Artikel 1. (De Politieke Partij)

28-12-2016 20:19 2303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op de Sylvana & DENK topics.



Voor wie de partij op de voet wil volgen, en/of meer over diens visie wil lezen:

Website Artikel 1.

Twitter Artikel 1.

Facebook Artikel 1.



Vorige Topics:

Deel 1. Sylvana Simons

Deel 2. Sylvana Simons bij DENK - deel II
QED
Kritiek is ook prima. Maar praat dan over de inhoud.



Het gaat meestal over 'gekwebbel', 'hysterisch gedoe' en 'boos gedrag'. Dat ze aardiger moet zijn of vaker moet lachen. Of gewoon dr bek moet houden of geen echte Nederlander is. En steeds weer die toon.



Daar val ik over. Je hebt geen verplichting om aardig te zijn. Geert Wilders hoort nooit dat hij wat meer moet lachen. Dat is gewoon seksisme.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 16 maart 2017 @ 00:10:

Syl mag weer een nieuwe baan zoeken. Misschien toch de kappersschool afmaken dan. Ik moest ineens denken aan Beauty school drop out



Fijn dat de meeste mensen blijkbaar toch liever echte politici hebben dan een uitgerangeerde presentatrice met een single-issuepartij. Een knuffel is nog geen stem he.. Ik hoop dat ze een manier vindt om waar ze voorstaat beter over te brengen, want heus niet elke boodschap die ze heeft is verkeerd, ze brengt het alleen op een manier waar bij mij (en een hoop andere zo te zien) mijn nekharen van overeind gaan staan..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:MwTheelepel schreef op 16 maart 2017 @ 08:58:

[...]





Misschien toch de kappersschool afmaken dan. Ik moest ineens denken aan Beauty school drop out



Fijn dat de meeste mensen blijkbaar toch liever echte politici hebben dan een uitgerangeerde presentatrice met een single-issuepartij. Een knuffel is nog geen stem he.. Ik hoop dat ze een manier vindt om waar ze voorstaat beter over te brengen, want heus niet elke boodschap die ze heeft is verkeerd, ze brengt het alleen op een manier waar bij mij (en een hoop andere zo te zien) mijn nekharen van overeind gaan staan..

Maar als je zelf al zegt dat je het inhoudelijk niet eens zo oneens met haar bent maar dat je je stoort aan de manier waarop, dan ligt er bij jou toch ook een verantwoordelijkheid om je open te stellen voor haar kritiek?



Ik ben het met je eens, Sylvana is een slechte politicus, maar dat is niet per sé een slechte eigenschap

Er wordt in deze topics heel wat energie verspild aan de persoon Sylvana terwijl de problematiek die ze aankaart moedwillig links blijft liggen. Dát is een veel grotere zorg dan of zij haar kappersopleiding wel of niet af gaat maken.



Dus, kom tot de inhoud. Net als dat wij al lang niet meer over het belachelijke kapsel van Geert praten wordt het tijd om behalve de kappersopleiding van Sylvana ook in te gaan op de zaken die ze aankaart. Na drie bash-topics Sylvana is dat niet te veel gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 16 maart 2017 @ 00:05:

Ik zeg niet dat 'men' een racist of seksist is. Ik zeg dat veel van de kritiek op Sylvana, en het beeld wat van haar gecreerd wordt, geent is op seksistische stereotiepen.



Persoon versus gedrag.



Is dat zo?

ik vond Buma afstotelijk. Kan die man echt niet zien. Ben ik nu een seksist?



En mbt sylvana: goed dat ze de boodschap brengt, alleen vind ik haar meer op haar plaats in een maatschappelijke organisatie dan in de politiek.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 16 maart 2017 @ 10:18:

[...]





Is dat zo?

ik vond Buma afstotelijk. Kan die man echt niet zien. Ben ik nu een seksist?



En mbt sylvana: goed dat ze de boodschap brengt, alleen vind ik haar meer op haar plaats in een maatschappelijke organisatie dan in de politiek.Welke maatschappelijke organisatie? Want dat zie ik nou helemaal niet. Ze wekt agressie en irritatie, heeft weinig tot geen inlevingsvermogen in een ander, en dat is geen goede basis voor een maatschappelijke organisatie.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 16 maart 2017 @ 00:10:

Syl mag weer een nieuwe baan zoeken. Ik had het voorspeld
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 16 maart 2017 @ 00:12:

Kritiek is ook prima. Maar praat dan over de inhoud.



Het gaat meestal over 'gekwebbel', 'hysterisch gedoe' en 'boos gedrag'. Dat ze aardiger moet zijn of vaker moet lachen. Of gewoon dr bek moet houden of geen echte Nederlander is. En steeds weer die toon.



Daar val ik over. Je hebt geen verplichting om aardig te zijn. Geert Wilders hoort nooit dat hij wat meer moet lachen. Dat is gewoon seksisme.Hoe sprak SS ook alweer over de arrestatie van Ebru Umar?



https://youtu.be/uYK4IUHwTZg Sylvana Simons EXPOSED! Ze toont haar walgelijkheid!



Ze schreef mee met het programma van DENK. En daar is ze trots op. Hoor het zelf:



https://youtu.be/4Pxwlsl_o3M Pauw: Wilfred Genee vs. Sylvana Simons (over loyaliteit DENK richting Erdogan)
LOEP ME MAAR aub.
quote:kadanz schreef op 16 maart 2017 @ 10:16:

[...]



Maar als je zelf al zegt dat je het inhoudelijk niet eens zo oneens met haar bent maar dat je je stoort aan de manier waarop, dan ligt er bij jou toch ook een verantwoordelijkheid om je open te stellen voor haar kritiek?



Ik ben het met je eens, Sylvana is een slechte politicus, maar dat is niet per sé een slechte eigenschap

Er wordt in deze topics heel wat energie verspild aan de persoon Sylvana terwijl de problematiek die ze aankaart moedwillig links blijft liggen. Dát is een veel grotere zorg dan of zij haar kappersopleiding wel of niet af gaat maken.



Dus, kom tot de inhoud. Net als dat wij al lang niet meer over het belachelijke kapsel van Geert praten wordt het tijd om behalve de kappersopleiding van Sylvana ook in te gaan op de zaken die ze aankaart. Na drie bash-topics Sylvana is dat niet te veel gevraagd.



Dan moet je zelf niet aankomen met parelkettingen en plooirokken in een ander topic.



Elke poging tot inhoudelijke kritiek wordt hier afgedaan als een isme, zo kom je niet verder he, 't zal wel een doel dienen.



Ik krijg trouwens jeuk (en niet op de goede plek) van Jesse Klaver: vreselijk gemaakt en een onnozel partijprogramma. Ik ben een seksist, hoezee!
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 16 maart 2017 @ 10:55:

[...]





Hoe sprak SS ook alweer over de arrestatie van Ebru Umar?



https://youtu.be/uYK4IUHwTZg Sylvana Simons EXPOSED! Ze toont haar walgelijkheid!



Ze schreef mee met het programma van DENK. En daar is ze trots op. Hoor het zelf:







https://youtu.be/4Pxwlsl_o3M Pauw: Wilfred Genee vs. Sylvana Simons (over loyaliteit DENK richting Erdogan)
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:positivodo schreef op 16 maart 2017 @ 00:08:

Zoals verwacht: 0 zetels Gelukkig maar!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 15 maart 2017 @ 21:59:

In Nederland zijn gelukkig alle mensen gelijkwaardig, dat is zo verankerd in onze wet, wel frappant dat Sylvana een enkeling heeft kunnen wijsmaken dat dat niet zo is en haar club ondertussen het tegenovergestelde wil bereiken.





Sylvana, tot december dan maar weer, niet eerder a.u.b.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 16 maart 2017 @ 11:04:

[...]





Dan moet je zelf niet aankomen met parelkettingen en plooirokken in een ander topic.



Elke poging tot inhoudelijke kritiek wordt hier afgedaan als een isme, zo kom je niet verder he, 't zal wel een doel dienen.



Ik krijg trouwens jeuk (en niet op de goede plek) van Jesse Klaver: vreselijk gemaakt en een onnozel partijprogramma. Ik ben een seksist, hoezee!Zonder Artikel 1 in de kamer mogen we dat gewoon weer zeggen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 16 maart 2017 @ 11:04:

[...]





Dan moet je zelf niet aankomen met parelkettingen en plooirokken in een ander topic.



Elke poging tot inhoudelijke kritiek wordt hier afgedaan als een isme, zo kom je niet verder he, 't zal wel een doel dienen.



Ik krijg trouwens jeuk (en niet op de goede plek) van Jesse Klaver: vreselijk gemaakt en een onnozel partijprogramma. Ik ben een seksist, hoezee!En dat traantje toen hij zijn vrouw erbij haalde. Half vrouwelijk Nederland zat te soppen op de bank.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ze weet inhoudelijk dus niet tot me door te dringen. Haar presentatie houdt dat tegen . Ik hoor haar vooral jammeren en op een toon waar mij de zin in luisteren van vergaat.



Naar iemand die vals zingt luister ik ook niet. Pas als het redelijk klinkt beluister ik de tekst.
quote:MaryCrawley schreef op 15 maart 2017 @ 23:10:

[...]



Eens. Ik vind het bizar hoe druk iedereen zich maakt om deze zwarte vrouw die haar mening geeft.



Drukker dan om een populist, een pro-verkrachtigingspoliticus en trump/erdogan-aanhangers.



Kijk eens diep in de spiegel en vraag je af waarom dat zo is.quote:MaryCrawley schreef op 15 maart 2017 @ 23:49:

Het is onder andere seksisme.



Het 'gekwebbel' van Sylvana waarin ze oproept tot gelijkheid roept meer weerstand op dan de meest afschuwelijke uitspraken van mannen.



Ik vind dat ongelofelijk. Als je haar niet interessant vind, wat is er dan zo erg? Waarom is het zo'n punt dat een zwarte vrouw een mening uit? Laat haar lekker.



Die verschrikkelijke manier van doen zie ik ook totaal niet. Sterker nog, ik vind het verbazingwekkend hoe rustig ze blijft. Het is een beeld wat van haar gecreerd is uit (seksistische) stereotiepen.Weet je wat ik bizar vind, dat jij in deze berichten zo nadrukkelijk moet wijzen op dat het een zwarte vrouw is, wat is hemelsnaam voegt dit benoemen van iemands huidskleur toe ?
En nog steeds gaat het niet over de inhoud.
quote:marjorette schreef op 16 maart 2017 @ 18:58:

[...]





[...]





Weet je wat ik bizar vind, dat jij in deze berichten zo nadrukkelijk moet wijzen op dat het een zwarte vrouw is, wat is hemelsnaam voegt dit benoemen van iemands huidskleur toe ?

Omdat dat de reden is dat er op Sylvana gereageerd wordt zoals er gebeurt. Omdat ze zwart is en omdat ze een vrouw is. Als een blanke man exact hetzelfde had gedaan en gezegd waren er hele andere reacties gekomen. Er zijn dagelijks blanke mannen op tv met extremere denkbeelden en onredelijker gedrag en die worden daar lang niet zo op afgestraft als Sylvana.



Overigens noemt ze zichzelf een zwarte vrouw dus het is haar eigen beschrijving en niet een die ik verzin.
...
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 17-03-2017 00:46
Reden: Verwijderd, omdat alles weer discussie geeft. Het lijkt een sport om alles om te vormen wat er niet staat. Ik vergeleek het met voetbal en de entourage.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:marjorette schreef op 16 maart 2017 @ 18:58:

[...]





[...]





Weet je wat ik bizar vind, dat jij in deze berichten zo nadrukkelijk moet wijzen op dat het een zwarte vrouw is, wat is hemelsnaam voegt dit benoemen van iemands huidskleur toe ?Inderdaad. Als je gelijke behandeling wil (en ik lees wat ze zelf zegt over haar jeugd,dan heb ik niet de indruk dat SS last had of ondervond vanwege haar kleur) waarom dan een partij voor 'zwarte mensen' want dat zegt ze wel. Gelijk is gelijk.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 16 maart 2017 @ 23:57:

[...]



Omdat dat de reden is dat er op Sylvana gereageerd wordt zoals er gebeurt. Omdat ze zwart is en omdat ze een vrouw is. Als een blanke man exact hetzelfde had gedaan en gezegd waren er hele andere reacties gekomen. Er zijn dagelijks blanke mannen op tv met extremere denkbeelden en onredelijker gedrag en die worden daar lang niet zo op afgestraft als Sylvana.



Overigens noemt ze zichzelf een zwarte vrouw dus het is haar eigen beschrijving en niet een die ik verzin.Als een agent zegt "meneer u mag hier niet parkeren' dan zegt die man 'jij discrimineren' in de hoop dat zijn auto gewoon daar mag staan waar normaal niemand mag parkeren. Als Erdogan (die aan haatzaaien doet en schuld heeft dat in ons vrije land GülenTurken bedreigd worden) zijn zin niet kan doordrijven om de machtigste man te worden roept hij dat we nazi's en facisten zijn en in eens heeft Nederland 8000 mensen vermoord, en worden Nederlandse koeien het Turkse land uitgezet. Had hij wel zijn zin gekregen had hij geen ene letter genoemd over die vuiligheid.



Ebru Umar is ook een vrouw én van Turkse-kom-af, net zoals zoveel Nederlanders waar ik mijn petje voor af doe. SS moet haar kleur niet misbruiken om haar zin door te drijven. De Belg Guy Verhofstadt is gelukkig blank en man en daarom mag ik het 200% met hem oneens zijn.
LOEP ME MAAR aub.
quote:kadanz schreef op 16 maart 2017 @ 23:33:

En nog steeds gaat het niet over de inhoud.Ik zou wel eens een inhoudelijke post van je willen zien inderdaad.
quote:MaryCrawley schreef op 16 maart 2017 @ 23:57:

[...]



Omdat dat de reden is dat er op Sylvana gereageerd wordt zoals er gebeurt. Omdat ze zwart is en omdat ze een vrouw is. Als een blanke man exact hetzelfde had gedaan en gezegd waren er hele andere reacties gekomen. Er zijn dagelijks blanke mannen op tv met extremere denkbeelden en onredelijker gedrag en die worden daar lang niet zo op afgestraft als Sylvana.



Overigens noemt ze zichzelf een zwarte vrouw dus het is haar eigen beschrijving en niet een die ik verzin.



Je klinkt nogal zeker. Is er onderzoek gedaan naar de reacties op Sylvana? Ik denk dat het de beperkte boodschap is en belabberde manier zoals hij wordt overgebracht.



Daarnaast is ze onbetrouwbaar/ongeloofwaardig gebleken. De doodsteek bij een wannabe politicus. Dat weet bijna iedereen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 17 maart 2017 @ 07:45:

[...]





Je klinkt nogal zeker. Is er onderzoek gedaan naar de reacties op Sylvana? Ik denk dat het de beperkte boodschap is en belabberde manier zoals hij wordt overgebracht.



Daarnaast is ze onbetrouwbaar/ongeloofwaardig gebleken. De doodsteek bij een wannabe politicus. Dat weet bijna iedereen.



Precies



Sylvana komt gewoon onsympathiek over – wat ze misschien niet is- en dat nekte haar tijdens interviews.

Een blanke witte man vind ze volgens mij op voorhand al verdacht.



Alles is racisme.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 16 maart 2017 @ 23:57:

[...]



Omdat dat de reden is dat er op Sylvana gereageerd wordt zoals er gebeurt. Omdat ze zwart is en omdat ze een vrouw is. Als een blanke man exact hetzelfde had gedaan en gezegd waren er hele andere reacties gekomen. Er zijn dagelijks blanke mannen op tv met extremere denkbeelden en onredelijker gedrag en die worden daar lang niet zo op afgestraft als Sylvana.



Overigens noem t ze zichzelf een zwarte vrouw dus het is haar eigen beschrijving en niet een die ik verzin.Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik vond dit nogal een uitspraak. Ik vind Sylvanan een irritant mens. Ze brengt haar boodschap bot en scheert iedereen over een kam. Dat ze een vrouw is en zwart boeit niet. Wilders is blank en een vent en zijn boodschap vind ik net zo irritant. Sommige punten zijn sterk en daar moet over grsproken worden, maar zeggen dat witte Nederlanders, al dan wel/niet bewust, racisten zijn is te kort door de bocht. Net als dat homo's geen rechten hebben. Ze wil graag gelijkwaardigheid maar heeft het zelf steeds over haar vrouw zijn en kleur. Het gaat mij om de inhoud en de boodschap.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven