Artikel 1. (De Politieke Partij)

28-12-2016 20:19 2303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op de Sylvana & DENK topics.



Voor wie de partij op de voet wil volgen, en/of meer over diens visie wil lezen:

Website Artikel 1.

Twitter Artikel 1.

Facebook Artikel 1.



Vorige Topics:

Deel 1. Sylvana Simons

Deel 2. Sylvana Simons bij DENK - deel II
Alle reacties Link kopieren
quote:Stjerna83 schreef op 28 december 2016 @ 22:41:

Dormouse en humanista, mooie bijdrages hebben jullie gegeven.



Welterusten allemaal!Dankjewel. Slaap lekker
Tvp, ik haak later weer in op de discussie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 28 december 2016 @ 20:29:

[...]





Vooralsnog staat er geen partijprogramma online. Maar ik las vandaag wel hier het volgende:



DENK gaf geen ruimte voor het werken naar echte gelijkwaardigheid, zegt oud-lid Sylvana Simons. De voormalige presentatrice begon haar eigen partij, en wil zich naast racisme vooral LHBT-discriminatie bestrijden.

Dát was niet de reden die Sylvana zei in het Elsevier-artikel dat ik vandaag geplaatst had op Het Sylvana-DENK II topic.



Dat ze nu roept over homorechten heeft ze voorheen niet gedaan, maar haar DENK-collega WEL Ik vermoed dat ze op dit topic heeft gelezen dat ik me meermaals afvroeg waarom ze echte discriminatie (homohaat en Jodenhaat) niet besprak?



Ook heb ik vandaag een filmpje van Sylvana bij Pauw geplaatst, waarin ze zegt dat ze heel zeker mee schrijft/schreef aan het programma van DENK. En alle steun en vrijheid kreeg van DENK.



ps. Waarom die links in de OP? Is dat sluikreclame? Ze was ook al op Lowlands ? voor haar speech? Ik had dan meteen het geld voor het entreekaartje terug gevraagd als ik er bezoeker was geweest. Dit hoort niet.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 29 december 2016 @ 00:18:

[...]







Dát was niet de reden die Sylvana zei in het Elsevier-artikel dat ik vandaag geplaatst had op Het Sylvana-DENK II topic.



Dat ze nu roept over homorechten heeft ze voorheen niet gedaan, maar haar DENK-collega WEL Ik vermoed dat ze op dit topic heeft gelezen dat ik me meermaals afvroeg waarom ze echte discriminatie (homohaat en Jodenhaat) niet besprak?



Ook heb ik vandaag een filmpje van Sylvana bij Pauw geplaatst, waarin ze zegt dat ze heel zeker mee schrijft/schreef aan het programma van DENK. En alle steun en vrijheid kreeg van DENK.



ps. Waarom die links in de OP? Is dat sluikreclame? Ze was ook al op Lowlands ? voor haar speech? Ik had dan meteen het geld voor het entreekaartje terug gevraagd als ik er bezoeker was geweest. Dit hoort niet.

Echte discriminatie=homohaat en Jodenhaat?

En dat is dan weer wat anders dan onechte discriminatie (discriminatie op grond van ras of huidskleur bijvoorbeeld )????
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 28 december 2016 @ 20:32:

Joh, niemand neemt zo'n truus toch serieus?! De politiek in willen met een opleiding tot danseres en kapster?! Een carriere als vj en presentratice van commerciele pulpprogramma's?



Die vrouw is niet wijs, en wie haar podium geft tot deze waanzin ook niet.Op Youtubefilmpe vertelde ze in (WhyGirl) dat ze wou dansen want ze was niet geschikt voor een baan van 9 tot 5.. Kamerleden maken wel lange dagen achter hun bureau, toch?



ps. terug te komen op dat filmpje bij WhyGirl.:Het gaat over "kritiek op je uiterlijk? De manier om er sterker uit te komen. Sylvana Simons" In dat filmpje, toen ze het hadden over "because you whering your natural hair?" Zei ze : Wit, man en hetro is de norm. De rest : vrouw en zwart, homo en transgender iss free target.

?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:titta schreef op 29 december 2016 @ 00:27:

[...]



Echte discriminatie=homohaat en Jodenhaat?

En dat is dan weer wat anders dan onechte discriminatie (discriminatie op grond van ras of huidskleur bijvoorbeeld )????Het ging toen alleen over het sinterklaasfeest wat zij omschreef als "een racistische karikatuur", ik vind dat dus NIET zo. Ik had toen meerdere filmpjes geplaatst over racisme waar Sylvana het nooit over had.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 29 december 2016 @ 00:18:

[...]







Dát was niet de reden die Sylvana zei in het Elsevier-artikel dat ik vandaag geplaatst had op Het Sylvana-DENK II topic.



Dat ze nu roept over homorechten heeft ze voorheen niet gedaan, maar haar DENK-collega WEL Ik vermoed dat ze op dit topic heeft gelezen dat ik me meermaals afvroeg waarom ze echte discriminatie (homohaat en Jodenhaat) niet besprak?



Ook heb ik vandaag een filmpje van Sylvana bij Pauw geplaatst, waarin ze zegt dat ze heel zeker mee schrijft/schreef aan het programma van DENK. En alle steun en vrijheid kreeg van DENK.



ps. Waarom die links in de OP? Is dat sluikreclame? Ze was ook al op Lowlands ? voor haar speech? Ik had dan meteen het geld voor het entreekaartje terug gevraagd als ik er bezoeker was geweest. Dit hoort niet.



Waarom zou ik de links niet in de OP zetten? Het topic gaat over een politieke partij, het lijkt mij dan niet meer dan logisch om naar hun site etc. te verwijzen.

Heeft niets met sluikreclame van doen, sterker nog, als het sluikreclame had moeten zijn had ik het wel subtieler in een tekst verwerkt.

Ik vind het nuttige links voor mensen die de ontwikkelingen rondom deze partij willen volgen, naast andere media waarvan ik vrij zeker ben dat veelvuldig aangehaald zal worden.

Wat mij betreft zouden zulke links in meer topics mogen staan, net als überhaupt meer bronnen wanneer het over vermeende uitspraken gaat. Dergelijke links maken het eenvoudig zaken na te gaan en verifiëren.



Wat betreft het artikel uit de Elsivier, dit was de opening van het artikel welke ik daar (en nu ook hier) geplaatst had. Het citaat is bedoeld om een indicatie te geven van de inhoud van het artikel, waar ik naar linkte als antwoord op de vraag of ze zich met meer bezighield dan racisme.

Voel je vrij om je eigen link hier ook te plaatsen.



In hoeverre ze bij DENK alle vrijheid had en dat nu ontkent, of dat ze die vrijheid niet had en erover loog: dat zal nog wel of biet blijken. Het is niet de eerste keer dat een politicus die uit een partij stapt zegt dat zijn of haar voorgaande uitspraken opgelegd waren, noch zal ze de laatste zijn. En ik gok dat de waarheid in het midden ligt.



Oh ja, nog even over de linkjes: moet er nog iets anders bij volgens jou? Links naar sites die de uitspraken/standpunten/tweets bekritiseren, analyseren, wat dan ook? Persoonlijk geef ik de voorkeur om het origineel te lezen en er zelf een mening over te vormen- maar als ik in de minderheid blijk voeg ik gerust meer toe.

Maar het lijkt mij dat iemand die dit topic leest om de ontwikkelingen binnen/over de partij te volgen, graag die informatie lezen zoals zij het zelf presenteren. Om vervolgens eventueel meningen erover op te zoeken of te ventileren.

En mocht ik een kans zien een volgend PVV-topic te openen, zal ik ook hetzelfde soort links plaatsen. Of van elke andere partij- mocht dat gewenst worden. Maar er is al een topic over de verkiezingen in het algemeen en over deze twee lijkt men hier het liefst te praten.



Maar goed. De voornaamste vraag die ok heb naar aanleiding van jou post:

Wat bedoel je met "echte discriminatie" en welke is dan "nep"? Volgens mij zijn alle vormen van discriminatie even legitiem.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 29 december 2016 @ 00:38:

[...]





Het ging toen alleen over het sinterklaasfeest wat zij omschreef als "een racistische karikatuur", ik vind dat dus NIET zo. Ik had toen meerdere filmpjes geplaatst over racisme waar Sylvana het nooit over had.



En wat is je punt hiermee? Het COC richt zich voornamelijk op de discriminatie en geweld tegen LHGBT'ers, zijn zij dan ook meteen nep? Omdat ze niet ook naar antisemitisme kijken?

Is Wilders dom omdat hij zich alleen richt op Islamitisch terreur en niet op alle andere vormen ervan/ideologieën achter aanslagen?



En voor zwarte piet loopt een ander topic. Hier: Algemeen "zwarte" pietentopic
Alle reacties Link kopieren
Overigens, als je de links ongepast vind: voel je vrij te staffen. Volgens mij is het niet tegen de huisregels.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 29 december 2016 @ 00:42:

[...]





Waarom zou ik de links niet in de OP zetten? Het topic gaat over een politieke partij, het lijkt mij dan niet meer dan logisch om naar hun site etc. te verwijzen.

Heeft niets met sluikreclame van doen, sterker nog, als het sluikreclame had moeten zijn had ik het wel subtieler in een tekst verwerkt.

Ik vind het nuttige links voor mensen die de ontwikkelingen rondom deze partij willen volgen, naast andere media waarvan ik vrij zeker ben dat veelvuldig aangehaald zal worden.

Wat mij betreft zouden zulke links in meer topics mogen staan, net als überhaupt meer bronnen wanneer het over vermeende uitspraken gaat. Dergelijke links maken het eenvoudig zaken na te gaan en verifiëren.



Wat betreft het artikel uit de Elsivier, dit was de opening van het artikel welke ik daar (en nu ook hier) geplaatst had. Het citaat is bedoeld om een indicatie te geven van de inhoud van het artikel, waar ik naar linkte als antwoord op de vraag of ze zich met meer bezighield dan racisme.

Voel je vrij om je eigen link hier ook te plaatsen.



In hoeverre ze bij DENK alle vrijheid had en dat nu ontkent, of dat ze die vrijheid niet had en erover loog: dat zal nog wel of biet blijken. Het is niet de eerste keer dat een politicus die uit een partij stapt zegt dat zijn of haar voorgaande uitspraken opgelegd waren, noch zal ze de laatste zijn. En ik gok dat de waarheid in het midden ligt.



Oh ja, nog even over de linkjes: moet er nog iets anders bij volgens jou? Links naar sites die de uitspraken/standpunten/tweets bekritiseren, analyseren, wat dan ook? Persoonlijk geef ik de voorkeur om het origineel te lezen en er zelf een mening over te vormen- maar als ik in de minderheid blijk voeg ik gerust meer toe.

Maar het lijkt mij dat iemand die dit topic leest om de ontwikkelingen binnen/over de partij te volgen, graag die informatie lezen zoals zij het zelf presenteren. Om vervolgens eventueel meningen erover op te zoeken of te ventileren.

En mocht ik een kans zien een volgend PVV-topic te openen, zal ik ook hetzelfde soort links plaatsen. Of van elke andere partij- mocht dat gewenst worden. Maar er is al een topic over de verkiezingen in het algemeen en over deze twee lijkt men hier het liefst te praten.



Maar goed. De voornaamste vraag die ok heb naar aanleiding van jou post:

Wat bedoel je met "echte discriminatie" en welke is dan "nep"? Volgens mij zijn alle vormen van discriminatie even legitiem.Het is reclame voor de verkiezingen. Ik mocht niet eens de link van mijn blogsite plaatsen in mijn account. Jij hebt drie links in de OP.



Ik kan nu geen filmlink plaatsen, maar zie het filmpje WhyGirl (mei 2014)" Kritiek op je uiterlijk. De manier om er sterker uit te komen" Daarin zeggen ze "Wit, man en hetro is de norm" Vrouw en zwart , homo en transgender was free-target. enz.enz.



In DWDD was ze altijd een gerespecteerd tafeldame. Luister wat ze er over vertelt.



Het Sinterklaasfeest is geen racisme, dat bedoelde ik met geen echte racisme.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 29 december 2016 @ 00:18:

[...]







Dát was niet de reden die Sylvana zei in het Elsevier-artikel dat ik vandaag geplaatst had op Het Sylvana-DENK II topic.



Dat ze nu roept over homorechten heeft ze voorheen niet gedaan, maar haar DENK-collega WEL Ik vermoed dat ze op dit topic heeft gelezen dat ik me meermaals afvroeg waarom ze echte discriminatie (homohaat en Jodenhaat) niet besprak?

WW

.



.Ik denk dat ze het nu opeens ook over homorechten heeft, omdat een van de oprichters van haar nieuwe clubje homo is en het dus voor art1 een issue is. Al was dus, voor Sylvana erbij kwam. En zij is nu de woordvoerder.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 29 december 2016 @ 00:57:

[...]





Het is reclame voor de verkiezingen. Ik mocht niet eens de link van mijn blogsite plaatsen in mijn account. Jij hebt drie links in de OP.



Ik kan nu geen link plaatsen, maar zie het filmpje WhyGirl (mei 2014)" Kritiek op je uiterlijk. De manier om er sterker uit te komen" Daarin zeggen ze "Wit, man en hetro is de norm" Vrouw en zwart , homo en transgender was free-target. enz.enz.



In DWDD was ze altijd een gerespecteerd tafeldame. Luister wat ze er over vertelt.



Het Sinterklaasfeest is geen racisme, dat bedoelde ik met geen echte racisme.



Het is geen reclame voor de verkiezingen. Het is de eigen website van de partij en hun accounts op social media. Primaire bronnen. Gelijk elke andere partij. Maar goed- morgen zal ik een mooi topic maken met alle links naar alle eigen websites en Facebook- en Twitter-accounts van alle andere partijen.



Het is ook iets volslagen anders dan het plaatsen/promoten van een eigen blog waar jijzelf gewin bij hebt. Ook is dit overduidelijk geen link naar een blog. En voor de duidelijkheid: de links zijn niet van mij noch heb ik er op enige andere wijze mee te maken dan dat ik ze volg. Ik schrijf het niet. Ik beheer het niet. Ik heb er geen gewin bij.



Appels en peren.



Wat betreft de link die je nu niet kan plaatsen: Doe het gerust later wanneer je het wel kan.



En ze heeft zich over veel meer vormen can racisme uitgesproken dan enkel het Sinterklaas-feest. Maar nogmaals, dat debat heeft een eigen topic.
quote:missie_m schreef op 29 december 2016 @ 00:57:

[...]



Het Sinterklaasfeest is geen racisme, dat bedoelde ik met geen echte racisme.Dat vind jij. Hoe zwarte Piet wordt afgebeeld vinden andere mensen wel racistisch. Wie ben jij om te zeggen dat jouw waarheid de absolute waarheid is?
Alle reacties Link kopieren
@Missie: ik heb het zelf maar even aan de Mods gevraagd in het CM-topic. Dan kunnen we rustig hun oordeel afwachten en in de tussentijd/daarna on-topic blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 29 december 2016 @ 00:18:

[...]







Dát was niet de reden die Sylvana zei in het Elsevier-artikel dat ik vandaag geplaatst had op Het Sylvana-DENK II topic.



Dat ze nu roept over homorechten heeft ze voorheen niet gedaan, maar haar DENK-collega WEL Ik vermoed dat ze op dit topic heeft gelezen dat ik me meermaals afvroeg waarom ze echte discriminatie (homohaat en Jodenhaat) niet besprak?



Ook heb ik vandaag een filmpje van Sylvana bij Pauw geplaatst, waarin ze zegt dat ze heel zeker mee schrijft/schreef aan het programma van DENK. En alle steun en vrijheid kreeg van DENK.



ps. Waarom die links in de OP? Is dat sluikreclame? Ze was ook al op Lowlands ? voor haar speech? Ik had dan meteen het geld voor het entreekaartje terug gevraagd als ik er bezoeker was geweest. Dit hoort niet.Lees ik het nou goed, dat jij denkt, dat Sylvana jouw bijdragen aan dit topic gelezen heeft en dat ze het daarom nu over homorechten heeft?
Ik heb zojuist een ingezonden stukje op Joop gelezen van de docent maatschappijleer Bram Verhappen waar ze nu mee is (voor zolang het duurt)



Dat is toch zelfs voor de gemiddelde Joop lezer een belediging voor de intelligentie, hij is bijvoorbeeld niet gewoon homo (op zich al totaal onbelangrijk) maar 'een persoon met een niet heteroseksueel normatieve geaardheid'.



Dat gaat nog lachen worden...
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 28 december 2016 @ 21:20:

Ff voor de duidelijkheid. Hoewel ze zelf anders suggereert, heeft Sylvana deze partij helemaal niet opgericht. Ze is er alleen naar over overgestapt.



http://politiek.tpo.nl/20 ... sylvana-partij-artikel-1/Daar begint de leugen al. Als men al niet eerlijk is over wie de partij Artikel.1 (of ART1KEL) heeft opgericht en wanneer, ga ik me afvragen met hoeveel en welke leugens Sylvana Simons in de toekomst komt... Maak je borst maar nat!
World of Warcraft: Legion
Dit artikel beslaat de halve voorpagina van de Telegraaf:



http://www.telegraaf.nl/b ... e_wekenlang_toneel__.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 29 december 2016 @ 09:34:

Dit artikel beslaat de halve voorpagina van de Telegraaf:



http://www.telegraaf.nl/b ... e_wekenlang_toneel__.htmlLet op mijn woorden: Dit is nog maar het begin...
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:humanista schreef op 29 december 2016 @ 08:28:

[...]





Lees ik het nou goed, dat jij denkt, dat Sylvana jouw bijdragen aan dit topic gelezen heeft en dat ze het daarom nu over homorechten heeft?



Als een stuk al invloed gehad zou hebben gok ik dat het eerder dat ingezonden stuk ergens uit november geweest zal zijn- Echter is het helemaal geen nieuw thema. In het partijprogramma van DENK staat oa. heb volgende:



Halt aan haat

DENK roept daarom een halt toe aan de groeiende tendensen van alledaagse vormen van xenofobie, homofobie, islamofobie, moslimhaat, afrofobie, antisemitisme en racisme in onze samenleving

en biedt met democratische middelen weerstand tegen politieke haatzaaiers en electoraal- opportunistische splijtzwammen. Want omdat de zwijgende meerderheid blijft zwijgen, is het geluid van DENK harder nodig dan ooit.



https://www.bewegingdenk. ... gramma_DENK_2017-2021.pdf (pagina 10)
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 28 december 2016 @ 20:32:

Joh, niemand neemt zo'n truus toch serieus?! De politiek in willen met een opleiding tot danseres en kapster?! Een carriere als vj en presentratice van commerciele pulpprogramma's?



Die vrouw is niet wijs, en wie haar podium geft tot deze waanzin ook niet.



Haar achtergrond en werkervaring vind ik een drogreden om haar af te serveren. Aan de ene kant zeikt iedereen dat alleen "de elite" de macht heeft, maar zodra er iemand komt die een totaal andere achtergrond heeft zou je die ook niet serieus mogen nemen.



En in dit geval zijn er genoeg inhoudelijke argumenten om haar niet in de politiek te willen hebben... (bijvoorbeeld dat ze door haar manier van handelen geen enkele kans heeft om iets te bereiken).
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 29 december 2016 @ 01:16:

[...]



Dat vind jij. Hoe zwarte Piet wordt afgebeeld vinden andere mensen wel racistisch. Wie ben jij om te zeggen dat jouw waarheid de absolute waarheid is?Maar zo gaat het toch in alle discussies? Dat meningen worden verkondigd als de waarheid? We doen het allemaal.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
1 stem heeft ze iig. Die van Dormouse
Dat stuk in de telegraaf hangt van losse statements zonder onderbouwing aan elkaar. Het gaat erom dat de website al 2 weken eerder was geregistreerd en ze impliceren meteen dat Sylvana dat hoogstpersoonlijk heeft gedaan en dús blablabla.....



Het lijkt mij een stuk waarschijnlijker dat ze na 2 weken is aangesloten bij de partij in oprichting. Ben benieuwd wat hierover volgt.
quote:tanteslankie schreef op 29 december 2016 @ 10:04:

[...]





Maar zo gaat het toch in alle discussies? Dat meningen worden verkondigd als de waarheid? We doen het allemaal.Gelukkig niet. In goede, intelligente discussies worden argumenten gebruikt. Dan maak je bewust onderscheid tussen "ik vind" en "dat is". Op de universiteit kom je met zoiets niet weg en in een rechtszaal ook niet, gelukkig. Daar zouden we in de maatschappij in het algemeen ook een stuk kritischer naar moeten kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven