Log nu in om te reageren
  1. quote:
    Ineke98 schreef op 19 april 2017 @ 18:07:
    [...]

Het zal dat een eigen land moeten blijven en langzaam aan de hedendaagse maatschappij moeten wennen.
    En wie gaat dat controleren/helpen?
  2. quote:
    rechthoek schreef op 19 april 2017 @ 18:32:
    [...]

En wie gaat dat controleren/helpen?
    Ik ga uit van Zuid Korea.
  3. quote:
    Ineke98 schreef op 19 april 2017 @ 18:35:
    [...]

Ik ga uit van Zuid Korea.

Die hebben zelf 1 of 2 probleempjes met bestuur. Redden ze dat?
    Gaat China het risico nemen dat de VS troepen een grensje op kunnen schuiven van Zuid naar Noord?
    rechthoek wijzigde dit bericht op 19-04-2017 18:37 met 19%
  4. Over wat Closednote schreef: Hoe ging dat in de DDR, toen de Muur viel?

World of Warcraft: Legion
  5. Een leuk filmpje uit Noord-Korea : Traffic girl
    Doen ze daar niet aan stoplichten?

Unbeschreiblich Weiblich
  6. quote:
    Bobby-Pin schreef op 19 april 2017 @ 18:55:
    Een leuk filmpje uit Noord-Korea : Traffic girl
    Doen ze daar niet aan stoplichten?
    Inmiddels zijn er wel meer stoplichten en verkeer zag ik in recentere filmpjes maar men heeft een probleem met de stroom waardoor er op bepaalde momenten van de dag geen stroom is dus tja dan heb je weinig aan stoplichten. Heb reisvlogs gezien van toeristen en die moesten binnen een bepaalde tijd douchen en na 10 uur ging het licht uit bij het hotel.
  7. quote:
    closednote schreef op 19 april 2017 @ 19:58:
    [...]

Inmiddels zijn er wel meer stoplichten en verkeer zag ik in recentere filmpjes maar men heeft een probleem met de stroom waardoor er op bepaalde momenten van de dag geen stroom is dus tja dan heb je weinig aan stoplichten. Heb reisvlogs gezien van toeristen en die moesten binnen een bepaalde tijd douchen en na 10 uur ging het licht uit bij het hotel.
    Je kan daar ook als buitenlander meelopen met de marathon echter weet je nooit welke tijd je hebt gelopen gezien klokken verboden zijn tijdens de marathon.
  8. E-Kortingscodes

Voor alle bezoekers van VIVA zijn er EXCLUSIEVE kortingscodes beschikbaar gesteld die gratis te gebruiken zijn bij de beste webshops van Nederland. Houd deze pagina in de gaten en bespaar nu met jouw kortingscode!

Lees verder

9. Een artikel over hoe een vluchteling denkt over de huidige situatie: http://www.dailymail.co.u ... orth-Korean-defector.html
    Bevat ook veel foto's van Noord Korea.

Heb ook haar boek gelezen en ik vond het zo schokkend en soms was het zo raar dat ik me afvroeg is dit echt?!
  10. Heeft Rusland nu wel of niet de VN-veroordeling van de Noord-Koreaans rakettest geblokkeerd? Daar is onduidelijkheid over, blijkbaar.

http://www.msn.com/nl-be/ ... en-geblokkeerd/ar-BBA44ah

De VN Veiligheidsraad is allang niet meer serieus te nemen. Het is verworden tot een speeltje waarbij één partij een resolutie kan blokkeren, ook al zou de meerderheid voor zijn (met alleen een paar tegenstemmen zonder een veto).
    hans66 wijzigde dit bericht op 20-04-2017 16:09 met 25%

World of Warcraft: Legion
  11. http://www.hln.be/hln/nl/ ... ens-met-Noord-Korea.dhtml

Poetin stuurt troepen naar grens met Noord-Korea
    Bewaar artikel
    Tweet
    14
    Door: Luc Beernaert
    20/04/17 - 16u57 Bron: Daily Mail, primedia.ru Poetin is gewaarschuwd dat, indien Trump de nucleaire installaties van Kim Jong-un aanvalt, de radioactieve wolk binnen twee uur boven de strategisch belangrijke havenstad Vladivostok hangt. © getty.

De Russische president Vladimir Poetin heeft troepen naar de 16 kilometer lange grens tussen Rusland en Noord-Korea gestuurd. China posteerde al 150.000 militairen aan haar grens met het Koreaanse schiereiland uit schrik dat de Amerikaanse president Donald Trump zijn aartsvijand Kim Jong-un zou aanvallen en zo een vluchtelingenstroom op gang zou brengen.

Rusland vreest dat de VS zich voorbereidt op een oorlog met Noord-Korea, dat met herhaalde rakettests en gespierde taal president Trump jent. Eerder deze week verklaarde Amerikaans vicepresident Mike Pence dat het geduld van Trump opraakt. Poetin van zijn kant is bang dat een gewapend conflict tussen de VS en Noord-Korea tot een massale uittocht van Noord-Koreanen zal leiden.

Eerder deze week raakte bekend dat China om dezelfde reden 150.000 militairen naar haar zuidelijke grens stuurt: Peking vreest dat Noord-Koreanen hun toevlucht zullen zoeken in China van zodra een oorlog uitbreekt.

"Preventief maar noodzakelijk"
    Vanochtend doken beelden op van drie Russische treinen die, geladen met militair materieel, op weg waren naar de 16 kilometer lange landgrens tussen Rusland en Noord-Korea. Op een andere video zijn helikopters te zien die richting Noord-Koreaanse grens vliegen en er is ook sprake van militaire operaties over de weg en tankdivisies die richting de grens oprukken. Dat meldt alvast de site primemedia.ru, dat spreekt van "een preventieve, maar noodzakelijke maatregel".

Radioactief
    Indien een conflict met Noord-Korea uitbreekt, vreest Rusland een humanitaire crisis met honderdduizenden vluchtelingen. Daarnaast is Poetin ook gewaarschuwd dat in het geval van een Amerikaanse aanval op de nucleaire installaties van Kim Jong-un, de radioactieve besmetting snel Rusland zal bereiken. (lees verder onder de video)
    © ap.
    De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un heeft de VS bedreigd met een "krachtige preventieve aanval". © reuters.

De haven van Vladivostok, waar Rusland een groot militair contingent heeft, ligt op minder dan 150 kilometer van de Noord-Koreaanse grens. De Russische expert inzake Noord-Korea, Konstantin Asmolov, verklaarde: "Mochten de VS de nucleaire installaties van Noord-Korea met raketten aanvallen, dan zou de radioactieve wolk binnen twee uur boven Vladivostok hangen". Asmolov, van het Russische Instituut voor het Verre Oosten, waarschuwt dat in het geval van een oorlog "hongerige asielzoekers Rusland zullen binnenstromen".

Escalatie verhinderen
    Rusland blokkeerde gisteren de veroordeling van de VN Veiligheidsraad van de jongste rakettest van Pyongyang. Zelfs China steunde de strenge veroordeling, die door de VS naar voren was geschoven. In de voorgestelde verklaring werd van Noord-Korea geëist dat het land onmiddellijk ophoudt met verdere nucleaire tests en raketlanceringen. Zondag voerde Pyongyang nog een rakettest uit, die weliswaar mislukte. Volgens diplomaten binnen de Veiligheidsraad wilde Rusland elementen uit eerdere verklaringen meenemen, waarmee wordt aangedrongen op een oplossing door overleg.

De Russische viceminister van Buitenlandse Zaken Sergej Ryabkov verklaarde: "We moeten jammer genoeg toegeven dat het risico op een ernstig conflict in deze regio enorm is toegenomen." Hij roept alle betrokken partijen op hun verantwoordelijkheid te nemen om een escalatie te verhinderen.
  12. Maarre stel dat er een oorlog uitbreekt, gaan wij hier in Nederland daar ook iets van merken?

Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
  13. quote:
    Miskotto schreef op 20 april 2017 @ 19:18:
    Maarre stel dat er een oorlog uitbreekt, gaan wij hier in Nederland daar ook iets van merken?
    Ik denk het wel. De wereld wankelt al behoorlijk, er is niet heel veel nodig. Een atoombom gooit alles omver, al was het alleen al economisch.
  14. quote:
    Miskotto schreef op 20 april 2017 @ 19:18:
    Maarre stel dat er een oorlog uitbreekt, gaan wij hier in Nederland daar ook iets van merken?
    Ik ben bang dat de overheid wel weer een bijdrage wil leveren maar ik hoop het niet. Anders merken wij het hier misschien economisch maar we hebben geen economisch belang daar.
  15. quote:
    Ineke98 schreef op 20 april 2017 @ 19:24:
    [...]

Ik ben bang dat de overheid wel weer een bijdrage wil leveren maar ik hoop het niet. Anders merken wij het hier misschien economisch maar we hebben geen economisch belang daar.
    Het gebrek aan gevoel van veiligheid/onrust doet echt wel veel met de economie. Bovendien krijg je een domino effect tussen Rusland en de VS. Daarnaast is Zuid Korea de vierde grootste economie in Azië en doen we wel degelijk goede zaken.
  16. quote:
    rechthoek schreef op 20 april 2017 @ 19:28:
    [...]

Het gebrek aan gevoel van veiligheid/onrust doet echt wel veel met de economie. Bovendien krijg je een domino effect tussen Rusland en de VS. Daarnaast is Zuid Korea de vierde grootste economie in Azië en doen we wel degelijk goede zaken.
    Maar we doen ook goede zaken met de USA en weer minder met Rusland.
  17. quote:
    Ineke98 schreef op 20 april 2017 @ 20:43:
    [...]

Maar we doen ook goede zaken met de USA en weer minder met Rusland.

Nederland is best afhankelijk van Rusland, Rotterdam functioneert bijvoorbeeld als doorvoerhaven van brandstoffen uit Rusland en
    Rusland is voor 50% aandeelhouder van de boorplatforms in de Noordzee en is, als ik het niet verkeerd heb, op twee na de grootste leverancier van gas, olie, benzine en aardgas. Zoiets.

Unbeschreiblich Weiblich
  18. quote:
    Bobby-Pin schreef op 20 april 2017 @ 20:58:
    [...]

Nederland is best afhankelijk van Rusland, Rotterdam functioneert bijvoorbeeld als doorvoerhaven van brandstoffen uit Rusland en
    Rusland is voor 50% aandeelhouder van de boorplatforms in de Noordzee en is, als ik het niet verkeerd heb, op twee na de grootste leverancier van gas, olie, benzine en aardgas. Zoiets.
    Interessant bron aub!
  19. quote:
    Ineke98 schreef op 20 april 2017 @ 21:07:
    [...]

Interessant bron aub!
    Ik denk dat je het zo kunt googlen met de trefwoorden; Rotterdam doorvoerhaven brandstoffen Rusland export

Unbeschreiblich Weiblich
  20. quote:
    Bobby-Pin schreef op 20 april 2017 @ 21:09:
    [...]

Ik denk dat je het zo kunt googlen met de trefwoorden; Rotterdam doorvoerhaven brandstoffen Rusland export
    Als ik tegen mijn docent zegt google maar dan is het ook geen argument. Dus graag bron!
    Ineke98 wijzigde dit bericht op 20-04-2017 21:35 met 15%
  21. quote:
    Ineke98 schreef op 20 april 2017 @ 21:33:
    [...]

Als ik tegen mijn docent zegt google maar dan is het ook geen argument. Dus graag bron!
    Het is algemeen bekend dus ik zou je met tientallen bronnen om de oren kunnen slaan met je docent erbij.

Unbeschreiblich Weiblich
  22. quote:
    Bobby-Pin schreef op 20 april 2017 @ 21:51:
    [...]

Het is algemeen bekend dus ik zou je met tientallen bronnen om de oren kunnen slaan met je docent erbij.
    Dus bronnen:.........dus is het niet moeilijk ze door te geven. Alsof ik tegen mijn docent ga zeggen zoek zelf maar.
    Ineke98 wijzigde dit bericht op 20-04-2017 22:07 met 15%
  23. quote:
    rechthoek schreef op 20 april 2017 @ 19:22:
    [...]

Ik denk het wel. De wereld wankelt al behoorlijk, er is niet heel veel nodig. Een atoombom gooit alles omver, al was het alleen al economisch.

Kun je concreter zijn in wat je bedoelt?
    'Alleen al economisch' daar kun je je wel iets bij voorstellen, maar wat denk je verder precies?
  24. quote:
    permis schreef op 20 april 2017 @ 22:03:
    [...]

Kun je concreter zijn in wat je bedoelt?
    'Alleen al economisch' daar kun je je wel iets bij voorstellen, maar wat denk je verder precies?

Ik denk dat economisch gezien de wereld een enorme klap gaat krijgen door angst en onzekerheid. Atoom geweld is zodanig grensoverschrijdend dat de impact vele malen groter zal zijn dan 9/11. Ik denk dat het ook veel losmaakt in de samenleving, in de VS, maar ook Europa over 'dader' schap. Zuid Korea en China als grenslanden zullen wellicht last hebben van radioactiviteit, Zeker China en Rusland - ook dichtbij - zullen dit niet op prijs stellen.

Een zoveelste inmenging van de VS in de wereld is wereldwijd al niet meer heel populair. Zeker niet als Amerikaanse troepen toegang hebben - door Noord Korea - aan de grenzen van China en Rusland. China - grensland - ziet Noord Korea als buffer.

In de veiligste landen van de wereld, begint het erg onrustig te worden. Polarisatie neemt toe en de grootste zorg die ik persoonlijk heb - de oorlog bereidheid versus mentale voorbereiding bij burgers neemt toe in de veiligste landen van de wereld die al zo lang onder spanning staat door terreur, Syrie, Oekraine, Rusland, Erdogan... ik begin steeds meer te geloven dat niet alleen een beter milieu begint bij jezelf, maar oorlog ook. De aanleiding is alles wat er gebeurd over vele jaren, de bodem waar het op kan varen zijn de burgers.

Mijn gedachten hierover... slechts.
  25. Ik vind de situatie zorglijk. Ik heb mij de laatste dagen ingelezen en diverse filmpjes op YouTube bekeken.
    NK heeft het idee, en dat in ieder geval met succes 'geindoctrineerd' bij de bevolking die niet in de strafkampen leeft, dat NK de USA heeft verslagen in de Koreaanse Oorlog. Daarnaast hebben ze de mensen wijs gemaakt dat ze het grootste wapen/oorlogsarsenaal hebben van de hele wereld.
    Los van het feit dat NK de bevolking al jaren wijsmaakt dat het verantwoordelijk is voor diverse bijzondere uitvindingen: als het gaat om medisch, technologie etc.

Ik hoop oprecht dat de bevolking binnen korte termijn mag kennis maken over hoe de wereld - en de positie van NK - werkelijk in elkaar steekt. Maar zelfs dan denk ik dat dit zo'n enorme schok teweeg zal brengen... zoals iemand hier al zei: er zijn mensen van 'ellende' vanuit ZK, gevlucht uit NK, weer teruggegaan naar NK omdat ze niet konden omgaan met de enorme omwenteling in hun leven.

Ik vind deze situatie zo schrijnend, zo ingewikkeld. Vanuit mijn werk hebben wij met ZK te maken als het gaat om een mogendheid inzake de ontwikkeling van technologie. Ik ken derhalve de nodige vluchtelingen uit NK. En ben erg geraakt door hun verhalen.

I can explain it to you, but I can't understand it for you
  26. Ik hoop voor de Noord Koreanen dat het een snelle korte oorlog word maar ben bang voor de bevolking dat ze zo zijn gedrild dat ze echt niks anders weten.
    En ik heb genoeg boeken gelezen en op youtube gezien hoe het in Noord Korea aan toe gaat.