Bah, nu al klaar met dat vuurwerk!

31-12-2013 15:20 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een kat vermoord door vuurwerk in zijn kont te steken... Twee jongens (waarvan een slechts 10 jaar oud) die hun hand zijn kwijt geraakt.



Ik ben er nu alweer klaar mee. Bah!
Alle reacties Link kopieren
quote:Telegraaf 31 december 2013 :

Kinderen steken huis ouders in brand



Van onze correspondent

HOOGEZAND -

Met vuurwerk spelende kinderen hebben vanochtend in het Groningse Hoogezand per ongeluk hun ouderlijk huis in de brand gestoken. De woning raakte zwaar beschadigd. Ook de buren hadden schade.



De kinderen waren alleen thuis en waren in de tuin vuurwerk aan het afsteken. Een van de pijlen raakte echter de zijkant van het woonhuis, waardoor er brand ontstond. Het vuur breidde zich vervolgens razendsnel uit. Toen de brandweer arriveerde, stond de woning in lichterlaaie. Niemand raakte gewond. De schade is volgens de Groningse brandweer groot.

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel of de overlast steeds erger wordt, misschien ook omdat iedereen via internet allerlei (hier verboden) zware vuurwerk-rotzooi kunt bestellen

Ik heb een melding gedaan via: www.vuurwerkoverlast.nl

Als er genoeg meldingen komen gaan de gemeentes hier misschien eindelijk eens iets tegen doen, want de meerderheid van de Nederlanders is tegen het vieren van oud en nieuw met vuurwerk zoals het nu gebeurt.

IK heb zelf een getraumatiseerde hond die al dagen ziek is van de angst, en ik hou mijn hart vast voor de dieren die zich nu nog op straat bevinden.
Precies, gewoon professioneel een vuurwerkshow en particulier gebruik van vuurwerk afschaffen! Ik lees hier op het forum alleen maar bange mensen en mensen die het helemaal niks vinden. Alleen maar nare berichten. De enigen die er lol aan hebben zijn de pubers die ongein ermee uithalen.



Ik vraag me wel gelijk af, stel dat het verboden wordt om zelf vuurwerk af te steken.. Nu komt men al aan illegaal vuurwerk. Zou het dan niet alsnog gebeuren?
quote:plucy schreef op 31 december 2013 @ 16:06:

Het lijkt wel of de overlast steeds erger wordt, misschien ook omdat iedereen via internet allerlei (hier verboden) zware vuurwerk-rotzooi kunt bestellen

Ik heb een melding gedaan via: www.vuurwerkoverlast.nl

Als er genoeg meldingen komen gaan de gemeentes hier misschien eindelijk eens iets tegen doen, want de meerderheid van de Nederlanders is tegen het vieren van oud en nieuw met vuurwerk zoals het nu gebeurt.

IK heb zelf een getraumatiseerde hond die al dagen ziek is van de angst, en ik hou mijn hart vast voor de dieren die zich nu nog op straat bevinden.Ik heb het in een ander topic ook al gevraagd, maar ook daar geen afdoende antwoord gekregen: hoe zie jij je dat voor je, dat afschaffen van vuurwerk? Wat doen we ervoor in de plaats, en vooral hoe, waar, en hoe gaan we dat logistiek invullen? Iets met beschikbare locatie(s), parkeerplaatsen, politie, brandweer, andere hulpdiensten enzo.
Dat denk ik wel. Alleen is het dan wel een stuk makkelijker om overtreders op te sporen. Nu weet de politie vaak niet wat wel of niet is toegestaan, dan is gewoon alles wat knalt verboden.
Alle reacties Link kopieren
Vuurwerk alleen van 23.00 - 01.00 uur. Dan kan iedereen overdag gewoon naar zijn werk, boodschappen doen, de post bezorgen, de hond uitlaten etc.
Naara, ik heb in het andere topic geschreven over mijn ervaringen met oudejaarsnachten in het buitenland. Als het ergens anders kan, kan het hier ook.
Alle reacties Link kopieren
Weet je waarom je alleen maar leest van mensen die vuurwerk willen afschaffen? Omdat die er over praten. Mensen die het willen houden zeggen niets. Maar goed, ik wil dat het blijft. Dus iig 1 stem VOOR vuurwerk
Ik krijg er een punthoofd van!
Alle reacties Link kopieren
Melding maken vind ik wel een beetje zuur eerlijk gezegd. Het is 1 dag in het jaar 'heftig'. Laat die jongens 1 dag in het jaar een beetje rod hobbelen met vuurwerk. Illegaal of niet dat boeid me net. Mensen die er niet mee om kunnen gaan doen het volgend jaar toch niet. En een opgezette show vind ik echt verschrikkelijk. Ik vind het wel wat hebben met oud en nieuw dat je in een paar straten de honderdduizend klappers hoort af gaan er allerlei pijlen de lucht in vliegen. En na een uur of half 2 is iedereen er zo ongeveer wel door heen en is de rust weer terug. Hoogstens wat mensen die vreugde vuurtjes hebben opgestoken.

En mensen die zich misdragen richting ambulance personeel of iets dergelijks het jaar daar op lekker een dagje/nachtje in de cel.
Dat van die kat is walgelijk sadistisch, maar om het prima te vinden dat jonge jochies hun handen verliezen, dus ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 31 december 2013 @ 16:14:

[...]



Ik heb het in een ander topic ook al gevraagd, maar ook daar geen afdoende antwoord gekregen: hoe zie jij je dat voor je, dat afschaffen van vuurwerk? Wat doen we ervoor in de plaats, en vooral hoe, waar, en hoe gaan we dat logistiek invullen? Iets met beschikbare locatie(s), parkeerplaatsen, politie, brandweer, andere hulpdiensten enzo.Je hebt elk jaar in Scheveningen een prachtige vuurwerkwedstrijd. Drie dagen lang. Druk bezocht. Het is te regelen!
Ik heb geen medelijden met die jongens die (een deel van) hun hand kwijt zijn! Ze weten dat het gevaarlijk kan zijn en toch doen? Gevalletje eigen schuld, dikke bult!!



Maar de daders die die kat gedood hebben, moeten eigenlijk zelf eens vuurwerk in de bips gestoken krijgen. Eens zien of ze het dan nog bij een weerloos dier durven doen . . . . Bah, walgelijk. Hoe komt in Godsnaam zoiets in je op????
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat vuurwerk afsteken op zich wel leuk, dat het hele land in iedere straat los gaat om 12 uur, dat vind ik best wel een toffe traditie. Heb echt het idee dat we dan met z'n allen het oude jaar wegknallen. En met de rondgooiende jochies kan ik ook wel leven maar ik heb dan ook eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. Bijvoorbeeld als ik er aan kom met mijn honden en ik vraag of ze even niet willen knallen voor de honden, heb ik daar nog nooit een negatieve reactie op gehad.



Ik moest net overigens een kleine 3 kwartier fietsen vanaf een dorp hier in de buurt naar huis, en dan kom ik van dorp naar stad en door de stad in allerlei wijken; grote koophuizen en sociale huur. En het viel me op dat het overal precies hetzelfde is: overal diezelfde jochies met hun plastic tassen vol knalspul! Het enige dat me een tikje verontrust is dat ze soms nog zo jong zijn, het blijft toch vuurwerk het verbaast me dat ouders hun kind daarmee uit het zicht laten.
Zeg maar Spijker.
Alleen vanaf 18 jaar en tussen 12 en 3 uur.

Maar goed denk dat de puberjongens/ asotuig er toch wel aankomen, papa/ouder vriend koopt het (illegaal) en gaan dan ook knallen de hele dag, doen ze hier al weken, en geen kleine knalletjes ook.



Helemaal afschaffen vind ik een brug te ver.
quote:Nemesis. schreef op 31 december 2013 @ 16:00:

Als ik er ooit achter zou komen dat mijn kind zoiets zou hebben gedaan dan liet ik het toch eigenhandig opsluiten in een inrichting.Nou inderdaad!
quote:Spijk-er schreef op 31 december 2013 @ 16:29:

Ik vind dat vuurwerk afsteken op zich wel leuk, dat het hele land in iedere straat los gaat om 12 uur, dat vind ik best wel een toffe traditie. Heb echt het idee dat we dan met z'n allen het oude jaar wegknallen. En met de rondgooiende jochies kan ik ook wel leven maar ik heb dan ook eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. Bijvoorbeeld als ik er aan kom met mijn honden en ik vraag of ze even niet willen knallen voor de honden, heb ik daar nog nooit een negatieve reactie op gehad.



Ik moest net overigens een kleine 3 kwartier fietsen vanaf een dorp hier in de buurt naar huis, en dan kom ik van dorp naar stad en door de stad in allerlei wijken; grote koophuizen en sociale huur. En het viel me op dat het overal precies hetzelfde is: overal diezelfde jochies met hun plastic tassen vol knalspul! Het enige dat me een tikje verontrust is dat ze soms nog zo jong zijn, het blijft toch vuurwerk het verbaast me dat ouders hun kind daarmee uit het zicht laten.Nou ik gok het er niet op met mijn kindjes in deze buurt, ze gooien net zo aso naar de kinderwagen als naar oude mensen en dieren
quote:Melpomene schreef op 31 december 2013 @ 16:22:

[...]





Je hebt elk jaar in Scheveningen een prachtige vuurwerkwedstrijd. Drie dagen lang. Druk bezocht. Het is te regelen!

Ja dat is wel te regelen, vooral als je in Friesland woont, of Groningen, het zuidelijkste puntje van Limburg, enz...... NOT!!!!!!



Het gaat toch om vuurwerk op middernacht bij de jaarwisseling, dat heb je toch hopelijk wel door? Zo niet dan is die vraag niet aan jou besteed. Next!
Tjonge, wist baasje niet dat hond achter stokken aanrent?!@



Hond mist poot door vuurwerk

Van onze correspondent

KAMPEN -

Een hond is vanochtend in Kampen ernstig gewond geraakt door vuurwerk dat zijn eigen baasje afstak. Het dier moet een poot missen, zo meldt de lokale dierenambulance.



De eigenaar gooide een rotje weg en had pas te laat in de gaten dat zijn trouwe viervoeter achter het projectiel aanrende. Het huisdier zette z’n poot op het vuurwerk, dat precies op dat moment ontplofte. De hond werd naar de dierenarts gebracht en die moest de zwaar gehavende poot amputeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 31 december 2013 @ 15:52:

[...]



Het is wel duidelijk dat je geen idee hebt bij hoe het is in de Gazastrook....



Nou ben ik daar persoonlijk nog nooit geweest en heb dus inderdaad geen idee van hoe het daar is. Maar volgens de explosieven opruimingsdienst was veel in beslag genomen illegaal vuurwerk qua explosiekracht gelijk aan een bom. Dat "vuurwerk" is dus ook door hen tot ontploffing gebracht.



Aangezien lang niet al het illegale vuurwerk in beslag is genomen en in sommige wijken volop wordt afgestoken is het niet vreemd dat het in sommige wijken inderdaad wel op een oorlogsgebied lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Dit verhaal komt ieder jaar weer terug. is een urban legend
Alle reacties Link kopieren
Dat nieuwsbericht van die arme kat raakt mij echt. Kinderen die hun handen kwijtraken vind ik ook erg, maar die hebben het toch echt zelf gedaan. Ik zag vandaag hier ook buurtkinderen vuurwerk naar elkaar gooien. Zonder dat de ouders er op letten of wat van zeggen.
quote:MilaDila schreef op 31 december 2013 @ 16:34:

Tjonge, wist baasje niet dat hond achter stokken aanrent?!@



Hond mist poot door vuurwerk

Van onze correspondent

KAMPEN -

Een hond is vanochtend in Kampen ernstig gewond geraakt door vuurwerk dat zijn eigen baasje afstak. Het dier moet een poot missen, zo meldt de lokale dierenambulance.



De eigenaar gooide een rotje weg en had pas te laat in de gaten dat zijn trouwe viervoeter achter het projectiel aanrende. Het huisdier zette z’n poot op het vuurwerk, dat precies op dat moment ontplofte. De hond werd naar de dierenarts gebracht en die moest de zwaar gehavende poot amputeren. Dit is echt te dom voor woorden!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 31 december 2013 @ 16:20:

Dat van die kat is walgelijk sadistisch, maar om het prima te vinden dat jonge jochies hun handen verliezen, dus ook.Ik vind dat die jongens dat verdienen. Als je op je 10e al zo in elkaar steekt dan kan je nooit als een gezond denkende volwassene opgroeien. Veel moordenaars zijn ooit zo begonnen met het vermoorden van dieren.
Alle reacties Link kopieren
Voor die kinderen vind ik het ook triest, pas 10 jaar oud...

Dierenbeulen: mag ik niet schrijven, banwaardig

Ik woon in een grensregio. De HR++ ruiten trillen hier al vier dagen. Ieder jaar duurt die ongein langer.

Gelukkig werkt die Bach bloesem zooi voor hond prima.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 31 december 2013 @ 16:38:

[...]





Ik vind dat die jongens dat verdienen. Als je op je 10e al zo in elkaar steekt dan kan je nooit als een gezond denkende volwassene opgroeien. Veel moordenaars zijn ooit zo begonnen met het vermoorden van dieren.Die tienjarigen hebben die kat niet opgeblazen. Losse incidenten.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven