piepen als ik je gewoon vraag wat je dan precies wil zeggen.



Leg het me dan nog maar eens uit, wat je dan wél bedoelde. Welk verband tussen het uitschelden van een baby en rechtse politici snap je dan precies?Laatste keer, of die baby nu als achterlijk wordt uitgescholden omdat ze een andere culturele achtergrond heeft, een kutmarokkaan of nikkerafval, ik vind het allemaal even erg.
rechtse politici doen zelf aan haatzaaien volgens de rechter. Heeft er ook niks mee te maken maar is relevant als je extreem rechts graag in de slachtofferhoek plaatst
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet mee aan deze discussie (boeit me niet genoeg) maar begrijp wat mijn standpunt moet zijn.

Ik was vóór het Oekraine referendum.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 30 april 2017 @ 14:07:

[...]





Laatste keer, of die baby nu als achterlijk wordt uitgescholden omdat ze een andere culturele achtergrond heeft, een kutmarokkaan of nikkerafval, ik vind het allemaal even erg.



He? Waarom doe je dit? Waarom begin je ineens over iets anders?



Nogmaals: ik had het over de feitelijke racistische uitlatingen die diverse mensen jegens Anouk en haar kinderen hebben gedaan en dat ik niet snap dat die mensen niet vervolgd zijn.

Daarop reageert YellowDiamond dat mensen die rechtse politici bedreigen ook niet vervolgd worden.



Jij snapt dat ze daarover begint, zeg je, en ik snap dat niet. Want een baby voor nikkerafval uitmaken heeft net zo weinig met bedreigen van een politicus te maken als dat het met door rood rijden te maken heeft. En in mijn ogen slaat het dus als Kut op Dirk dat je vindt dat racisme niet vervolgd hoeft te worden omdat door rood rijden ook niet vervolgd wordt.



Jij ziet dat anders, zeg je. En ik vraag je waarom en hoe je dat dan ziet.



En in plaats van antwoord te geven begin je nu ineens over baby's kutmarokkanen noemen. Wat niet gebeurd is, maar weer gewoon een manier is om de aandacht af te leiden van hetgeen wél gebeurd is, namelijk dat een doodgewone mevrouw op Facebook een baby nikkerafval noemt. Waarom doe je dat, dat afleiden?
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven