Dank zij Rutte is het minder minder minder

03-04-2014 20:09 1427 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank zij minister Rutte gaan de verzorgingshuizen, (waar hulpbehoevende ouderen in hun laatste kamertje wonen), dicht.



Verzorgingstehuizen moeten sluiten want Rutte roept "ik wil minder minder minder ouderentehuizen". Oudjes moeten hun kamer UIT en thuis gaan/blijven wonen,met kans op vereenzaming enz.



Zal hij de oudere hulpbehoevende nu ook gerust stellen dat ze er niet uit hoeven? Zij hebben vast maar één paspoort.

Door de sluitingen ook nog eens tig werkelozen erbij, terwijl Assher met de miljoenen leurt om de werkeloosheid te bestrijden vallen de werkelozen met meer meer meer.



En jaarlijks 900 miljoen naar Turkije gaat. Ten koste van...???



Waar kan ik een discriminatieformuliertje invullen?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Geen geld meer voor zorgmedewerkers die zware zorg verlenen, geen geld meer voor mensen die zware zorg nodig hebben, dus ook geen loonbelasting in de schatkist, maar wel geld voor het volk van een koning die zijn geld NIET goed besteed aan zijn eigen volk maar aan gouden toiletpotten en kelders vol wapens.



Als er echt gevaar voor de mensen is moeten ze geholpen worden, dat zijn echte vluchtelingen, maar ik zie alleen maar goedgeklede-graaiers met de nieuwste snufjes op zak. De mensen die zware zorg nodig hebben kunnen nergens meer naar toe, Hoezo noem jij jonge sterke kerels met de nieuwste snufjes een meest-kwetsbare-groep?



Als je het wilt hebben over mensenrechten moet je bij die koning/opperhoofd van die mensen zijn.



Dat er oa. 80.000 banen verloren zullen gaan in de verpleging,verzorging en Thuiszorg, circa 20.000 banen in de gehandicapten zorg, en 13.000 banen in de geestelijke gezondheidszorg verloren zullen gaan vind ik schandalig.





NOS.nl

Nieuws





Alarm over korting op ouderenzorg

maandag 25 aug 2014, 13:00 (Update: 25-08-14, 17:17)



ANP



Door redacteur Ardi Vleugels



Zieke ouderen die recht hebben op een plek in een verzorgingshuis komen in de nabije toekomst steeds vaker voor een dichte deur te staan. Daarvoor waarschuwen zorgaanbieders in een onderzoek van de NOS en Nieuwsuur.



De tehuizen zijn voor hun aannamebeleid afhankelijk van de zorgkantoren, die het overheidsgeld voor de zorg moeten verdelen. Maar die zorgkantoren houden de komende jaren de hand op de knip, vooruitlopend op de grote veranderingen en bezuinigingen in de ouderenzorg. Daardoor krijgen de tehuizen minder geld dan ze hadden verwacht.



De NOS vroeg ruim honderd zorgaanbieders naar de gevolgen daarvan voor patiënten en personeel. Ruim 60 procent zegt meer personeel dan ingepland te ontslaan als gevolg van de verwachte korting op het budget. Bijna de helft zegt dat de wachtlijsten langer worden en een op de zes verwacht een extra locatie te sluiten, waardoor meer ouderen moeten verhuizen.



Wel recht, geen plek



Ruim 40 procent verwacht binnenkort al geen plek te hebben voor ouderen die recht houden op een plek in het verzorgingstehuis. Dat zijn mensen met een zorgzwaarte-indicatie van ZZP4 en hoger, op wie in principe niet wordt bezuinigd. Meerdere instellingen nemen in de praktijk deze mensen even niet meer aan uit angst dat ze te weinig zorg vergoed krijgen. Vorig jaar kregen ze namelijk ook een deel van de geleverde zorg achteraf niet uitbetaald.



Een instelling die anoniem wil blijven, vat het zo samen: "Fysiek hebben we wel plek, maar voor die plekken krijgen we gewoonweg geen geld meer. En dat terwijl onze regio vergrijst en we nu al geen mensen meer opnemen die zware zorg nodig hebben. We hebben wachtlijsten en die gaan oplopen. Ik vind het geheel een onverantwoord sociaal experiment met grote risico's voor mensen."



Uit onderzoek van Nieuwsuur blijkt dat er op dit moment al 10.000 mensen met recht op zorg op een wachtlijst staan. Een deel van hen wordt in de praktijk onterecht als 'wenswachtend' genoteerd. Het gaat om mensen die wel snel zorg nodig hebben, maar genoteerd staan als mensen die ervoor kiezen te wachten omdat ze een voorkeur hebben voor een bepaalde instelling.



Monitor



De overheid heeft beloofd dat wie nu een plekje in een instelling heeft, dat recht houdt. Niemand kan uit een tehuis worden gezet. Maar zorgkantoren willen ook voor die mensen niet meer betalen, zeggen de zorgorganisaties. Het gevolg is dat ze met veel ouderen zitten waarvoor ze geen geld meer krijgen.



Zorgverzekeraars Nederland erkent namens de zorgkantoren dat die komend jaar minder geld uitgeven aan zorg, maar zegt dat ze daarmee kabinetsbeleid uitvoeren. Ook de zorgkantoren zien de spanning tussen de beschikbare budgetten en de hoeveelheid mensen die recht houden op zorg. Ze vinden het alleen te vroeg om daar conclusies over te trekken.



De kantoren gaan samen met het ministerie van Volksgezondheid signalen over de problematiek verzamelen. Ze benadrukken dat ze hun beleid halverwege het jaar kunnen bijstellen. Ook zou eerder dan normaal kunnen worden besproken of er toch niet meer geld naar de instellingen moet.



Vraag stijgt



De ongerustheid is er onder meer bij Actiz, de brancheorganisatie voor ondernemers in de ouderenzorg. "Ons was beloofd dat we langzaam toewerken naar een nieuw zorgstelsel, zodat er tijd is voor veranderingsprocessen. Maar van die zachte landing komt niets terecht", zegt een woordvoerder. "We worden niet alleen gekort voor de groep ouderen die in de toekomst geen recht meer hebben op zorg, maar ook op de groep mensen die hun recht op zorg houden."



Actiz verwacht dat de vraag naar een plek in een tehuis komend jaar stijgt, omdat mensen die nu een indicatie voor een plek hebben maar de stap naar een tehuis nog niet hebben gezet, er dan nog recht op hebben. Ongeveer 70.000 mensen hebben tot 2016 zo'n indicatie.



Sluitingen



De vraag naar zorg neemt ook toe door de vergrijzing. Over tien jaar telt Nederland 1,3 miljoen 80-plussers. Dat is twee keer zo veel als nu. Zelfs als al die mensen langer thuis wonen, komt er een moment dat ze dat niet meer kunnen, zegt Actiz. En door een verzachting in de bezuinigingen houden meer mensen recht op een plek in een tehuis dan oorspronkelijk het plan was.



Uit tellingen van de NOS blijkt dat er tot nu toe zeker 35 tehuizen zijn dichtgegaan. Nog eens 130 instellingen sluiten binnenkort een locatie. Duizenden ouderen zijn inmiddels verhuisd. Maar dat aantal loopt snel op, omdat instellingen zeggen nu sneller dan gepland locaties moeten sluiten.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 06 december 2014 @ 10:36:

[...]





Hoe in en in slecht kun je zijn om je energie te gaan besteden aan het ophitsen van de meute tegen misschien wel de meest weerloze en kwetsbare groep in deze maatschappij.



Ik neem aan dat je te laf bent of zelf voorop te lopen bij de volgende kristalnacht, maar je kunt rustig gaan slapen met het gevoel dat die mede mogelijk is gemaakt door Hollebollegijs. Je kunt maar ergens trots op zijn.



De asielzoekers industrie weerloos en zwak?

Kom op zeg die bedienen zich van complete advocatencollectieven, journalisten, doctoren enz.



En ach de kristalnacht.............. Bij een gebrek aan goede argumenten halen we 1933-1945 er maar bij.



En ja, als de asielinstroom stop, of verminderd hoop ik dat ik daar een steentje aan heb bijgedragen.



Overigens stromen ze nog steeds Europa binnen hoor.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Schipholbrand regende het ook van advokaten die namens hun cliënt een claim indienden terwijl de brand was ontstaan door een "client".
LOEP ME MAAR aub.
quote:hollebollegijs schreef op 06 december 2014 @ 11:41:

[...]





De asielzoekers industrie weerloos en zwak?

Kom op zeg die bedienen zich van complete advocatencollectieven, journalisten, doctoren enz.



En ach de kristalnacht.............. Bij een gebrek aan goede argumenten halen we 1933-1945 er maar bij.



En ja, als de asielinstroom stop, of verminderd hoop ik dat ik daar een steentje aan heb bijgedragen.



Overigens stromen ze nog steeds Europa binnen hoor.

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... 8f745b.jpg[/IMG]Walgelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 05 december 2014 @ 14:49:

[...]





Weet je ook waarom MEXX failliet is? Grotendeels door de bezuinigingen, de mensen houden de vinger op de knip.teveel concurrentie, en achterstallig betalingen vanuit Rusland. En waarom houden de mensen de vinger op de knip? Door dit kabinet?.



De crisis is begonnen in 2008 tijdens het kabinet Balkenende

Het consumenten vertrouwen is laag.



Overigens is MEXX failliet door diverse oorzaken, was gisteren op Een Vandaag

1) Het assortiment paste niet meer bij de doelgroep

2) Mensen kopen steeds meer kleding online

3) MEXX zit in het midden segment en dat heeft veel te lijden door ketens zoals Primark



(Ik doe het even uit mijn hoofd, kan de uitzending wel terug kijken)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 06 december 2014 @ 14:19:

[...]





Walgelijk.



Dat is ook walgelijk, die advocaten verdienen goud geld aan allerlei procedures die ze jaren rekken.

Geloof maar dat die de asielzoekers graag zien binnen komen, die denken uurtje factuurtje.



Of bedoelde je dat niet
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ja dat bedoelde ik Gijs.
quote:Qthee schreef op 05 december 2014 @ 22:55:

[...]

Eh, wat versta je onder kapotbezuinigen?



Even wat getallen:

Het kabinet geeft in 2015 nog steeds ¤13 miljard meer uit dan er binnen komt (!) en de staatsschuld overschrijdt binnenkort de ¤500 miljard, zo'n 70% van ons BBP. De rente alleen kost de overheid dan al iets van ¤15 miljard per jaar.



Maar inderdaad kan je nóg meer geld over de balk smijten dan het kabinet al doet, want wie dan leeft wie dan zorgt nietwaar? Daarbij doen de Zuid-Europese landen niet anders en zullen we die de komende jaren weer geld moeten blijven sturen van Brussel.Gewoon niks meer aan buitenland geven. Moet je zien wat dat scheelt
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 06 december 2014 @ 19:34:

[...]





Gewoon niks meer aan buitenland geven. Moet je zien wat dat scheeltExact. Het is heel simpel. Eerst zorgen dat je je eigen huishouding betaalt, en als er dan nog iets over blijft, kun je het eventueel weggeven aan "goede doelen". ZO doet ieder zinnig mens dat toch? Niemand gaat zich toch in de schulden steken om geld te kunnen geven aan derden? Je zorgt toch eerst dat je eigen huishouden blijft draaien en dat je alle dingen die daar nodig zijn, kunt betalen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 06 december 2014 @ 14:38:

[...]





De crisis is begonnen in 2008 tijdens het kabinet Balkenende

Het consumenten vertrouwen is laag.



Overigens is MEXX failliet door diverse oorzaken, was gisteren op Een Vandaag

1) Het assortiment paste niet meer bij de doelgroep

2) Mensen kopen steeds meer kleding online

3) MEXX zit in het midden segment en dat heeft veel te lijden door ketens zoals Primark



(Ik doe het even uit mijn hoofd, kan de uitzending wel terug kijken)Modeketen Mexx failliet verklaard

Foto: ANP

Gepubliceerd: 04 december 2014 18:01 Laatste update: 05 december 2014 10:17



De Nederlandse modeketen Mexx is donderdag door de Amsterdamse rechtbank failliet verklaard. Bij het concern, dat internationaal actief is, werken 1.500 mensen, waarvan 500 in Nederland.



Dat meldt de NOS. Frits Kemp, die door de rechtbank tot curator in het faillissement is benoemd, heeft de berichtgeving bevestigd.



Het faillissement werd donderdagmiddag uitgesproken. Mogelijk kan Mexx nog een doorstart maken. Kemp moet de mogelijkheden daarvoor de komende tijd gaan onderzoeken.



Kemp laat desgevraagd aan de NOS weten dat geen sprake is geweest van stille bewindvoering. Hiermee wordt bedoeld dat niet van tevoren, voor de aanvraag van het faillissement, een doorstart is voorbereid.



Vijftig landen



Mexx heeft winkels in vijftig verschillende landen. In Europa gaat het om 315 filialen. Daaronder zitten veel franchisenemers, een aantal outletwinkels en store-in-stores.



Het faillissement treft vier groepsvennootschappen, te weten Mexx Europe International, Mexx Holding Netherlands, Mexx Europe en Mexx Europroduction. Dit betekent dat nagenoeg het gehele concern failliet is, aldus het Financieele Dagblad.



Ondanks de faillietverklaring blijven de winkels van Mexx voorlopig gewoon open. Volgens Kemp kunnen op deze manier resterende winkelvoorraden worden verkocht. Daarnaast heeft het openblijven een positief effect op het vinden van overnamekandidaten.



Wat het faillissement voor gevolgen heeft voor het personeel van Mexx, is nog onduidelijk. Dit zal onder meer afhangen van de vraag of een doorstart kan worden gemaakt. Volgens Kemp hebben zich donderdag al twee buitenlandse kandidaten gemeld die interesse hebben.



Zelf aangevraagd



Mexx heeft volgens Kemp het faillissement zelf aangevraagd. Hij wijt het bankroet deels aan de al lang durende algehele malaise op de Europese retailmarkt. Consumenten houden nog steeds de hand op de knip en kopen minder kleding.



Daarbij komt dat de concurrentie groot is. Een vertraging in de betaling van een Russische keten aan de groothandelstak van Mexx deed de rest.



Mexx kampte al enkele jaren met dalende resultaten. Iets minder dan de helft van de omzet (100 miljoen euro) kwam nog uit de winkelverkopen. De groothandel was goed voor een omzet van 150 miljoen euro. Vorig jaar sloot het bedrijf zijn flagshipstore in Amsterdam.



Kussen



Mexx ontstond in 1986 door de samenvoeging van de merken Moustache voor mannen (M) en Emanuelle voor vrouwen (E). Rattan Chadha was de oprichter van het nieuwe kledingmerk. Hij bezegelde de naam met twee kussen (xx) tot Mexx.



In 2011 kocht de Amerikaanse investeerder The Gores Group voor 85 miljoen dollar een belang van 82 procent in Mexx. De rest van de aandelen bleef in handen van Liz Claiborne.



Door: NU.nl/ANP



antw MM:Ik had het dus goed gehoord:

1:De hand op de knip

2: concurentie groot

3:Vertraging van betaling door Russische keten.



Daarbij ben ik van mening dat de crisis in 2005 een start heeft gemaakt. Maar dus in de periode van Balkenende. "Hij" die het maar niet wou geloven dat Nederland massaal nee stemde tegen de EU.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 07 december 2014 @ 11:12:

[...]





antw MM:Ik had het dus goed gehoord:

1:De hand op de knip

2: concurentie groot

3:Vertraging van betaling door Russische keten.



Daarbij ben ik van mening dat de crisis in 2005 een start heeft gemaakt. Maar dus in de periode van Balkenende. "Hij" die het maar niet wou geloven dat Nederland massaal nee stemde tegen de EU.



In het FD staat dit ook maar met deze toevoeging:



Maar volgens de curator speelt ook mee dat de modeketen er onvoldoende in is geslaagd om jongeren te bereiken. Veel van de klanten zijn met het bedrijf meegegroeid en zijn tussen de 45 en 55. "Voor een modeketen mag dat niet de enige doelgroep zijn", zegt Kemp.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 07 december 2014 @ 11:12:

[...]





Modeketen Mexx failliet verklaard

Foto: ANP

Gepubliceerd: 04 december 2014 18:01 Laatste update: 05 december 2014 10:17



De Nederlandse modeketen Mexx is donderdag door de Amsterdamse rechtbank failliet verklaard. Bij het concern, dat internationaal actief is, werken 1.500 mensen, waarvan 500 in Nederland.



Dat meldt de NOS. Frits Kemp, die door de rechtbank tot curator in het faillissement is benoemd, heeft de berichtgeving bevestigd.



Het faillissement werd donderdagmiddag uitgesproken. Mogelijk kan Mexx nog een doorstart maken. Kemp moet de mogelijkheden daarvoor de komende tijd gaan onderzoeken.



Kemp laat desgevraagd aan de NOS weten dat geen sprake is geweest van stille bewindvoering. Hiermee wordt bedoeld dat niet van tevoren, voor de aanvraag van het faillissement, een doorstart is voorbereid.



Vijftig landen



Mexx heeft winkels in vijftig verschillende landen. In Europa gaat het om 315 filialen. Daaronder zitten veel franchisenemers, een aantal outletwinkels en store-in-stores.



Het faillissement treft vier groepsvennootschappen, te weten Mexx Europe International, Mexx Holding Netherlands, Mexx Europe en Mexx Europroduction. Dit betekent dat nagenoeg het gehele concern failliet is, aldus het Financieele Dagblad.



Ondanks de faillietverklaring blijven de winkels van Mexx voorlopig gewoon open. Volgens Kemp kunnen op deze manier resterende winkelvoorraden worden verkocht. Daarnaast heeft het openblijven een positief effect op het vinden van overnamekandidaten.



Wat het faillissement voor gevolgen heeft voor het personeel van Mexx, is nog onduidelijk. Dit zal onder meer afhangen van de vraag of een doorstart kan worden gemaakt. Volgens Kemp hebben zich donderdag al twee buitenlandse kandidaten gemeld die interesse hebben.



Zelf aangevraagd



Mexx heeft volgens Kemp het faillissement zelf aangevraagd. Hij wijt het bankroet deels aan de al lang durende algehele malaise op de Europese retailmarkt. Consumenten houden nog steeds de hand op de knip en kopen minder kleding.



Daarbij komt dat de concurrentie groot is. Een vertraging in de betaling van een Russische keten aan de groothandelstak van Mexx deed de rest.



Mexx kampte al enkele jaren met dalende resultaten. Iets minder dan de helft van de omzet (100 miljoen euro) kwam nog uit de winkelverkopen. De groothandel was goed voor een omzet van 150 miljoen euro. Vorig jaar sloot het bedrijf zijn flagshipstore in Amsterdam.



Kussen



Mexx ontstond in 1986 door de samenvoeging van de merken Moustache voor mannen (M) en Emanuelle voor vrouwen (E). Rattan Chadha was de oprichter van het nieuwe kledingmerk. Hij bezegelde de naam met twee kussen (xx) tot Mexx.



In 2011 kocht de Amerikaanse investeerder The Gores Group voor 85 miljoen dollar een belang van 82 procent in Mexx. De rest van de aandelen bleef in handen van Liz Claiborne.



Door: NU.nl/ANP



antw MM:Ik had het dus goed gehoord:

1:De hand op de knip

2: concurentie groot

3:Vertraging van betaling door Russische keten.



Daarbij ben ik van mening dat de crisis in 2005 een start heeft gemaakt. Maar dus in de periode van Balkenende. "Hij" die het maar niet wou geloven dat Nederland massaal nee stemde tegen de EU.





De hand op de knip zal zeker wel een rol spelen, maar ik geloof niet dat dat het enige is. De mensen die vroeger bij Mexx kwamen die komen er niet meer. Er zijn vele andere retailers bijgekomen die dezelfde doelgroep raken.

Mexx werd vroeger bij de Bijenkorf verkocht, later werd dat VD.

In de tijd dat Mexx populair was er bijvoorbeeld geen Zara ,geen Steps Vanilia was nog in opkomst.Online shoppen is populairder geworden en daar is moeilijk tegen op te boksen. Als ik voor mezelf spreek, de laatste keer dat ik iets van Mexx heb gekocht is meer dan 10 jaar geleden. Waar het vroeger populair was in mijn omgeving is het dat al jaren anders.De concurrentie is zeker niet meer wat het vroeger was, retailer zijn anno 2014 vraagt om vernieuwing Mexx heeft niet eens een webshop. Alhoewel, hadden ze wel maar hebben ze gesloten.Mexx zal niet de laatste zijn.





Neemt niet weg dat een heleboel mensen wederom hun baan kwijt zijn.Het gevaar van een investeringsmaatschappij is dat het draait om het generen van geld, men stopt er geld in, verkoopt en moet er flink aan verdienen. In tijden van crisis is dat lastig, daarnaast vraagt het om vernieuwing/ innovatie.



Ook dit is retail

http://www.bregjelampe.nl/de-man-achter ... rk-vanilia
-
Alle reacties Link kopieren
http://youtu.be/WKD-HjRXhQQ Filmpje uit 2010
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Geen geld meer voor zorgmedewerkers die zware zorg verlenen, geen geld meer voor mensen die zware zorg nodig hebben, dus ook geen loonbelasting in de schatkist, maar wel geld voor het volk van een koning die zijn geld NIET goed besteed aan zijn eigen volk maar aan gouden toiletpotten en kelders vol wapens.



Als er echt gevaar voor de mensen is moeten ze geholpen worden, dat zijn echte vluchtelingen, maar ik zie alleen maar goedgeklede-graaiers met de nieuwste snufjes op zak. De mensen die zware zorg nodig hebben kunnen nergens meer naar toe, Hoezo noem jij jonge sterke kerels met de nieuwste snufjes een meest-kwetsbare-groep?



Als je het wilt hebben over mensenrechten moet je bij die koning/opperhoofd van die mensen zijn.



Dat er oa. 80.000 banen verloren zullen gaan in de verpleging,verzorging en Thuiszorg, circa 20.000 banen in de gehandicapten zorg, en 13.000 banen in de geestelijke gezondheidszorg verloren zullen gaan vind ik schandalig.





NOS.nl

Nieuws





Alarm over korting op ouderenzorg

maandag 25 aug 2014, 13:00 (Update: 25-08-14, 17:17)



ANP



Door redacteur Ardi Vleugels



Zieke ouderen die recht hebben op een plek in een verzorgingshuis komen in de nabije toekomst steeds vaker voor een dichte deur te staan. Daarvoor waarschuwen zorgaanbieders in een onderzoek van de NOS en Nieuwsuur.



De tehuizen zijn voor hun aannamebeleid afhankelijk van de zorgkantoren, die het overheidsgeld voor de zorg moeten verdelen. Maar die zorgkantoren houden de komende jaren de hand op de knip, vooruitlopend op de grote veranderingen en bezuinigingen in de ouderenzorg. Daardoor krijgen de tehuizen minder geld dan ze hadden verwacht.



De NOS vroeg ruim honderd zorgaanbieders naar de gevolgen daarvan voor patiënten en personeel. Ruim 60 procent zegt meer personeel dan ingepland te ontslaan als gevolg van de verwachte korting op het budget. Bijna de helft zegt dat de wachtlijsten langer worden en een op de zes verwacht een extra locatie te sluiten, waardoor meer ouderen moeten verhuizen.



Wel recht, geen plek



Ruim 40 procent verwacht binnenkort al geen plek te hebben voor ouderen die recht houden op een plek in het verzorgingstehuis. Dat zijn mensen met een zorgzwaarte-indicatie van ZZP4 en hoger, op wie in principe niet wordt bezuinigd. Meerdere instellingen nemen in de praktijk deze mensen even niet meer aan uit angst dat ze te weinig zorg vergoed krijgen. Vorig jaar kregen ze namelijk ook een deel van de geleverde zorg achteraf niet uitbetaald.



Een instelling die anoniem wil blijven, vat het zo samen: "Fysiek hebben we wel plek, maar voor die plekken krijgen we gewoonweg geen geld meer. En dat terwijl onze regio vergrijst en we nu al geen mensen meer opnemen die zware zorg nodig hebben. We hebben wachtlijsten en die gaan oplopen. Ik vind het geheel een onverantwoord sociaal experiment met grote risico's voor mensen."



Uit onderzoek van Nieuwsuur blijkt dat er op dit moment al 10.000 mensen met recht op zorg op een wachtlijst staan. Een deel van hen wordt in de praktijk onterecht als 'wenswachtend' genoteerd. Het gaat om mensen die wel snel zorg nodig hebben, maar genoteerd staan als mensen die ervoor kiezen te wachten omdat ze een voorkeur hebben voor een bepaalde instelling.



Monitor



De overheid heeft beloofd dat wie nu een plekje in een instelling heeft, dat recht houdt. Niemand kan uit een tehuis worden gezet. Maar zorgkantoren willen ook voor die mensen niet meer betalen, zeggen de zorgorganisaties. Het gevolg is dat ze met veel ouderen zitten waarvoor ze geen geld meer krijgen.



Zorgverzekeraars Nederland erkent namens de zorgkantoren dat die komend jaar minder geld uitgeven aan zorg, maar zegt dat ze daarmee kabinetsbeleid uitvoeren. Ook de zorgkantoren zien de spanning tussen de beschikbare budgetten en de hoeveelheid mensen die recht houden op zorg. Ze vinden het alleen te vroeg om daar conclusies over te trekken.



De kantoren gaan samen met het ministerie van Volksgezondheid signalen over de problematiek verzamelen. Ze benadrukken dat ze hun beleid halverwege het jaar kunnen bijstellen. Ook zou eerder dan normaal kunnen worden besproken of er toch niet meer geld naar de instellingen moet.



Vraag stijgt



De ongerustheid is er onder meer bij Actiz, de brancheorganisatie voor ondernemers in de ouderenzorg. "Ons was beloofd dat we langzaam toewerken naar een nieuw zorgstelsel, zodat er tijd is voor veranderingsprocessen. Maar van die zachte landing komt niets terecht", zegt een woordvoerder. "We worden niet alleen gekort voor de groep ouderen die in de toekomst geen recht meer hebben op zorg, maar ook op de groep mensen die hun recht op zorg houden."



Actiz verwacht dat de vraag naar een plek in een tehuis komend jaar stijgt, omdat mensen die nu een indicatie voor een plek hebben maar de stap naar een tehuis nog niet hebben gezet, er dan nog recht op hebben. Ongeveer 70.000 mensen hebben tot 2016 zo'n indicatie.



Sluitingen



De vraag naar zorg neemt ook toe door de vergrijzing. Over tien jaar telt Nederland 1,3 miljoen 80-plussers. Dat is twee keer zo veel als nu. Zelfs als al die mensen langer thuis wonen, komt er een moment dat ze dat niet meer kunnen, zegt Actiz. En door een verzachting in de bezuinigingen houden meer mensen recht op een plek in een tehuis dan oorspronkelijk het plan was.



Uit tellingen van de NOS blijkt dat er tot nu toe zeker 35 tehuizen zijn dichtgegaan. Nog eens 130 instellingen sluiten binnenkort een locatie. Duizenden ouderen zijn inmiddels verhuisd. Maar dat aantal loopt snel op, omdat instellingen zeggen nu sneller dan gepland locaties moeten sluiten.



P.S.:Wie heeft afgelopen week "Opsporing Verzocht" gezien? Slachtoffers waren voornamelijk oudere mensen. Ze werden thuis overvallen of als ze met hun boodschappentas-op-wielen stonden te wachten voor de lift. Stel dat die ouderen straks echt helemaal hulpbehoevend zijn en alleen thuis wonen.
LOEP ME MAAR aub.
Het is ook schandalig. Maar WAAROM wordt er geen actie genomen. Tegen de regering, de macht van de zorgverzekeraars, beleid. Ipv de schuld te geven aan asielzoekers etc. Of is men in Nederland zo murw en individualistisch?
Alle reacties Link kopieren
Na weken met een rotgevoel te hebben gelopen en wekenlang op allerlei banen te hebben gesolliciteerd ( als nanny, in de horeca, in supermarkten) en voortdurend NEE als antwoord te hebben gekregen ben ik nu de schaamte voorbij en ga ik morgen, tegen mijn zin, een uitkering aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je trots hé, maar daar koop je geen boterham voor. Sterkte.



Moet je baas je niet "begeleiden" naar ander werk?



LOEP ME MAAR aub.
quote:liubi schreef op 14 december 2014 @ 11:39:

Het is ook schandalig. Maar WAAROM wordt er geen actie genomen. Tegen de regering, de macht van de zorgverzekeraars, beleid. Ipv de schuld te geven aan asielzoekers etc. Of is men in Nederland zo murw en individualistisch?Omdat we tegen elkaar worden uitgespeeld.
quote:Daisy376 schreef op 14 december 2014 @ 12:27:

Na weken met een rotgevoel te hebben gelopen en wekenlang op allerlei banen te hebben gesolliciteerd ( als nanny, in de horeca, in supermarkten) en voortdurend NEE als antwoord te hebben gekregen ben ik nu de schaamte voorbij en ga ik morgen, tegen mijn zin, een uitkering aanvragen.





Er zijn helaas teveel mensen die het fijn vinden bijstandsgerechtigden omlaag te halen en neer te zetten als luie fraudeurs. Ik zou het dan ook niet aan de grote klok hangen. Maar hou wel je kop in de hoogte en je neus in de wind en laat je niks aanpraten! Ook met een uitkering heb je net zoveel recht om te mogen leven en te mogen genieten van wat op je pad komt, al zien teveel mensen liever dat je net niet krepeert en totaal geen plezier meer hebt in het leven, alsof je gestraft moet worden...



Jij kunt jezelf recht aankijken in de spiegel, onthou dat!
Alle reacties Link kopieren
Missie ik ben al in maart mijn baan kwijtgeraakt en heeft mijn oud werkgever de onderhandelingen met de bond over het Sociaal plan onderbroken. Hebben dus niets geregeld voor het personeel. Omdat ik de bui al voelde hangen afgelopen winter ben ik toen al gaan solliciteren en kon ik in de zomer, omdat het dan vakantietijd is en mensen vervangen moeten worden tijdens vakanties, op 2 andere plekken werken. Nu hang ik gewoon met mijn nek aan een boom! Er zijn veel bedrijven die personeel voor 3 a 10 uur pw zoeken maar moet je wel 7 dagen beschikbaar zijn! Kan zo dan ook geen 2 banen met elkaar combineren. Iets wat ik op zich wel fijn vind. En dan zijn er nog veel vacatures die uitstaan voor jongeren tot 27 ivm het terugdringen van de Jeugdwerkeloosheid.. Hoe zit het dan met al die anderen?!



Cumulus, ik houd mijn hoofd hoog weet ook dat het niet persoonlijk is. Ruim 10 jaar lang 7 dagen en 24/7 pw beschikbaar geweest en me in al die jaren nog geen dag ziek hoeven te melden. Ging, wat de situatie ook was, met plezier naar het werk. Maar is dit een vreselijk hard gelag. Ik kan niet anders als me melden voor geld, dit ga ik anders niet volhouden. En als anderen, zonder ooit gewerkt te hebben in hun leven, geld krijgen moet ik toch wel ergens recht op hebben. Hoop ik dan maar!
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen recht op een WW uitkering als je 10 jaar lang fulltime hebt gewerkt?Dat is geen bijstand, maar 70 procent van het laatst verdiende loon.



Het kan iedereen overkomen, reorganisatie, faillisement,boventallig. Daar hoef je je niet voor te schamen het is onmacht en je hebt er geen invloed op.

Weken solliciteren is nog niks, velen zijn al maanden bezig sommige zijn het eerste jaar al voorbij en dan maar volhouden.



Na mijn studie duurde het een half jaar voor dat ik een passende baan had in de regio waar ik zocht. Uitzendwerk was mijn redding. Het gaf mij regelmaat, moet en leverde geld op.ken ik er velen die langer hebben gezocht.



In de tussentijd ben ik een paar reorganisaties verder en ben tot de conclusie gekomen dat er vaak veel meer aan de hand is dan enkel de crisis. Bedrijven vallen niet enkel om door de crisis. Vaak hadden ze al een inefficient organisatie en in tijden van crisis kunnen ze er niks meer bij hebben.



En anderen, die asielzoekers? Die wel een iphone hebben maar waar van soms het hele dorp is uitgemoord.



Als dat die anderen zijn, wil je daar mee ruilen?

Dacht het niet.



Ik pas.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg helemaal niets, heb nl de laatste 3 maanden niet gewerkt ( ben mijn hoofd in het buitenland gaan leegmaken), en mag op aanraden van het UWV naar de Sociale Dienst om daar mijn hand op te gaan houden. Maanden van 180 uur tellen niet mee enkel de laatste 26 weken. En kan ik dat wel vergeten heb nl spaargeld en mag dat dan eerst gaan opeten.



Ik wil niet met een asielzoeker ruilen. Ik schrijf ook nergens over kleurlingen, ben zelf zo links als het maar zijn kan, en werk ik ook niet voor niets in de zorg. Ik heb het over autochtone Nederlanders die serieus nog nooit hebben gewerkt en ons werkenden voor gek verklaren als we vroeger van een feestje vertrekken omdat we weer vroeg moeten werken.



Het enige wat ik wil is gewoon mijn baan terug en mensen ( vooral die groep zwakkeren) verzorgen en begeleiden.



Naast mijn vaste baan heb ik voor uitzendbureaus gewerkt, vind dat nl net zo leuk, maar hebben die niets meer te bieden in de Gehandicaptenzorg. Vergeet niet dat deze overheid geen zwakkeren wil. En speelt dit gebeuren niet sinds de laatste maanden. Leerlingen worden er al een jaar uitgegooid en nu zijn ze de rest aan de kant aan het zetten. Ik sta bij diverse uitzendbureaus ingeschreven en die geven zelf al aan dat ze op dit moment gewoon weinig te bieden hebben. Neem van mij aan dat ik geen thuiszitter ben. Ik vind dit een regelrechte straf!
Alle reacties Link kopieren
@Daisy376



Ga ook even langs het maatschappelijk werk. Als ik zie wat die voor elkaar krijgen voor mensen die nergens recht op zouden moeten hebben, dan zouden ze voor jou ook wel het één en ander moeten kunnen regelen lijkt me.
Ben je nou helemaal gek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven