Bah, nu al klaar met dat vuurwerk!

31-12-2013 15:20 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een kat vermoord door vuurwerk in zijn kont te steken... Twee jongens (waarvan een slechts 10 jaar oud) die hun hand zijn kwijt geraakt.



Ik ben er nu alweer klaar mee. Bah!
Alle reacties Link kopieren
quote:plucy schreef op 31 december 2013 @ 16:06:

Het lijkt wel of de overlast steeds erger wordt, misschien ook omdat iedereen via internet allerlei (hier verboden) zware vuurwerk-rotzooi kunt bestellen

Ik heb een melding gedaan via: www.vuurwerkoverlast.nl

Als er genoeg meldingen komen gaan de gemeentes hier misschien eindelijk eens iets tegen doen, want de meerderheid van de Nederlanders is tegen het vieren van oud en nieuw met vuurwerk zoals het nu gebeurt.

IK heb zelf een getraumatiseerde hond die al dagen ziek is van de angst, en ik hou mijn hart vast voor de dieren die zich nu nog op straat bevinden.Hetzelfde hier met onze hond,ik hoop dat hij er niet in blijft vannacht,hij is 11 en ziek (hart/long problemen en een tumor op de milt)
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
quote:ravachol, 6 minuten geleden

Dit verhaal komt ieder jaar weer terug. is een urban legend





Het is geen urban legend. Ik denk dat het baasje van die kat zou willen dat het een urban legend was.



www.telegraaf.nl/s/22176468
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt hier ook wel oorlog. Er lopen ook hele jonge kinderen met vuurwerk, onbegrijpelijk dat die ouders het goed vinden. Ik hoop dat het om 00.30 uur lekker gaat regen
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op dinsdag 31 december 2013 16:20 Dat van die kat is walgelijk sadistisch, maar om het prima te vinden dat jonge jochies hun handen verliezen, dus ook.



Ik zag net paar kinderen van een jaar of zeven met vuurwerk aanklooien, en dat zou dan inderdaad maar minder erg zijn?

Ik zag als zevenjarige de ernst ook niet in van vuurwerk en was dan ook diep beledigd dat ik niks mocht afsteken. Waarom zou je dat iemand überhaupt toewensen, hoe onmenselijk ben ke dan. Ala het volwassenen zijn die lopen te kloten met vuurwerk, ok.. Maar tegen kinderen eigen schuld, dikke bult zeggen?



Verder heb ik meer een grafhekel aan carbid.

Ook dat vind ik levensgevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn de artikelen:



In Rotterdam aan de Schiedamseweg verloor een jongen zijn hand toen hij met enkele vrienden een spuitbus wilde opblazen. Twee anderen liepen daarbij gezichtsletsel op.



In Friesland en Gelderland raakten twee jongens een deel van hun hand kwijt. Dat meldde de politie dinsdag.



Een jongen van twaalf jaar in Lemmer raakte dinsdag in zijn woonplaats rond het middaguur een deel van zijn hand kwijt toen hij illegaal zwaar vuurwerk afstak. Hij is naar een ziekenhuis gebracht.



Maandag gebeurde hetzelfde in het Achterhoekse Terborg. Een eveneens twaalfjarige jongen verloor daar door vuurwerk een deel van zijn linkerhand. Ook hij werd opgenomen in een ziekenhuis.



Bron: nu.nl





Vuurwerkvandalen hebben een kat dusdanig verwond, dat het dier moest worden afgemaakt. De kat Luna van Eric Fluit uit de Count Basiestraat in de Amersfoortse wijk Schothorst kon zondag aan het eind van de middag ternauwernood het huis van haar baasje bereiken, na urenlang zoek te zijn geweest in de buurt.

Op de overloop naar de eerste etage trof Eric Fluit het acht maanden oude dier aan, hevig miauwend in een plas bloed. Het dier was onderweg naar haar bedje op deze etage, maar kon de laatste stappen niet meer zetten.



Vuurwerk in achterwerk

Uit de brandwonden aan de pootjes en uit later onderzoek door de dierenarts werd geconcludeerd dat een vandaal vuurwerk in het achterwerk van het dier had gestopt en daarna heeft laten ontploffen.



Fluit: 'Ik ben meteen in gierende vaart met de auto naar het Utrechts Medisch Centrum gereden, waar ze een speciale afdeling hebben voor spoedgevallen met huisdieren. Daar constateerde de arts dat Luna niet meer te redden was. Het hele onderlichaam lag open.'



Laten inslapen

'Nog diezelfde zondagavond heeft de arts haar laten inslapen. Mijn vrouw en ik zijn hier helemaal kapot van. Het was een heel lief, aanhankelijk dier dat steeds kopjes gaf en gezellig tegen je aan lag op de bank.'



Fluit heeft aangifte gedaan bij de politie. Op het politiebureau vernam hij dat het was toegestaan om bij de buren flyers in de bus te doen om te waarschuwen. Fluit heeft dat ook gedaan, samen met een niet al te confronterende foto van het dier, vlak voordat de arts het in liet slapen.



Waarschuwen

'Het is voor mij ondenkbaar dat er dierenbeulen actief zijn in deze wijk die het leuk vinden om katten te verminken tot de dood daarop volgt. Maar kennelijk is het zo. Het enige wat ik nog kon doen, was het waarschuwen van alle omwonenden om nóg zoiets afschuwelijks te voorkomen.'



Bron: ad.nl
Alle reacties Link kopieren
Hier het bericht over de opgeblazen kat



http://www.telegraaf.nl/b ... ulen_blazen_kat_op__.html
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam vind ik verschrikkelijk met oud en nieuw, ben blij dat ik er niet meer zit.
Alle reacties Link kopieren
En dat van die kat was zondag al he. Denk je dat je je dier veilig binnen houdt voor oudjaar, moet je het de week ervoor al doen, blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen die vuurwerk naar mensen met kleine kinderen gooien mogen ze ook hard aanpakken. En hun ouders.



Ik weet niet wie van jullie tieners en pubers heeft, maar weten jullie waar die nu staan met hun plasticzakje vol vuurwerk?
Alle reacties Link kopieren
Dat van die kat is in- en intriest. Ik moet er niet aan denken dat zoiets met mijn kat zou gebeuren, vreselijk. Maar dat heeft niks met vuurwerk te maken, dat heeft met de zieke geest van die gasten te maken. Een normaal mens doet zoiets niet.



De jongens die hun hand zijn verloren? Geen medelijden mee. In Rotterdam omdat hij een spuitbus wilde opblazen. Eigen schuld, dikke bult. De andere omdat het vuurwerk niet afging en hij het oppakte. Eigen schuld, dikke bult.



Ik steek al meer dan 25 jaar vuurwerk af en doe dat op de manier zoals het hoort en er is nog nooit wat gebeurd. De laatste jaren alleen sierwerk, maar toen ik nog een puber was ook rotjes. Maar nooit naar mensen of naar dieren dat deed je gewoon niet.



En ja...ook vanavond steek ik vuurwerk af, ik vind het leuk. En op de website www.welvuurwerk.nl kan je een petitie tekenen tegen een vuurwerkverbod, inmiddels bijna 60.000 handtekeningen. Ik ben ook tegen een verbod, maar wel voor meer handhaving en hogere boetes voor illegaal afsteken. En afsteken van 12 uur tot 2 uur en niet eerder! Compleet afschaffen werkt niet, want dan krijg je nog meer illegaal vuurwerk. In de omringende landen is het vrij verkrijgbaar, het hele jaar door.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat nog een heel gedoe gaat worden als ik straks kinderen heb. Want no way dat die naar buiten gaan met hun plastic zakjes. Noem me overdreven maar ik vind het gevaar niet opwegen tegen de lol.
quote:sugarmiss schreef op 31 december 2013 @ 16:38:

[...]





Ik vind dat die jongens dat verdienen. Als je op je 10e al zo in elkaar steekt dan kan je nooit als een gezond denkende volwassene opgroeien. Veel moordenaars zijn ooit zo begonnen met het vermoorden van dieren.*zucht* Die jongens die dat die kat hebben aangedaan, mankeren niets aan hun handen.
Alle reacties Link kopieren
Het viel mij op dat er veel meisje met vuurwerk liepen. Dacht dit meer een "jongensding" was?
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
@ravachol, wat is een urban legend dat elk jaar terug komt? Dat van die hond?

Echt niet. Helaas voor de hond heeft hij echt zo'n domme baas. Zie de site van rtvoost.



Hier nog weinig geknal. Wel 2 jochies aangesproken omdat ze vuurwerk in putten gooiden en gewoon naar achteren zonder te kijken.

Euh hallo ik loop hier.

Dus toen ik er wat van zei was ik een Fucking bitch.

Hij schrok wel toen ik met een: zo ettertje durf je dat ook recht in mijn gezicht te zeggen? Hun kant op kwam.

Toen gingen ze snel weg. Pubers, jaar of 14.



Ik ben en blijf voor vuurwerk. Ik vind het een mooie traditie en vind het belachelijk dat een paar idioten het voor de goeden die zich er het hele jaar op verheugen verpesten.



Die van die kat zijn echt rijp voor het gesticht. Gewoon dierenbeulen.



En je leest uiteraard alleen slecht nieuws. Je leest niet dat Pietje met een veiligheidsbril op en aansteeklont netjes om 23.00 uur van veilige afstand een vuurpijl heeft afgestoken.

Dat lees je niet.

Daarom lijkt het naar mijn inziens erger dat het is.

En ja er gebeuren best wat ongelukken, maar dat gebeurd in het verkeer ook elke dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op 31 december 2013 @ 16:47:

Ik denk dat dat nog een heel gedoe gaat worden als ik straks kinderen heb. Want no way dat die naar buiten gaan met hun plastic zakjes. Noem me overdreven maar ik vind het gevaar niet opwegen tegen de lol.Inmiddels in het rijke bezit van 1 zoon. No way dat hij met deze dagen over een paar jaar door de buurten mag gaan met een zakje knallers. Als het een puber is doe ik hetzelfde als mijn ouders destijds met broertje: 'toevallig' een arrangement 'winnen' voor een kartbaan oid. Dan maar een helikoptermoeder. Beverwijk is mij helaas te bekend, daar wil ik niet zitten voor zoonlief.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat slim van jouw ouder Lemoos! Die ga ik onthouden.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval kan ik geen medelijden hebben met mensen of kinderen die door hun eigen schuld ledematen kwijt raken.



Mijn sympathie ligt bij de onschuldige slachtoffers die gewoon over straat liepen en vuurwerk naar zich toegegooid krijgen.



Misschien leren andere ouders daar eens van dat het niet verantwoord is om zulke jonge kinderen vuurwerk te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis., 3 minuten geleden

Wat slim van jouw ouder Lemoos! Die ga ik onthouden.

Ik ook.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk wat er met die kat gebeurd is, er lopen heel wat gestoorde gasten rond. En de hele dag hier ook al harde knallen ben er ook klaar mee, gaat vananvond regenen. Vuurwerk wordt aangestoken en zo weggegooid zonder dat ze erbij kijken waar naartoe. Elk jaar gebeuren er weer ernstige ongelukken met vuurwerk, per gemeente alleen nog op een terrein door professionals laten afsteken.

Vannacht zullen de hulpverleners wel weer belaagd worden,je partner of vriend zal maar op de ambulance of bij de politie de straat op moeten. Bah
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 31 december 2013 @ 16:55:

In ieder geval kan ik geen medelijden hebben met mensen of kinderen die door hun eigen schuld ledematen kwijt raken.



Mijn sympathie ligt bij de onschuldige slachtoffers die gewoon over straat liepen en vuurwerk naar zich toegegooid krijgen.



Misschien leren andere ouders daar eens van dat het niet verantwoord is om zulke jonge kinderen vuurwerk te geven.Ik vind het voor iedereen triest. Kom op zeg, dan ben je 7 of 8 en weten je ouders je niet op te voeden... Is het dan 'net goed' dat je zwaar gehandicapt door het leven moet? Verschrikkelijk.
Wat vreselijk van die kat! Ben zo blij dat mijn kat nu lekker ligt te slapen... Ik moet er niet aan denken mijn kat aan onze deur zo aan te treffen, wat een nachtmerrie!



Ik ben ook voor collectief afsteken in de gemeente. Wij hebben een grote gemeente, maar ben zeker bereid voor een mooie show wel in de auto te stappen. Ik vind mooi vuurwerk plezierig om naar te kijken, dus ik ben zeker voor een professionele show! Minder slachtoffers, minder troep op straat en ook mooier vuurwerk. Want heel mooi vind ik het meeste vuurwerk niet hoor...



De tijden voor het afsteken van vuurwerk mogen van mij gerust ingekort worden. Een paar uurtjes en dan afgelopen. Want niemand steekt zijn mooiste vuurwerk de lucht in vóór 00:00, het zijn altijd die rotjes en knalvuurwerk, niet het mooie siervuurwerk.



Oh, en wat ik ook mis op TV: de spotjes van SIRE! Vroeger had men de spotjes op TV 'je bent een rund als je met vuurwerk stunt' en ik had als kind toch schrik van die reclame... Mijn broers en ik doken geschrokken achter de bank als die reclame voorbij kwam. Mag van mij zeker terug op TV.
quote:jippie55 schreef op 31 december 2013 @ 16:02:

[...]



Ach ja, het is Naaaaara maarDie middels een ex met familie in de Gaza weet hoe het daar is, en jij duidelijk niet. Nono dat je bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er al jaren klaar mee. Alleen tot nu toe kwam ik er ieder jaar nog onderuit om te moeten werken op oudejaarsdag. En deed ik niks anders dan klungelen in huis en visite ontvangen en koekjes rolletjes bakken. Maar dit jaar moest ik dus wel werken en ja ik ben met de auto gegaan. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met al die wild in het rond met rotjes smijtende etterende kut pubers te gaan fietsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 31 december 2013 @ 17:05:

Vreselijk wat er met die kat gebeurd is, er lopen heel wat gestoorde gasten rond. En de hele dag hier ook al harde knallen ben er ook klaar mee, gaat vananvond regenen. Vuurwerk wordt aangestoken en zo weggegooid zonder dat ze erbij kijken waar naartoe. Elk jaar gebeuren er weer ernstige ongelukken met vuurwerk, per gemeente alleen nog op een terrein door professionals laten afsteken.

Vannacht zullen de hulpverleners wel weer belaagd worden,je partner of vriend zal maar op de ambulance of bij de politie de straat op moeten. BahEr is nu al zoveel illegaal vuurwerk, denk je echt dat dat verdwijnt als het legale vuurwerk verboden wordt? Er komt alleen nog maar meer illegaal vuurwerk, met nog meer slachtoffers al gevolg. En handhaven doen ze nu al niet.
Ik moest huilen toen ik het las van de kat. Wat een waardeloos stuk ouder ben je dan als je je kind zo respectloos opvoedt. Bah in veelvoud!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven