Dascha Graafsma

30-11-2015 18:42 539 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is er met dit meisje gebeurd?



Vreemd en tragisch verhaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat er iets mis is gegaan met het vervormen. eerst wordt de stem van de politie vervormd en dan denk ook die van graafsma(?), daarop volgend hoor je de politie weer met normale stem.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 01 april 2016 @ 19:12:

[...]





Maar over welke puzzel heb je het dan? Als ik voor mezelf mag spreken: natuurlijk hou je altijd vragen over het waarom. Waarom loopt de ene depressieve persoon wel voor een trein en een ander niet? Ik kan wel zeggen dat ik wel begrijp dát iemand het heeft gedaan, zeker met allerlei tekens aan de wand, ook achteraf. Hoe onverwacht het ook kan zijn, de puzzel sluit wel, de stukjes waren er altijd al. Maar hier?



Het ding is alleen dat er hier heel veel dingen toch op zijn minst twijfelachtig zijn. Iemand die vlak voor d'r dood nog allerlei lollige/hitsige berichtjes heeft uitgewisseld, plezier had, nooit blijk van depressie heeft gegeven...



De puzzel van de laatste dagen of uren. Als nabestaande wil je niets liever dan het begrijpen. Waarom kocht mijn familielid nog van alles en tankte de auto af en koos 2 uur later voor de dood? Geen idee. Elke nabestaande zit met een huizenhoog schuldgevoel. En het is makkelijker te verteren als je de schuld kunt geven aan het lot, een ziekte of zelfs een moordenaar. Is niet alleen mijn ervaring, is door psychologen of psychiaters onderzoek naar gedaan.



Ik heb uiteraard geen idee wat er met Dascha is gebeurd. Maar veel van wat in deze docu als feit wordt gepresenteerd is dat simpelweg niet. Sommige zaken blijven bewust onduidelijk, zoals dat ruzietje. Ik hoop voor de familie Graafsma dat ze meer helderheid krijgen. Dat ze ruimte kunnen maken voor verwerking.

Maar ik heb er ook moeite mee hoe bv de machinist wordt weggezet. Die moet leven met de herinnering aan hoe hij dat meisje aan stukjes reed. En wordt keer op keer als onbetrouwbaar weggezet door de familie. Waarom zou hij in vredesnaam een valse verklaring afleggen over hoe en of hij haar heeft gezien? Ik vond de wijze waarop de familie met hem (haar?) omgaat buitengewoon schadelijk.



Vreemd is ook de kritiek op de hondenroute. In de docu wordt gesuggereerd dat die door de politie zijn ingezet. Die honden zijn door Peter R de Vries geregeld. Nu de uitkomst ze niet bevalt klopt het niet en zouden de honden een oud spoor opgepakt hebben eat de politie niet had mogen geloven. Wel opvallend dat het spoor volgens de honden stopte bij de spoorwegovergang, waar Dascha's leven die avond eindigde. Dat wordt niet aangehaald terwijl wij overtuigd worden dat de honden een oud spoor hebben gevolgd.
Alle reacties Link kopieren
Die 27 jarige die blijkbaar een pikante foto van Dascha kreeg op zijn telefoon. Zijn telefoon kan toch ook nagetrokken worden om te kijken of zij al eerder contact hebben gehad?
De docu is niet meer beschikbaar
Alle reacties Link kopieren
quote:Halo schreef op 02 april 2016 @ 10:32:

De docu is niet meer beschikbaarJawel.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij doet de documentaire het niet
quote:pollen schreef op 02 april 2016 @ 01:53:

[...]





De puzzel van de laatste dagen of uren. Als nabestaande wil je niets liever dan het begrijpen. Waarom kocht mijn familielid nog van alles en tankte de auto af en koos 2 uur later voor de dood? Geen idee. Elke nabestaande zit met een huizenhoog schuldgevoel. En het is makkelijker te verteren als je de schuld kunt geven aan het lot, een ziekte of zelfs een moordenaar. Is niet alleen mijn ervaring, is door psychologen of psychiaters onderzoek naar gedaan.



Ik heb uiteraard geen idee wat er met Dascha is gebeurd. Maar veel van wat in deze docu als feit wordt gepresenteerd is dat simpelweg niet. Sommige zaken blijven bewust onduidelijk, zoals dat ruzietje. Ik hoop voor de familie Graafsma dat ze meer helderheid krijgen. Dat ze ruimte kunnen maken voor verwerking.

Maar ik heb er ook moeite mee hoe bv de machinist wordt weggezet. Die moet leven met de herinnering aan hoe hij dat meisje aan stukjes reed. En wordt keer op keer als onbetrouwbaar weggezet door de familie. Waarom zou hij in vredesnaam een valse verklaring afleggen over hoe en of hij haar heeft gezien? Ik vond de wijze waarop de familie met hem (haar?) omgaat buitengewoon schadelijk.



Vreemd is ook de kritiek op de hondenroute. In de docu wordt gesuggereerd dat die door de politie zijn ingezet. Die honden zijn door Peter R de Vries geregeld. Nu de uitkomst ze niet bevalt klopt het niet en zouden de honden een oud spoor opgepakt hebben eat de politie niet had mogen geloven. Wel opvallend dat het spoor volgens de honden stopte bij de spoorwegovergang, waar Dascha's leven die avond eindigde. Dat wordt niet aangehaald terwijl wij overtuigd worden dat de honden een oud spoor hebben gevolgd.Helemaal mee eens met deze post, denk er net zo over.
Alle reacties Link kopieren
quote:pollen schreef op 01 april 2016 @ 17:39:

Ik heb de docu pas beperkt gezien, maar realiseer me wel dat het een zeer subjectieve berichtgeving is. Net als het eerste bericht ooit van vader Graafsma dat massaal gedeeld werd. Toen was er ook al een en ander bekend (ruzie vriendinnen) wat bewust uit de tekst werd gelaten, waardoor het verloop allemaal veel onbegrijpelijker werd voor de buitenstaander.

Dat Peter R de Vries geen reden ziet zich er nog eens mee bezig te houden zegt wat mij betreft ook wel wat.

Die doet dit werk toch helemaal niet meer?

Hij was wel de spreekbuis van de familie en bijv. degene die vertelde na het onderzoek van Frank vd Goot, dat er sprake was van sporen van drugs
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:fjordson schreef op 02 april 2016 @ 16:28:

Bij mij doet de documentaire het nietHij doet het niet mobiel, wel op de laptop /pc.
Alle reacties Link kopieren
haha ja sorry hoor, maar peter houdt zich er niet meer mee bezig en wat zou dat dan moeten zeggen?

toen bij pauw, dat hij aan tafel zat met broer en pa graafsma was ook wel duidelijk hoe betrokken hij zich bij de zaak voelde. niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet veel verder dan het 'tuinhuisje'.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
vanaf een minuut of 32 krijg je interessante
Alle reacties Link kopieren
er is nog een video die rondgaat. maar die is van de komplottheorie

die vader werkte bij de bank met die woekerpolissen.

zal een link zoeken indien geinteresseerd? vol tergonde spelfouten, iets waar ik normaal niet over val/kan vallen aangezien ik gemiddeld een 6 stond voor onze taal
Alle reacties Link kopieren
quote:Elsa schreef op 03 april 2016 @ 20:35:

er is nog een video die rondgaat. maar die is van de komplottheorie

die vader werkte bij de bank met die woekerpolissen.

zal een link zoeken indien geinteresseerd? vol tergonde spelfouten, iets waar ik normaal niet over val/kan vallen aangezien ik gemiddeld een 6 stond voor onze taalWeet ik, ben ik tegen gekomen. Dwz die video van de complottheorie, maar eerder al links met daarin het verhaal van vader René en zijn actie tegen de woekerpolissen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
vind het wel naar voor die machinist, vooral dat ze hem in dat filmpje neerzetten als iemand die mogelijk ook te maken heeft om een afrekening te bewerkstelligen.



en of die goede man nou wel of niet heeft geclaxoneerd maakt niets uit. denk dat de alarmbellen in zijn kop al hard genoeg waren op het moment dat hij haar zag.

en vaak kan je daar dan later een beeld bij bedenken hoe ze bijv stond.

je ziet iets in een flits

ik wist ook een keer bij een klap zeker dat het wit was, terwijl het om een pikzwart iets ging

net als dat je later bepaalde harde geluiden niet kan herinneren die je duidelijk hebt moeten horen op het bewuste moment.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elsa schreef op 03 april 2016 @ 20:59:

vind het wel naar voor die machinist, vooral dat ze hem in dat filmpje neerzetten als iemand die mogelijk ook te maken heeft om een afrekening te bewerkstelligen.



en of die goede man nou wel of niet heeft geclaxoneerd maakt niets uit. denk dat de alarmbellen in zijn kop al hard genoeg waren op het moment dat hij haar zag.

en vaak kan je daar dan later een beeld bij bedenken hoe ze bijv stond.

je ziet iets in een flits

ik wist ook een keer bij een klap zeker dat het wit was, terwijl het om een pikzwart iets ging

net als dat je later bepaalde harde geluiden niet kan herinneren die je duidelijk hebt moeten horen op het bewuste moment.Echt, die mensen moeten door een onmenselijk verdriet heen, ze hebben haar verloren. Maar man, man, man, waarom moet de machinist het zo ontgelden. Ik vind het waanzin, wat ze hem in de schoenen proberen te schuiven
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 01 april 2016 @ 14:23:



Het is echt uiterst vreemd, alleen al dat de politie het heeft over een kind, terwijl het gaat over een man van 27. Ik zeg nieuw onderzoek!

lees net dat ze met kind een vriendin bedoelen. dat die dus zou liegen.

dus dat meisje waarvan ze de stem en het beeld hadden vervormd (ik meen sophie?)
Alle reacties Link kopieren
Hele docu 1 x bekeken.

Kan goed begrijpen dat er nog vele vragen zijn. En dat het niet onmogelijk is dat derden er -mede- voor hebben gezorgd dat Dascha in en dusdanige geestelijke en/of lichamelijke toestand is geraakt, dat ze op het spoor is beland.

Het lijkt idd of de machinist wordt zwart gemaakt en dat moet voor hem niet prettig zijn. Ik denk niet dat hij bewust gelogen heeft; maar of zijn bevindingen zoals ze naar buiten zijn gebracht, 100% kloppen betwijfel ik. De politie geeft aan geen reden te hebben om aan zijn verklaring te twijfelen. Daarmee zeggen ze in feite wel aan de verklaring van de passagiere en de bewoner te twijfelen. Waarom? Waarom verklaring vd machinist boven die van twee anderen te stellen? Dat er een auto op de Maartensdijkseweg is gehoord, zou nader onderzocht kunnen worden. Waar gaat die weg naar toe? Naar het - niet meer in gebruik zijnde - huisje behorende bij het politiehondentraining terrein?

Op de gemaakte foto in LGD kijkt Dascha helder uit haar ogen, ze geeft mij daar niet de indruk onder invloed van alcohol en/of andere middelen te zijn. Familie lijkt overtuigd dat ze op de camerabeelden te zien is, ze loopt daar met stevige pas; geen manier van lopen die erop wijst dat ze teveel gedronken heeft.

Telefoon en ID verliezen lijkt me niet erg waarschijnlijk; weggooien wel, maar waarom en door wie?

Als er in LGD iets gebeurd is ( berichtjes foto's e.d.) waardoor Dascha op dat moment besloten zou hebben dat haar leven in puin lag, zou ze dus bewust uren hebben gewacht tot de (eerste?) trein langs kwam?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:simbalabimba schreef op 05 april 2016 @ 18:25:

Hele docu 1 x bekeken.

Kan goed begrijpen dat er nog vele vragen zijn. En dat het niet onmogelijk is dat derden er -mede- voor hebben gezorgd dat Dascha in en dusdanige geestelijke en/of lichamelijke toestand is geraakt, dat ze op het spoor is beland.

Het lijkt idd of de machinist wordt zwart gemaakt en dat moet voor hem niet prettig zijn. Ik denk niet dat hij bewust gelogen heeft; maar of zijn bevindingen zoals ze naar buiten zijn gebracht, 100% kloppen betwijfel ik. De politie geeft aan geen reden te hebben om aan zijn verklaring te twijfelen. Daarmee zeggen ze in feite wel aan de verklaring van de passagiere en de bewoner te twijfelen. Waarom? Waarom verklaring vd machinist boven die van twee anderen te stellen? Dat er een auto op de Maartensdijkseweg is gehoord, zou nader onderzocht kunnen worden. Waar gaat die weg naar toe? Naar het - niet meer in gebruik zijnde - huisje behorende bij het politiehondentraining terrein?

Op de gemaakte foto in LGD kijkt Dascha helder uit haar ogen, ze geeft mij daar niet de indruk onder invloed van alcohol en/of andere middelen te zijn. Familie lijkt overtuigd dat ze op de camerabeelden te zien is, ze loopt daar met stevige pas; geen manier van lopen die erop wijst dat ze teveel gedronken heeft.

Telefoon en ID verliezen lijkt me niet erg waarschijnlijk; weggooien wel, maar waarom en door wie?

Als er in LGD iets gebeurd is ( berichtjes foto's e.d.) waardoor Dascha op dat moment besloten zou hebben dat haar leven in puin lag, zou ze dus bewust uren hebben gewacht tot de (eerste?) trein langs kwam?

Heb je de link voor me?

Als ik zoek naar de docu van de vader van Dascha krijg ik op Youtube 'video not available'.

Het enige dat ik kan vinden is een vage 'docu' vol spelfauten, maar dat is 'm niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elsa schreef op 01 april 2016 @ 12:36:

hier de docu https://youtu.be/KYFpD1tAHA8

ik moet hem zelf nog bekijken. geen tijd nu

maar heb begrepen dat ze met de rug richting trein stond, dat is nogal een verschil

en 2 getuigen die zeggen dat er niet is geclaxoneerd

de machinist heeft zich daar in de media nooit over uitgelaten zover ik weet, dat was alleen bekend gemaakt door de politie.Hier staat de link in. Zo ik de berichten lees, is 'ie niet op een telefoon te bekijken, maar wel op laptop/computer.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:simbalabimba schreef op 05 april 2016 @ 18:52:

[...]



Hier staat de link in. Zo ik de berichten lees, is 'ie niet op een telefoon te bekijken, maar wel op laptop/computer.Oh vandaar! Kan hem niet op mijn iPad bekijken helaas.
Alle reacties Link kopieren
Maar als ik google op mn telefoon, kan ik via een link van de site vd NOS de video wel bekijken.

Probeer dat eens. http://nos.nl/artikel/209 ... uren-dascha-graafsma.html
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:simbalabimba schreef op 05 april 2016 @ 19:02:

Maar als ik google op mn telefoon, kan ik via een link van de site vd NOS de video wel bekijken.

Probeer dat eens. http://nos.nl/artikel/209 ... uren-dascha-graafsma.htmlJa, ik ben er inmiddels ook achter dat ik niet via youtube zelf (raar!) maar wel via een andere site die de film embedded heeft kan bekijken, zo ook via rtl nieuws:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... op-youtube
Heftige documentaire.
Alle reacties Link kopieren
ik betwijfel of ik de docu wil gaan zien...



ik blijf toch echt wel van mening dat het arme kind zelfmoord heeft gepleegd,

alles wees er op vanaf het begin (voor mij dan)



en heb gevoel dat als ik deze docu ga kijken, ik me juist ga ergeren aan de familie van dit meisje en ik denk niet dat ik dat wil, als ik sommige reacties al lees
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven