Baby in een ondergrondse container gedumpt

26-10-2014 12:27 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hulpdiensten hebben vannacht een baby gered, die in een ondergrondse container was gedumpt.

Rond 4.15 uur gingen de hulpdiensten met spoed naar de Fritz Conijnstraat in Nieuw-West. Een getuige had huilgeluiden uit de container horen komen en de politie gewaarschuwd.



Brandweerpersoneel bevrijdde het meisje en droeg haar over aan ambulancepersoneel. Ze is naar het ziekenhuis overgebracht en haar toestand is stabiel. Op de plek van de ondergrondse container ligt nu een betonnen plaat.



De recherche hoopt dat iedereen die iets weet over deze zaak, contact opneemt met de politie.
Hopelijk wordt de moeder gevonden.

Je weet niet of zij degene is die haar kind bij de vuilnis achtergelaten heeft, dat lijkt me niks voor een moeder, tenzij ze psychisch helemaal de kluts kwijt is. En misschien is de moeder wel een slachtoffer van mensenhandel en wordt ze ergens vastgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Dit is gebeurd in een geïslamiseerde buurt. Grote kans dat niemand mocht weten van de zwangerschap/baby, want schande en familie-eer en zo.
Alle reacties Link kopieren
Tijdje terug was hier een topic van een zwangere tiener die o zo tegen abortus was. Vader onbekend en durfde het vooral tegen niemand te zeggen. Woonde thuis.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op zondag 26 oktober 2014 13:04 Dit is gebeurd in een geïslamiseerde buurt. Grote kans dus dat niemand mocht weten van de zwangerschap/baby, want schande en familie-eer en zo.

Ja het is een vooroordeel maar ik dacht daar ook aan. Het kan van alles zijn natuurlijk , ik hoop alleen dat de ouders / daders gevonden worden en straf / hulp krijgen.



Wat gebeurd er eigenlijk met het kindje hierna?
.
vreselijk



fijn dat het gevonden is en dat het goed gaat
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk valt het niet goed te praten. Maar besef je wel, hoe ziek iemand moet zijn, die dit doet.

En misschien heeft moede wel niks te vertellen? Kind door vader weggegooid? Of een ander??

Er zitten zoveel kanten aan zo'n verhaal. Allemaal hele trieste kanten.



We halen hier in de abortusdiscussies vaak het citaat naar voren: beter spijt van een abortus, dan spijt van een kindje.

Dit ondersteunt dat
quote:Noesa schreef op 26 oktober 2014 @ 13:04:

Dit is gebeurd in een geïslamiseerde buurt. Grote kans dat niemand mocht weten van de zwangerschap/baby, want schande en familie-eer en zo.



Het is uberhaupt een sociaal zwakke wijk met een lage participatiegraad bij zowel autochtone als allochtone bewonersgroepen. En zo te zien ook nog eens aan de rand van de buurt, wat een geluk dat dat babytje op tijd gevonden is.



http://www.at5.nl/artikel ... baby-in-container-gedumpt
Alle reacties Link kopieren
Ah, wat sneu! En inderdaad, als je de situatie van de ouders niet kent, is het moeilijk oordelen. Je weet niet of moeder/vader er ook kapot van is, dat het echt niet anders kon. Hoe moeilijk dat misschien ook is voor te stellen.



Ik hoop in ieder geval dat het kindje op een goede plek terecht komt.
Wij hebben een 'huilbaby'... Ik heb wel gedachten soms van: ik plak je achter het behang! Maar als ze dan een lachstuipje heeft is alles weer goed..



Arme baby!
Alle reacties Link kopieren
Een moeder met een gezond hart 'kan' dit

überhaupt niet doen.Wat moet zij of hij wanhopig zijn geweest zeg ! Dus er moet wel heel wat aan de hand zijn lijkt me.

Gelukkig hebben ze de baby kunnen redden.



Het babyhuis in Dordrecht vangt baby- vondelingen op. Het is vrij nieuw in NL (i.v.m. wetgeving) maar hopelijk komt hier meer aandacht voor zodat dit soort dingen niet meer hoeven te gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 26 oktober 2014 @ 12:32:

Nee, je mag niet oordelen maar ik doe het lekker toch. In een vúilcontainer? Ondergronds? Als je niet voor je kindje kan zorgen zijn er genoeg andere plekken om het neer te leggen zodat het gevonden kan worden.

Maar dan ga je er van uit dat de "dader" nog rationeel kon denken, dat hoeft niet het geval te zijn geweest.

Vreselijk zoiets, als de moeder door een psychose ofzo gedreven werd (wat wel het eerste is dat in mij opkomt) dan is het voor alle betrokkenen een drama.
Alle reacties Link kopieren
En waar staat ook al weer dat de moeder of 1 van de ouders dit kind in die container hebben gegooid? Dat heb ik even gemist geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft het maar over dumpen maar er kan ook iets heel anders aan de hand zijn hé. Zoals iemand schreef een psychose bv met waanbeelden. En de vrouw die haar baby per ongeluk in de magnetron deed ipv het flesje? Dat mens draaide helemaal door toen ze besefte wat er gebeurt was,

http://forum.fok.nl/topic/18064



Kan wel iets soortgelijks zijn, ipv de vuilniszak de baby.

Je weet niet hoe en wat dus nu al oordelen lijkt me wat voorbarig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gromm schreef op zondag 26 oktober 2014 13:25 En waar staat ook al weer dat de moeder of 1 van de ouders dit kind in die container hebben gegooid? Dat heb ik even gemist geloof ik.Een gewenste pasgeborene zal ontvoerd zijn en door de ontvoerder gedumped? Dan zou er denk ik wel alarm worden geslagen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Gromm schreef op 26 oktober 2014 @ 13:25:

En waar staat ook al weer dat de moeder of 1 van de ouders dit kind in die container hebben gegooid? Dat heb ik even gemist geloof ik. Is ook zo, je weet sowieso niet wat er gebeurt is.
Alle reacties Link kopieren
Klopt maar veel dingen worden niet bekend gemaakt. Het kan nog vanalles zijn en het is toch zeker niet ondenkbaar dat het ook om opa, oma of andere familie kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n kind moet in ieder geval NIET terug naar de moeder. Wie weet hoe gestoord die verder is.
quote:O.L.L.A schreef op 26 oktober 2014 @ 12:40:

Tja, mijn beste vriendin had een postnatale psychose en dacht dat haar kind de duivel was.

Zij wilde haar kind ook vermoorden.



Ik begrijp dus sommige dingen wel en snap dat er andere redenen kunnen zijn dan gezonde mensen die een kind krijgen en er voor kunnen zorgen.



Dat bijvoorbeeld. Of dat de moeder de consequenties van het ontdekken van de baby en daarmee haar moederschap nog ernstiger inschat dan wat er met het kindje gebeurt. Je kind bij een ziekenhuis achterlaten is bepaald geen garantie dat je als moeder buiten schot blijft, met al die bewakingscamera's. Misschien wordt zij of haar familie wel met moord bedreigd vanwege deze baby.



Ik neig altijd meer naar medelijden dan naar boosheid in dit soort gevallen. Zelfs als je zo'n rotte geest hebt dat je zomaar een baby in een vuilcontainer kwakt, moet je wel zo ziek in je hoofd zijn dat je eigenlijk ook mededogen verdient.
quote:ottertje87 schreef op 26 oktober 2014 @ 14:00:

Zo'n kind moet in ieder geval NIET terug naar de moeder. Wie weet hoe gestoord die verder is.

Je weet toch niet wat er aan de hand is.



Wellicht als moeder geschikte hulp krijgt dat ze het langzaamaan weer op kan bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Word er verdrietig van als ik lees dat een baby van een paar dagen oud daar koud en alleen ligt te huilen:(



Als moeder/vader het heeft gedumpt mag ik hopen dat de baby naar een liefdevol adoptie gezin gaat!
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 26 oktober 2014 @ 14:16:

[...]



Je weet toch niet wat er aan de hand is.



Wellicht als moeder geschikte hulp krijgt dat ze het langzaamaan weer op kan bouwen.Lijkt me drie keer niks. Een vriendin van me is haar jeugd lang mishandeld en geslagen. Dan kwam er "hulp", hield moeke de schone schijn op en als die weg was dan gebeurde het weer. En ook altijd sneaky zodat ze geen blauwe plekken had, haren trekken enz enz.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 26 oktober 2014 @ 12:59:

Wat vreselijk, maar met bv een postnatale depressie kan je echt rare dingen doen.

Ik wilde mijn dochter met maxi cosi en al in de Lek gooien. Mijn man was naar de winkel en ik zat in de auto te wachten. Hij had me niet tegen kunnen houden op dat moment en hij had ook nog niet door hoe slecht ik me voelde. Ik was gelukkig nog enigszins zo helder om het niet te doen, maar ik kan me voorstellen dat je met een erge depressie niet zo helder meer denkt. Maar ik denk dat je dat niet kan begrijpen als je het zelf niet hebt meegemaakt. Vreselijk als je je zo slecht voelt en je dit als enige uitweg ziet. Gelukkig is het kindje gevondeny en gaat het naar omstandigheden goed. Hoop dat ze de moeder vinden en haar de hulp kunnen bieden die nodig is.





Ik heb geprobeerd Snoezekind te smoren met de fopspeen toen hij vier dagen was. Ja, je kunt knettergek zijn/worden. Een moeder die dit doet zal IK niet meer veroordelen.........





Ik hoop dat er goede hulp komt voor haar en het kindje.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Als je gezond bent, dan doe je dit niet. Er is meer aan de hand. Treurig dat dit gebeurd is. Ook lekker om later te horen dat je in een vuilcontainer bent gevonden, pffff.



Meisje van Nulde wordt ik ook altijd zo verdrietig van. Hoe verknipt ben je als moeder dat je je kind laat vermoorden door je vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 26 oktober 2014 @ 14:16:

[...]



Je weet toch niet wat er aan de hand is.



Wellicht als moeder geschikte hulp krijgt dat ze het langzaamaan weer op kan bouwen.





Nee.





klopt, je weet niet wat er aan de hand is, maar dit lijkt me duidelijk genoeg om kind te beschermen tegen degene die dit gedaan heeft. Ongeacht wie dat is.





We weten niet wie het gedaan heeft. Speculeren is zinloos.
Mijn eerste gedachte: kraampsychose.



Maar er kan natuurlijk zoveel aan de hand zijn.

En misschien heeft de vader of een ander familielid het wel gedaan: bijv. vanwege een psychiatrische stoornis of drugsgebruik of.....



Ik oordeel in ieder geval niet.

Ik hoop wel van harte dat ze zsm de moeder zullen vinden en kunnen uitzoeken wat er daadwerkelijk is gebeurd.

Zodat er behandeling of toch een veroordeling kan plaatsvinden.



Er is toch een soortgelijk geval geweest dat uiteindelijk de vindster van de baby in de container de moeder bleek te zijn (na diverse media optredens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven