Bah, nu al klaar met dat vuurwerk!

31-12-2013 15:20 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een kat vermoord door vuurwerk in zijn kont te steken... Twee jongens (waarvan een slechts 10 jaar oud) die hun hand zijn kwijt geraakt.



Ik ben er nu alweer klaar mee. Bah!
quote:Naara schreef op 31 december 2013 @ 16:33:

[...]



Ja dat is wel te regelen, vooral als je in Friesland woont, of Groningen, het zuidelijkste puntje van Limburg, enz...... NOT!!!!!!



Het gaat toch om vuurwerk op middernacht bij de jaarwisseling, dat heb je toch hopelijk wel door? Zo niet dan is die vraag niet aan jou besteed. Next!

Jij gaat weer op je gebruikelijk zonnige wijze het oude jaar uit?

En is het heel moeilijk om te bedenken dat wat in Scheveningen kan, ook in andere steden kan? Dat heb je toch wel door?
quote:Splinter_ schreef op 31 december 2013 @ 17:15:

[...]



Jij gaat weer op je gebruikelijk zonnige wijze het oude jaar uit?

En is het heel moeilijk om te bedenken dat wat in Scheveningen kan, ook in andere steden kan? Dat heb je toch wel door?Ja hoor ik heb dat wel door, maar degene die dat voorstelde niet (en jij ook niet, zo te zien). Want de essentiële vragen blijven maar onbeantwoord: welke locatie, wie gaat dat betalen, hoe doen we het met parkeren, politie, brandweer, algemene veiligheid, overige hulpdiensten enz.
Oh, je wilt alvast alle details? Sorry, die heb ik niet voor je.

Maar aangezien ze het in het buitenland ook prima regelen, denk ik dat het best goed komt hoor. Inclusief parkeerplaatsen.
quote:Splinter_ schreef op 31 december 2013 @ 17:25:

Oh, je wilt alvast alle details? Sorry, die heb ik niet voor je.

Maar aangezien ze het in het buitenland ook prima regelen, denk ik dat het best goed komt hoor. Inclusief parkeerplaatsen.Nederland kennende, betwijfel ik dat. Waarvan akte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 31 december 2013 @ 17:08:

[...]



Die middels een ex met familie in de Gaza weet hoe het daar is, en jij duidelijk niet. Nono dat je bent.

Wat sneu meid, om te moeten gaan schelden, zoals gewoonlijk. In dit topic wat niet over dit issue gaat.

En a) jij weet niet waar ik woon en hoe ontzettend hard de knallen hier zijn

B) jij weet er geen moer vanaf of ik ooit in de Gaza ben geweest. Misschien ff dimmen dus, naaaara
quote:plucy schreef op 31 december 2013 @ 16:06:

Het lijkt wel of de overlast steeds erger wordt, misschien ook omdat iedereen via internet allerlei (hier verboden) zware vuurwerk-rotzooi kunt bestellen

Ik heb een melding gedaan via: www.vuurwerkoverlast.nl

Als er genoeg meldingen komen gaan de gemeentes hier misschien eindelijk eens iets tegen doen, want de meerderheid van de Nederlanders is tegen het vieren van oud en nieuw met vuurwerk zoals het nu gebeurt.

IK heb zelf een getraumatiseerde hond die al dagen ziek is van de angst, en ik hou mijn hart vast voor de dieren die zich nu nog op straat bevinden.



Ik ook na de gedoe vanmiddag. Dit heeft niks met traditie te maken maar met onopgevoede snertkinderen die niks beters te doen hebben.

En ouders die het maar lekker laten gaan...

Lekker verbieden die zooi en het door profs laten doen.

(zeker na dat gedoe met die hand, dat huis, enz. dat bedoel ik nou. hoeveel van die ongelukken moeten er nog gebeuren voor ze eens in gaan zien dat veel mensen niet om kunnen gaan met dat spul)
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 31 december 2013 @ 17:25:

Oh, je wilt alvast alle details? Sorry, die heb ik niet voor je.

Maar aangezien ze het in het buitenland ook prima regelen, denk ik dat het best goed komt hoor. Inclusief parkeerplaatsen.In het buitenland houden mensen zich ook aan het rookverbod in de horeca, in Nederland niet. In het buitenland houden mensen zich aan de regels in de trein, hier niet. Nederlanders laten zich geen regels opleggen, dat is het hele probleem. Een verbod betekent daarom alleen nog maar meer illegaal vuurwerk.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag met zoon en man naar de stad oliebollen halen. Hoppa rotje voor de wandelwagen!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ja, dat is wel gruwelijk wreed.
Alle reacties Link kopieren
quote:woepsie schreef op 31 december 2013 @ 17:46:

Vanmiddag met zoon en man naar de stad oliebollen halen. Hoppa rotje voor de wandelwagen! Zoiets las ik ook al op het andere topic. Gelukkig brullen de 'jongeren' hier nog "Kindjuhhh!!" als ik met zoon langs wil lopen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas geen kleren vuurwerk maar al dagen die k* bommen , asociale wolk , als het volgend jaar verboden wordt , hebben ze dan alles aan zich zelf te danken !
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 31 december 2013 @ 15:27:

Die kat echt schandalig!!

Die kinderen hun eigen schuld (incl. Onverantwoordelijke ouders), vuurwerk dat niet afgaat blijven aansteken.. Jaa zonde van je hand..



Ik denk dat we volgend jaar nog meer kunnen bezuinigen.. Als ik hoor voor wat een geld er de lucht in gaat is er geld zat.. Ff Rutte bellen;)Helemaal mee eens!
Ik ben er ook helemaal klaar mee en ben ook helemaal voor van het verbieden van particulier vuurwerk. Ik wordt gewoon helemaal chagrijnig van vuurwerk. Vind sier vuurwerk prachtig en een keer een knalletje moet kunnen maar ik hoor al weken explosies van vuurwerk bommen, opgeblazen prullenbakken, putdeksels in de straat. Je zult er maar invallen in het donker. En ik schrik me iedere keer helemaal lam.



En dan ook nog die geintjes met vuurwerk naar anderen of dieren gooien. Dat je je eigen hand kwijt wil raken maar iemand (of een dier) moedwillig letsel toebrengen?! En dan heb ik het nog niet eens over brandstichting door aso's die vuurwerk door brievenbussen gooien.



Afschaffen die handel en gemeentelijke vuurwerk shows.
Gemeentelijke vuurwerkshows kosten een vermogen.

Particulier vuurwerk levert een vermogen op.

Drie keer raden.............
quote:Plokkie schreef op dinsdag 31 december 2013 16:19 Weet je waarom je alleen maar leest van mensen die vuurwerk willen afschaffen? Omdat die er over praten. Mensen die het willen houden zeggen niets. Maar goed, ik wil dat het blijft. Dus iig 1 stem VOOR vuurwerk





Ik ben ook voor, ook omdat mijn zoon van 13 al wekenlang de vuurwerkfolders uitpluist. Ik geniet omdat hij ( en vader) zo genieten.



Maar de illegale zooi ben ik niet blik mee, en die idioten die er niet mee om kunnen gaan moeten opgesloten worden.
Alle reacties Link kopieren
@ lemoos



Ja dat doen ze hier ook.. Maar vervolgens gooien ze nog snel wat! Kon tig keer met de wagen wachten tot ik door kon lopen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:Daantje1970 schreef op 31 december 2013 @ 17:41:

[...]





In het buitenland houden mensen zich ook aan het rookverbod in de horeca, in Nederland niet. In het buitenland houden mensen zich aan de regels in de trein, hier niet. Nederlanders laten zich geen regels opleggen, dat is het hele probleem. Een verbod betekent daarom alleen nog maar meer illegaal vuurwerk.

Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Maar dan nog zal het veel minder zijn dan nu. Vuurwerk afsteken gaat nou eenmaal niet echt onopvallend.

Maar ik doelde met mijn reactie op dat het in NL ook best centraal geregeld kan worden. En dat ze dan best rekening zullen houden met de zaken waar Naaaaara zich zorgen om maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vuurwerk niet erg en het mag ook blijven, maar dan moet men t wel gebruiken zoals het hoort.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Een familielid van me is aan één oor doof geworden toen jongens vuurwerk naar een groep mensen gooiden.



Ik blijf op afstand.
Dit lijkt wel een 80+ topic
Alle reacties Link kopieren
Bah bah bah bah, dat rotvuurwerk! Belachelijk dat dat allemaal maar mag. Levensgevaarlijk en zoveel overlast voor de niet-liefhebbers! En als je per ongeluk op een invalideparkeerplaats gaat staan, brengen ze je 370,- in rekening. Heeft er niks mee te maken, maar toch....
quote:Naara schreef op 31 december 2013 @ 17:27:

[...]



Nederland kennende, betwijfel ik dat. Waarvan akte.

Oh oh, als Naara met dit stopwoord begint is het hek van de dam .



Fijne jaarwisseling Naara en alvast een gezond en gelukkig 2014!
Alle reacties Link kopieren
Toch vreemd dat de meesten meer medelijden hebben met de kat dan met de kinderen.



Eigen schuld, dikke bult? Zij zijn net zo goed slachtoffer. Zij zouden door de overheid, maar in ieder geval door de ouders, beschermd moeten worden. Levensgevaarlijke explosieven zijn geen speelgoed.



Ik heb een foto van een bebloede hand zonder vinger aan mijn kleuter laten zien. Hij schrok zich een hoedje. Daarna zei hij dat hij nooit met vuurwerk zou spelen, ook niet als hij groot is.
Alle reacties Link kopieren
quote:scarry schreef op 31 december 2013 @ 18:22:

Toch vreemd dat de meesten meer medelijden hebben met de kat dan met de kinderen.



Eigen schuld, dikke bult? Zij zijn net zo goed slachtoffer. Zij zouden door de overheid, maar in ieder geval door de ouders, beschermd moeten worden. Levensgevaarlijke explosieven zijn geen speelgoed.



Ik heb een foto van een bebloede hand zonder vinger aan mijn kleuter laten zien. Hij schrok zich een hoedje. Daarna zei hij dat hij nooit met vuurwerk zou spelen, ook niet als hij groot is.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:plucy schreef op 31 december 2013 @ 16:06:

Het lijkt wel of de overlast steeds erger wordt, misschien ook omdat iedereen via internet allerlei (hier verboden) zware vuurwerk-rotzooi kunt bestellen

Ik heb een melding gedaan via: www.vuurwerkoverlast.nl

Bedankt voor de tip.

Ik heb ook een melding gedaan.

Ben heus niet direct voor afschaffen. Dat gaat toch niet werken, want het gebeurt nu ook al op momenten dat het officieel niet mag.

Er mag onderhand eens aandacht komen voor het hele zware vuurwerk en het gooien naar mens en dier of zelfs wat er met die kat is gebeurd. De overheid lijkt het allemaal wel te geloven.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven