Dag van nationale rouw

23-07-2014 08:17 545 berichten
Wat doen jullie?

Bij ons hangt de vlag halfstok en ik zal zeker een minuut stil zijn om 4 uur. Ik zit dan op mijn werk, maar ik daar houden ze er vast rekening mee. Ik vind het heel bijzonder dat radiozenders een aangepast programma hebben. Ik denk dat het een indrukwekkende dag wordt, vooral het moment dat de slachtoffers in Nederland aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is dit een hele moeilijke dag, een goede kennis van ons was aan boord van het vliegtuig en komt misschien vandaag terug in Nederland.
Enjoy the little things in life
Pfff. Dat is heftig, ja. Ik hoop dat jij, en alle andere nabestaanden, snel uitsluitsel krijgen en alle slachtoffers geïdentificeerd worden. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het een dag als alle andere. Ik kende niemand in dat vliegtuig. Ik vind het heel erg wat er gebeurd is, maar ik kan er verder niet zoveel mee.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 23 juli 2014 @ 08:48:

Voor mij is het een dag als alle andere. Ik kende niemand in dat vliegtuig. Ik vind het heel erg wat er gebeurd is, maar ik kan er verder niet zoveel mee.Idem.
Sluit me aan bij Dreamer waarbij ik ook nog wil opmerken dat dit me ook vrij pijnlijk lijkt voor de nabestaanden van bv de ramp in Tripoli. Zij kregen geen dag van nationale rouw.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb om 16 uur een sollicitatiegesprek, dus moet nog even zien of ik dan stil kan zijn. Maar er zat iemand in het vliegtuig die ik kende en zij wist hoe graag ik weer aan de slag wil.... dus die gedachte hou ik dan maar vast
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 23 juli 2014 @ 08:51:

Sluit me aan bij Dreamer waarbij ik ook nog wil opmerken dat dit me ook vrij pijnlijk lijkt voor de nabestaanden van bv de ramp in Tripoli. Zij kregen geen dag van nationale rouw.Ik zit me ook de hele dag al af te vragen of we ook zo'n dag hadden voor de Bijlmerramp?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Met alle respect voor alle nabestaanden (en ja, ik zal ook even stil zijn vanmiddag), maar wat voor inhoud heeft een "dag van nationale rouw" nou helemaal? Iedereen moet gewoon werken, het leven van alledag gaat gewoon door, het is gewoon een doordeweekse dag als alle andere doordeweekse dagen. OK, die ene minuut stilte misschien, maar het verkeer zal er echt niet voor gaan stilstaan bijv. Alleen de mensen die er toevallig aan denken.



Dus het klinkt wel aardig, dag van nationale rouw, maar veel inhoud heeft het niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nee dreamer, de laatste dag van nationale rouw is in de jaren 60 geweest toen koningin Wilhelmina overleed.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het jammer om er een wedstrijdje van te maken met 'wat was erger'.



Er was behoefte aan vannuit de samenleving en je kan er mee doen wat je wilt. Heb je geen behoefte mee te doen, dan doe je het niet. Zo simpel is het toch?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik zal de stilte uiteraard respecteren (zit dan wel op mijn werk in een openbaar gebouw) maar voor mij geld hetzelfde als Dreamer.
sorry prinses was ze toen
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 23 juli 2014 @ 08:53:

Ik heb om 16 uur een sollicitatiegesprek, dus moet nog even zien of ik dan stil kan zijn. Maar er zat iemand in het vliegtuig die ik kende en zij wist hoe graag ik weer aan de slag wil.... dus die gedachte hou ik dan maar vast



Ik denk dat ik het wel zou aangeven. Het is dan wel een sollicitatiegesprek, maar als je netjes aangeeft dat je om 16:00 graag de minuut stilte in acht wil nemen, dan kunnen ze je dat niet kwalijk nemen toch. Lijkt mij in ieder geval niet dat je er een slechte indruk mee afgeeft.



Voor het eerst in 50 jaar een dag van nationale rouw. Ik hoorde in de auto op de radio wat het allemaal inhoudt. En op mn werk aangekomen was ik eigenlijk verbaasd hoe normaal alles was. Weinig mensen met zwarte kleding, geen vrachtwagens met zwarte linten gezien, de muziek op de radio vind ik ook niet altijd even passend, geen informatie op de bedrijfswebsite over hoe er wordt omgegaan met de minuut stilte.

Ik ben benieuwd hoe stil het straks om 16:00 is, maar ik weet dat ik wel stil zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 23 juli 2014 @ 08:51:

Sluit me aan bij Dreamer waarbij ik ook nog wil opmerken dat dit me ook vrij pijnlijk lijkt voor de nabestaanden van bv de ramp in Tripoli. Zij kregen geen dag van nationale rouw.

Ook dit ja.

En de mensen in de Bijlmer, na de ramp in Faro, etc.etc.



Het is vreselijk en ik vind het heel erg voor de nabestaande, maar heb het idee dat het hele gevoel van rouw nogal aangewakkerd wordt door facebook. Ik weet nu van mensen, vrienden van kennissen, die in het vliegtuig zaten door facebook. Op deze manier is het verdriet enorm uitvergroot.

Vroeger had ik niet geweten dat de zoon van een vriend van een vriendin in het vliegtuig zat. En ik weet eerlijk gezegd niet of al die opgepompte rouw en woede wel zo'n goed idee is.
Ik zit dan bij een crematie. Stil zal ik wel zijn. Ik ga er op een later moment voor mezelf bij stilstaan.

Wel mooi dat ze toch een Dag van Nationale Rouw hebben gedaan.
maak er geen wedstrijdje van boebezoebe, vraag me alleen af waarom het een wel en het ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat het een ergers is dan het andere maar omdat het mij niet persoonlijk getroffen heeft(en ja ik weet hoe blij ik daar mee mag zijn) sta ik er hetzelfde in als bij andere rampen.
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 23 juli 2014 @ 08:58:

[...]



Ook dit ja.

En de mensen in de Bijlmer, na de ramp in Faro, etc.etc.



Het is vreselijk en ik vind het heel erg voor de nabestaande, maar heb het idee dat het hele gevoel van rouw nogal aangewakkerd wordt door facebook. Ik weet nu van mensen, vrienden van kennissen, die in het vliegtuig zaten door facebook. Op deze manier is het verdriet enorm uitvergroot.

Vroeger had ik niet geweten dat de zoon van een vriend van een vriendin in het vliegtuig zat. En ik weet eerlijk gezegd niet of al die opgepompte rouw en woede wel zo'n goed idee is.Waarom niet? Ik denk dat veel mensen behoefte hebben aan iets ceremonieels. en dat hebben we al amper meer in de seculiere samenleving als Nederland.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 23 juli 2014 @ 08:59:

maak er geen wedstrijdje van boebezoebe, vraag me alleen af waarom het een wel en het ander niet.Waarom vind je dat belangrijk?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ja, ik weet natuurlijk ook niet wat het criterium is. Heeft dat te maken met het aantal Nederlandse slachtoffers? Of de impact die het gebeuren heeft, zoals nu? Maar ik lees bij enkelen die deze dag aangrijpen om ook andere (vliegtuig- en onschuldige oorlogs-) slachtoffers te gedenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het is gedaan ook omdat er zoals bijvoorbeeld bij de Bijlmer ramp er niet duidelijk 1 plek is waar mensen heen kunnen gaan om respect te betuigen. Wellicht ook omdat er het gevoel is dat er al zo onrespectvol met de doden is omgeggaan op de plek des onheils dat er toch iets waardigs voor ze gedaan 'hoort' te worden. Etc.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 23 juli 2014 @ 08:48:

Voor mij is het een dag als alle andere. Ik kende niemand in dat vliegtuig. Ik vind het heel erg wat er gebeurd is, maar ik kan er verder niet zoveel mee.Ik ook niet. Maar toch ben ik uit respect n minuutje stil
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 23 juli 2014 @ 08:51:

Sluit me aan bij Dreamer waarbij ik ook nog wil opmerken dat dit me ook vrij pijnlijk lijkt voor de nabestaanden van bv de ramp in Tripoli. Zij kregen geen dag van nationale rouw.Het gaat ook niet om het vliegtuig dat neergestort is an sich, het gaat er om dat 193 Nederlanders in een klap zijn omgekomen in een oorlog waar wij niet bij betrokken waren. Dit is zo uitzonderlijk en zo ongrijpbaar (iedereen weet dat een vliegtuig kan neerstorten, dat het neergeschoten wordt is een scenario waar je nooit rekening mee houdt), dat een dag van nationale rouw recht doet aan de ernst van de situatie.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Het is toch ook geen wedstrijdje? Ik vind het alleen wat veel, denk ik "nationale rouw" Als ik dan hier lees dat de laatste x al 50 jaar terug is, vraag ik me af waarom nu?



Er staat me trouwens wel bij dat we de afgelopen jaren of decennia vaker een minuut stilte gehad hebben voor het één of ander, er is vaker tussendoor een vlag halfstok geweest.



Maar ik heb het gevoel dat mij een verdriet opgedrongen wordt, dat ik helemaal niet heb.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven