D66: geef schoolkinderen Feyenoord-vrij

26-04-2017 13:06 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou?! Wat vinden we hiervan?



Zie hier het artikel; http://www.ad.nl/rotterda ... -feyenoord-vrij~a6e69a98/



TO trapt af; ik vind het (als rasechte Rotterdamse) een leuk idee, maar vraag me af of het haalbaar is... En je wil ook niet met je kindjes tussen de menigte staan als het knokken wordt.

Mbt de leerplicht.... ach, 1 dagje in de 18 jaar



Wat vinden jullie?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 26 april 2017 @ 13:15:

Lijkt me behoorlijk oneerlijk voor de kinderen die niet voor Feyenoord zijn. Ik vind het dus geen goed idee eigenlijk.





Echt hoor. Stik niet in je afgunst.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch gewoon een 1 april grap:



Leerlingen krijgen ook vrij voor Goede Vrijdag of het Suikerfeest. Ieder mens heeft het recht om zijn religie te beleven en als íets religie is, dan is het Feyenoord.



Straks gaan alle pastafari's nog zeggen dat het elke maandag een feestdag is voor hun.



En PSV en Ajax fans hebben toch ook geen vrij gekregen de afgelopen jaren?

Ik woon in Den Bosch en ben hockeyer, krijg ik dan elk jaar vrij als onze dames kampioen worden?

Of telt het alleen voor voetbal?

En wat dan als het plaatselijke dorp de vierde divisie wint? Of promoveert naar de eredivisie?
Alle reacties Link kopieren
Er wordt elkaar weinig gegund, heb ik de indruk...
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 26 april 2017 @ 13:27:

[...]





Hoezo? Ze zijn toch niet verplicht naar Feyenoord te gaan kijken? Ik als voetbalhater zou lekker naar de Efteling gaan ofzo.Oh wacht, alle kinderen in nederland krijgen dan vrij om naar feyenoord te kijken? Dan vind ik het alsnog onzinnig (ik heb echt niks met voetbal), maar dan vind ik het wel een leuker idee al.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 26 april 2017 @ 14:09:

[...]







Echt hoor. Stik niet in je afgunst.Jezus. Ik zie er gewoon écht het nut niet van in. Ik zit al lang noet meer op school en heb nog geen kinderen, dus of die kinderen vrij krijgen heeft totaal geen invloed op mij. Dus nee, het is geen afgunst. Ik vind het alleen lullig voor de andere kinderen, ja. Moet wel een beetje eerlijk blijven.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Het lijkt me echt geen 1 april grap. Het lijkt me ook niet dat het alléén voor Feyenoord geldt of alléén voor voetbalfans. Maar het is een mooi begin om een einde te maken aan het onderscheid dat er nu wel wordt gemaakt tussen confessionele uitingen (wel verlof) en niet-confessionele uitingen (geen verlof)



Onbeperkt vrij (elke maandag als religieuze feestdag) lijkt me waanzin, maar wat ik eerder schreef, de mogelijkheid voor iedere leerling om 1 (of drie of vijf) snipperdagen te mogen opnemen ongeacht de reden die daar achter zit lijkt me een prettige maatregel en heel haalbaar.



Verlof voor inhuldiging Feyenoord lijkt me daarmee vooral een initiatief om dit duidelijk te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 26 april 2017 @ 14:12:

Dit is toch gewoon een 1 april grap:



Leerlingen krijgen ook vrij voor Goede Vrijdag of het Suikerfeest. Ieder mens heeft het recht om zijn religie te beleven en als íets religie is, dan is het Feyenoord.



Straks gaan alle pastafari's nog zeggen dat het elke maandag een feestdag is voor hun.



En PSV en Ajax fans hebben toch ook geen vrij gekregen de afgelopen jaren?

Ik woon in Den Bosch en ben hockeyer, krijg ik dan elk jaar vrij als onze dames kampioen worden?

Of telt het alleen voor voetbal?

En wat dan als het plaatselijke dorp de vierde divisie wint? Of promoveert naar de eredivisie?Oh kop op zeg. Iets enorm groots en blijkbaar uitzonderlijks in de regio, moet dat meteen vergeleken worden met wekelijks kf zelfs jaarlijks vrij?
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 26 april 2017 @ 14:21:

[...]





Jezus. Ik zie er gewoon écht het nut niet van in. Ik zit al lang noet meer op school en heb nog geen kinderen, dus of die kinderen vrij krijgen heeft totaal geen invloed op mij. Dus nee, het is geen afgunst. Ik vind het alleen lullig voor de andere kinderen, ja. Moet wel een beetje eerlijk blijven.Ja, nou ja, die andere kinderen krijgen wel weer op een ander moment iets waar deze kinderen dan weer 'last' van hebben. Omdat ze in een trouwlustige familie geboren zijn ofzo. Of hun oma in Suriname wordt 80 en daaf mogen ze buiten de vakantie naartoe.
quote:Muurhanger schreef op 26 april 2017 @ 14:21:

[...]





Jezus. Ik zie er gewoon écht het nut niet van in. Ik zit al lang noet meer op school en heb nog geen kinderen, dus of die kinderen vrij krijgen heeft totaal geen invloed op mij. Dus nee, het is geen afgunst. Ik vind het alleen lullig voor de andere kinderen, ja. Moet wel een beetje eerlijk blijven.Het lijkt mij dat kinderen een extra dagje vrij best leuk vinden hoor, of ze nu naar Feyenoord gaan kijken, naar de Efteling gaan of met een dik boek op de bank ploffen die dag.
Alle reacties Link kopieren
Als het voor alle kinderen in Nederland is, ben ik vóór.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 26 april 2017 @ 14:25:

[...]





Het lijkt mij dat kinderen een extra dagje vrij best leuk vinden hoor, of ze nu naar Feyenoord gaan kijken, naar de Efteling kijken of met een dik boek op de bank ploffen die dag.En zo niet, dan gaan ze een middagje meer naar school.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 26 april 2017 @ 14:22:

[...]





Oh kop op zeg. Iets enorm groots en blijkbaar uitzonderlijks in de regio, moet dat meteen vergeleken worden met wekelijks kf zelfs jaarlijks vrij?



Maar een promotie naar de eerste divisie in Lutjebroek kan ook groot en uitzonderlijk zijn.

En PSV wordt nou ook niet vaak kampioen maar ik zou hier in Brabant echt niemand horen roepen om vrije dagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 26 april 2017 @ 14:25:

[...]





Het lijkt mij dat kinderen een extra dagje vrij best leuk vinden hoor, of ze nu naar Feyenoord gaan kijken, naar de Efteling kijken of met een dik boek op de bank ploffen die dag.Zeker, maar ik begreep eruit dat alleen die kinderen daar dan vrij kregen. Dat vind ik stom. En met die gedachte reageerde ik dus ook dat ik een vrije dag onzin vond voor die specifieke groep. Doe dan gewoon voor iedereen.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 26 april 2017 @ 14:26:

[...]





Maar een promotie naar de eerste divisie in Lutjebroek kan ook groot en uitzonderlijk zijn.

En PSV wordt nou ook niet vaak kampioen maar ik zou hier in Brabant echt niemand horen roepen om vrije dagen.Nou, misschien wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 26 april 2017 @ 14:24:

[...]





Ja, nou ja, die andere kinderen krijgen wel weer op een ander moment iets waar deze kinderen dan weer 'last' van hebben. Omdat ze in een trouwlustige familie geboren zijn ofzo. Of hun oma in Suriname wordt 80 en daaf mogen ze buiten de vakantie naartoe.Of ze wonen in Groningen waar het in tegenstelling tot in Rotterdam 10 graden gevroren heeft. Dan krijgen ze in Groningen ijsvrij en in Rotterdam moeten ze gewoon naar school. Oeh, oneerlijk, je zou kinderen eens iets unieks en leuks gunnen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
In Alkmaar hebben de kinderen elk jaar op 8 oktober vrij vanwege 'Alkmaars Ontzet'

Dat moet dan ook erg oneerlijk zijn tegenover de rest van Nederland
Alle reacties Link kopieren
Ach weet je, ik zit ook weleens met halve klassen omdat een deel leuk op aardrijkskunde excursie is. Of we hebben weleens gehad dat een deel van een leerjaar op buitenlandtrip was en een deel ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari schreef op 26 april 2017 @ 14:27:

In Alkmaar hebben de kinderen elk jaar op 8 oktober vrij vanwege 'Alkmaars Ontzet'

Dat moet dan ook erg oneerlijk zijn tegenover de rest van Nederland En dat elk jaar!
quote:Muurhanger schreef op 26 april 2017 @ 14:25:

Als het voor alle kinderen in Nederland is, ben ik vóór.Ik denk dat hier uiteindelijk wel naar toegewerkt gaat worden inderdaad, maar dat regel je niet zomaar even. Zoals er ook scholen met flexibele tijden/vakanties bestaan. Het zijn initiatieven! Dienen uiteindelijk wel tot doel daar meer mee te bereiken.
quote:YouWish schreef op 26 april 2017 @ 13:39:

[...]





Helemaal mee eens. Wat een idioot plan. Ik snap dat het voor Feyenoord fans nogal een happening is want die zijn niks gewend qua winnen natuurlijk, maar kom op hey, overdrijven is ook een vak.Gelul. Onderwijs is ondergeschikt aan clubliefde. Niets is sterker dan dat ene woord.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 26 april 2017 @ 14:29:

[...]





Gelul. Onderwijs is ondergeschikt aan clubliefde. Niets is sterker dan dat ene woord.Haha, ik, die zo ongeveer buiten alle voetbal leeft snap pas sinds mijn ene tripje naar een voetbalstadion in een enorm voetbalminnende Engelse stad dat dat nog waar is ook.
Als het geldt voor alle kinderen, en vanaf nu dus elk jaar ongeacht wie er kampioen wordt. Dan, ja.



Waarom wordt die huldiging niet gewoon op zondag gehouden overigens? Ze zijn om half 5 klaar met ballen, en zitten notabeen al in hun eigen stad.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik dan weer wèl voorstander voor ben is een aantal snipperdagen voor scholieren (3 per jaar oid).

Die mogen op elk moment (tenzij proefwerk oid) ingezet worden, net zoals werknemers hebben.



Dan kan een fan altijd kiezen om deze in te zetten, maar kan iemand die de promotie van het eerste team van Lutjebroek wilt vieren dat ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt helemaal niets van de 'als het voor alle kinderen in heel Nederland geldt' opmerkingen. Echt helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 26 april 2017 @ 14:32:

Waar ik dan weer wèl voorstander voor ben is een aantal snipperdagen voor scholieren (3 per jaar oid).

Die mogen op elk moment (tenzij proefwerk oid) ingezet worden, net zoals werknemers hebben.



Dan kan een fan altijd kiezen om deze in te zetten, maar kan iemand die de promotie van het eerste team van Lutjebroek wilt vieren dat ook doen.Dat vind ik idd ook een goed idee!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven