AZC weigert kleding en speelgoed

12-05-2012 15:09 217 berichten
Daarstraks met een auto vol hele en schone (kinder)kleding, Engelstalige boeken en speelgoed naar het asielzoekerscentrum gereden: "mevrouw, breng het maar naar de kringloopwinkel ofzo, wij willen het niet".



Het gaat te goed met Nederland, zelfs AZC's zijn voorzien.



Of zijn dit naweeën van het beleid van hoe heet ze ook alweer?



Afijn, maandag naar de stort. Want bij kringloop moet ik afspraak maken. Gedoe.
Alle reacties Link kopieren
quote:muzze schreef op 12 mei 2012 @ 16:15:

[...]





Daar ben ik ook blij om.



Ik neem ze het niet kwalijk, de mevrouw vertelde me dat in die opvang het er echt toe doet dat je hip voor de dag komt met je kind en 2e hands is not-done. Eigenlijk heel triest dus, maar dat is meer omdat ik me zorgen maak over zulke meiden, wat voor toekomst hebben ze...

Ze weten niet beter en hebben niet geleerd om te sparen.Het zijn nog jonge meiden, dan is uiterlijk vertoon natuurlijk heel belangrijk. Juist als je wienig hebt kan het naar voelen om tweedehands aan te nemen. In jouw of mijn ogen heel onverstandig inderdaad (triest vind ik het dan weer niet).
Alle reacties Link kopieren
Zullen we elkaar allemaal onder de negeer zetten en lekker langs elkaar heen gaan praten?



Want ik krijg het idee dat kleine misverstanden nu worden uitgelegd als beledigingen. Ik heb al gekeken of het zo erg is wat Redband heeft gezegd, maar ik kan niet ontdekken waarom Red echt onder de negeer moet?!
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
quote:doeidoeidoei schreef op 12 mei 2012 @ 16:18:

[...]





Het zijn nog jonge meiden, dan is uiterlijk vertoon natuurlijk heel belangrijk. Juist als je wienig hebt kan het naar voelen om tweedehands aan te nemen. In jouw of mijn ogen heel onverstandig inderdaad (triest vind ik het dan weer niet).Als je alleen maar nieuwe spullen wilt zul je er voor moeten werken. Als je dat niet doet, om wat voor reden dan ook, moet je genoegen nemen met minder en geen eisen stellen.
Alle reacties Link kopieren
Suze.. kledingbank zoeken in je omgeving. Die zijn er nl ook genoeg. Wanneer je in Drenthe woont weet ik een uitstekende bestemming.
Alle reacties Link kopieren
Ik breng mooie meubelen, kleren en andere goederen ook wel naar het Leger des Heils.

Die verdelen het verder over diverse groepen.



Sommige Voedselbanken accepteren wel goederen, mits via het distributiecentrum gegeven:

http://www.amsterdam.voedselbank.org/doneren/goederen/
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Merelin schreef op 12 mei 2012 @ 16:20:

[...]





Als je alleen maar nieuwe spullen wilt zul je er voor moeten werken. Als je dat niet doet, om wat voor reden dan ook, moet je genoegen nemen met minder en geen eisen stellen.Nou, daar komen ze dan toch nog wel achter, of niet dan? Als jij van je oude dingen af wilt, kun je niet bepalen of een ander daar dan blij mee moet zijn. Dankbaarheid kun je niet afdwingen hoor. En het is nou toch ook niet zo dat de geefsters hier zo begaan zijn bmet het AZC of de tienermoeders dat ze bijvoorbeeld ook op een andere manier aan ze bijdragen. Niet dat het van mij moet, maar van je oude dingetjes af willen is natuurlijk niet echt een opoffering. Maak het niet groter dan dat het is.
Alle reacties Link kopieren
Suze, je kunt het 'kwijt' bij het Rode Kruis in Utrecht (Koningsweg). Zij hebben een winkel voor degene die bij de voedelbank lopen. Het geld wat ze daarmee ophalen gaat naar de gehandicaptenzorg. Je kunt het daar gewoon maandag brengen (je hoeft niet van tevoren te bellen). Overigens wordt kinderkleding verkocht voor 50 cent per stuk, dus niet denken dat ze de hoofdprijs vragen



Jammer dat ik het nu pas lees. Ik heb bij het Rode Kruis gewerkt en heb er nog contacten. Ze waren vandaag tot 4 uur open..
Alle reacties Link kopieren
quote:doeidoeidoei schreef op 12 mei 2012 @ 16:26:

[...]





Nou, daar komen ze dan toch nog wel achter, of niet dan? Als jij van je oude dingen af wilt, kun je niet bepalen of een ander daar dan blij mee moet zijn. Dankbaarheid kun je niet afdwingen hoor. En het is nou toch ook niet zo dat de geefsters hier zo begaan zijn bmet het AZC of de tienermoeders dat ze bijvoorbeeld ook op een andere manier aan ze bijdragen. Niet dat het van mij moet, maar van je oude dingetjes af willen is natuurlijk niet echt een opoffering. Maak het niet groter dan dat het is.Dat vind ik ook hoor. En kennelijk had dat centrum dus geen kleertjes nodig. Maar dan kun je ook zeggen 'Nee dank u, vriendellijk aangeboden, maar we hebben genoeg'. Dat klinkt toch al heel anders dan zeggen dat de kleding die je aanbiedt niet modieus genoeg is, vind je ook niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Merelin schreef op 12 mei 2012 @ 16:28:

[...]





Dat vind ik ook hoor. En kennelijk had dat centrum dus geen kleertjes nodig. Maar dan kun je ook zeggen 'Nee dank u, vriendellijk aangeboden, maar we hebben genoeg'. Dat klinkt toch al heel anders dan zeggen dat de kleding die je aanbiedt niet modieus genoeg is, vind je ook niet?Maakt dat wat uit dan? Het is toch geen persoonlijke afwijzing?
Alle reacties Link kopieren
quote:doeidoeidoei schreef op 12 mei 2012 @ 16:30:

[...]





Maakt dat wat uit dan? Het is toch geen persoonlijke afwijzing?Ja, dat vind ik wat uitmaken. Het heeft met beleefdheisvormen te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ze vonden het dus eigenlijk ouderwets
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Ik vind de verontwaardiging ook misplaatst hoor. Voor jou zijn de spullen niet goed genoeg (meer), maar als een ander ze dan niet wil, dan is dat ineens vreemd en ondankbaar?
quote:piratorart schreef op 12 mei 2012 @ 16:33:

Ze vonden het dus eigenlijk ouderwets ik denk dat ik als ouwe moeder met me ouwe meuk dan ook errug ouderwets ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 12 mei 2012 @ 15:30:

Ennyhoe, iemand nog een vuilniszak of 8 vol met kleding en speelgoed nodig? Regio Zeist. Vandaag of morgen ophalen zou top zijn.ik weet dat er een speelgoedbank in Wageningen zit die speelgoed uitleent/geeft aan minder bedeelden...misschien kunnen zij het bij je ophalen?

http://www.speelgoedbankwageningen.nl/ (ik ken ze niet, ben er niet van, dus geen idee of dat wat is)
quote:astrape schreef op 12 mei 2012 @ 16:35:

Ik vind de verontwaardiging ook misplaatst hoor. Voor jou zijn de spullen niet goed genoeg (meer), maar als een ander ze dan niet wil, dan is dat ineens vreemd en ondankbaar?



bedoel je mij?



Mwah, ik ben nog opgegroeid in een tijd van sparen en dan uitgeven. Dus mijn 1e kind had alles 2e hands. En ja, tijden veranderen...niet verontwaardigd hoor, wel verbaasd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Merelin schreef op 12 mei 2012 @ 16:31:

[...]





Ja, dat vind ik wat uitmaken. Het heeft met beleefdheisvormen te maken.Maar waarom, dan denk je" goh, ik had het anders gezegd" en ga je weer over tot de orde van de dag. Ik kan me daar niet zo druk over maken als iemand iets niet van me wil aannemen omdat ze het niet mooi vinden. Prima dat een ander het lelijk vind.
Alle reacties Link kopieren
Bij onze stort staat een inname punt van de kringloop. Heerlijk, anoniem weg zetten en toch je spullen kans op een goede bestemming.
Sommige AZC's willen ook niet de romslomp van een kledinguitgiftepunt, ze zijn nl geen kringloopwinkel. Asielzoekers gaan ook wel naar de kringloop om daar te shoppen, maar veel kopen liever nieuw bij de goedkope kledingwinkels.



Goedbedoeld van jou, maar wat iemand anders ook zei, dat jij van je spullen af wilt, zegt niet dat iemand anders er dan wèl zielsgelukkig mee moet zijn. Zo werkt het nu eenmaal niet, hoe ondankbaar dat ook over kan komen.



Had je beter op Koninginnedag een kleedje neer kunnen leggen!



Ik zou het bij de kringloop inleveren.
Alle reacties Link kopieren
Had je beter eerst even kunnen bellen met het AZC he. Of ze dat soort spullen wel aannemen. Had een hoop 'ellende' gescheeld....
Alle reacties Link kopieren
Kledingbanken zoeken altijd kleding en speelgoed. Ik weet er wel 1 in de buurt van Utrecht, mail me maar op feeks27 gmail
Alle reacties Link kopieren
quote:muzze schreef op 12 mei 2012 @ 16:37:

[...]





ik denk dat ik als ouwe moeder met me ouwe meuk dan ook errug ouderwets ben.



Geeft niet, ik ben een kind van midden jaren ´80 en mijn kinderwagen zag er ook vreselijk ouderwets uit.

Die hebben we dan ook niet weggeven
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
@feeks is dat gmail.com of .nl?
Als .com dan heb je nu mail
Alle reacties Link kopieren
Je hebt mail terug
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten goede doelen zoals een Azc atlijd blij en enthousiast de spullen ontvangen. Soms hoor je ook weleens dat mensen hun oude beren en zo weg doen. Krijgen goede doelen andermans stoffige beesten.



To had dan wel mooie spullen,. Maar dat mevrouw van het Azc niet zegt kom maar binnen kan ik me wel voorstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven