De koffie en thee van de oudjes...

15-01-2017 22:55 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oneerbiedige titel en ik open dit topic naar aanleiding van iets dat mijn moeder me onlangs vertelde en nare reacties die ik op Facebook lees.

De gratis koffie en thee wordt in de ouderenzorg afgeschaft, maar voor asielzoekers wordt bij wijze van de gratis koek en sopie uit de kast getrokken.

Ik ben van mening dat Nederland rijk genoeg is om beide gratis te verstrekken.

Het is een beetje klok en klepel verhaal, wie weet er het fijne van?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Klok en klepel als in valt onder verschillende portefeuilles. De grote pot wordt verdeeld, en daarna kan geld van A niet ineens naar B geschoven worden.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt eens tijd dat wij ophouden met de verhalen dat alles geld naar asielzoekers gaat en daarom op onze ouderen wordt bezuinigt.
Alle reacties Link kopieren
Dan is het vooral zuur, of koren op de molen van, dat het voor onze ouderen wordt afgeschaft, maar er voor asielzoekers allerlei gratis verstrekkingen wel kunnen. Daar gaat met name de discussie over...dat we weten op wie we straks moeten stemmen...enzenz
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Is dat dan niet zo Barbara? Is het een te simpele conclusie dan?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbara1978 schreef op 15 januari 2017 @ 22:59:

Het wordt eens tijd dat wij ophouden met de verhalen dat alles geld naar asielzoekers gaat en daarom op onze ouderen wordt bezuinigt.Wat vind jij er ervan?
Alle reacties Link kopieren
Sopie? Zopie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Huh? welke ouderen? welk budget?
ik heb werkelijk geen idee. Volgens mij kostte koffie en thee altijd al geld in de ouderenzorg. Als je in een tehuis woont , betaal je namelijk een eigen bijdrage en dat wordt o.a. gespendeerd aan voedsel en drinken. Verder zijn er ook nog dingen waar je voor kan kiezen (kapper, pedicure, wasservice), als je dat niet wil betaal je minder.

Verder heb ik ook geen flauw idee hoe dat in een azc geregeld is. Ik heb er wel een teringhekel aan als mensen iets vaags horen en dan niet gehinderd door enige kennis van alles zelf gaan invullen en rondbazuinen dat het een schande zus en een schande zo is.
Alle reacties Link kopieren
Wat in de discussie ook voorbij kwam was het gratis tanden bleken...en dan wil ik niet te tokkie denken maar bij zoiets zet ik toch wel mijn vraagtekens.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Even kijken of er een verwijzing staat in het Facebook bericht...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zo vind op het internet is dat zelfs in opruiende artikelen gewoon staat uitgelegd dat er 2 bejaardenhuizen (in Zeist, dat werd specifiek gemeld) zijn die het gratis verstrekken van afschaffen, omdat de begroting niet op orde is.



Er zijn dus 2 bejaardenhuizen waar de pot niet helemaal goed beheerd is.

Het een heeft dus helemaal niks met het ander te maken.
klok klepel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Er wordt al jaren op ouderen en zorg bezuinigd, ook voor de grote vluchtelingenstroom al. En dat is nergens voor nodig, er is geld zat. Alleen verdwijnt het geld nu in onnodige managementlagen, absurd hoge salarissen voor bestuurders en winsten voor zorgverleners. De marktwerking is debet aan bezuinigingen in de zorg, niet de vluchtelingen, maar die krijgen heel handig de schuld, zodat onze politici niet hoeven toe te geven dat het systeem faalt. En Wilders doet daar net zo hard aan mee. Die stemt consequent tegen elk voorstel om de zorg goedkoper te maken.
Noem me lief nu ik nog leef!
Asielzoekers hebben geen AOW of ander inkomen. Aangezien ze toch moeten eten is het logisch dat ze dat gewoon krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 15 januari 2017 @ 23:05:

Wat in de discussie ook voorbij kwam was het gratis tanden bleken...en dan wil ik niet te tokkie denken maar bij zoiets zet ik toch wel mijn vraagtekens.Ik denk echt niet dat mensen in een azc gratis hun tanden kunnen laten bleken
Alle reacties Link kopieren
oeps dubbel
Alle reacties Link kopieren
(Ik had me nog zo voorgenomen níet te reageren in dit soort topics). Nu krijg ik dit eindeloos in Mijn Topics te zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 15 januari 2017 @ 23:05:

Wat in de discussie ook voorbij kwam was het gratis tanden bleken...en dan wil ik niet te tokkie denken maar bij zoiets zet ik toch wel mijn vraagtekens.Voor vluchtelingen? Lijkt me een broodje aap. De belangrijkste zorg wordt voor ze betaald, maar daar valt tanden bleken echt niet onder.
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbara1978 schreef op 15 januari 2017 @ 22:59:

Het wordt eens tijd dat wij ophouden met de verhalen dat alles geld naar asielzoekers gaat en daarom op onze ouderen wordt bezuinigt.



Precies!



Er is nog veel mogelijk in de ouderenzorg, hoor! Het meeste geld gaat (helaas) naar de vele managers die in organisaties werken. Er zijn zoveel functies waardoor de geldpot sneller leeg is. Het is maar net hoe de organisatie de zorg besteed. Er zijn veel verschillen! Helaas is er een ernstig tekort in de zorg en schreeuwen de organisaties om verzorgenden en verpleegkundigen waardoor niet altijd de beste zorg gegeven kan worden. Maar dat is een andere discussie.



Ik wil niet zeggen dat asielzoekers worden 'voorgetrokken'. Maar ook zij hebben recht op onderdak e.d. Het wordt alleen door de media zo neergezet dat deze mensen 'alles' zouden krijgen.
quote:Mevrouw75 schreef op 15 januari 2017 @ 23:08:

(Ik had me nog zo voorgenomen níet te reageren in dit soort topics). Nu krijg ik dit eindeloos in Mijn Topics te zien.ja ik heb ook alweer spijt
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 15 januari 2017 @ 23:07:

Wat ik zo vind op het internet is dat zelfs in opruiende artikelen gewoon staat uitgelegd dat er 2 bejaardenhuizen (in Zeist, dat werd specifiek gemeld) zijn die het gratis verstrekken van afschaffen, omdat de begroting niet op orde is.



Er zijn dus 2 bejaardenhuizen waar de pot niet helemaal goed beheerd is.

Het een heeft dus helemaal niks met het ander te maken.Ja precies
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 15 januari 2017 @ 23:05:

Wat in de discussie ook voorbij kwam was het gratis tanden bleken...en dan wil ik niet te tokkie denken maar bij zoiets zet ik toch wel mijn vraagtekens.

Tsja,..... Als je daar je vraagtekens bij hebt dan heb ik dat ook bij jou. Hoe stom denk je dan het systeem in elkaar zit ? Hoe slecht kun je dan Googlen en hoe goedgelovig ben je dan wel niet ?

Dat is dus gewoon een ordinaire hoax .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 15 januari 2017 @ 23:05:

Wat in de discussie ook voorbij kwam was het gratis tanden bleken...en dan wil ik niet te tokkie denken maar bij zoiets zet ik toch wel mijn vraagtekens.



Ach gut, nee toch. Asielzoekers mogen gratis hun tanden laten bleken en onze ouwetjes maar krom liggen voor een mooie witte kunstklapper...



Wat een onzinverhaal is dit trouwens.
quote:Mevrouw75 schreef op 15 januari 2017 @ 23:07:

Wat ik zo vind op het internet is dat zelfs in opruiende artikelen gewoon staat uitgelegd dat er 2 bejaardenhuizen (in Zeist, dat werd specifiek gemeld) zijn die het gratis verstrekken van afschaffen, omdat de begroting niet op orde is.



Er zijn dus 2 bejaardenhuizen waar de pot niet helemaal goed beheerd is.

Het een heeft dus helemaal niks met het ander te maken.mooi, slotje op het topic dan hoef ik het nooit meer te zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven