Beroepsuitkeringstrekkers uitstervend ras!

10-04-2007 14:27 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend hoorde ik op tv dat er daadwerkelijk nog mensen zijn die uit principe niet willen werken en die bijvoorbeeld al 20 jaar een bijstanduitkering hebben. Er werd iemand van 50 (geloof ik) geciteerd die kunstgeschiedenis had gestudeerd en die principieel tegen werken was. Maar hij vond het geen probleem om maandelijks 800 euro bijstand op te strijken.



Het goede nieuws is, dat de beroepswerkeloze volgens de media een uitstervend ras is.



Wat mij betreft mogen ze de geciteerde persoon nog 15 jaar lang platsoenen laten schoffelen. Van mij zou hij geen dubbeltje uitkering meer krijgen als hij dat zou weigeren te doen.



Hoe denken jullie hier over?
Alle reacties Link kopieren
Als meneer zo tegen werkend /  betalend arbeid is dan moet hij zelf maar een manier vinden om aan eten te komen. Ik vind het wel bijzonder dat er mensen zijn die van mijn zuurverdiende centjes zit te leven.



Afkappen en zelf maar een manier te vinden om te overleven en om de maatschappij terug te betalen.
Alle reacties Link kopieren


Als meneer zo tegen werkend /  betalend arbeid is dan moet hij zelf maar een manier vinden om aan eten te komen. Ik vind het wel bijzonder dat er mensen zijn die van mijn zuurverdiende centjes zit te leven.



Afkappen en zelf maar een manier te vinden om te overleven en om de maatschappij terug te betalen.
Helemaal mee eens! Maar het punt is dat die meneer dat niet kan doen. Stel je voor: hij bouwt ergens een hutje en gaat er zelf plantjes verbouwen en op dieren jagen en vuurtjes stoken, omdat hij toch moet eten en kleren en warmte nodig heeft. Dan komt de gemeente omdat hij geen bouwvergunning heeft voor zijn hut, omdat hij in beschermd natuurgebied of op gemeentegrond verblijft waar het verboden is om je te lang op te houden. Vervolgens komt de brandweer zijn vuurtje uitblussen omdat open vuur verboden is op de meeste openbare plaatsen. En dan wordt hij opgepakt voor het stroperij en vernieling van gemeentegrond of aantasting van natuurgebied. Al snel eindigt hij dus in de gevangenis omdat hij onze wetten overtreden heeft, terwijl hij alleen maar buiten de maatschappij wil staan.



Hoe kan zo iemand overleven? Iemand die echt gewoon niet met deze maatschappij mee wil doen, waar moet die heen? Wat moet hij eten? Hij mag nergens slapen, geen eten verbouwen of op dieren jagen.



Ik vind het niet meer dan logisch dat we zo iemand 'afkopen' met een uitkering.
Alle reacties Link kopieren




quote: Sanmi reageerde



Als meneer zo tegen werkend /  betalend arbeid is dan moet hij zelf maar een manier vinden om aan eten te komen. Ik vind het wel bijzonder dat er mensen zijn die van mijn zuurverdiende centjes zit te leven.



Afkappen en zelf maar een manier te vinden om te overleven en om de maatschappij terug te betalen. Helemaal mee eens! Maar het punt is dat die meneer dat niet kan doen. Stel je voor: hij bouwt ergens een hutje en gaat er zelf plantjes verbouwen en op dieren jagen en vuurtjes stoken, omdat hij toch moet eten en kleren en warmte nodig heeft. Dan komt de gemeente omdat hij geen bouwvergunning heeft voor zijn hut, omdat hij in beschermd natuurgebied of op gemeentegrond verblijft waar het verboden is om je te lang op te houden. Vervolgens komt de brandweer zijn vuurtje uitblussen omdat open vuur verboden is op de meeste openbare plaatsen. En dan wordt hij opgepakt voor het stroperij en vernieling van gemeentegrond of aantasting van natuurgebied. Al snel eindigt hij dus in de gevangenis omdat hij onze wetten overtreden heeft, terwijl hij alleen maar buiten de maatschappij wil staan.



Hoe kan zo iemand overleven? Iemand die echt gewoon niet met deze maatschappij mee wil doen, waar moet die heen? Wat moet hij eten? Hij mag nergens slapen, geen eten verbouwen of op dieren jagen.



Ik vind het niet meer dan logisch dat we zo iemand 'afkopen' met een uitkering.
't Is natuurlijk niet zo moeilijk. Je kunt ook gewoon met een kettingzaag achter blonde vrouwen in de Kalverstraat lopen en roepende 'Ik ben een zwijn, ik ben een zwijn!''. Ik denk dat je dan best warm onderdak krijgt en een mooie hippe warme witte trui erbij.



Er zijn genoeg mogelijkheden om buiten de maatschappij te leven, alleen niet echt in NL. Je kunt je leven slijten in een boeddhistisch klooster in steden met onuitspreekbare namen, of in donker Afrika een hutje neerzetten en op negers jagen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan zo iemand overleven? Iemand die echt gewoon niet met deze maatschappij mee wil doen, waar moet die heen? Wat moet hij eten? Hij mag nergens slapen, geen eten verbouwen of op dieren jagen.

Hier heb je inderdaad gelijk in. Onze maatschappij en het grootste deel van onze wereld is dusdanig gestructureerd dat iemand die zichzelf buiten de maatschappij wil plaatsen, dat niet eens kan doen.



Ik vind het niet meer dan logisch dat we zo iemand 'afkopen' met een uitkering.

Dit weet ik zo net nog niet. Het zou toch echt goedkoper zijn hem een enkeltje Afrika te geven. Daar zijn nog wel mogelijkheden om je in de bush terug te trekken en lekker je eigen gang te gaan en je eigen kostje bij elkaar te scharrelen.



Ik geef toe, wel onder waarschijnlijk veel minder comfortabele omstandigheden dan dat meneer gewend is... :D

Alle reacties Link kopieren


't Is natuurlijk niet zo moeilijk. Je kunt ook gewoon met een kettingzaag achter blonde vrouwen in de Kalverstraat lopen en roepende 'Ik ben een zwijn, ik ben een zwijn!''. Ik denk dat je dan best warm onderdak krijgt en een mooie hippe warme witte trui erbij.



Er zijn genoeg mogelijkheden om buiten de maatschappij te leven, alleen niet echt in NL. Je kunt je leven slijten in een boeddhistisch klooster in steden met onuitspreekbare namen, of in donker Afrika een hutje neerzetten en op negers jagen.
Dus zadelen we andere landen met dit probleem op. Een soort van asielzoekers uit Nederland, zeg maar.



Maar is dat zo eenvoudig? Stel je voor, je bent nou eenmaal hier geboren, vindt deze maatschappij helemaal niet jouw ding en hebt ook geen geld of andere middelen om ergens anders een bestaan op te bouwen. In de gevangenis wil je niet, want je wil juist vrijheid. Maar je mag niet zelf je hutje bouwen en je kostje bij elkaar scharrelen door jagen etc. Zo eenvoudig is het niet in een ander land zo'n bestaan te beginnen en een onbewoond eiland is ook niet 123 gevonden. Wij ontnemen door onze regels die mensen hun kans op een zelf voorzienend kluizenaarsbestaan, tja, het minste wat we dan kunnen doen is ze die uitkering en woonruimte verschaffen zodat ze iets krijgen wat er het meeste op lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan meld ik me ook aan, Intril!

Kom maar op  met die poen!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Tja Intril, ik denk dat zulke mensen zich onder de noemer 'psychisch gestoorden' kunnen scharen. Ik denk niet dat ze gek zijn, maar veel mensen zullen er wel vanuit gaan dat ze het wél zijn. Dan krijg je toch ook een uitkering?
Alle reacties Link kopieren
Tja Intril, ik denk dat zulke mensen zich onder de noemer 'psychisch gestoorden' kunnen scharen. Ik denk niet dat ze gek zijn, maar veel mensen zullen er wel vanuit gaan dat ze het wél zijn. Dan krijg je toch ook een uitkering?
Dat is nog meer zelfs dan met bijstand.



Overigens zou je voor deze mensen misschien beter een aparte uitkering in het leven kunnen roepen, zonder sollicitatieverplichting, gebaseerd op de minimaal noodzakelijke levensbehoeften in het goedkoopste gat van Nederland. Een soort exit-optie. Het maakt ze als het goed is namelijk toch niet uit waar ze wonen en wat ze precies eten. Dat zal dan nog fors onder bijstandsniveau uitkomen. Nog steeds interesse, Yasmijn? En deed jij niet al mee met de euro's voor kleuro's axie? Hebberd!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wie er gestoord is als ze al jarenlang op staatskosten leven en gewoon hun geld krijgen. Volgens mij zijn wij dan gewoon gek! :)
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we dan niet ergens goedkoop grond voor ze opkopen en er een soort vrijstaat voor ze stichten? Moeten ze wel beloven met hun handen van de kippetjes van de plaatselijke boer af te blijven natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we dan niet ergens goedkoop grond voor ze opkopen en er een soort vrijstaat voor ze stichten? Moeten ze wel beloven met hun handen van de kippetjes van de plaatselijke boer af te blijven natuurlijk!
Dat trekt natuurlijk weer allerlei andere vogels aan die een vrijstaat willen met doeleinden die niet fris zijn. Maar in prachtige schilderachtige plaatsjes als Eexterzandvoort, Stuifzand of Dronrijp heb je woningen met een huur van nog geen 200 euro per kamer. Als deze mensen het echt serieus menen hebben ze geen behoefte aan meer dan 1 kamer. Tv en radio en telefoon en krant en zo is allemaal niet nodig. Alleen die kamer en eten, stromend water en verwarming. Dat kost geen vermogen hoor. En hoeft niet in een apart gebied.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet meer dan logisch dat we zo iemand 'afkopen' met een uitkering.



Nee, als je buiten de maatschappij wilt staan, kun je DUS geen geld krijgen van die maatschappij. Immers dan maak je er onderdeel van uit. In een hutje leven in Nederland kan overigens best. Hele volksstammen aan krakers/eco-activisten zijn ons (met succes) voorgegaan. Het is een andere manier van leven dan het rijtjeshuis ja, maar bijna vergelijkbaar met leven in een hutje in Afrika (dat was het doel toch?).   



En bovendien hebben de meeste eeuwige uitkeringstrekkers helemaal niet het motief om buiten de maatschappij te staan. Ze hebben gewoon geen zin om te werken. Ik ken er een aantal die hun universitaire studie culturele antropologie in 1992 gehaald hebben en al 15 jaar zogenaamd solliciteren op die ene baan van ontwikkelingswerker bij een project voor linksdragende 80-jarige zwervers in een 100 zielen tellend dorpje in Quatemala. Oftewel, ze solliciteren op een baan die ze nooit krijgen, alleen om de soos tevreden te houden. Ze hangen overigens wel verdacht vaak in de kroeg. Hmmmm... 



Jan
Alle reacties Link kopieren
Wel, AntiJan, ik ben altijd blij iemand tegen te komen die zo ontzettend goed begrijpt hoe de wereld werkt en vooral hoe andere mensen in elkaar zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan deze harde wereld ook niet aan.

Ik wil ook ergens helemaal alleen en desolaat wonen, met een zak geld van de belastingbetaler.

Als dat niet heel snel gebeurt, dan kom ik in enorme psychische problemen en dan sta ik niet meer voor mezelf in.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
De off-topics zijn verwijderd, voor dergelijke onzin en gein kun je terecht bij Overige.
Alle reacties Link kopieren


Ik kan deze harde wereld ook niet aan.

Ik wil ook ergens helemaal alleen en desolaat wonen, met een zak geld van de belastingbetaler.

Als dat niet heel snel gebeurt, dan kom ik in enorme psychische problemen en dan sta ik niet meer voor mezelf in.
In zekere zin is dat idd een zwakte in de oplossing, maar als de uitkering laag genoeg is, haal je volgens mij dus de neppers en de mensen die echt niet mee willen doen wel uit elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Mensen kunnen zoveel willen, jammer voor ze.
Alle reacties Link kopieren
De off-topics zijn verwijderd, voor dergelijke onzin en gein kun je terecht bij Overige.






??

ik zag helemaal geen offtopics!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Mensen kunnen zoveel willen, jammer voor ze.
Ah, maar je doet het niet alleen voor die mensen, je doet het ook om te voorkomen dat ze om hun onvrede te uiten met een kettingzaag afreizen naar het strand om daar een paar knappe vrouwen met een dromerige blik in hun ogen in stukjes te zagen. Of iets dergelijks. Het is dan in wederzijds belang.
Alle reacties Link kopieren
Intril, u is erg geitenwollensokkerig vandaag.;)
Alles komt goed, alleen de rest niet
Natuurlijk mag zo'n meneer die buiten de maatschappij wil gaan staan zijn gang gaan, maar waarom moeten wij dat subsidiëren ? Het "Dagblad van het Noorden" heeft ook een tijdje mensen met een uitkering gevolgd, waaronder een beroepsuitkeringstrekker die nog wat bijschnabbelde als muzikant, zwart, natuurlijk.



Als die man solliciteerde met een pasfoto van zijn gekke hoedje met allemaal jaren ' 60-van-de-vorige-eeuw-speldjes en de mededeling dat hij nog nooit een betaalde baan had gehad, dan kan ik me voorstellen dat een potentiële werkgever deze 50-plusser niet eens uit zou nodigen voor een sollicitatiegesprek.



Tsja, misschien kon je hem de positie van "dorpsgek" aanmeten als hij echt niet beter kon, maar meneer was wél afgestudeerd. Moet ik zulke typen onderhouden ? Belachelijk.
Alle reacties Link kopieren




quote: minny reageerde



Mensen kunnen zoveel willen, jammer voor ze. Ah, maar je doet het niet alleen voor die mensen, je doet het ook om te voorkomen dat ze om hun onvrede te uiten met een kettingzaag afreizen naar het strand om daar een paar knappe vrouwen met een dromerige blik in hun ogen in stukjes te zagen. Of iets dergelijks. Het is dan in wederzijds belang.
Als ze door die vrouwen met hun misleidende dromerige blik niet eerst met kettingzaag en al verzopen worden.....;)
Alle reacties Link kopieren




quote: minny reageerde



Mensen kunnen zoveel willen, jammer voor ze. Ah, maar je doet het niet alleen voor die mensen, je doet het ook om te voorkomen dat ze om hun onvrede te uiten met een kettingzaag afreizen naar het strand om daar een paar knappe vrouwen met een dromerige blik in hun ogen in stukjes te zagen. Of iets dergelijks. Het is dan in wederzijds belang.
He intril.



Ik zie waar je heen wilt. De stap van kettingzagen in de gezichten van schaars geklede dames, naar koude, stroeve vogels is zo gemaakt. Staks gaan we weer off topic.  Dat zou jammer van de inspanning zijn niet?



AntiJan
Alle reacties Link kopieren
Intril, u is erg geitenwollensokkerig vandaag.;)
Haha. Dat lijkt alleen maar zo. Het is de vraag hoe je iedereen tevreden houdt zodat niemand akelige dingen doet en mij mijn rijkdom ontneemt. Brood en spelen, wisten de Romeinen al. Dat is voor de meerderheid voldoende en met tv en supermarkten ruimschoots gedekt. De rest, die echt niet willen, moet je ook rustig houden. Geef ze hun equivalent van een kluizenaarsgrot en ik kan lekker doorgaan met mijn leven. En zo goedkoop mogelijk, dat houdt hun rustiger en des te meer is er over mij. Geld om leuke dingen mee te doen. Pate van fazant of iets dergelijk bestellen in een restaurant, vakanties in luie stoelen op de veluwe, zoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven