De onderklasse zwangert en rookt

12-11-2014 21:36 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, hoor. Ik wist het wel. Domme mensen roken. Vuilnismannen, bouwvakkers, tokkies, noem maar op. De meeste mensen die roken komen uit de onderklasse. Hoe lager het niveau, hoe meer er gerookt wordt.



Maar het kan altijd nog erger. Vandaag in het nieuws. Een op de zeven laag opgeleide vrouwen steekt tijdens de zwangerschap dagelijks sigaretten op.



Wat is dat nou? Zijn mensen echt zo dom dat ze denken dat het geen kwaad kan?

Zijn mensen zo slap dat ze het roken, toch al een teken van een lager niveau, zelfs tijdens de zwangerschap niet kunnen laten?



Het is eigenlijk heel erg dat het Trimbos-instituut extra voorlichting moet geven? Ik vraag mij af of het ooit binnen komt.
Alle reacties Link kopieren
Niets lekkerder dan in mijn Primark onesie en badslippers in mijn voortuin genieten van een zwaar shaggie en een Schultenbrau'tje. En ja, mijn rokende buren zijn inderdaad wel erg Tokkie, dus eens met de OP.
Alle reacties Link kopieren
Nu zijn er ook weer hoogopgeleide vrouwen die denken dat 1 rood wijntje geen kwaad kan tijdens de zwangerschap.

Dat is ook niet echt heel slim.
quote:Amaqanda schreef op 12 november 2014 @ 22:51:

Nu zijn er ook weer hoogopgeleide vrouwen die denken dat 1 rood wijntje geen kwaad kan tijdens de zwangerschap.

Dat is ook niet echt heel slim.



Dat wordt anders door onderzoek gestaafd, dus ook weer niet heel dom.



Ik geloof er het mijne van trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 12 november 2014 @ 22:54:

[...]





Dat wordt anders door onderzoek gestaafd, dus ook weer niet heel dom.



Ik geloof er het mijne van trouwens.



Nou ik weet niet welke onderzoeken dat zijn, maar het is toch wel algemeen bekend dat FAS al kan ontstaan bij het nuttigen van een kleine hoeveelheid alcohol. Waarom dat risico nemen? voor dat ene wijntje? Ik vind dat behoorlijk dom.



De laatste keer dat het volgens de medische wetenschap juist goed zou zijn een rood wijntje te drinken tijdens de zwangerschap was ergens in de vorige eeuw.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het al erg genoeg dat de onderklasse er op los zwangert. Heerlijk, zo'n gezin waarvan 3 van de 5 kinderen naar het speciaal onderwijs gaan en waarvan dochterlief op haar 14e ook alweer moeder is.
quote:Amaqanda schreef op 12 november 2014 @ 22:58:

[...]





Nou ik weet niet welke onderzoeken dat zijn, maar het is toch wel algemeen bekend dat FAS al kan ontstaan bij het nuttigen van een kleine hoeveelheid alcohol. Waarom dat risico nemen? voor dat ene wijntje? Ik vind dat behoorlijk dom.



De laatste keer dat het volgens de medische wetenschap juist goed zou zijn een rood wijntje te drinken tijdens de zwangerschap was ergens in de vorige eeuw.http://www.npowetenschap. ... t-een-drupje-alcohol.html
Alle reacties Link kopieren
Alsof alleen laag-opgeleide mensen kinderen hebben die naar speciaal onderwijs moeten.



De meeste van mijn cliënten (gehandicaptenzorg) hebben ouders met gewone, goede banen. Niks uitkeringstrekkende tokkies.
Alle reacties Link kopieren
@Marianne, die professoren steken in hun Chesterfield rookstoel bij de open haard in hun bibliotheek, een duur sigaartje op met daarbij een goed glas whiskey. Da's heel anders
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 12 november 2014 @ 23:01:

[...]





http://www.npowetenschap. ... t-een-drupje-alcohol.html



Ik vind het maar bijzonder. Geloof er ook weinig van trouwens.



FAS is ook lastig te herkennen en wordt vaak pas op latere leeftijd gediagnosticeerd. Nogmaals, het risico nemen is gewoon echt heel dom.



Er is ook kans dat je kind niks krijgt van roken tijdens de zwangerschap (mijn moeder rookte ook gewoon door en mijn broers/zussen en ik zijn allemaal gezond en functioneren normaal), maar dat vinden we ook niet normaal.
Dat zei ik: ik geloof er het mijne van.



Het is in elk geval lang niet zo duidelijk als roken tijdens de zwangerschap. Daar is geen postief onderzoek over te vinden.
quote:ottertje87 schreef op 12 november 2014 @ 22:59:

Ik vind het al erg genoeg dat de onderklasse er op los zwangert. Heerlijk, zo'n gezin waarvan 3 van de 5 kinderen naar het speciaal onderwijs gaan en waarvan dochterlief op haar 14e ook alweer moeder is. Wat kortzichtig.
Alle reacties Link kopieren
Amaqanda, de kans op een kind dat naar het speciaal onderwijs moet is volgens mij 50% wanneer de ouder er ook op gezeten heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:ottertje87 schreef op 12 november 2014 @ 23:14:

Amaqanda, de kans op een kind dat naar het speciaal onderwijs moet is volgens mij 50% wanneer de ouder er ook op gezeten heeft.En zelfs al zou dat zo zijn? Is dat een probleem? Mensen die op speciaal onderwijs hebben gezeten mogen zich niet voortplanten?
Alle reacties Link kopieren
Wat een betutteling he, weet je hoe klein dat gat is waar dat enorme hoofd van die baby doorheen moet, geef mij maar een lekker sigaretje hoor dan krijg je tenminste een kleine baby. Stop ik hem daarna wel vol met McDonalds
Alle reacties Link kopieren
Nu kan iedereen wel iemand noemen die rookt en niet tot de onderklasse behoort, maar onderzoek toont aan dat uit de onderklasse meer mensen roken dan uit de bovenlaag van de bevolking.



Zo wordt er ook op VMBO scholen meer gerookt dan op het VWO.
Alle reacties Link kopieren
quote:ottertje87 schreef op 12 november 2014 @ 23:14:

Amaqanda, de kans op een kind dat naar het speciaal onderwijs moet is volgens mij 50% wanneer de ouder er ook op gezeten heeft.Niet iedereen die op de praktijkschool gezeten heeft is een tokkie of hoort bij de onderlaag van de maatschappij. Maar dat is mijn mening. Iemand die in een supermarkt werkt of schoonmaakt in een bejaardentehuis is net zo volwaardig lid van de samenleving als iemand met een HBO diploma. Niks mis met een lager opleidingsniveau.
quote:ottertje87 schreef op 12 november 2014 @ 23:14:

Amaqanda, de kans op een kind dat naar het speciaal onderwijs moet is volgens mij 50% wanneer de ouder er ook op gezeten heeft.Ben jij niet die leerkracht die zich beter voelt dan wie dan ook? Alleen universitair geschoolde mensen tellen mee?
Alle reacties Link kopieren
Verkeerde topic!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Amaqanda schreef op 12 november 2014 @ 23:21:

[...]





Niet iedereen die op de praktijkschool gezeten heeft is een tokkie of hoort bij de onderlaag van de maatschappij. Maar dat is mijn mening. Iemand die in een supermarkt werkt of schoonmaakt in een bejaardentehuis is net zo volwaardig lid van de samenleving als iemand met een HBO diploma. Niks mis met een lager opleidingsniveau.



Mijn man is van speciaal onderwijs via praktijkschool, mbo uiteindelijk met een hbo diploma de werkvloer opgegaan.



Ook geen tokkie en vooropleiding zegt weinig in zijn geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:ninon schreef op 12 november 2014 @ 23:02:

@Marianne, die professoren steken in hun Chesterfield rookstoel bij de open haard in hun bibliotheek, een duur sigaartje op met daarbij een goed glas whiskey. Da's heel anders Deze rookt zware shag maar dat is minder erg dan Marlboro(ugh?), op z'n Bargoens uitgesproken als Marrelbòrroo.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vooroordelen allemaal weer.



Verslavingen zijn van alle tijden en alle standen. Er zijn genoeg WO opgeleiden die misbruik maken van alcohol onder het mom van gerijpte cognac of wijn en cannabis alsook er laagopgeleiden zijn die veel shag roken en houden van Euroshopper bier. Andere naam maar nog steeds hetzelfde principe: namelijk verslaving.



En ja het zal vast kloppen dat lageropgeleiden dit vaker doen, maar dat heeft denk ik meer te maken met minder educatie/voorlichting dan puur en alleen het iq.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
Kom nou, overal word je doodgegooid met reclames dat roken slecht voor je is.



En via het praktijkonderwijs naar het hbo? Zal wel een van de weinigen zijn. Het gemiddelde iq is daar rond de 75.
Klopt, hij bleek achteraf zwaar dyslectisch te zijn, had nooit fatsoenlijk leren lezen. Toen hij dat eenmaal kon, bleek de rest ook beter te gaan.



Idd een uitzondering, maar hij had dan ook pech met de leerkrachten die hem voor dom uitmaakten op de basisschool.
Alle reacties Link kopieren
Oeh ik las laatst een studie waar uit kwam dat vooral hoogopgeleide vrouwen juist weer drinken tijdens de zwangerschap! Zo heeft elke laag van de bevolking zn gebrek
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 12 november 2014 @ 23:19:

Nu kan iedereen wel iemand noemen die rookt en niet tot de onderklasse behoort, maar onderzoek toont aan dat uit de onderklasse meer mensen roken dan uit de bovenlaag van de bevolking.

Zo wordt er ook op VMBO scholen meer gerookt dan op het VWO.



Op het VWO nemen ze waarschijnlijk wat vaker een snuif of elkaars Ritalin. En zo is er altijd wat.

Maar zeker een zeer kwalijke zaak roken tijdens zwangerschap. Net zoals alcohol of drugs natuurlijk. Ik vind dat je dat niet kan maken een ander nieuw leven, waarvoor men in veruit de meeste gevallen zelf kiest, te ''vergiftigen''.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven