D66: geef schoolkinderen Feyenoord-vrij

26-04-2017 13:06 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou?! Wat vinden we hiervan?



Zie hier het artikel; http://www.ad.nl/rotterda ... -feyenoord-vrij~a6e69a98/



TO trapt af; ik vind het (als rasechte Rotterdamse) een leuk idee, maar vraag me af of het haalbaar is... En je wil ook niet met je kindjes tussen de menigte staan als het knokken wordt.

Mbt de leerplicht.... ach, 1 dagje in de 18 jaar



Wat vinden jullie?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Haha, wel lachen. Als voetbalvrije vind ik het een prima idee.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me behoorlijk oneerlijk voor de kinderen die niet voor Feyenoord zijn. Ik vind het dus geen goed idee eigenlijk.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 26 april 2017 @ 13:15:

Lijkt me behoorlijk oneerlijk voor de kinderen die niet voor Feyenoord zijn. Ik vind het dus geen goed idee eigenlijk.Goh. Nou ja.
Alle reacties Link kopieren
haha, vind het wel een goede grap hoor krijgen de ouders dan ook Feyenoordvrij van de zaak ?

En mogen geëmigreerde Feyenoordfans (ik dus) dan ook vrij ?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad oneerlijk, supportertjes in andere steden kunnen dan wel fluiten naar een dagje vrij terwijl kinderen in adam Eindhoven of rdam vaker vrij zullen krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens niet met mijn bloedjes in een volle Coolsingel willen gaan staan, trouwens ....
Fantastisch plan!



Maar mag ik dan ook vrij van mijn werk? (Retorische vraag )



Wie weet trouwens een leuk kindvriendelijk café in Rotterdam waar we 7 mei de wedstrijd kunnen kijken? We kijken normaal gesproken altijd gezellig bij mijn oom, maar hij moet helaas werken..
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om 1 dag. Ik vind het een super idee! Vooral het feit dat Feyenoord nou niet echt vaak wint... Met zo'n speciale gebeurtenis lekker een keer vrij geven. Genoeg studiedagen, paasdagen, vlakvoorzomervakantie-dagen wanneer dat ook kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneazydwarf schreef op 26 april 2017 @ 13:21:

Het gaat om 1 dag. Ik vind het een super idee! Vooral het feit dat Feyenoord nou niet echt vaak wint... Met zo'n speciale gebeurtenis lekker een keer vrij geven. Genoeg studiedagen, paasdagen, vlakvoorzomervakantie-dagen wanneer dat ook kan.Niet eens een dag, een klein middagje.
Ik vind het een mooi initiatief. Niet eens zozeer vanwege Feyenoord maar wel omdat het niet alléén confessionele uitingen behoren te zijn waarvoor de uitzonderingen voor een dagje schoolvrij gemaakt dienen te worden. Vind dat hier soepeler mee omgegaan mee zou moeten worden. Zou bijvoorbeeld ook kunnen zijn dat scholen ieder kind bijvoorbeeld drie of vijf snipperdagen zouden moeten kunnen verlenen zonder dat de leerplicht in het geding komt. Of dat nou voor het Suikerfeest, een dagje naar zee of de inhuldiging van je voetbalclub is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 26 april 2017 @ 13:22:

[...]





Niet eens een dag, een klein middagje.Nou kan prima dus!
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 26 april 2017 @ 13:15:

Lijkt me behoorlijk oneerlijk voor de kinderen die niet voor Feyenoord zijn. Ik vind het dus geen goed idee eigenlijk.Hoezo? Ze zijn toch niet verplicht naar Feyenoord te gaan kijken? Ik als voetbalhater zou lekker naar de Efteling gaan ofzo.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de kinderen lekker op school houden want:

1. anders zitten die ouders allemaal dat ze een dag vrij moeten nemen

2. En de kinderen in Alkmaar dan of in Twente? Hebben die ook vrij gekregen toen ze kampioen werden?

3. En de Ajax fan kinderen die mogen dan niet want die worden al te vaak kampioen? Dus daar moeten de kinderen dan voor boeten?

4. Wat nou als je in Rotterdam woont maar geen fan bent van Feijenoord?

5. Wat als je helemaal niet van voetbal houdt maar van honkbal? Mag je dan ook geen vrij?



Lekker de TV aan op school, daar stem ik voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 26 april 2017 @ 13:25:

Ik vind het een mooi initiatief. Niet eens zozeer vanwege Feyenoord maar wel omdat het niet alléén confessionele uitingen behoren te zijn waarvoor de uitzonderingen voor een dagje schoolvrij gemaakt dienen te worden. Vind dat hier soepeler mee omgegaan mee zou moeten worden. Zou bijvoorbeeld ook kunnen zijn dat scholen ieder kind bijvoorbeeld drie of vijf snipperdagen zouden moeten kunnen verlenen zonder dat de leerplicht in het geding komt. Of dat nou voor het Suikerfeest, een dagje naar zee of de inhuldiging van je voetbalclub is.Vind ik ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 26 april 2017 @ 13:25:

Ik vind het een mooi initiatief. Niet eens zozeer vanwege Feyenoord maar wel omdat het niet alléén confessionele uitingen behoren te zijn waarvoor de uitzonderingen voor een dagje schoolvrij gemaakt dienen te worden. Vind dat hier soepeler mee omgegaan mee zou moeten worden. Zou bijvoorbeeld ook kunnen zijn dat scholen ieder kind bijvoorbeeld drie of vijf snipperdagen zouden moeten kunnen verlenen zonder dat de leerplicht in het geding komt. Of dat nou voor het Suikerfeest, een dagje naar zee of de inhuldiging van je voetbalclub is.Eensch!
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
quote:Kapara schreef op 26 april 2017 @ 13:27:

Ik zou de kinderen lekker op school houden want:

1. anders zitten die ouders allemaal dat ze een dag vrij moeten nemen

2. En de kinderen in Alkmaar dan of in Twente? Hebben die ook vrij gekregen toen ze kampioen werden?

3. En de Ajax fan kinderen die mogen dan niet want die worden al te vaak kampioen? Dus daar moeten de kinderen dan voor boeten?

4. Wat nou als je in Rotterdam woont maar geen fan bent van Feijenoord?

5. Wat als je helemaal niet van voetbal houdt maar van honkbal? Mag je dan ook geen vrij?



Lekker de TV aan op school, daar stem ik voor.De school hoeft niet dicht, maar leerlingen kunnen wel vrij krijgen, net zoals je voor een grote gebeurtenis in de familie ofzo vrij kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 26 april 2017 @ 13:29:

[...]





De school hoeft niet dicht, maar leerlingen kunnen wel vrij krijgen, net zoals je voor een grote gebeurtenis in de familie ofzo vrij kan krijgen.Wel zuur voor de docenten....
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een leuk idee.

Toch speciaal als de club van jouw stad kampioen wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 26 april 2017 @ 13:25:

Ik vind het een mooi initiatief. Niet eens zozeer vanwege Feyenoord maar wel omdat het niet alléén confessionele uitingen behoren te zijn waarvoor de uitzonderingen voor een dagje schoolvrij gemaakt dienen te worden. Vind dat hier soepeler mee omgegaan mee zou moeten worden. Zou bijvoorbeeld ook kunnen zijn dat scholen ieder kind bijvoorbeeld drie of vijf snipperdagen zouden moeten kunnen verlenen zonder dat de leerplicht in het geding komt. Of dat nou voor het Suikerfeest, een dagje naar zee of de inhuldiging van je voetbalclub is.+1 Leuk toch voor zulke dingen een dagje vrij!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chart schreef op 26 april 2017 @ 13:32:

[...]





Wel zuur voor de docenten....

Die zijn altijd de pineut toch?



Wij als docenten kunnen trouwens ook sinds een jaar of 3 snipperdagen opnemen. Dat kan geloof ik niet op elke school, en alleen op middelbare scholen waar voor deze optie is gekozen. Ik vind het de beste regeling since ever.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chart schreef op 26 april 2017 @ 13:32:

[...]





Wel zuur voor de docenten....

En voor die paar kinderen die wel gewoon door hun ouders naar school worden gestuurd.

Als het dan toch een vrije dag word, doe dat dan gewoon voor iedereen, lijkt mij.
quote:Kapara schreef op 26 april 2017 @ 13:27:

Ik zou de kinderen lekker op school houden want:

1. anders zitten die ouders allemaal dat ze een dag vrij moeten nemen

2. En de kinderen in Alkmaar dan of in Twente? Hebben die ook vrij gekregen toen ze kampioen werden?

3. En de Ajax fan kinderen die mogen dan niet want die worden al te vaak kampioen? Dus daar moeten de kinderen dan voor boeten?

4. Wat nou als je in Rotterdam woont maar geen fan bent van Feijenoord?

5. Wat als je helemaal niet van voetbal houdt maar van honkbal? Mag je dan ook geen vrij?



Lekker de TV aan op school, daar stem ik voor.Helemaal mee eens. Wat een idioot plan. Ik snap dat het voor Feyenoord fans nogal een happening is want die zijn niks gewend qua winnen natuurlijk, maar kom op hey, overdrijven is ook een vak.
Alle reacties Link kopieren
Bizar.
Prima plan, geef ze gewoon vrij. Zo voorkom je ook dat mensen gaan liegen en de kinderen ziek melden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven