De onderklasse zwangert en rookt

12-11-2014 21:36 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, hoor. Ik wist het wel. Domme mensen roken. Vuilnismannen, bouwvakkers, tokkies, noem maar op. De meeste mensen die roken komen uit de onderklasse. Hoe lager het niveau, hoe meer er gerookt wordt.



Maar het kan altijd nog erger. Vandaag in het nieuws. Een op de zeven laag opgeleide vrouwen steekt tijdens de zwangerschap dagelijks sigaretten op.



Wat is dat nou? Zijn mensen echt zo dom dat ze denken dat het geen kwaad kan?

Zijn mensen zo slap dat ze het roken, toch al een teken van een lager niveau, zelfs tijdens de zwangerschap niet kunnen laten?



Het is eigenlijk heel erg dat het Trimbos-instituut extra voorlichting moet geven? Ik vraag mij af of het ooit binnen komt.
Alle reacties Link kopieren
En als ze tijdens een enquête de vraag moeten beantwoorden of ze roken, zeggen ze dus: Nee of af en toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:ottertje87 schreef op 14 november 2014 @ 05:58:

De bovenklasse drinkt zichzelf niet naar de dood. Een klein deel van de studenten doet dat, helaas is dat het deel dat je in het nieuws ziet (corpsballen). De meeste hoogopgeleiden houden meer dan genoeg maat wanneer het op drank/sigaretten/drugs aankomt. De meeste van mijn vrienden doen niet meer dan 2, 3 biertjes per week.



Dit soort middelengebruik vind ik eigenlijk gewoon diep triest.Mensen kunnen wel hoog en laag springen als ze proberen het te verdedigen maar kom nou, wat voor droeftoeter vindt het echt nodig om zijn lichaam vol nicotine te proppen of andere chemische troep.





Ik geloof dat jij het middelengebruik van hoogopgeleiden nogal onderschat.

De meeste hoogopgeleiden houden meer dan genoeg maat, inderdaad, maar de meeste laagopgeleiden ook, want 1 op de 7 is nog steeds niet 'de meeste'.
Alle reacties Link kopieren
Mee eens dat het middelengebruik van de hoogopgeleiden wordt onderschat. Ik kan zo 10 mensen uit mijn hoog opgeleide omgeving (klinkt ook lekker duf maar is toch wel zo) noemen die alleen tijdens uitgaan/de vrijdagmiddag borrel/bij het stappen roken. Ze noemen zichzelf geen rokers, maar paffen toch zo een half pakje op een avondje stappen weg... :S
quote:Amaqanda schreef op 14 november 2014 @ 10:25:

[...]





En wie ben jij dan wel niet? wat maakt jou zo fantastisch dat het geoorloofd is om zo op andere mensen neer te kijken?



Daarbij kloppen ook je feiten niet, want ook onder hoog opgeleiden is veel sprake van verslavingsproblematiek, net zoveel als bij lager opgeleiden. Ander soort verslavingen dan bij lager opgeleide mensen en de verslaving blijft langer onopgemerkt. Dit komt omdat mensen minder snel of geen geldzorgen hebben en hun verslaving dus gewoon kunnen financieren. Bij middelengebruik is het zo dat ze vaak kwalitatief beter spul kopen, dus worden minder snel ziek van rare goedjes en ga zo maar door. Dat die paar vrienden van jou (volgens jou) 2 drankjes drinken en verder alleen maar ubergezond leven zegt niks over hoog opgeleide mensen in het algemeen. Wel iets over hoe klein jouw wereld eigenlijk is, dat jij denkt dat jouw leventje en de ervaringen van en met de kleine cirkel mensen om je heen representatief voor hoe de wereld in elkaar steekt. Ik vind het zelfs een beetje sneu, dat je zo kan denken.







Er wordt weer aardig, door meerdere mensen, gegeneraliseerd.



Waar is de middenklasse? Drinken en roken zij of tellen zij niet mee en wanneer ben je "onderklasse" (denigrerend als de pest) en wanneer middenklasse?
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 14 november 2014 @ 10:34:

[...]





Eens. Ik heb ook gerookt, als een ketter. Maar wij zijn beiden gestopt toen we concrete plannen kregen om aan kinderen te beginnen. Stan is later wel weer gaan roken, maar nooit binnen of maar in de buurt van Mason. En ik ben steeds blijven aandringen op stoppen omdat het niet alleen belangrijk is voor de gezondheid van je kind, maar ook dat van jezelf. Wat heeft een kind aan een dooie vader, helemaal niks. Roken is een onnodig risico voor vroegtijdig overlijden en daarmee doe je je kinderen ook geen plezier.Rokers stinken een uur in de wind naar sigarettenrook. Worden je kind en jij aldus aan blootgesteld. En als je een roker zoent is het alsof je een asbak in je mond stopt. Je moet het maar willen.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft niks te maken met dom zijn of slim zijn

Het kan verschillende factoren hebben, opvoeding, levenservaring (trauma's ) waarbij de stressrokers alleen maar meer gaan roken. En zoals hierboven al genoemd is het is een verslaving.

Ik ken ook wel mensen met veel geld,opleiding en dure huizen en roken ook waar kinderen etc bij zijn.

Denk alleen dat er bepaalde mensen zijn die het niks uitmaken wat een ander daarvan vind, en andere mensen wel en die doen het dan stiekem als er niemand is.

Je weet nooit wat een ander denkt, voelt of meemaakt op z'n moment en als er dan al sprake is van een verslaving is dat in hun ogen een steun. Daarom wil ik daar niet zo snel over oordelen.
Alle reacties Link kopieren
is volgens mij ook erg slecht, maar mijn moeder rookte ook toen ze zwanger was van mij en broertje (we zijn gewoon goed). en me zus rookte ook gewoon door toen ze zwanger was, maar met mijn neefje is niets mis ofzo. x
Yolo!
Alle reacties Link kopieren
quote:xxjustmarlieszxx schreef op 14 november 2014 @ 12:53:

is volgens mij ook erg slecht, maar mijn moeder rookte ook toen ze zwanger was van mij en broertje (we zijn gewoon goed). en me zus rookte ook gewoon door toen ze zwanger was, maar met mijn neefje is niets mis ofzo. xMet jou is wel wat mis hoor dus zie je wel, roken is slecht xxxx
Alle reacties Link kopieren
Edit.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 14 november 2014 @ 12:54:

[...]



Met jou is wel wat mis hoor dus zie je wel, roken is slecht xxxxjoh, shut up.
Yolo!
Alle reacties Link kopieren
quote:xxjustmarlieszxx schreef op 14 november 2014 @ 12:56:

[...]



joh, shut up.
Alle reacties Link kopieren
quote:xxjustmarlieszxx schreef op 14 november 2014 @ 12:56:

[...]



joh, shut up.Te dom om te poepen, dat blijkt wel uit je andere topic.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
quote:xxjustmarlieszxx schreef op 14 november 2014 @ 12:53:

is volgens mij ook erg slecht, maar mijn moeder rookte ook toen ze zwanger was van mij en broertje (we zijn gewoon goed). en me zus rookte ook gewoon door toen ze zwanger was, maar met mijn neefje is niets mis ofzo. xDit is een drogredenatie
Alle reacties Link kopieren
quote:Rary schreef op 14 november 2014 @ 13:05:

[...]





Dit is een drogredenatie?
Yolo!
Alle reacties Link kopieren
Zo gaat dat wel vaak hè, die redenatie van Marlies. Mijn nichtje is ook zo, gewoon roken en drinken tijdens de zwangerschap, als iemand er dan eens wat van zei, dan was haar argument: deden ze vroeger ook, en met mij is ook niets mis.

Eh tja, ik kan op dat moment wel 10 punten aanvoeren waarvan ik denk dat er wel degelijk wat mis is met haar, maar daar begin ik niet aan, want dan krijg ik een grote bek dat ik mijn arrogante teringharses moet houden. Want ik denk zeker dat ik beter ben dan haar.

Dus...
quote:xxjustmarlieszxx schreef op 14 november 2014 @ 13:08:

[...]



?Had je moeder maar niet moeten roken, dan had je niet zo gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:xxjustmarlieszxx schreef op 14 november 2014 @ 13:08:

[...]



?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
drogreden = schijnreden

Heb je daar wat aan Marlies?
quote:Baudolino schreef op 14 november 2014 @ 13:12:

Zo gaat dat wel vaak hè, die redenatie van Marlies. Mijn nichtje is ook zo, gewoon roken en drinken tijdens de zwangerschap, als iemand er dan eens wat van zei, dan was haar argument: deden ze vroeger ook, en met mij is ook niets mis.

Eh tja, ik kan op dat moment wel 10 punten aanvoeren waarvan ik denk dat er wel degelijk wat mis is met haar, maar daar begin ik niet aan, want dan krijg ik een grote bek dat ik mijn arrogante teringharses moet houden. Want ik denk zeker dat ik beter ben dan haar.

Dus...



Ach ja, ik ben gewoon gestopt toen ik zwanger wilde worden.

Schoonzus bleef stug doorroken (dat een van de kinderen astma heeft, de ander al vanaf zijn tweede een bril en dat ze allebei wat laat zijn in hun ontwikkeling, is natuurlijk niet aan het roken te wijten.)

Anyway, er is wel eens wat van gezegd, maar toen vond ze dat het voor mij veel makkelijker was om te stoppen met roken dan voor haar. Waarom dat precies was ben ik vergeten, ik luister niet naar gezwets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 14 november 2014 @ 13:23:

drogreden = schijnreden

Heb je daar wat aan Marlies?nee, maar laat maar, ik google et dalijk wel ofzo x
Yolo!
Alle reacties Link kopieren
quote:xxjustmarlieszxx schreef op 14 november 2014 @ 12:53:

is volgens mij ook erg slecht, maar mijn moeder rookte ook toen ze zwanger was van mij en broertje (we zijn gewoon goed). en me zus rookte ook gewoon door toen ze zwanger was, maar met mijn neefje is niets mis ofzo. xZo te lezen deed je het toch niet al te best op school. Ben je nog verder gekomen dan de eerste klas van het VMBO?
verba volant, scripta manent.
quote:xxjustmarlieszxx schreef op 14 november 2014 @ 13:35:

[...]



nee, maar laat maar, ik google et dalijk wel ofzo x



* het

* dadelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg altijd jeuk van dit soort artikels. Gebeurt er iets negatiefs? Dan zijn laagopgeleide mensen de klos aangezien ze meestal daaraan gelinkt worden.



En wat is laagopgeleid? Is dat MBO? Want dan ben ik ook laag opgeleid. Dom vind ik mezelf allerminst. Ik heb niet gerookt en niet gedronken tijdens zwangerschaps. Ik heb zrlf
Alle reacties Link kopieren
Hier dus verder, mobiel forummen werkt niet zoals ik wil



Ik heb zelfs borstvoeding gegeven (er was laatst een artikel dat ging over het feit dat laagopgeleiden meer flesvoeding gaven dan hoger opgeleiden).
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder rookte tijdens de tijd dat ze zwanger was van mij. Ik heb nog niets. Zou ik het zelf doen? Absofuckinglutely niet. Een van mijn twee kinderen heeft namelijk wel wat. Dat ik tijdens de zwangerschap gezond heb geleefd doet me mezelf iets minder schuldig voelen. Als ik had gerookt of gedronken niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven