Artikel 1. (De Politieke Partij)

28-12-2016 20:19 2303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op de Sylvana & DENK topics.



Voor wie de partij op de voet wil volgen, en/of meer over diens visie wil lezen:

Website Artikel 1.

Twitter Artikel 1.

Facebook Artikel 1.



Vorige Topics:

Deel 1. Sylvana Simons

Deel 2. Sylvana Simons bij DENK - deel II
Je kunt 60 uur werkstraf veel of weinig vinden, feit is dat dezelfde straffen zijn gegeven voor personen die dronken achter het stuur iemand hebben aangereden waarbij het slachtoffer gewond raakte en levenslang hiervan last houdt.



In dat licht denk ik dat er een hele forse straf is geëist, waarschijnlijk om een voorbeeld te stellen.



http://nos.nl/artikel/215 ... -rest-van-mijn-leven.html
En ondertussen laat Syl zich vrolijk lachend fotograferen met antisemiet Abou Jahjah.

Zou ze vandaag ook gezellig samen met Anja Meulenbelt de Hamasconferentie bezoeken waar Jahjah spreker is?







Leuke man trouwens die Jahjah



Heel fijn heerschap inderdaad. Ze weet vast wel dat hij moord toegestaan vindt om je zin te krijgen. Maar dat zal wel 'anders' zijn.



Totaal ongeloofwaardig.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad totaal ongeloofwaardig. Als ze aangifte doet tegen schelden/discriminatie, en gaat dan op de foto met de Jahjah. Volgens mij betreurde SS destijds het ontslag van de columnist.







NRC

Abou Jahjah weg bij De Standaard na verdedigen aanslag Jeruzalem



Columnist



Essayist Abou Jahjah noemde de aanslag op Israëlische soldaten een ‘verzetsdaad’. De Belgische krant De Standaard schrapte hierop zijn column.



Wilfred Takken



10 januari 2017



De Belgische krant De Standaard stopt na drie jaar met de column van Dyab Abou Jahjah.



Dat heeft de krant maandag bekendgemaakt. Aanleiding is een Facebook-bericht van de Belgisch-Libanese schrijver, waarin hij de aanslag in Jeruzalem van zondag legitimeert. Bij de aanslag kwamen vier militairen om. Jahjah twitterde ook in het Engels: „Een aanval op soldaten in bezet gebied is geen terrorisme. Het is een verzetsdaad. #FreePalestine.”



Volgens de krant plaatst Abou Jahjah zich „buiten de grenzen van het publieke debat dat De Standaard op haar eigen platformen wil voeren”. De krant stelt verder: „Aan het brede debat zijn grenzen, en die liggen voor ons bij het ondersteunen van geweld zonder onderscheid.”



Op Facebook schreef Dyab Abou Jahjah zondag na de aanslagen dat de bevrijding van Palestina ‘by any means necessary’ moet gebeuren. De krant: „Dat is een verwijzing naar Malcolm X. Vlak na een aanslag laat die zin helaas geen ruimte voor interpretatie, voorwaardelijkheid of broodnodig debat meer.”



De krant stelt dat eerdere columns van de hand van Abou Jahjah weliswaar „soms scherp op de wind voeren”, maar binnen de grenzen bleven. De tweet ging volgens De Standaard echter te ver.



In een reactie aan NRC laat Abou Jahjah zijn beweegredenen weten: „De aanslag is niet in Israël gepleegd, maar in Jeruzalem – in door Israël bezet gebied. Het is een verzetsdaad van het volk tegen het bezettingsleger. Dat is gewettigd, ook door de Veiligheidsraad. Zoals dat in Nederland en België geoorloofd was in de Tweede Wereldoorlog.”

‘Politieke druk’



Jahjah is verbaasd over de beslissing van De Standaard omdat de krant hem vlak ervoor nog om een artikel over de kwestie had gevraagd: „Dit komt niet van de redactie, maar van de eigenaar van de krant. Die is bezweken onder politieke druk.”



De columnist en schrijver zegt dat het opzeggen van de column ook een financiële slag is: „Ik ben een vader van twee kindjes, en dit was mijn belangrijkste bron van inkomsten.”



Vorig jaar leidde de aankondiging van een boek van Abou Jahjah bij De Bezige Bij tot ophef. Enkele andere schrijvers noemden Abou Jahjahs politieke ideeën „antisemitisch” en onverenigbaar met de geschiedenis van De Bezige Bij. Onder anderen Tommy Wieringa, Jessica Durlacher en Leon de Winter vertrokken daarom bij de uitgeverij.
LOEP ME MAAR aub.
Maar goed ze had natuurlijk ook al Hamasvriendin Anja Meulenbelt als lijstduwer van haar geflopte partij dus dan hoeft een foto samen met Abou Jahjah ook niemand te verbazen
Alle reacties Link kopieren
DDS



Fatima Faïd van Sylvana Simons’ Artikel 1 juicht over Palestijnse terrorist en is Abou Jahjah-fan



Foto: Fatima Faïd, nummer 2 op lijst Artikel 1, juicht om terreuraanslag van Palestijnse killer in Jeruzalem en steunt openlijk de wegens antisemitisme ontslagen Abouh Jahjah. Screenshot Dumpert

Door Alina Sedee 17 januari 2017



Fatima Faïd is nummer 2 op de kieslijst van Sylvana’s Artikel 1 (een schande voor De Nederlandse Grondwet, die naam) Faïd is anti-Israël vol van ‘White Saviorism’, Black Lives Matter en slachtofferfeminisme. Het meest verontrustende aan Faïd is dat ze antisemitische schrijver Abou Jahjah steunt in zijn loftuitingen over de terreuraanslag in Jeruzalem. Dat u even weet met wie Sylvana Simons zaken doet.



Abou Jahjah werd ontslagen als columnist bij De Standaard na zijn tweet over de aanslag in Jeruzalem. Hij vond die vier onschuldige doden net goed. Hun verdiende loon.



Verenigde Naties-gezant Nikolay Mladenov reageerde met afschuw op de juichroepen van Hamas en zieke geesten als Abou Jahjah en Fatima Faïd: “Er is niets heroïsch aan zulke acties.” Dagblad De Standaard ontsloeg hem vrijwel op staande voet. De krant verklaarde:



“Aan het brede debat zijn grenzen, en die liggen voor ons bij het ondersteunen van geweld zonder onderscheid. Op Facebook schreef Dyab Abou Jahjah zondag na de aanslagen dat de bevrijding van Palestina ‘by any means necessary’ moet gebeuren. Dat is een verwijzing naar Malcolm X. Vlak na een aanslag laat die zin helaas geen ruimte voor interpretatie, voorwaardelijkheid of broodnodig debat meer.”



Fatima Faïd steunt Jahja’s walgelijke loftuitingen over de terreuraanslag openlijk. Niet één keer. Op haar Twittertijdlijn (voorspelling: Twitterblock in 3…2…1…) staat het vol met loyaliteitsuitingen aan soortgelijke adressen.



Dit is dus het gedachtegoed van Sylvana Simons’ Artikel 1. Moet dit verbinding en luisteren naar elkaar voorstellen? Dat racisme bestreden moet worden waar het werkelijk aanwezig is, staat buiten kijf. Hoeft niet eens gezegd.



Het slaat inderdaad nergens op dat we elkaar de tent uitvechten om zoiets letterlijk oppervlakkigs als huidskleur, ras of religie. Maar oh ironie, uitgerekend de lijsttrekker van een antiracismepartij beoordeelt en veroordeelt medemensen op ras en huidskleur. Het is een gotspe, om maar eens een term uit de kleurrijke Joodse taal te gebruiken.



Artikel 1 gaat veel verder dan ‘racisme’ opstoken en ‘aanpakken’. Sylvana Simons partij is antisemitisch. Voor het Nederlandse politieke landschap is het een grove belediging dat na we nog een partij toelaten die zich openlijk achter terroristen schaart.



Jahjah denderde na zijn terechte ontslag meteen in de slachtoffermodus: het opzeggen van de column bracht hem persoonlijk een financiële slag toe: “Ik ben een vader van twee kindjes, en dit was mijn belangrijkste bron van inkomsten.”



Hoe durft hij. Luister eens Abouh, Sylvana en Fatima. En het noemen van jullie voornamen is hier niet bedoeld als disrespect, maar omdat het hoog tijd is dat jullie vanuit jullie hart gaan denken in plaats van vanuit huidskleur of ras: de door jullie zo bewierookte Palestijnse killer Fadi al-Qanbal maakte vier slachtoffers. Dit waren mensen. Opgegroeid in Israël. Maar mensen.



Ook deze doden hadden familie. Net als Jahjah, net als jullie Vaders, moeders, broers, zusters, neefjes, nichtjes, buren, zoontjes, dochtertjes die de rest van hun leven in haat zullen opgroeien wanneer medemensen als jullie, en de ‘tegenpartij’, zoals deze nabestaanden van kindsaf aan wordt ingeprent, dit soort mensonterende acties niet veroordelen, maar de hemel inprijzen omdat er een paar, volgens jullie: Üntermenschen zijn vermoord.



Uit een krantenbericht, verslag na de slachtpartij:



‘Een jonge vrouw zit huilend op een bankje. Drie van de vier slachtoffers waren officier in opleiding, net als zij; de vierde was hun opleider. Ze waren op een cultureel uitje voordat ze weer naar de legerbarakken zouden gaan. Een collega van de huilende vrouw slaat een arm om haar heen. Even later worden ze weggevoerd van de plaats des onheils – zonder de vijftien militairen die per ambulance vertrokken.’



De levens van vier onschuldige slachtoffers zijn voor Sylvana Simons en Fatima Faïd helemaal niets waard puur en alleen omdat het Israëliërs zijn. Als dit geen discriminatie en racisme pur sang is, pak dan artikel 1 van onze Grondwet er maar even bij.
LOEP ME MAAR aub.
Sylvana kan niet meer kieskeurig zijn overal waar iets geld te verdienen valt moet ze bij zijn. Straks moet ze 60.000 euro betalen aan DENK. Schending arbeidscontract komt ze niet onderuit. Misschien dat het 50.000 wordt maar betalen zal ze wel moeten.
Alle reacties Link kopieren
Twitterbericht: Dyab Abou Jahjah?



The hatred against #Sylvana Simons in the #Netherlands = a reminder that racism against black people is thriving. We will fight it together!



SS is altijd donkerkleurig geweest en ze deed het goed in "the Nederlands". Niemand die viel over huidskleur of afkomst. Ze kreeg kansen die velen nooit zullen krijgen. Ze was een graag geziene gast bij DWDD. Toen had ze nog steeds die zelfde kleur. Makkelijk als je het zelf verknalt en het dan op anderen vanwege je kleur gaat gooien.
LOEP ME MAAR aub.
Ik heb nooit haar kleur gezien. Ze was gewoon Syl met malle kapsels enzo. Jammer dat haar kleur belangrijker is geworden dan haar persoontje. Van mij mag ze morgen nog gezellig een moppie zingen, dansen, wijs kijken bij DWDD of een huis in de aanbieding gooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 15 april 2017 @ 13:54:

Twitterbericht: Dyab Abou Jahjah?



The hatred against #Sylvana Simons in the #Netherlands = a reminder that racism against black people is thriving. We will fight it together!



SS is altijd donkerkleurig geweest en ze deed het goed in "the Nederlands". Niemand die viel over huidskleur of afkomst. Ze kreeg kansen die velen nooit zullen krijgen. Ze was een graag geziene gast bij DWDD. Toen had ze nog steeds die zelfde kleur. Makkelijk als je het zelf verknalt en het dan op anderen vanwege je kleur gaat gooien.Zolang ze nog geen uitgesproken mening had, vond iedereen Sylvana reuze aardig. Volgens mij zijn de problemen pas begonnen toen ze zich begon te roeren.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:missie_m schreef op 15 april 2017 @ 13:49:

DDS

Waarom blijf je in elk topic die afschuwelijke teksten van De dagelijkse standaard plaatsen? Het is overduidelijk dat dat géén betrouwbare bron is maar een expres stemmingmakende blog.



En voor de duidelijkheid; nee ik vind Abou jahjah geen fijne vent. Zijn columns zou ik hier dan ook niet plaatsen. Net als die onzin van DDS.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie toch echt mevrouw Simons vrolijk poseren met de antisemiet Abou Jahjah. Of is dat fotoshop?
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 15 april 2017 @ 14:13:

Ik heb nooit haar kleur gezien. Ze was gewoon Syl met malle kapsels enzo. Jammer dat haar kleur belangrijker is geworden dan haar persoontje. Van mij mag ze morgen nog gezellig een moppie zingen, dansen, wijs kijken bij DWDD of een huis in de aanbieding gooien.Ze had vaker een uitgesproken mening, helemaal prima. Wil ze zuur kijken mag ze zuur kijken, wil ze lachen mag ze lachen. Ik vond het een toffe peer egaal wat ze deed, ook toen ze deed dansen, en als ze niet wil dansen hoeft ze van mij niet te dansen. Ze hoeft niet te lachen als ze niet wil lachen. De laatste keer dat ze in DWDD zat om te vertellen dat ze bij DENK zat was ze een ander persoon. Was dit een act? Zelfs Mathijs én Giel Beelen stonden perplex. Had ze voorheen dan altijd toneel gespeeld?



Zij was zelf diegene die alles op haar kleur gooide, die de blanken beschuldigde van slavernij. Dat is zoiets als wanneer ik vandaag de lieve zangeres Nena ga beschuldigen van praktijken die in de 2-de WO plaatsvonden, terwijl de 2-de WO vergeleken met de slavernij niet zolang geleden is. Als Nena dan boos word ga ik zeggen "zie je wel".
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 15 april 2017 @ 15:43:

[...]





Zolang ze nog geen uitgesproken mening had, vond iedereen Sylvana reuze aardig. Volgens mij zijn de problemen pas begonnen toen ze zich begon te roeren.Er zijn heel veel mensen die zich roeren, daar hoeft niets mis mee te zijn. Op dit hele forum word 'geroerd'.



Als Wilders iets roept wat hem roert heeft hij weer een bodyguard meer nodig en velen die dan zeggen "moet hij dat maar niet zeggen".
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 15 april 2017 @ 17:41:

[...]



Waarom blijf je in elk topic die afschuwelijke teksten van De dagelijkse standaard plaatsen? Het is overduidelijk dat dat géén betrouwbare bron is maar een expres stemmingmakende blog.



En voor de duidelijkheid; nee ik vind Abou jahjah geen fijne vent. Zijn columns zou ik hier dan ook niet plaatsen. Net als die onzin van DDS.Klopt, ik ben voorzichtiger geworden met artikelen van DDS. Maar het stuk zat wel vol met feiten, feiten die terug te vinden zijn in andere stukken, bv in het artikel van NRC. En NRC heb ik best hoog staan.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melt schreef op 15 april 2017 @ 17:50:

Ik zie toch echt mevrouw Simons vrolijk poseren met de antisemiet Abou Jahjah. Of is dat fotoshop?Geen fotoshop. De foto is ook te zien op twitteraccount van Jahjah met de volgende woorden erboven:



Twitterbericht: Dyab Abou Jahjah?



The hatred against #Sylvana Simons in the #Netherlands = a reminder that racism against black people is thriving. We will fight it together!
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Wildersje heeft geile dates met Marine LePen, neo-nazi en raciste. Nog een stap verder dan Abu Jahjah. Overigens ben ik normaalgesproken nooit zo van het jij-bakken...
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
quote:kantlijn schreef op 16 april 2017 @ 00:13:

Wildersje heeft geile dates met Marine LePen, neo-nazi en raciste. Nog een stap verder dan Abu Jahjah. Overigens ben ik normaalgesproken nooit zo van het jij-bakken...Geile dates nog wel vertel eens!
quote:kantlijn schreef op 16 april 2017 @ 00:13:

Wildersje heeft geile dates met Marine LePen, neo-nazi en raciste. Nog een stap verder dan Abu Jahjah. Overigens ben ik normaalgesproken nooit zo van het jij-bakken...Het 'argument' van tegenwoordig: iemand anders doet het ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 16 april 2017 @ 10:16:

[...]





Het 'argument' van tegenwoordig: iemand anders doet het ook.Je hebt gelijk, en toch kon ik het niet laten om die vergelijking hier te maken in het wildersfangirl-topic
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
quote:kantlijn schreef op 16 april 2017 @ 12:19:

[...]





Je hebt gelijk, en toch kon ik het niet laten om die vergelijking hier te maken in het wildersfangirl-topic

Een oprispinkje van de linkse onderbuik dus,geeft niks kan gebeuren..

Maar nu weet ik nog steeds niet welke geile dates Wilders me Le Pen heeft..

Dat zou toch voorpaginanieuws zijn.
Alle reacties Link kopieren
https://www.trouw.nl/home ... eu-fractie-pvv-~a6f9408c/
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
quote:kantlijn schreef op 16 april 2017 @ 12:19:

[...]





Je hebt gelijk, en toch kon ik het niet laten om die vergelijking hier te maken in het wildersfangirl-topicToe maar, het Wildersfangirl topic nog wel. Ik vind mvr. Simons niet te pruimen en heb op de PVVD gestemd. Wat nu?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:kantlijn schreef op 16 april 2017 @ 12:19:

[...]





Je hebt gelijk, en toch kon ik het niet laten om die vergelijking hier te maken in het wildersfangirl-topicIk denk dat je de weg kwijt bent, hier weinig Wilders stemmers.
quote:kantlijn schreef op 16 april 2017 @ 13:01:

https://www.trouw.nl/home ... eu-fractie-pvv-~a6f9408c/Niks te lezen over geile dates..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven