Boston marathon attack

15-04-2013 21:43 784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer raak, weer een aanslag. Zou het weer Al Qaida zijn? Nee toch?! Na iedere dag Noord-Korea in het nieuws gebeurd er dit zo onverwacht!



http://www.zie.nl/video/a ... athon-Boston/m1nzda2f1m9e
Alle reacties Link kopieren
Herstel: NBC is de bron van die info, over thuisgemaakte explosieven.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Nee he wat erg
Alle reacties Link kopieren
The Post schrijft over 12 doden.
Alle reacties Link kopieren
Een gasexplosie is niet erg waarschijnlijk maar waarom móet er gelijk naar Al Qaida of terrorisme gewezen worden?
Alle reacties Link kopieren
2 hotels worden ontruimd door verdachte pakketjes hoor ik nu via de stream van ABC news.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 15 april 2013 @ 22:15:

Een gasexplosie is niet erg waarschijnlijk maar waarom móet er gelijk naar Al Qaida of terrorisme gewezen worden?Op die vraag staat het antwoord op pagina 1.
Alle reacties Link kopieren
T'is Israel Memorial Day vandaag naar het schijnt.
Alle reacties Link kopieren
En nu sluiten ze de bruggen over de rivier af ?

Om te voorkomen dat de daders ontsnappen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 15 april 2013 @ 22:15:

Een gasexplosie is niet erg waarschijnlijk maar waarom móet er gelijk naar Al Qaida of terrorisme gewezen worden?Wat zou het anders moeten zijn? Zoals ik al aangaf, Israël Memorial Day, high profile event. Wel erg veel toevalligheden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 15 april 2013 @ 22:17:

En nu sluiten ze de bruggen over de rivier af ?

Om te voorkomen dat de daders ontsnappen ?Misschien om ramptoerisme te voorkomen en te zorgen dat hulpdiensten sneller kunnen verplaatsen?
Zoiets als dit is toch gewoon terrorisme, ongeacht of dit het werk is van één persoon of een groepering?
Alle reacties Link kopieren
Patriots Day is het daar, blijkbaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
3 meer verdachte pakketjes gevonden hoor ik nu via ABC news
Alle reacties Link kopieren
de aanslag in Oklahoma was een Amerikaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat erg...
Alle reacties Link kopieren
quote:Syndicate schreef op 15 april 2013 @ 22:18:

[...]

Wat zou het anders moeten zijn? Zoals ik al aangaf, Israël Memorial Day, high profile event. Wel erg veel toevalligheden."Gewoon" een geflipte local? De meeste aanslagen zijn volgens mij nog van lokale mensen (Noorwegen, Alphen aan den Rijn, schoolshootings).
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ze er snel achter komen. Dit doet me ook gelijk denken aan noorwegen toen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerstklok schreef op 15 april 2013 @ 22:26:

[...]





"Gewoon" een geflipte local? De meeste aanslagen zijn volgens mij nog van lokale mensen (Noorwegen, Alphen aan den Rijn, schoolshootings).

Ik denk persoonlijk dat de kans dat het Al-Qaeda is vrij klein is. Al-Qaeda heeft zich op het grondgebied van de VS altijd op 'grootse' aanslagen gericht (WTC '93, WTC 2001). Iets als dit is niet hun stijl.



Waarbij toegevoegd moet worden dat Al-Qaeda niet bestaat, tenminste niet op de manier zoals het gepresenteerd is na 9/11. Het is geen groot hiërarchisch netwerk, meer een (los) verband van netwerken, netwerkjes, en cellen.



Dus goede kans dat dit gewoon van een kleine, zelfstandige cel afkomstig kan zijn. Er zijn doden gevallen, maar niet zoveel als had gekund. Islamitische netwerken zijn meestal op dodentallen gericht. Dus het kan zeker een gewone Amerikaan of een groep Amerikanen geweest zijn, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chartreuse schreef op 15 april 2013 @ 22:15:

The Post schrijft over 12 doden.12 doden? Op andere websites zijn het er 'maar' twee en 23 gewonden.. Sensatiekrantje.
Alle reacties Link kopieren
En een 3e is afgegaan. Ik kan me niet losrukken van de tv.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Volgens de Boston Globe inmiddels al 64 gewonden.



Een heel goede vriendin van mij woont hier in de buurt. Iedereen is (logisch natuurlijk) geschokt, zegt ze.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Ah, de persconferentie.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Al-Qaida lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Die zijn zowiezo al niet meer wat ze ooit waren. Alleen zodra het een moslim is wordt het al snel Al-Qaida genoemd...



Er zijn echter idd ook talloze kleine cellen met de meest uiteenlopende doelen voor ogen, en -nog erger- ook nog alleen opererende mafkezen.



Of het is idd geen terrorisme (niet elke bom explosie is per definitie terrorisme) maar gewoon een ander soort mafkees.
Alle reacties Link kopieren
Nu zeggen ze dat ze het aantal gewonden niet kunnen geven. Ergens ook wel logisch.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 15 april 2013 @ 22:21:

de aanslag in Oklahoma was een Amerikaan Ik dacht dus eerder aan zoiets. Gelukkig heb ik geen tv. Hoef de beelden niet te zien.
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven