Bah, nu al klaar met dat vuurwerk!

31-12-2013 15:20 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een kat vermoord door vuurwerk in zijn kont te steken... Twee jongens (waarvan een slechts 10 jaar oud) die hun hand zijn kwijt geraakt.



Ik ben er nu alweer klaar mee. Bah!
Alle reacties Link kopieren
quote:scarry schreef op 31 december 2013 @ 18:22:

Toch vreemd dat de meesten meer medelijden hebben met de kat dan met de kinderen.



Eigen schuld, dikke bult? Zij zijn net zo goed slachtoffer. Zij zouden door de overheid, maar in ieder geval door de ouders, beschermd moeten worden. Levensgevaarlijke explosieven zijn geen speelgoed.



Ik heb een foto van een bebloede hand zonder vinger aan mijn kleuter laten zien. Hij schrok zich een hoedje. Daarna zei hij dat hij nooit met vuurwerk zou spelen, ook niet als hij groot is.



Levensgevaarlijke explosieven zijn inderdaad geen speelgoed. En dat zou je als tiener ook moeten weten. En in Rotterdam probeerde een jongen een spuitbus op te blazen. Dat heeft toch niks meer met vuurwerk te maken? Er is nog altijd een verschil tussen stunten met vuurwerk en het op de normal manier afsteken. Als er dan wat gebeurt dan heb ik inderdaad geen medelijden. Ik heb dan meer medelijden met de ouders.



Als iemand met z'n dronken kop in de auto stapt, vervolgens tegen een boom rijdt en in een rolstoel belandt dan heb ik ook geen medelijden. Ik heb dan meer medelijden met de mensen zijn (of haar) directe omgeving.
quote:Cateautje schreef op 31 december 2013 @ 18:00:

Gemeentelijke vuurwerkshows kosten een vermogen.

Particulier vuurwerk levert een vermogen op.

Drie keer raden.............Daar hadden wij het hier thuis vanmiddag ook over.

Maar then again, roken levert ook een vermogen op en dat wordt ook steeds verder aan banden gelegd, dus ik zou zo zeggen, waar een wil is is een weg.



Wordt hier ook stapelgek van die vreselijke keiharde bomdingen!
quote:Naara schreef op 31 december 2013 @ 16:14:

[...]



Ik heb het in een ander topic ook al gevraagd, maar ook daar geen afdoende antwoord gekregen: hoe zie jij je dat voor je, dat afschaffen van vuurwerk? Wat doen we ervoor in de plaats, en vooral hoe, waar, en hoe gaan we dat logistiek invullen? Iets met beschikbare locatie(s), parkeerplaatsen, politie, brandweer, andere hulpdiensten enzo.



Lijkt mij niet zo´n punt. Bijna elke (grotere) gemeente steekt met koninginnedag (koningsdag vanaf nu) vuurwerk af. Ook bepaalde festivals worden vaak met vuurwerk afgesloten.



En nagenoeg elk dorp heeft wel een voetbalveld, een plein of een parkeerplaats. Ze hebben met St. Maarten vaak genoeg een groot vuur. Waarom kan dat in april/november wel, en zou het in december niet kunnen?



En dan mag het van mij best gratis toegankelijk zijn. Ze zullen een hoop geld besparen op de vernielingen en politie/brandweer/ambulance.
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 31 december 2013 @ 18:01:

[...]



Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Maar dan nog zal het veel minder zijn dan nu. Vuurwerk afsteken gaat nou eenmaal niet echt onopvallend.

Maar ik doelde met mijn reactie op dat het in NL ook best centraal geregeld kan worden. En dat ze dan best rekening zullen houden met de zaken waar Naaaaara zich zorgen om maakt.En nu gebeurt het ook al weken. Ik ben ook een paar keer 's nachts wakker geworden van een harde knal. Heeft het dan nu om de politie te bellen? Helemaal niet, want tegen de tijd dat zij komen, zijn de daders allang verdwenen. Er wordt nu al niet gehandhaafd, dus er komt alleen maar meer illegaal vuurwerk.
@Cateautje okee vuurwerk shows kosten een vermogen en particulier levert veel op maar al die vuurwerkslachtoffers kosten ook een vermogen aan extra zorg.



Je lost er het hele illegale vuurwerk probleem niet mee op maar ik denk dat er ook genoeg ouders zijn die legaal vuurwerk voor hun kind kopen (of toestaan dat ze het zelf kopen van zakgeld) die nu ook op staat aan het spelen zijn met vuurwerk. Dat wordt dan ook minder. Die mensen die illegaal vuurwerk kopen blijven dat ook gewoon doen neem ik aan maar voor de politie is het wel een stuk duidelijk dan.. Ik vind dat de politie veel te soepel is.
Ik vind het zo triest. Stom van die kinderen, maarja ik denk dat je als 10 jarige niet realiseert hoe gevaarlijk het daadwerkelijk is. Ik niet op die leeftijd, maar mijn ouders waren ook wel beschermend wat dat betreft. Het werd er hier wel ingepeperd hoe gevaarlijk het was. En wat een zieke geest van die kat.. hoe kan je bewust.een onschuldig dier pijn doen. Het is echt geen makkelijke taak geweest om dat te doen aangezien katten dat echt niet zomaar toelaten maar desondanks :(



En je kleuter een bebloede hand laten zien?? Kun je daar.niet een paar jaar mee wachten. .
quote:jippie55 schreef op 31 december 2013 @ 17:29:

[...]



Wat sneu meid, om te moeten gaan schelden, zoals gewoonlijk. In dit topic wat niet over dit issue gaat.

En a) jij weet niet waar ik woon en hoe ontzettend hard de knallen hier zijn

B) jij weet er geen moer vanaf of ik ooit in de Gaza ben geweest. Misschien ff dimmen dus, naaaara

Jammer meidje, dat jij geen idee hebt hoe de wereld in elkaar zit. Want dan zou je wel anders reageren. Dus.



Effen dimmen dus maar, want je hebt geen idee wie of wat ik ben. Tuthola dat je er bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daantje1970 schreef op 31 december 2013 @ 17:41:

[...]





In het buitenland houden mensen zich ook aan het rookverbod in de horeca, Valt te bezien. In Turkije geldt ook een rookverbod in de horeca, maar hoe meer Oostelijk je kwam hoe groter de kans dat er wel gerookt werd.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:luffy22 schreef op 31 december 2013 @ 18:51:

Ik vind het zo triest. Stom van die kinderen, maarja ik denk dat je als 10 jarige niet realiseert hoe gevaarlijk het daadwerkelijk is. Ik niet op die leeftijd, maar mijn ouders waren ook wel beschermend wat dat betreft. Het werd er hier wel ingepeperd hoe gevaarlijk het was. En wat een zieke geest van die kat.. hoe kan je bewust.een onschuldig dier pijn doen. Het is echt geen makkelijke taak geweest om dat te doen aangezien katten dat echt niet zomaar toelaten maar desondanks :(



En je kleuter een bebloede hand laten zien?? Kun je daar.niet een paar jaar mee wachten. .Ik twijfelde zelf ook, maar ik werd nerveus van al die knallen en ik realiseerde me dat ik een jongetje heb en dat jongetjes altijd vuurwerk willen afsteken. Bovendien vanavond is hij waarschijnlijk voor het eerst bij met afsteken. Maar het was een wanhoopsdaad van een bezorgde moeder, dat besef ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 31 december 2013 @ 18:54:

[...]



Jammer meidje, dat jij geen idee hebt hoe de wereld in elkaar zit. Want dan zou je wel anders reageren. Dus.



Effen dimmen dus maar, want je hebt geen idee wie of wat ik ben. Tuthola dat je er bent.

Laatste reactie op je. Je bent toch zo hooggevoelig? Nog nooit iets van gemerkt op dit forum.

Je weet niets van me dus het zou je sieren je aannames voor je te houden. Zoals al vaker gezegd, je doet je nick eer aan. Triest hoe jij altijd topics weet te verzieken met je gif
quote:Naara schreef op 31 december 2013 @ 18:54:

[...]



Effen dimmen dus maar, want je hebt geen idee wie of wat ik ben. Tuthola dat je er bent.



En wie denk jij wel niet wie jij bent?

Al was je de paus. hoef je nog niet zo'n na(a)re reactie te geven.
quote:scarry schreef op 31 december 2013 @ 19:03:

[...]





Ik twijfelde zelf ook, maar ik werd nerveus van al die knallen en ik realiseerde me dat ik een jongetje heb en dat jongetjes altijd vuurwerk willen afsteken. Bovendien vanavond is hij waarschijnlijk voor het eerst bij met afsteken. Maar het was een wanhoopsdaad van een bezorgde moeder, dat besef ik.Lekker generaliserend. Jij denkt dus dat meisjes dat niet doen. Mijn zussen en ik waren dol op vuurwerk en mijn broers niet
Alle reacties Link kopieren
Voor 67 miljoen euro aan vuurwerk gekocht in Nederland.. ..
Alle reacties Link kopieren
Ook fijn bericht:

http://www.telegraaf.nl/b ... dode_door_vuurwerk__.html
[quote]Daantje1970 schreef op 31 december 2013 @ 18:48:

[...]





En nu gebeurt het ook al weken. Ik ben ook een paar keer 's nachts wakker geworden van een harde knal. Heeft het dan nu om de politie te bellen? Helemaal niet, want tegen de tijd dat zij komen, zijn de daders allang verdwenen. Er wordt nu al niet gehandhaafd, dus er komt alleen maar meer illegaal vuurwerk.[/quote





Melden, alijd melden. Natuurlijk komt de politie niet maar hoe meer meldingen van overlast, des te groter de kans dat het toch aan banden gelegd wordt.

0900 8844
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Celine!



Bij die dode moest een traumahelikopter komen. Wie betaalt dat?

RTL Nieuws
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, maak jij je echt druk om wie dat betaalt? Misschien van die 67 miljoen? Er is iemand dood, hallo
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vuurwerk echt vreselijk. Eigenlijk moest ik werken vandaag, maar ik heb vrij gevraagd. Ik werk nu niet voor mijn lol buiten. Ik ben ook nog eens postbezorger, dus dan ben je al lekker opvallend en een doelwit met dat oranje .



Vuurwerk valt hier verder mee (binnenstad van Groningen) gelukkig. Al zijn er af en toe wel echt keiharde knallen.



En die kat...vreselijk. Ik zou bij die mensen graag een passende straf zien.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Voor 67 miljoen gaat de lucht even in .
Alle reacties Link kopieren
Hier is het af en toe net een oorlogsgebied, zulke harde knallen en dat de hele dag al, de ramen trillen ervan.

En hoe zit het eigenlijk met vreugdevuren? Volgens mij zijn die in onze gemeente verboden, maar net als vorig jaar zie ik alweer een groot vuur, zo'n 20 m. van ons huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 31 december 2013 @ 20:26:

Hier is het af en toe net een oorlogsgebied, zulke harde knallen en dat de hele dag al, de ramen trillen ervan.

.Dit mag je volgens sommigen niet zeggen....
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 31 december 2013 @ 20:29:

[...]



Dit mag je volgens sommigen niet zeggen....O... o.k.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 31 december 2013 @ 16:14:

[...]



Ik heb het in een ander topic ook al gevraagd, maar ook daar geen afdoende antwoord gekregen: hoe zie jij je dat voor je, dat afschaffen van vuurwerk? Wat doen we ervoor in de plaats, en vooral hoe, waar, en hoe gaan we dat logistiek invullen? Iets met beschikbare locatie(s), parkeerplaatsen, politie, brandweer, andere hulpdiensten enzo.In andere landen kan het toch ook? Dus kijken hoe ze het daar doen, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan die harde knallen, siervuurwerk vind ik mooi en kijk ik graag naar. Maar die bommen, nee dankje. Mijn dochter van 8 maanden ligt nu tussen ons in op de bank omdat ze uit haar bedje "geknald" werd.

Ik zou een verbod goed vinden maar het is denk ik haast niet te realiseren. Dan hou je alsnog dat illegale knalwerk want dat is nu ook al verboden.
ik heb dat wel is eerder gehoord met een kat , maja daar denk ik niet aan zijn aleen maar nare dingen , vuurwerk zelf ben ik niet klaar mee vind het echt heel mooi en GEWELDIG!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven