Baby in een ondergrondse container gedumpt

26-10-2014 12:27 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hulpdiensten hebben vannacht een baby gered, die in een ondergrondse container was gedumpt.

Rond 4.15 uur gingen de hulpdiensten met spoed naar de Fritz Conijnstraat in Nieuw-West. Een getuige had huilgeluiden uit de container horen komen en de politie gewaarschuwd.



Brandweerpersoneel bevrijdde het meisje en droeg haar over aan ambulancepersoneel. Ze is naar het ziekenhuis overgebracht en haar toestand is stabiel. Op de plek van de ondergrondse container ligt nu een betonnen plaat.



De recherche hoopt dat iedereen die iets weet over deze zaak, contact opneemt met de politie.
quote:Desperate_Housewive schreef op 26 oktober 2014 @ 12:59:

Wat vreselijk, maar met bv een postnatale depressie kan je echt rare dingen doen.

Ik wilde mijn dochter met maxi cosi en al in de Lek gooien. Mijn man was naar de winkel en ik zat in de auto te wachten. Hij had me niet tegen kunnen houden op dat moment en hij had ook nog niet door hoe slecht ik me voelde. Ik was gelukkig nog enigszins zo helder om het niet te doen, maar ik kan me voorstellen dat je met een erge depressie niet zo helder meer denkt. Maar ik denk dat je dat niet kan begrijpen als je het zelf niet hebt meegemaakt. Vreselijk als je je zo slecht voelt en je dit als enige uitweg ziet. Gelukkig is het kindje gevonden en gaat het naar omstandigheden goed. Hoop dat ze de moeder vinden en haar de hulp kunnen bieden die nodig is.







Ik heb hetzelfde meegemaakt, als ik er nu op terugkijk begrijp ik niets van wat ik toen voelde. Maar op dat moment leek het wel of ik niets anders kon.



Ook ik was uiteindelijk helder genoeg (het voelde alsof ik opeens weer genoeg zuurstof kreeg) om het niet te doen.



Juist omdat ik het heb meegemaakt, weet ik dat je hersentjes een aardig loopje met je kunnen nemen onder invloed van hormonen en een gevoeligheid voor depressie.



Natuurlijk is deze gebeurtenis vreselijk voor het babietje. Ik hoop dat ze liefdevol wordt opgevangen en de ouders passende hulp krijgen. Mocht hulp niet nodig zijn, een passende straf uiteraard.
Ja, ik zit ook te denken aan ernstige postnatale problematiek.

En voor diegenen die denken dat het iets van de laatste tijd is dat pas bevallen moeders deze narigheid kan overkomen.... al 48 jaar geleden heeft mijn tante ook bijna iets heel ergs gedaan met mijn toen pasgeboren neef. Hier werd heel geheimzinnig over gedaan in de familie en nog wordt hier liever niet over gesproken. Toen mijn tante genezen was is ze altijd een heel zorgzame en liefdevolle moeder gebleven.
En wie zegt dat de ouders dit hebben gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 26 oktober 2014 @ 13:25:

Iedereen heeft het maar over dumpen maar er kan ook iets heel anders aan de hand zijn hé. Zoals iemand schreef een psychose bv met waanbeelden. En de vrouw die haar baby per ongeluk in de magnetron deed ipv het flesje? Dat mens draaide helemaal door toen ze besefte wat er gebeurt was,

http://forum.fok.nl/topic/18064



Kan wel iets soortgelijks zijn, ipv de vuilniszak de baby.

Je weet niet hoe en wat dus nu al oordelen lijkt me wat voorbarig.

Eens dat er zoiets kan zijn. Maar dan neem ik aan dat er nu wel een vader of grootouder zich komt melden met uitleg. Een kindje van een paar dagen oud wordt wel gemist door de omgeving als moeder een psychose heeft.



Maar goed, we weten niet wat er is gebeurd. het breekt wel mijn hart. Zeker nu ik hier met een missed abortion op de bank zit op 11,5 week.
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
quote:isabellaxxx schreef op 26 oktober 2014 @ 14:30:

Word er verdrietig van als ik lees dat een baby van een paar dagen oud daar koud en alleen ligt te huilen:(

Ik ook. Moest meteen denken aan de videoclip Brenda's Got A Baby van 2Pac. Hopelijk komt de baby goed terecht.
Ik klik niet op dit topic

Ik klik niet op dit topic



Ik klik op het topic







Ik ga nu mijn lieve Dorian een knuffel geven. Ik kan me geen voorstelling maken hoe je dit daadwerkelijk kunt doen. Het bundeltje zó in de container laten glijden, container dicht en weglopen...
quote:Snoesje666 schreef op 26 oktober 2014 @ 14:43:

[...]





Ik heb geprobeerd Snoezekind te smoren met de fopspeen toen hij vier dagen was. Ja, je kunt knettergek zijn/worden. Een moeder die dit doet zal IK niet meer veroordelen.........





Ik hoop dat er goede hulp komt voor haar en het kindje.



Hier nog een moeder die een heftige ppd heeft gehad en ik begrijp hoe iemand hier toe in staat is. Wat er dan gebeurt in je hoofd en hoe dun het laagje geestelijke gezondheid/beschaving werkelijk is. En iedereen kan dit overkomen.

En mijn man had niets door hoor, ik kon de schijn heel goed ophouden. Alleen mijn vader zag dat er iets heel erg mis was.

Oordeel niet als je niet het hele verhaal kent.
Alle reacties Link kopieren
Jemig, net het hele verhaal gelezen. En een paar dagen oud ook nog!



Wat me ook kwaad maakte, die vrouw die haar gevonden heeft, kwam aan het twijfelen toen ze geen gehuil meer hoorde maar intussen wel de politie gebeld had....ze was toen bang dat ze de politie alleen maar voor een kat of een eend had laten komen....!



Eh, die mogen dan wel in de vuilcontainer blijven zitten??
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
[quote]sannennas schreef op 26 oktober 2014 @ 17:20:

[...]



Eens dat er zoiets kan zijn. Maar dan neem ik aan dat er nu wel een vader of grootouder zich komt melden met uitleg. Een kindje van een paar dagen oud wordt wel gemist door de omgeving als moeder een psychose heeft.



quote]



Ik verdenk eigenlijk eerder de grootouders.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 27 oktober 2014 @ 11:47:

Jemig, net het hele verhaal gelezen. En een paar dagen oud ook nog!



Wat me ook kwaad maakte, die vrouw die haar gevonden heeft, kwam aan het twijfelen toen ze geen gehuil meer hoorde maar intussen wel de politie gebeld had....ze was toen bang dat ze de politie alleen maar voor een kat of een eend had laten komen....!



Eh, die mogen dan wel in de vuilcontainer blijven zitten??Ach wat een geweldige vergelijking weer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Dit babietje is gelukkig gevonden doordat ze begon te huilen op het juiste moment.

Hoe vaak zou zoiets nog meer gebeuren zonder dat het ontdekt wordt? Brrr
quote:sannennas schreef op 26 oktober 2014 @ 17:20:

[...]



Eens dat er zoiets kan zijn. Maar dan neem ik aan dat er nu wel een vader of grootouder zich komt melden met uitleg. Een kindje van een paar dagen oud wordt wel gemist door de omgeving als moeder een psychose heeft.



Maar goed, we weten niet wat er is gebeurd. het breekt wel mijn hart. Zeker nu ik hier met een missed abortion op de bank zit op 11,5 week.





Wat verdrietig!
Alle reacties Link kopieren


Ik vind het echt in- en intriest. Zo'n klein poppetje.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk hoorde net op hart van nederland dat het kindje tien tot 20 dagen oud is. En dat wordt dan in een container gegooid. Het is een wonder geweest dat er nog iemand langs liep en het kindje hoorde huilen.Ik wil best geloven dat je denkt heb ik dit welgoed gehoord .Het is nu te hopen dat het kindje in een goed pleegezin terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Potjethee schreef op 27 oktober 2014 @ 14:21:

Dit babietje is gelukkig gevonden doordat ze begon te huilen op het juiste moment.

Hoe vaak zou zoiets nog meer gebeuren zonder dat het ontdekt wordt? Brrr Nouja, het lijkt me toch niet dat dit om de haverklap gebeurd hoor
Er was laatst toch een topic van een TO die zwanger was, alleenstaand, geen familie en vrienden? Als ze dan ook nog de buik een beetje verbergt dat de buren het niet zo doorhebben kan het best gebeuren dat niemand zich verbaast over waar de baby is.
Alle reacties Link kopieren
Ppd kan aan dit drama ten grondslag liggen. De posts van de dames hier, die het hebben meegemaakt, laten zien dat een moeder dan tot de vreselijkste dingen in staat blijkt.



In zo'n geval is de moeder ook een soort van slachtoffer.



Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit bewust kan doen, daar moet iets aan de hand zijn.



Het zou mij niet verbazen wanneer de moeder een tiener blijkt te zijn ( uit een traditioneel, niet Westers gezin) die per ongeluk zwanger is geraakt waarbij de familie uit schaamte ( eerwraak) het kindje( na een stiekeme bevalling) heeft weggemoffeld. In dat geval zit er nu ergens een radeloos kind, waarschijnlijk verstoken van medische hulp, met de onverteerbare gedachte dat haar kind haar is ontnomen. En niet bij machte daar ook maar iets aan te doen..
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Hier zit grote nood en immens verdriet achter.

Ik heb zelf ooit met m'n zoon bovenaan de trap gestaan met de gedachte "zal ik gooien?". Dat ik toen in een depressie zat besefte ik pas toen ik een paar maanden later dolgelukkig met m'n kleine man rondparadeerde.
Alle reacties Link kopieren
Walgelijk dit, echt walgelijk. En de bekentenissen hier vind ik ook schokkend trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout schreef op 26 oktober 2014 @ 12:45:

Iemand moet wel heel erg wanhopig zijn geweest om een baby dit aan te doen. Vreselijk!



Maar wat Olla zegt.. iemand kan psychisch zo vreselijk ziek zijn dat hij of zij het niet meer kan overzien.Dit. En in de huidige tijd is er soms gewoon teweinig hulp helaas.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 28 oktober 2014 @ 13:58:

Walgelijk dit, echt walgelijk. En de bekentenissen hier vind ik ook schokkend trouwens.Bedoel je de ervaringen van vrouwen die ook een postnatale depressie hebben gehad? Dat is schokkend misschien, maar vooral ook dapper vind ik. Het lijkt me belangrijk dat er over gepraat wordt, over dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik schrik hier best wel van de reacties. Niet van de inhoud, maar van de hoeveelheid.

Er zijn denk ik ongeveer 40 personen die in dit topic gereageerd hebben. Daarvan zeggen er 5 dat ze zelf dusdanig in een psychose zaten dat ze in staat waren hun kind wat aan te doen. .

En 2 personen kennen mensen die dat ook hebben gehad.

Dat vind ik veel!

Heel veel.
Alle reacties Link kopieren
Terwijl het neergezet wordt als een zeldzame aandoening.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 28 oktober 2014 @ 14:58:

Ok, ik schrik hier best wel van de reacties. Niet van de inhoud, maar van de hoeveelheid.

Er zijn denk ik ongeveer 40 personen die in dit topic gereageerd hebben. Daarvan zeggen er 5 dat ze zelf dusdanig in een psychose zaten dat ze in staat waren hun kind wat aan te doen. .

En 2 personen kennen mensen die dat ook hebben gehad.

Dat vind ik veel!

Heel veel.

Maar juist die personen voelen de behoefte om te reageren he?

Zie het nou niet als een significante steekproef
Alle reacties Link kopieren
Merkwaardig dat er hier twee opvattingen bestaan: of ik oordeel erover of ik heb misschien wel een soort begrip.



Volgens mij kunnen die twee uitersten prima naast elkaar bestaan: ja, ik begrijp misschien wel waar een mens toe in staat. We weten inderdaad niet wat er gebeurd is. Maar toch is en blijft het walgelijk en moet het veroordeeld worden. Zowel door de samenleving als door een eventuele rechter.



Zo werkt ons rechtssyteem ook: op basis van mededogen toch hard oordelen soms.

Om een signaal af te geven dat dit soort zaken walgelijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven