Dank zij Rutte is het minder minder minder

03-04-2014 20:09 1427 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank zij minister Rutte gaan de verzorgingshuizen, (waar hulpbehoevende ouderen in hun laatste kamertje wonen), dicht.



Verzorgingstehuizen moeten sluiten want Rutte roept "ik wil minder minder minder ouderentehuizen". Oudjes moeten hun kamer UIT en thuis gaan/blijven wonen,met kans op vereenzaming enz.



Zal hij de oudere hulpbehoevende nu ook gerust stellen dat ze er niet uit hoeven? Zij hebben vast maar één paspoort.

Door de sluitingen ook nog eens tig werkelozen erbij, terwijl Assher met de miljoenen leurt om de werkeloosheid te bestrijden vallen de werkelozen met meer meer meer.



En jaarlijks 900 miljoen naar Turkije gaat. Ten koste van...???



Waar kan ik een discriminatieformuliertje invullen?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Uhhhh, het ging over de gezondsheidszorg toch?
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:lamaatje schreef op 07 mei 2014 @ 18:37:

Uhhhh, het ging over de gezondsheidszorg toch?Ach deze draad gaat alle kanten op
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 07 mei 2014 @ 22:31:

[...]





Ach deze draad gaat alle kanten op Die van jou ja, als je niet goed leest.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:lamaatje schreef op 07 mei 2014 @ 22:35:

[...]



Die van jou ja, als je niet goed leest.





Missie vraagt zich af waarom we zoveel geld aan 40 gevechtsvliegtuigen uitgeven (de JSF) terwijl gezien de grote van Nederland 10 ook voldoende zou moeten zijn.



Heb ik even wat uitleg over gegeven.



We kunnen weer on-topic
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 07 mei 2014 @ 13:31:

[...]





Dat klopt gedeeltelijk.



In de VS zijn ALLE ziekenhuizen verplicht spoedeisende hulp te geven, verzekerd of onverzekerd.



Verder kan je voor zorg terecht in zogenaamde Public Hospitals als je niet verzekert bent.

Deze ziekenhuizen worden gefinancierd door de overheid, giften en donaties van verzekeraars.

http://en.wikipedia.org/wiki/Public_hos ... ted_States



Over de kwaliteit lees ik wisselde verhalen maar het zal vast niet zo goed zijn als in West Europa



Het is dus niet waar dat je zonder verzekering op straat blijft liggen.



Het ging om mensen die op de spoedeisende hulp binnenkwamen en daar geholpen waren. Maar als ze niet verzekerd waren, werden ze daarna op straat gezet. Normaal gesproken hadden ze dus eigenlijk opgenomen moeten worden. Het was geloof ik niet legaal wat er gebeurde, ze gingen niet door de hoofdingang naar buiten maar via een zijdeur. Er was zelfs een liefdadigheidsorganisatie die permanent iemand daar had staan om die mensen op te vangen.



Jammer genoeg herinner ik me niet meer in welk programma ik het heb gezien. Ik zal proberen om het op te zoeken.
quote:hollebollegijs schreef op 07 mei 2014 @ 13:31:

[...]





Dat klopt gedeeltelijk.



In de VS zijn ALLE ziekenhuizen verplicht spoedeisende hulp te geven, verzekerd of onverzekerd.



Verder kan je voor zorg terecht in zogenaamde Public Hospitals als je niet verzekert bent.

Deze ziekenhuizen worden gefinancierd door de overheid, giften en donaties van verzekeraars.

http://en.wikipedia.org/wiki/Public_hos ... ted_States



Over de kwaliteit lees ik wisselde verhalen maar het zal vast niet zo goed zijn als in West Europa



Het is dus niet waar dat je zonder verzekering op straat blijft liggen.

HBG, strikt formeel gesproken heb je gelijk. Er is een federaal convenant waarin is vastgelegd dat spoedeisende hulp verplicht is. Maar jij weet net zo goed als ik: papier is geduldig. De praktijk is vaak heel anders.



Heeft iemand van de forummers de documentaire Sicko van Michael Moore gezien? Ik vond hem destijds heel aangrijpend als je beseft wat er gebeurt. Hieronder de beschrijving van de documentaire.



50 miljoen Amerikanen hebben geen ziekteverzekering

Maar deze documentaire gaat over de 250 miljoen Amerikanen die wél een ziekteverzekering hebben. Desondanks zit een groot deel van hen in de schulden door een ziekte, of kan - mág - niet geholpen worden en stevent op hun dood af zonder dat ze er zelfs iets aan te zeggen hebben. In tegenstelling tot in de meeste landen is de ziekteverzekering in de VS nl. geprivatiseerd, wat er toe leidt dat winsten voor de verzekeringsmaatschappijen belangrijker zijn dan de gezondheid van hun klanten. Om zo groot mogelijke winsten te waarborgen, bieden de verzekeringsmaatschappijen zo weinig mogelijk medische hulp; met de hulp van enkele gedupeerden probeert Michael Moore deze stelling te staven.



Schrijnende voorbeelden

En dat lukt hem aardig met de mensen die in zijn documentaire komen getuigen. Zo is er o.a. Rick die tijdens het houtzagen de vingertopjes van zijn middelvinger en ringvinger verloor. Aangekomen in het ziekenhuis kreeg hij de keuze: zijn middelvinger terug aannaaien voor 60.000 dollar of de ringvinger voor "slechts" 12.000 dollar. Rick probeert er de humor in te houden: "Als romanticus heb ik dan maar gekozen voor mijn ringvinger", de droeve blik in zijn ogen vertelt een ander verhaal. Het oudere koppel dat, nadat de man drie hartaanvallen heeft gehad en de vrouw kanker heeft gekregen, bij hun dochter moet intrekken omdat ze de kosten voor de medicijnen niet meer kunnen betalen, heeft minder moeite om hun emoties in toom te houden. Ook getuigen talloze mensen die dringende medische hulp geweigerd werd om verschillende redenen: een 22-jarig meisje met borstkanker omdat ze te jong is om kanker te krijgen, een vrouw met een hersentumor omdat de operatie niet levensnoodzakelijk was en ondertussen gestorven is aan de hersentumor, de moeder wiens dochter in het ziekenhuis stierf omdat haar verzekeringsmaatschappij enkel wilde betalen voor medische hulp in een ziekenhuis van de maatschappij zelf, de vrouw van een man met nierkanker omdat de voorgestelde behandeling te experimenteel was, ... De lijst gevallen is ellenlang en één voor één doen ze je maag omkeren.



De gezondheidssector spreekt

Moesten deze voorbeelden je nog niet overtuigd hebben van de slechte werking van het Amerikaanse gezondheidsstelsel, dan heeft Michael Moore nog een extra troef achter de hand: medewerkers van verzekeringsmaatschappijen die komen getuigen over de werking van de maatschappijen. Zo is er een telefoniste die mensen helpt met hun verzekeringsaanvraag en in tranen komt getuigen over haar werk. En een man die de volledige medische achtergrond van verzekerden moet uitpluizen, op zoek naar dat éne symptoom dat er op duidt dat de verzekeringnemer al ziek was vóór hij met de verzekeringsmaatschappij in zee ging, zodat de maatschappij een operatie en/of medicijnen niet hoeft te betalen. Maar ook dokters die extra beloond worden als ze mensen levensnoodzakelijke operaties weigeren, maar daardoor de verzekeringsmaatschappij 500.000 dollar besparen, passeren de revue, weliswaar met het schaamrood op de wangen.



Voor degenen die de documentaire alsnog willen zien:

Sicko



Verwacht geen zonnig verhaal! En moeten we dan in Nederland echt naar een dergelijke situatie toe? Wat mij betreft absoluut niet!!
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 08 mei 2014 @ 08:46:

[...]





Het ging om mensen die op de spoedeisende hulp binnenkwamen en daar geholpen waren. Maar als ze niet verzekerd waren, werden ze daarna op straat gezet. Normaal gesproken hadden ze dus eigenlijk opgenomen moeten worden. Het was geloof ik niet legaal wat er gebeurde, ze gingen niet door de hoofdingang naar buiten maar via een zijdeur. Er was zelfs een liefdadigheidsorganisatie die permanent iemand daar had staan om die mensen op te vangen.



Jammer genoeg herinner ik me niet meer in welk programma ik het heb gezien. Ik zal proberen om het op te zoeken.Klinkt als Sicko van Michael Moore?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Is het nog te vroeg voor een bitterballetje?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Bij Oprah Winfrey toendertijd zijn er ook verschillende uitzendingen over dit onderwerp geweest. Alleen als je in het leger ging kreeg je een gratis ziektekostenverzekering.

Ik weet niet hoe het nu precies is, maar ik dacht dat Obama het gehele gezondsheidssysteem ten goede heeft verbeterd.
odi et amo
quote:merano schreef op 08 mei 2014 @ 10:38:

[...]





Klinkt als Sicko van Michael Moore?Het verhaal van man1958 komt me bekend voor, dus dat zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 08 mei 2014 @ 08:46:

[...]





Het ging om mensen die op de spoedeisende hulp binnenkwamen en daar geholpen waren. Maar als ze niet verzekerd waren, werden ze daarna op straat gezet. Normaal gesproken hadden ze dus eigenlijk opgenomen moeten worden. Het was geloof ik niet legaal wat er gebeurde, ze gingen niet door de hoofdingang naar buiten maar via een zijdeur. Er was zelfs een liefdadigheidsorganisatie die permanent iemand daar had staan om die mensen op te vangen.



Jammer genoeg herinner ik me niet meer in welk programma ik het heb gezien. Ik zal proberen om het op te zoeken.



Ik geloof je direct, als je in de VS onverzekerd rondloopt ben je afhankelijk van Public Hospitals en liefdadigheids-organisaties.



Inderdaad kan je voor spoedeisende hulp ook bij commerciële ziekenhuizen terecht maar die zien je liever gaan dan komen.



Het grote probleem zit hem in de preventie, ben je onverzekerd krijg je geen onderzoeken naar borst, darm en prostaatkanker of een uitstrijkje allemaal zaken die in Nederland doodnormaal zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:man1958 schreef op 07 mei 2014 @ 12:22:

[...]

..........................

En het feit dat er knelpunten gaan ontstaan met mensen die (langdurig) zorg nodig hebben (dus de medisch inhoudelijke aspecten) is never nooit punt van discussie geweest. Terwijl het daar eigenlijk om zou moeten gaan!



Bijgaand nog een link met de veranderingen op een rijtje.



Wat-gaat-er-veranderen-voor-mensen-die-gebruikmaken-van-zorg-uit-de-awbz-of-de-wmo+1
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:lamaatje schreef op 07 mei 2014 @ 18:37:

Uhhhh, het ging over de gezondsheidszorg toch?Ja het gaat inderdaad over de gezondheidszorg, die dupe is van de bezuinigingen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 07 mei 2014 @ 16:21:

[...]



......................

Ook tijdens een uitzending heb je toestellen nodig om het Nederlandse luchtruim te bewaken.



Tel daarbij dat er altijd wel vliegtuigen onderhoud nodig hebben of een defect vertonen dus niet inzetbaar zijn is een aantal van 40 minimaal vereist wil je iets aan je luchtstrijdkrachten hebben.Deze toestellen worden niet zomaar bij "het bewaken van het luchtruim" gebruikt. Dat zou een ouwe Dakota ook nog aan kunnen. En moeten wij 40 JSK's (die overigens veel te duur zijn voor menig groot rijk wereldland) kopen zodat er elders op de wereldbol oorlog gevoerd kan worden?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 07 mei 2014 @ 13:03:

Ik heb wel eens in een documentaire gezien, dat in Amerika mensen die niet verzekerd blijken te zijn door het ziekenhuis plompverloren op straat worden gezet en aan hun lot worden overgelaten. Dat moeten we hier toch niet willen?Ik zag eens een documentaire dat mensen in Amerika heel veel geld moesten betalen aan de zorgverzekering en als ze geopereerd moesten worden was de operatie zo ontzettend duur dat ze dat niet eens konden betalen.Zij betaalden zoveel geld omdat er mensen waren die niets konden betalen. Dus eigenlijk betalen ze voor anderen en als ze zelf hulp nodig hadden was de pot leeg en moesten ze een lening afsluiten. Maar die uitzending is al een paar jaar geleden, dus misschien is het nu verbeterd.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 07 mei 2014 @ 13:13:

[...]



Meivogel ,

Zoals ik al schreef die mensen hier betalen wel!,er word o.a beslag gelegd geld in gehouden van loon + een boete dus de bewering van niet betalen gaat niet op en kunnen ze mensen geen zorg weigeren. Niet willen betalen of niet kunnen betalen?



Als ik pakweg tien euro had en ik moest er drie aan de huur betalen, 2 aan water, gas, licht, vervoer, 3 aan eten voor de kinderen, dan bleven er nog twee over voor kleding of andere dingen, dan....ja moet men keuzes maken en ....dan werd ik heel misschien wanbetaler voor de zorgverzekering denk ik.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 09 mei 2014 @ 10:35:

[...]





Niet willen betalen of niet kunnen betalen?



Als ik pakweg tien euro had en ik moest er drie aan de huur betalen, 2 aan water, gas, licht, vervoer, 3 aan eten voor de kinderen, dan bleven er nog twee over voor kleding of andere dingen, dan....ja moet men keuzes maken en ....dan werd ik heel misschien wanbetaler voor de zorgverzekering denk ik.

Ik niet hoor, zorg kunnen krijgen is toch heel belangrijk. Ik heb pas een vervelende infectie gehad. Dat was drama zonder antibiotica.

Dan maar afgetrapte schoenen.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 09 mei 2014 @ 10:35:

[...]





Niet willen betalen of niet kunnen betalen?



Als ik pakweg tien euro had en ik moest er drie aan de huur betalen, 2 aan water, gas, licht, vervoer, 3 aan eten voor de kinderen, dan bleven er nog twee over voor kleding of andere dingen, dan....ja moet men keuzes maken en ....dan werd ik heel misschien wanbetaler voor de zorgverzekering denk ik.We hadden zelfs de laatste 2 nog niet eens anders had dat wel naar de zorgverzekering gegaan, echter men weet niet dat de deurwaarder beslag op je zorgtoeslag legt en CJIB geld van je inkomen laat inhouden zodat je gas en licht ook niet meer kunt betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lamaatje schreef op 09 mei 2014 @ 10:44:

[...]



Ik niet hoor, zorg kunnen krijgen is toch heel belangrijk. Ik heb pas een vervelende infectie gehad. Dat was drama zonder antibiotica.

Dan maar afgetrapte schoenen.Ik liep met gaten in mijn schoenen ik heb in die tijd geen stukje stof gekocht,we hadden net genoeg om te eten en huur te betalen.
quote:ronniemitchel schreef op 09 mei 2014 @ 13:18:

[...]



Ik liep met gaten in mijn schoenen ik heb in die tijd geen stukje stof gekocht,we hadden net genoeg om te eten en huur te betalen.Dit is ongelooflijk, maar denk dat dit heel vaak voorkomt. Het leven is voor velen te duur geworden. Niet alleen de zorg, maar ook huren stijgen naar de hemel (meer hel)
Alle reacties Link kopieren
Als ik nu terug kijk hoe onze zorg aftakelt lees ik het onderstaande krantartikel met andere ogen.



'Geen belangrijker bondgenoot dan Nederland'





Gepubliceerd: 29 november 2011 21:27

Update: 29 november 2011 22:30

Minister-president Mark Rutte is dinsdag op het Witte Huis in Washington ontvangen door de Amerikaanse president Barack Obama. Het is het eerste bezoek van Rutte aan de Amerikaanse president.



Rutte op bezoek bij Obama

Rutte geeft Obama honkbalshirt





Afgesproken werd om volgend jaar een rondetafelgesprek te organiseren tussen vertegenwoordigers van de overheid en topmensen uit het bedrijfsleven om oplossingen te zoeken voor praktische problemen, zoals het verkopen van staal tegen dumpprijzen.



Verder kwamen de eurocrisis, de komende NAVO-top in Chicago en de situatie in het Midden-Oosten aan de orde. Obama zei de inzet van Nederland in Afghanistan en meer recent in Libië te waarderen. Bij het begin van het gesprek, dat plaatshad bij de open haard in de zogenoemde Oval Office, zei Obama ‘geen belangrijker bondgenoot dan Nederland’ te hebben.



De president gaf aan Nederland graag een keer te willen bezoeken. ,,Ik heb gehoord dat het een mooi land is met aardige mensen.” Rutte zei Obama graag te verwelkomen. ,,Het zou een eer zijn.”



De president had 30 minuten voor de ontmoeting met premier Rutte uitgetrokken, het zouden er uiteindelijk bijna 50 worden. In die tijd benadrukten de twee de economische betrekkingen tussen beide landen. Dankzij die banden hebben 625.000 Amerikanen een baan. Nederland is de op twee na grootste investeerder in de VS en Nederland ontvangt ook veel investeringen uit de VS. Daarnaast is Nederland een belangrijke exportpartner voor de Verenigde Staten.



Rutte en Obama wisselden ook cadeaus uit: Rutte nam een shirt van het Nederlandse honkbalteam mee voor Obama. Obama gaf Rutte de eerste drie gesigneerde delen van de biografie van de Amerikaanse oud-president Lyndon B. Johnson.
LOEP ME MAAR aub.
Wageningen haalt zonodig echtparen uit elkaar



De gemeente Wageningen gaat echtparen die in verzorgingstehuis Dennenrust wonen uit elkaar halen, als een van de partners nog in staat is om voor zichzelf te zorgen. Dat bevestigt de gemeente dinsdag. Wageningen wil minstens 32 van de 68 bewoners dwingen te verhuizen omdat ze geen recht hebben op een plek in een verzorgings- of verpleeghuis.



Burgemeester Geert van Rumund maakte maandag bekend dat de tientallen bewoners uiterlijk op 1 oktober vertrokken moeten zijn. „Het is schrijnend, maar een gevolg van de Nederlandse wetgeving”, stelt hij.



De plaatselijke VVD-fractie eiste dinsdag opheldering. „Hier wordt een bureaucratisch geschil over de hoofden van een kwetsbare groep ouderen uitgespeeld”, aldus de partij.



De stichting Jah-Jireh Woonzorg kocht het bejaardenhuis vorig jaar om er oudere Jehova's getuigen te laten wonen. Het oogmerk is dat deze speciale groep in eigen kring elkaar een goede oude dag bezorgt. De gemeente stelt dat „deze sympathieke woonvorm” van harte welkom is in Wageningen, maar niet in Dennenoord. Volgens het bestemmingsplan mogen daar alleen ouderen wonen die afhankelijk zijn van zorg en die niet meer zelfstandig zijn.



Van Rumund: „Het is erg vervelend, maar een gevolg van bezuinigingen op de zorg. De criteria om in een verzorgingstehuis te mogen wonen zijn aangescherpt en wij moeten ons aan de wet houden. Dat dit tot schrijnende situaties leidt, is onvermijdelijk.”



bron: Telegraaf 13/5
Alle reacties Link kopieren
man1958



Ik vind het werkelijk waar ongelofelijk. Dit overstijgt de negatieve gedachten die ik reeds had over de bezuinigingen op de zorg. Het kabinet en de partijen die het kabinet steunen in de eerste kamer moeten zich de ogen uit de kop schamen. Wat een walgelijke mensen. En dan durven ze een grote mond te hebben over Geert Wilders.



Echt,
Alle reacties Link kopieren
Rutte en zijn kornuiten moet maar eens op weg naar huis gaan.

Stelletje asociale knakkers.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Punt is dat zorg steeds duurder wordt, er komen meer zorgbehoevenden en er komen steeds nieuwere en kostbaardere behandelmethodes bij. Als je helemaal niks doet dan betalen we geen 90 Euro premie/maand maar honderden Euro's. Dat is ook iets wat we niet willen. Er moeten dus keuzes worden gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven