Baby in een ondergrondse container gedumpt

26-10-2014 12:27 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hulpdiensten hebben vannacht een baby gered, die in een ondergrondse container was gedumpt.

Rond 4.15 uur gingen de hulpdiensten met spoed naar de Fritz Conijnstraat in Nieuw-West. Een getuige had huilgeluiden uit de container horen komen en de politie gewaarschuwd.



Brandweerpersoneel bevrijdde het meisje en droeg haar over aan ambulancepersoneel. Ze is naar het ziekenhuis overgebracht en haar toestand is stabiel. Op de plek van de ondergrondse container ligt nu een betonnen plaat.



De recherche hoopt dat iedereen die iets weet over deze zaak, contact opneemt met de politie.
Alle reacties Link kopieren
Ach, arm arm kindje



Ik zou zo graag willen oordelen over de ouders maar je weet nooit wat er aan de hand is.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me bij olla aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 26 oktober 2014 @ 12:28:

Ach, arm arm kindje



Ik zou zo graag willen oordelen over de ouders maar je weet nooit wat er aan de hand is.+ 1
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is het kindje gered! Vreselijk zeg
.
Alle reacties Link kopieren
En ik oordeel wel over de ouders, interesseert me niet wat er aan de hand is. Een levend kind in een ondergrondse container gooien? Een baby? Wat er ook is. Als ze de daders vinden mogen van mij de cel in
.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk! En zo naar dat de ene vrouw zo hard verlangt naar een kind een een andere er zo wanhopig van wordt dat ze tot zo'n daad over gaat
blij ei
Nee, je mag niet oordelen maar ik doe het lekker toch. In een vúilcontainer? Ondergronds? Als je niet voor je kindje kan zorgen zijn er genoeg andere plekken om het neer te leggen zodat het gevonden kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Je kan een kind ook ergens anders heen brengen of in het geheim bij een ziekenhuis whatever droppen. Geen container.



Laatst ook al een keer zoiets gelezen maar dat kindje leefde niet meer.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op zondag 26 oktober 2014 12:32 Nee, je mag niet oordelen maar ik doe het lekker toch. In een vúilcontainer? Ondergronds? Als je niet voor je kindje kan zorgen zijn er genoeg andere plekken om het neer te leggen zodat het gevonden kan worden.Dit dus
.
Dit is poging tot moord en van mij mag het zo veroordeeld worden.



Wanhoop? Okay! Maar dit gaat te ver.
Alle reacties Link kopieren
Ook dat tijdstip , dan mag je van geluk spreken dat er net iemand langsliep en iets hoorde.
.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk.



En ik oordeel ook. Er zijn inderdaad genoeg andere plekken om je baby achterlaten.

In een ondergrondse container is er zo weinig kans dat iemand de baby opmerkt, zeker midden in de nacht.

Gelukkig is het nu wel opgemerkt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 26 oktober 2014 @ 12:32:

En ik oordeel wel over de ouders, interesseert me niet wat er aan de hand is. Een levend kind in een ondergrondse container gooien? Een baby? Wat er ook is. Als ze de daders vinden mogen van mij de cel in



+1

En wat mij betreft mogen de ouders van dit kind nooit meer een ander kind op de wereld zetten!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje, 3 minuten geleden

Dit is poging tot moord en van mij mag het zo veroordeeld worden.



Wanhoop? Okay! Maar dit gaat te ver.





+ 1



Dit is gruwelijk. Wanhoop leidt niet tot dit soort gruwelijkheden, dan missen er een hoop schakels bij de dader(s).
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Tja, mijn beste vriendin had een postnatale psychose en dacht dat haar kind de duivel was.

Zij wilde haar kind ook vermoorden.



Ik begrijp dus sommige dingen wel en snap dat er andere redenen kunnen zijn dan gezonde mensen die een kind krijgen en er voor kunnen zorgen.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op zondag 26 oktober 2014 12:28 Ach, arm arm kindje



Ik zou zo graag willen oordelen over de ouders maar je weet nooit wat er aan de hand is. Geef me 1 legitieme reden om een kind in een vuilcontainer te gooien?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
"isa__88, 7 minuten geleden

En ik oordeel wel over de ouders, interesseert me niet wat er aan de hand is. Een levend kind in een ondergrondse container gooien? Een baby? Wat er ook is. Als ze de daders vinden mogen van mij de cel in"



+1!

Wat mij betreft is dit poging tot moord. Met voorbedachte rade want je gooit niet oeps perongeluk een baby in een ondergrondse container.

Ook al ben je zo radeloos er is altijd een andere oplossing. Wil je er dan echt vanaf had het in een doos bij het ziekenhuis gezet.

In dit soort gevallen denk ik waarom in hemelsnaam geen abortus gedaan als je het kind niet wilde? Waarschijnlijk te laat achter gekomen ofzo.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Iemand moet wel heel erg wanhopig zijn geweest om een baby dit aan te doen. Vreselijk!



Maar wat Olla zegt.. iemand kan psychisch zo vreselijk ziek zijn dat hij of zij het niet meer kan overzien.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort topics doen mij echt walgen, enorm boos wordt ik ervan. Bah.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout schreef op zondag 26 oktober 2014 12:45 Iemand moet wel heel erg wanhopig zijn geweest om een baby dit aan te doen. Vreselijk!



Maar wat Olla zegt.. iemand kan psychisch zo vreselijk ziek zijn dat hij of zij het niet meer kan overzien.

Ja dat zou kunnen maar is er dan niemand in de omgeving die iets in de gaten heeft? De vader van het kind, vrienden, familie?



Ik denk eerder bij zo'n verhaal aan een jong meisje die plotseling een baby krijgt, niet weet wat te doen en baby dumpt. Vaker zoiets gelezen. Of iemand die het niet aan kon en baby dumpte. Ja dat zijn aannames maar zo'n beeld krijg ik dan bij dit soort berichten.



Ik vind er geen enkel excuus voor, m'n maag draait hiervan om en godzijdank is het kindje gered. Wat afschuwelijk! Bah!

Je krijgt toch de tranen in je ogen als je zoiets leest. Hulde voor de oplettende voorbijganger!
.
Alle reacties Link kopieren
Het meisje is een paar dagen oud. Toen ze werd gevonden, had ze kleertjes aan. Ze is naar een ziekenhuis gebracht; haar toestand is stabiel, zei de politie zondag
Walgelijk. Dat je je kind "dumpt" kan ik nog begrip voor opbrengen. Maar in een container for gods sake. Dat beoordeel ik dus gewoon wel. Dan ben je of een heks, of je spoort niet. In beide gevallen genoeg reden om geen kind te baren. En wat mij betreft gedwongen steriliseren dit soort mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 26 oktober 2014 @ 12:43:

"isa__88, 7 minuten geleden

In dit soort gevallen denk ik waarom in hemelsnaam geen abortus gedaan als je het kind niet wilde? Waarschijnlijk te laat achter gekomen ofzo.



Ik denk niet dat dit een gevalletje ik wilde abortus maar helaas ontdekte ik het te laat is. Dan zijn er andere mogelijkheden zoals adoptie.



Als je dit doet dan ben je psychisch ziek. Die vrouw of man heeft een psychose of is verschrikkelijk depressief. Een gezond mens doet zoiets niet ook niet als je geen kind wil.
Wat vreselijk, maar met bv een postnatale depressie kan je echt rare dingen doen.

Ik wilde mijn dochter met maxi cosi en al in de Lek gooien. Mijn man was naar de winkel en ik zat in de auto te wachten. Hij had me niet tegen kunnen houden op dat moment en hij had ook nog niet door hoe slecht ik me voelde. Ik was gelukkig nog enigszins zo helder om het niet te doen, maar ik kan me voorstellen dat je met een erge depressie niet zo helder meer denkt. Maar ik denk dat je dat niet kan begrijpen als je het zelf niet hebt meegemaakt. Vreselijk als je je zo slecht voelt en je dit als enige uitweg ziet. Gelukkig is het kindje gevonden en gaat het naar omstandigheden goed. Hoop dat ze de moeder vinden en haar de hulp kunnen bieden die nodig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven