Boerkini verbieden of toestaan?

23-08-2016 23:33 639 berichten
Wat vinden jullie nu van die boerkini? Ik zie de discussie bij Pauw. De linkse dames overtuigen mij niet. Die moslima in het zwembad zat in een trainingspak in het zwembad zich vrij te voelen. Ik vind zwemkleding onder de knie verbieden.

Boerkini verbieden of toestaan?

Totaal aantal stemmen: 227

Verbieden (27%)
Toestaan (73%)
Alle reacties Link kopieren
Het interesseert me geen ruk wat eenieder wel of niet aantrekt.
Alle reacties Link kopieren
er is hier al een heel actueel topic over



http://forum.viva.nl/forum/actueel/hoe- ... ges/339947
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor me er niet aan, en vind dat ieder dat voor zich moet weten. Enigste wat ik denk als ik een vrouw Zie in boerkini is, wat zal die her warm hebben haha..
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin. Wat voor kwaad doet iemand daar in godsnaam mee?

Dat je gezichtsbedekkende sluiers wilt verbieden, daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Maar of iemand blote benen heeft of niet, Who cares?
Alle reacties Link kopieren
http://i.marktplaats.com/00/s/NzI2WDQ4N ... l/$_84.JPG

Deze vind ik best acceptabel hoor. En als wij dat gaan verbieden kunnen/mogen die vrouwen dus niet zwemmen en ook niet met hun kinderen naar het zwembad. Dat vind ik sneu, ook voor die kinderen dus.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Het zal me een zorg zijn, wat ze verder aan hun lijf trekken, zolang ik iemand maar recht in zijn/haar gezicht kan aankijken, als ik met hem/haar wil communiceren. En voor zover ik gezien heb, is met een boerkini het gezicht verder niet bedekt...

Laat die mensen gewoon met rust. Aan hun de keus dat ze het aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
ik zou hoogstens vreemd op kijken als ik er 1 zie maar voor de rest nah,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
verbieden vanwege wat?
Alle reacties Link kopieren
Toestaan. Wetsuits/duikpakken mogen ook gewoon, zie geen reden om de boerkini dan te verbieden. En er zijn er ook zat die topless zonnen op het strand. En geloof me, dan zie ik veel liever een boerkini.
Is al een topic over, dat heet: Hoe ver mag de overheid gaan?



Ik stem tegen, dit omdat ik dan alsnog opgescheept zit met de mannen die niet naar mij mogen kijken, maar het wel doen, terwijl hun eigen vrouw in boerkini daar zwemt.



Ik heb niet zoveel tegen een man die zo nu en dan eens kijkt. Ik heb er wel wat tegen dat er mannen zijn die dit van hun geloof helemaal niet mogen en mij dan als hun zondige verleidster zien, waarbij een groot aantal dan vindt dat als je verkracht wordt, je dit over jezelf afroept. De mannen van de vrouwen in boerkini zijn meestal Sharia4Belgium aanhangers (geweest toen deze groepering nog niet verboden was) en dezelfde mannen als die aan de grondlegging hebben meegeholpen voor IS. Deze mannen zijn voor het verkrachten van vrouwen als ze niet zedig genoeg gekleed gaan.



Het is nu een klein percentage, niet specifiek nog een groot probleem, maar kan het wel worden. Het belemmert vrouwen om deel te nemen en zelfstandig te functioneren binnen onze maatschappij. Waardoor ze afhankelijk zijn van een man die met hen trouwt om voor de boterham te zorgen. Ik ben voor onafhankelijkheid van vrouwen en ook dat je op moet letten m.b.t. gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat het dragen van een boerkini verboden zou moeten worden. Bij ons is het gewoon om een bikini of badpak te dragen. Voor de vrouwen in het algemeen denk ik dat het toestaan van een boerkini geen goede ontwikkeling is, omdat het verschil schept en ongelijkheid creëert.
quote:catootje68 schreef op 23 augustus 2016 @ 23:58:

Ik vind dat het dragen van een boerkini verboden zou moeten worden. Bij ons is het gewoon om een bikini of badpak te dragen. Voor de vrouwen in het algemeen denk ik dat het toestaan van een boerkini geen goede ontwikkeling is, omdat het verschil schept en ongelijkheid creëert.wat in jouw familie gewoon is, is niet maatgevend he?
Ik voel mij in ieder geval niet meer vrij.



Ik ben al een keer weggegaan van een strand waar ik dus niet meer in mijn eentje ga zonnen. Een grote groep mannen kwam even vlakbij, er zijn ook bankjes daar, zitten voor een vergadering of zo, lang gekleed en ze keken allemaal naar mij.



Een beetje zoals in de film Femme de la Rue.



En ook was er een keer een man die per ongeluk in de sauna was beland. Deze man is uiteindelijk aangesproken dat er regels zijn m.b.t. kijken. Hij was duidelijk wat beduusd, maar echt fijn voelt het niet, wellicht heeft er iets over de omgang tussen vrouwen en mannen opgedaan.



Ik heb ook een paar keer meegemaakt in een zwembad dat de jongens, in het verder vrij lege zwembad, ik en een vriendinnetje, met allerlei onzedig gedrag lastig vielen waar ik als erg jong meisje nog niet op zat te wachten.



Ook ben ik een keer onprettig aangeraakt op mijn billen in de bus waar een grote groep mannen bij mij in de buurt stond en eentje mij leuk vond of zoiets...



En de fuckbewegingen met de vingers door 4 gasten toen ik als vrouw in mijn eentje langs hun auto reed.



Dat soort zaken allemaal.



Ook al zijn er Nederlandse mannen die niet altijd even goed en handig zijn in mij benaderen, de manier waarop dat gaat, is heel anders, mijn benadering is persoonlijk dat zij tot mij afstand weten te houden en ik dat toch duidelijk uitstraal. In deze gevallen werd er over mijn grenzen gegaan.



Ik vind de hele sfeer dan niet meer prettig. Ik ben dan ook niet meer veilig. En dat komt door de gedachtengang erachter.



Zoals ook de vrouwen op de pleinen met de feesten hebben ervaren, waarin grote groepen mannen hen begonnen aan te randen.
quote:Paekzwart schreef op 24 augustus 2016 @ 00:02:

Ik voel mij in ieder geval niet meer vrij.



Ik ben al een keer weggegaan van een strand waar ik dus niet meer in mijn eentje ga zonnen. Een grote groep mannen kwam even vlakbij, er zijn ook bankjes daar, zitten voor een vergadering of zo, lang gekleed en ze keken allemaal naar mij.



Een beetje zoals in de film Femme de la Rue.



En ook was er een keer een man die per ongeluk in de sauna was beland. Deze man is uiteindelijk aangesproken dat er regels zijn m.b.t. kijken. Hij was duidelijk wat beduusd, maar echt fijn voelt het niet, wellicht heeft er iets over de omgang tussen vrouwen en mannen opgedaan.



Ik heb ook een paar keer meegemaakt in een zwembad dat de jongens, in het verder vrij lege zwembad, ik en een vriendinnetje, met allerlei onzedig gedrag lastig vielen waar ik als erg jong meisje nog niet op zat te wachten.



Ook ben ik een keer onprettig aangeraakt op mijn billen in de bus waar een grote groep mannen bij mij in de buurt stond en eentje mij leuk vond of zoiets...



En de fuckbewegingen met de vingers door 4 gasten toen ik als vrouw in mijn eentje langs hun auto reed.



Dat soort zaken allemaal.



Ook al zijn er Nederlandse mannen die niet altijd even goed en handig zijn in mij benaderen, de manier waarop dat gaat, is heel anders, mijn benadering is persoonlijk dat zij tot mij afstand weten te houden en ik dat toch duidelijk uitstraal. In deze gevallen werd er over mijn grenzen gegaan.



Ik vind de hele sfeer dan niet meer prettig. Ik ben dan ook niet meer veilig. En dat komt door de gedachtengang erachter.dan moet je mannen verbieden, niet een kledingstuk
quote:S-Meds schreef op 24 augustus 2016 @ 00:03:

[...]



dan moet je mannen verbieden, niet een kledingstuk





Maar dát zie je aan die mannen er niet vanaf. Je kan moeilijk tegen de ene *extreemmoslimlijkende man zeggen dat hij wel welkom is en de andere moslimman niet.



Ik wil verder gewoon mét mannen naar het strand gaan, hen ook in het zwembad zien. Ik wil absoluut niet terug naar de tijd dat alles niet* gemengd mocht gaan.
Ik vond het grappig toen ze zei: "Hier is iets raars aan de hand." Over wat maakte dat ze zich in dat zwembad onderdrukt voelde. Ze kon het niet concreet duiden, wat er raar was aan de situatie.

De blikken van de mensen. Dilan Yesilgoz heeft hun een vernedering bespaard, leek me, maar jammer dat ze die ongelijkheid niet legde in het gegeven dat vrouw zich volgens de islam dienen te bedekken zodat zij door de gemeenschap erkend wordt als moslima en met rust gelaten wordt. De vrouw moet zich dus aanpassen aan de onaangepastheid van de man. Vrouwen die zich niet aan de dresscode van de islam houden worden gezien als oneerbaar. Maar ik hou nog een slag om de arm, nog even verder uitpluizen.
quote:shalimara schreef op 24 augustus 2016 @ 00:04:

Ik vond het grappig toen ze zei: "Hier is iets raars aan de hand." Over wat maakte dat ze zich in dat zwembad onderdrukt voelde. Ze kon het niet concreet duiden, wat er raar was aan de situatie.

De blikken van de mensen. Dilan Yesilgoz heeft hun een vernedering bespaard, leek me, maar jammer dat ze die ongelijkheid niet legde in het gegeven dat vrouwen zich volgens de islam dienen te bedekken zodat zij door de gemeenschap erkent wordt als moslima en met rust gelaten wordt. De vrouw moet zich dus aanpassen aan de onaangepastheid van de man. Vrouwen die zich niet aan de dresscode van de islam houden worden gezien als oneerbaar. Maar ik hou nog een slag om de arm, nog even verder uitpluizen.zie in de weekenden in de doorsnee discotheek hoe meisjes zich bloot en sexy gekleed twerkend om de mannen draaien. Zij moeten zich aanpassen aan de onaangepastheid van de man
Je bent een gezin, je hebt vriendengroepen, je wilt gezamenlijk gezellig naar het strand. En ja de vrouw in boerkini blijkbaar ook. Maar het is een beperkend, bijna overal in de wereld in moslimlanden en gebieden waar deze gedragen wordt, zo goed als verplicht tot onder grote dwang.



Het feit dat het een zo afgedwongen kledingstuk is in andere landen maakt het niet ineens een vrij te bepalen kledingstuk hier en oh wat kan er toch in vrijheid voor dat kledingstuk gekozen worden.



Het is een beperking, een dwang. Het argument dat die ene specifieke vrouw er zogenaamd in vrijheid voor wil kunnen kiezen is een farce.



Daarnaast zorgt het voor ongelijkheid tussen hoe vrouwen benaderd worden. Er zijn vele landen en gebieden waarbij je als vrouw zónder dat kledingstuk vogelvrij bent en verkracht mag worden!



En hier in het westen gebeurd dat inmiddels ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:catootje68 schreef op 23 augustus 2016 @ 23:58:

Ik vind dat het dragen van een boerkini verboden zou moeten worden. Bij ons is het gewoon om een bikini of badpak te dragen. Voor de vrouwen in het algemeen denk ik dat het toestaan van een boerkini geen goede ontwikkeling is, omdat het verschil schept en ongelijkheid creëert.Bij ons is het gewoon dat iemand zelf beslist wat hij of zij aantrekt. Zo zie je maar...
Ik moet helemaal niks!
quote:Paekzwart schreef op 24 augustus 2016 @ 00:06:

Je bent een gezin, je hebt vriendengroepen, je wilt gezamenlijk gezellig naar het strand. En ja de vrouw in boerkini blijkbaar ook. Maar het is een beperkend, bijna overal in de wereld in moslimlanden en gebieden waar deze gedragen wordt, zo goed als verplicht tot onder grote dwang.



Het feit dat het een zo afgedwongen kledingstuk is in andere landen maakt het niet ineens een vrij te bepalen kledingstuk hier en oh wat kan er toch in vrijheid voor dat kledingstuk gekozen worden.



Het is een beperking, een dwang. Het argument dat die ene specifieke vrouw er zogenaamd in vrijheid voor wil kunnen kiezen is een farce.



Daarnaast zorgt het voor ongelijkheid tussen hoe vrouwen benaderd worden. Er zijn vele landen en gebieden waarbij je als vrouw zónder dat kledingstuk vogelvrij bent en verkracht mag worden!je weet niet of er dwang is. het is niet aan jou te bepalen wat een ander draagt. Nederland - vrijheid
verder is het een non issue, het komt amper voor en niemand heeft er last van
Je hebt in Nederland de keuzevrijheid om ja of nee tegen een man te zeggen. En de man is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.

Daarom is in Nederland verkrachting ook verboden. Er zal niemand doodgaan als je het kledingstuk niet draagt.



Gezien bovenstaande vind ik het geen allergrootste goed, gezien de zo heel erg nadelige gevolgen voor de vrouwen afgesloten van de buitenwereld.



In het ene werelddeel doen ze er alles aan om van die boerkini af te komen met gevaar voor eigen leven en hier wordt gedaan alsof het maar een kledingstuk is.
quote:S-Meds schreef op 24 augustus 2016 @ 00:07:

[...]



je weet niet of er dwang is. het is niet aan jou te bepalen wat een ander draagt. Nederland - vrijheid



Ik vind het compleet oneer aandoen ten aanzien van alle vrouwen die dit wél met dwang moeten dragen en anders gedood worden of verkracht mogen worden.



Je hebt vrijheid en vechten voor vrijheid. De boerka is daar zeker weten geen onderdeel van. Het zorgt dat mensen thuis mishandeld kunnen worden, de vrouwen worden vaak onzichtbaar voor de buitenwereld met een boerka. De boerkini is dan een zogenaamde vrijheid maar blijft staan voor hetzelfde.
Ik stem niet omdat ik voor een andere optie kies: het probleem van de man niet bij de vrouw leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven