Busje met 15 honden gestolen.

11-11-2014 15:21 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/binnenla ... n-gestolen-in-arnhem.html





Deel

Dieven hebben dinsdagochtend in Arnhem een busje van een uitlaatservice gestolen waar nog vijftien honden in zaten.

Het gaat om een witzilverkleurige Renault Trafic met een ventilator op het dak. Het busje is van Paddy’s Hondenuitlaatservice uit Velp.



Het busje werd ontvreemd toen eigenaresse Chantal Scholten rond twaalf uur op de Mesdaglaan een hond naar huis bracht. "De dief wipte recht voor mijn neus het busje in en weg was 'ie", vertelt Scholten aangedaan.



In het busje zaten vijftien verschillende soorten honden van verschillende eigenaars. Zij zijn allemaal ingelicht. "Dat busje mogen ze houden. Maar we vrezen wel voor wat de daders met de honden kunnen doen. Dat heeft voor ons nu de hoogste prioriteit."



Dierenvrienden



Via Facebook verspreidden dierenvrienden dinsdagmiddag veelvuldig de oproep uit te kijken naar het busje en de honden. Eigenaresse Scholten heeft ook contact gezocht met alle instanties in de regio waar honden kunnen worden gebracht of opgevangen.



De politie heeft een sms verstuurd via burgernet met de vraag of iedereen in de regio Arnhem wil uitkijken naar het busje. Bewoners kunnen 112 bellen als zij het voertuig menen te zien. Verder kan de woordvoerster niets zeggen over het onderzoek.



Wie doet nu zoiets ?!

Zou er niet aan moeten denken , het zou je hond maar onder andere zijn.

Hoop dat ze snel gevonden worden, veilig en wel!
Wherever you go, there you are..
Alle reacties Link kopieren
Jaa onwijs zielig :(

Ik hoop echt van harte dat de autodief nog het fatsoen heeft om de honden op een niet-afgelegen locatie aan hun riem achter te laten zodat ze snel weer met hun baasjes herenigd worden..



Ik zou knettergek worden als mn hond daarbij zit!!
De dief wipte recht voor mijn neus het busje in en weg was 'ie", vertelt Scholten aangedaan.





hoe kan iemand nou een afgesloten busje stelen, recht voor je neus?

ik vrees dat ze een beetje nalatig is geweest



neemt niet weg dat ik hoop dat de honden snel weer heelhuids terug zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 11 november 2014 @ 15:44:

De dief wipte recht voor mijn neus het busje in en weg was 'ie", vertelt Scholten aangedaan.





hoe kan iemand nou een afgesloten busje stelen, recht voor je neus?

ik vrees dat ze een beetje nalatig is geweest



neemt niet weg dat ik hoop dat de honden snel weer heelhuids terug zijnWaarschijnlijk stapte ze alleen even snel uit om de hond weer af te geven.. Misschien had ze haast daarbij en dus het busje niet volledig afgesloten. Ik snap dat dit kan gebeuren als het bijvoorbeeld in een vrij rustig buurt is waar je regelmatig komt.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg. Je zou zeggen dat het een dief was die zijn kans schoon zag en de bus stal. Alleen vraag ik me af of hij niet meteen al die honden achter hem hoorde. En rook. Dat moet toch wel?



En een gelegenheidsdief zou de bus dan vrij snel achter hebben gelaten ergens en er vandoor gegaan zijn. Dus ik maak me wel zorgen wat die dief nu met die honden heeft gedaan, misschien was het toch wel daar om te doen. Voor sommige rassen betaal je je blauw. En 15 honden, je kunt voor een herplaatser zo 300 euro vragen. Maar dan moet je adverteren. Ik snap er niks van iig.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:itsme1973 schreef op 11 november 2014 @ 15:44:

De dief wipte recht voor mijn neus het busje in en weg was 'ie", vertelt Scholten aangedaan.





hoe kan iemand nou een afgesloten busje stelen, recht voor je neus?

ik vrees dat ze een beetje nalatig is geweest



Ja hoor, ik had wel verwacht dat dit zou komen....

Ik kan me wel voorstellen dat je gauw even zo'n hond naar binnen brengt en niet alles afsluit. Net wat itsagirlsthing zegt; in veel plaatsen/buurten verwacht je zoiets niet. Nee, ik denk niet dat de eigenaresse dit ooit nog eens doet, maar vind het ook voor haar hartstikke rot.

Hopelijk zijn de honden gauw terecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:zas schreef op 11 november 2014 @ 15:59:

[...]



Ja hoor, ik had wel verwacht dat dit zou komen....

Ik kan me wel voorstellen dat je gauw even zo'n hond naar binnen brengt en niet alles afsluit. Net wat itsagirlsthing zegt; in veel plaatsen/buurten verwacht je zoiets niet. Nee, ik denk niet dat de eigenaresse dit ooit nog eens doet, maar vind het ook voor haar hartstikke rot.

Hopelijk zijn de honden gauw terecht.



Ik niet. Ik snap echt niet, als je de verantwoording hebt over andermans honden, dat je de bus onafgesloten zou laten staan.



Ik hoop, uiteraard wel, dat de bus heel snel, et honden, terug gevonden wordt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral nogal dom van de dief. Wat moet je in godsnaam met een bus die vol met honden zit



Als ie ze maar niet ergens los laat. Arme beestjes.

Zo sneu voor de eigenaars van de honden.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
[img]https://www.facebook.com/WaarIsOnzeAnge ... 30/?type=1[/img]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar gaan zoals het gaat..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat het gewoon heel snel gegaan is, al is het niet slim maar goed..

Overigens zaten er ook 5 honden van de uitlater (?) zelf in de auto, dus niet alleen van anderen.

Niet dat dat het minder erg maakt..
Wherever you go, there you are..
Alle reacties Link kopieren
Busje is al even terug. Dief had niet door dat er honden in het busje zaten, was nl niet gestickerd.
quote:Gatti schreef op 11 november 2014 @ 16:02:

[...]





Ik niet. Ik snap echt niet, als je de verantwoording hebt over andermans honden, dat je de bus onafgesloten zou laten staan.



Ik hoop, uiteraard wel, dat de bus heel snel, et honden, terug gevonden wordt.precies dat
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad ik lees ook op de facebook van de eigenaresse dat ze terecht en veilig zijn.

Pak van mijn hart, allemaal in hun eigen mandjes vanavond!
Wherever you go, there you are..
Wat ontzettend dom om je auto onbeheerd open achter te laten, zeker als je zo'n waardevolle buit hebt. Je loopt toch ook niet de supermarkt in zonder je fiets op slot te zetten? Je rekent na het tanken toch ook niet af zonder je auto op slot te doen?
Gelukkig voor de hondeneigenaren, dat hun honden weer terecht zijn.



Bij de zorgvuldigheid van de uitlaatservice heb ik mijn vraagtekens.

Hoeveel werk is het nu om een bus even goed af te sluiten!

Je hebt er wel het kostbare goed van een ander in zitten.



Quote [ De dief wipte recht voor mijn neus het busje in en weg was ie]



Dan zat de bus blijkbaar dus niet op slot en zat de sleutel waarschijnlijk gewoon in het contact.

Want anders had de dief nml. eerst aan de deur moeten zitten morrelen (dan had de uitlater dat gezien en een stap harder kunnen lopen om dat tegen te gaan) en daarbij had die dief bovendien nog iets met de draden oid. moeten doen om weg te kunnen rijden (anders kan je immers niet zo weg rijden)
Alle reacties Link kopieren
Wilde foto van het busje plaatsen, nummerbord is in ieder geval 12-VDN-8
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar gaan zoals het gaat..
Uit nieuwsgierigheid even op de site gekeken.



Zie ik daar op enkele foto's dat de honden los in de auto zitten.

Wat een risico met een noodstop of als bij een ongeluk er een ander/ onbekende ze uit de bus moet halen of de honden vluchten in paniek weg en wat als onderling mot uitbreekt tussen zoveel honden op een kleine ruimte zonder vluchtweg.



Daarbij zie ik maar liefst 11 honden in die bus.

Men maakt mij niet wijs dat je over al die 11 controle hebt als die los lopen. Je komt immers ook van alles tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er niet aan denken zeg! Dat ze een voorwerp van mij stelen, dat maakt mij zuur. Maar mijn dieren..... daar raken ze mij ongenadig hard mee! Gelukkig is alles goed gekomen.
Tja, ik vind wandelen met een roedel van 15 honden ook onverantwoord. Als er 1 gaat vechten hou je er niks aan.

Loopt er 1 weg heb je een groot probleem want met 15 honden heb je dat niet snel door.

Dus tja, busje niet afsluiten en honden los in de auto past in t plaatje dat ik hierover heb...



Gelukkig zijn ze veilig thuis..
Alle reacties Link kopieren
Ik kan heel wat redenen bedenken om mijn hond nooit mee te geven aan iemand van een uitlaatservice. Ze gaat sowieso niet mee met iemand die ze niet goed kent. Met zoveel honden in een kleine ruimte (auto) is vragen om moeilijkheden, ook als de honden elkaar al een tijd lang kennen. Los in de auto is helemaal geen optie, bij ons zit ze in een heuse veiligheidsgordel op de achterbank en die is zo bevestigd dat ze zich niet kan ophangen of wurgen. Daar komt nog bij dat ze sinds ongeveer een jaar bijna niets meer hoort en dat ze, als ze ergens intrapt, stokstijf blijft staan wachten tot iemand een stekel of ander scherp voorwerp tussen haar tenen vandaan peutert. Meestal laten die mensen van zo'n uitlaatservice de honden los lopen en ze heeft de gewoonte om in struikgewas te gaan rollen, dan is ze moeilijk terug te vinden. Ik zou geen rustig moment hebben als ze met zo'n uitlaatdienst mee zou gaan. Mijn schoonzus heeft ook een keer een hond gevonden in het bos, was ook weggelopen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Aha, dus de hele uitlaatservice wereld moet nu op de schop.
Alle reacties Link kopieren
Vaak huren, of hebben, uitlaatservice's een stuk bos. Althans hier in de buurt.

Dat stuk bos is dan omheind en daar m ogen de honden los.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Hier kom ik regelmatig een uitlaatservice tegen met ongeveer 10 honden, 1 of 2 zitten aan de lijn, de rest loopt los. Zo'n groep vormt een roedel en die blijven dan toch bij mekaar.



De groep die ik steeds zie loopt heel rustig en besteed niet eens aandacht aan mijn hond, misschien omdat ze nog een pup is.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:iones schreef op 11 november 2014 @ 19:46:

Aha, dus de hele uitlaatservice wereld moet nu op de schop.



De goede daar gelaten, maar wat deze betreft; 1 teveel honden tegelijk meenemen (wat als er tijdens het wandelen iets gebeurd met 1 ervan als in weglopen/ gedoe met een buitenstaander ed), 2 de honden los in de bus (risico heb ik al benoemd), 3 de manier van achter laten in de bus van de honden (een hond is nogal een dierbaar bezit)

Alleen bovenstaande 3 punten zijn toch niet bepaald een visite kaartje van de betreffende uitlaatservice te noemen.

De kennis van hondengedrag, de overzichtelijkheid van het gebied waar gelopen word, kennis hondenEHBO ed. van deze uitlaatservice, heb ik dan nog niet eens over, want ik ken ze/die niet.
De bus had de beste bewaking, namelijk een roedel honden waaronder een Rotweiler, ik kan me voorstellen dat de dief na die ontdekking het busje aan de kant heeft gezet en zelf de benen heeft genomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven