Bah, nu al klaar met dat vuurwerk!

31-12-2013 15:20 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een kat vermoord door vuurwerk in zijn kont te steken... Twee jongens (waarvan een slechts 10 jaar oud) die hun hand zijn kwijt geraakt.



Ik ben er nu alweer klaar mee. Bah!
Alle reacties Link kopieren
Hartverscheurend bericht van de kat maar geen medelijden met de jongens. Moeten ze maar met hun poten van dat klotevuurwerk afblijven.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die kat echt schandalig!!

Die kinderen hun eigen schuld (incl. Onverantwoordelijke ouders), vuurwerk dat niet afgaat blijven aansteken.. Jaa zonde van je hand..



Ik denk dat we volgend jaar nog meer kunnen bezuinigen.. Als ik hoor voor wat een geld er de lucht in gaat is er geld zat.. Ff Rutte bellen;)
quote:Soulcats schreef op 31 december 2013 @ 15:25:

Hartverscheurend bericht van de kat maar geen medelijden met de jongens. .Zo eens. Heeft niets te maken met vuurwerk, maar alles met de verdorven geest van een mens.
Alle reacties Link kopieren
Van die berichten over dieren kan ik letterlijk wel huilen.



Die kinderen zijn zo jong, ik vind het werkelijk onverantwoord dat die alleen met vuurwerk aan het spelen zijn, zonder toezicht. Hier in de wijk ook al veel, vanuit een portiek. Dus zonder te zien wie er aan komt lopen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, een verdorven geest los je niet op met het verbieden van vuurwerk. Mensen die dit doen zijn ziek in hun hoofd, dat zijn ze het hele jaar rond.



Bij de kids van 10-12 jaar.....ik vraag me wel eens af wat die ouders dan denken.... Dat moet je zelf toch ook niet willen dat je kind met vuurwerk op straat speelt en je er geen enkel zicht op hebt?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt hier wel een oorlogsgebied, de ene zware knal na de andere, het klinkt net als destijds de gevechten in Joegoslavie, toen we jaren geleden op de Adriatische zee voeren, toen hoorde je de inslagen en het schieten. Het schip waar we op zaten werd begeleid door een heli met zwaar bewapende soldaten. Ik zal blij zijn als het een paar dagen verder is en al dat vuurwerk is opgeblazen. Het Oogziekenhuis zal het vanavond wel druk krijgen, de SEH's ook.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon er ook echt van janken toen ik het las. Wat voor zieke geest heb je dan. En die arme arme kat.

Het is hier trouwens ook net de Gazastrook, zit af en toe te trillen op de bank. Gelukkig voor ons dat dit maar een paar dagen per jaar is itt andere landen
Ik ben het ook zat, hier pcies hetzelfde, het lijkt wel een oorlogsgebied.

Domme ik, ik vanmiddag even op de fiets weg, bijna een rotje in mijn nek gekregen . Snertjochies...
Alle reacties Link kopieren
Pff ik zat er bij te janken toen ik dat van die kat las. (Vast ook hormonen)

Gelukkig ligt poezenbeestje hier lekker te slapen. Maar ik zou bij die jongens persoonlijk het zelfde doen. En dan niet met een rotje.....



En mensen die vingers/handen verliezen tja, eigenschuld zij kunnen blijkbaar niet omgaan met vuurwerk. Moeten ze daar zelf maar de consequenties van ervaren. Wat ik dan bijvoorbeeld wel weer lullig vind is dat een idioot die niet met vuurwerk om kan gaan iemand anders beschadigd.
Hier ook, he-le-maal klaar mee! Kinderen die onverantwoord en zonder te kijken met rotjes gooien. Of zelfs doelgericht op mensen en dieren aan het mikken zijn. Ben vandaag - toen ik op de fiets zat en even in de stad was- alleen maar op mijn hoede geweest en me rotgeschrokken steeds van al die knallen. Ik ga de deur lekker niet meer uit.



En die kat.. Wat verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook erg blij dat ik weer binnen ben. Die knallen tot daar aan toe maar ze vinden het grappig als je er van schrikt en gooien het dus jouw kant op. Dat vind ik zo eng er aan.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk van die kat... hoe ziek in je hoofd ben je dan?



En verder ben ik er ook helemaal klaar mee. Ik ben vandaag in meerdere steden geweest en overal lijkt het wel oorlog. Hier vlakbij is een vuilnisbak opgeblazen, parkeermeters moeten afgesloten worden, mijn buurvrouw is bekogeld met rotjes terwijl ze met haar dochtertje van 4 maanden in de Maxi Cosi liep... echt te gek voor woorden. Weg met die rotzooi, in ieder geval verbieden tot 23:00 uur!
quote:jippie55 schreef op 31 december 2013 @ 15:45:

Ik kon er ook echt van janken toen ik het las. Wat voor zieke geest heb je dan. En die arme arme kat.

Het is hier trouwens ook net de Gazastrook, zit af en toe te trillen op de bank. Gelukkig voor ons dat dit maar een paar dagen per jaar is itt andere landenHet is wel duidelijk dat je geen idee hebt bij hoe het is in de Gazastrook....
Alle reacties Link kopieren
Ik word ook helemaal niet goed van die belachelijk harde knallen. Wij liepen net door de stad, steekt er iemand vuurwerk af wat heel erg rond knettert vlakbij een klein kindje in een fietszitje. Van het lawaai schrik ook. Ik ben eigenlijk altijd heel erg bang geweest voor vuurwerk, ik zou willen dat er één mooie grote voorstelling zou zijn per gemeente en voor de rest niets. Normaal neem ik wat L-Theanine op oud en nieuw, maar ik ben nu zwanger dus dat mag nu niet. Ik moet morgen om 8.00 uur werken, ik hoop maar dat er niet één of andere gek nog wat af gaat steken als ik op de fiets moet.

Afschuwelijk voor die kat trouwens, bah
Alle reacties Link kopieren
Van de Televaag:



Met vuurwerk spelende kinderen hebben vanochtend in het Groningse Hoogezand per ongeluk hun ouderlijk huis in de brand gestoken. De woning raakte zwaar beschadigd. Ook de buren hadden schade.



De kinderen waren alleen thuis en waren in de tuin vuurwerk aan het afsteken. Een van de pijlen raakte echter de zijkant van het woonhuis, waardoor er brand ontstond. Het vuur breidde zich vervolgens razendsnel uit. Toen de brandweer arriveerde, stond de woning in lichterlaaie. Niemand raakte gewond. De schade is volgens de Groningse brandweer groot.
Aaahh nee dat is toch niet normaal...

Wat ik ook zo raar vind is het onverantwoord omgaan met dat spul.

er wordt, op een behoorlijk directe manier met afbeeldingen ed., ontzettend veel voor gewaarschuwd en toch blijven mensen bommetjes bouwen enz. blijkbaar met het idee 'dat overkomt mij niet'.

(niet alleen jongere mensen, ook volwassenen)

Lekker naief...



Ik blijf verder lekker binnen. Vast vreselijk saai en niet stoer, maar dat zal mij een rotzorg zijn...
Alle reacties Link kopieren
ik sprak net een vriend die erg last heeft van zijn PTSS , opgelopen in Irak. Vreselijk om te horen hoe hij flashbacks krijgt van de knallen en eigenlijk niet naar buiten durft, het is een stoere man van bijna 2 meter maar nu dus even helemaal niks waard..dat vind ik zielig..
Alle reacties Link kopieren
quote:Derpina schreef op 31 december 2013 @ 15:49:

Pff ik zat er bij te janken toen ik dat van die kat las. (Vast ook hormonen)

Gelukkig ligt poezenbeestje hier lekker te slapen. Maar ik zou bij die jongens persoonlijk het zelfde doen. En dan niet met een rotje.....



En mensen die vingers/handen verliezen tja, eigenschuld zij kunnen blijkbaar niet omgaan met vuurwerk. Moeten ze daar zelf maar de consequenties van ervaren. Wat ik dan bijvoorbeeld wel weer lullig vind is dat een idioot die niet met vuurwerk om kan gaan iemand anders beschadigd.Maak er inderdaad maar een dynamietstaaf van. Snap niet hoe dat soort "kinderen" opgevoed zijn dat ze zoiets kunnen doen. Hoe komt het in godsnaam in je op toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd zo bizar, van die kinderen hier die de héle dag rondlopen met een plastic met vuurwerpen en constant rotjes afsteken. Wat vinden die ouders daar nou van? Normaal?

Van een jong kind vind ik het zo triest: ze hebben vaak geen idee wat ze aan het doen zijn, en zo'n kind mag wel de rest van zijn leven gehandicapt doorbrengen... En veroorzaakt enorme kosten voor de maatschappij.



Ik heb vandaag bijna de politie gebeld, omdat er rotjes en zware donderslagen tussen de winkelende mensen werden gegooid.



Nog afgezien van alle chemicaliën die weer de lucht in worden geschoten, en alle andere schade. Stomme gewoonte.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in het buitenland en hier totaal geen last van vuurwerk! Heerlijk, alleen daarom al. Ik heb het altijd zo erg gevonden de laatste week van het jaar al dat geknal.
Alle reacties Link kopieren
Ja, die arme, arme kat..
Afschaffen.

Dit heeft niets meer met traditie te maken zoals sommige politici beweren. Ik zie alleen maar jonge puber jochies knallen, die komen er wel overheen als het vanaf volgend jaar verboden is.



Ik ben helemaal voor een professionele vuurwerkshow per gemeente.
Alle reacties Link kopieren
Als ik er ooit achter zou komen dat mijn kind zoiets zou hebben gedaan dan liet ik het toch eigenhandig opsluiten in een inrichting.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 31 december 2013 @ 15:52:

[...]



Het is wel duidelijk dat je geen idee hebt bij hoe het is in de Gazastrook....Ach ja, het is Naaaaara maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven