De politiek censureert OPSPORING VERZOCHT

10-10-2014 23:57 163 berichten
Alle reacties Link kopieren




De bron van dit verhaal is de NIEUWE REVU die enkele politiemedewerkers voor het programma (anoniem) uithoorde.

Het blijft lastig om te achterhalen of het verhaal 100% klopt maar toch belangrijk genoeg om te delen met de lezers van dit forum.



Als het klopt dat de politiek censureert lijkt het me tijd voor een flinke bezem door Haagse regeringscentrum.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 11 oktober 2014 @ 08:15:

Ik ga hier pas een mening over geven als het al waar is ( TO geeft zelf toe het niet zeker te weten en Televaag en Nieuwe Revu zijn veel maar niet betrouwbaar) EN als Opsporing verzocht daar ook echt aan gaat meewerken..

Tot die tijd is het domme stemmingmakerij. En daar hou ik niet zo van.



Dat zijn 2 verschillende zaken: Aktueel en de waarheid



Ik heb het op diverse sites (kranten) voorbij zien komen op meerdere fora, Twitter en op Facebook





Aktueel is het zeer zeker maar of het waar is moeten we afwachten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 11 oktober 2014 @ 08:27:

[...]





Dat zijn 2 verschillende zaken: Aktueel en de waarheid



Ik heb het op diverse sites (kranten) voorbij zien komen op meerdere fora, Twitter en op Facebook





Aktueel is het zeer zeker maar of het waar is moeten we afwachten.Precies dus waarom dit Topic? Lekker rellen over iets wat was helemaal niet klopt en zal gaan gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 11 oktober 2014 @ 01:46:

Ooit vond ik HolleBolleGijs een forummer met inbreng. Maar nu lijkt hij op te zijn gegaan in de blinde massa van vooroordelen en "watdoenjulliemijaan?"Ik denk dat jij eerder aan vooroordelen doet en tot de blinde massa behoort.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 11 oktober 2014 @ 08:28:

[...]





Precies dus waarom dit Topic? Lekker rellen over iets wat was helemaal niet klopt en zal gaan gebeuren?Zoals ik al schreef: Het is AKTUEEL



Overigens zie ik hier geen "rellen"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 11 oktober 2014 @ 08:28:

[...]





Precies dus waarom dit Topic? Lekker rellen over iets wat was helemaal niet klopt en zal gaan gebeuren?



Omdat het actueel is. Ik snap dat niet zo goed, mensen die kritiek hebben op de opening van een topic. Ik vind ook alle topics niet even relevant of interessant of waarheidsgetrouw, maar ik zie niet in waarom dat topic niet geopend zou mogen worden als het inderdaad een actueel topic is. Je kan in het topic erover discussiëren hé.



Ik vind al die theorieën over zionistische complotten ook te belachelijk voor woorden, maar het staat mensen vrij om daar een topic over te openen en te beweren dat IS een zionistisch complot is. Mijn mening daarbij is irrelevant.
Ik schrik hier niet van. Zelfcensuur is al zo oud als de taal, en opsporing verzocht is helemaal niet bedoeld om misdaden op te lossen. Het is bedoeld als tv, met een verhoging van slecht 15% oploskans.



Het balanceren van beeldvorming doet veel meer goed dan een exacte afspiegeling. Bovendien, hoe exact was die dan om te beginnen? Nog geen 10% van alle verdachten (alleen nog maar verdacht he) is marrokaan. Daar kun je sowieso geen programma mee vullen.



Ik vind het stemmingmakerij.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een gedeelte van het artikel in Nieuwe Revu



Hieronder wat quotes van de anonieme politiemedewerkers die meewerken aan Opsporing Verzocht:





“We hebben laatst weer te horen gekregen minder aandacht te moeten besteden aan zaken waarbij allochtone verdachten worden gezocht.”



“We willen misdaden oplossen, maar tegelijk krijgen we het verwijt dat we een Marokkanenprobleem helpen creëren. De wereld op zijn kop. Alsof we erop uit zijn om reclame voor Geert Wilders te maken. De politie heeft nu eenmaal zijn handen vol aan het opsporen van Marokkaanse criminelen.”



“Zodra Wilders in de Kamer verwijst naar de show, worden ze hier bij de programmaleiding knap zenuwachtig.”
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Thordis schreef op 11 oktober 2014 @ 00:00:

Ah, een topic over Marokkanen! Daar was ik oprecht aan toe!





Ik ook.

Maar je zult zien dat ook dit wordt weggecensureerd en we in no time zijn weggemoffeld op de pijler "Overig".

Je mag het niet zeggen in dit land.
Het gaat er een beetje om WIE dat deze mensen dan verteld zou hebben. Ik bedoel, ik kan jou ook wel vertellen wat minder van dit soort stemmingsmakende onderwerpen te plaatsen, maar het maakt dan een groot verschil of ik alleen maar de boerenlul ben die ik ben, of premier Rutte bijvoorbeeld.
quote:pimpampum schreef op 11 oktober 2014 @ 09:32:

Het gaat er een beetje om WIE dat deze mensen dan verteld zou hebben. Ik bedoel, ik kan jou ook wel vertellen wat minder van dit soort stemmingsmakende onderwerpen te plaatsen, maar het maakt dan een groot verschil of ik alleen maar de boerenlul ben die ik ben, of premier Rutte bijvoorbeeld.Linkse wegkijkcensuur! Gevaar! Onze democratie gaat ten onder! Minder Marokkanen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 11 oktober 2014 @ 08:15:

Ik ga hier pas een mening over geven als het al waar is ( TO geeft zelf toe het niet zeker te weten en Televaag en Nieuwe Revu zijn veel maar niet betrouwbaar) EN als Opsporing verzocht daar ook echt aan gaat meewerken..

Tot die tijd is het domme stemmingmakerij. En daar hou ik niet zo van.En dan toch posten hè.
Alle reacties Link kopieren
Als degene die dit wil zijn zin krijgt kan Opsporing Verzocht gewoon van de buis.
verba volant, scripta manent.
quote:Thordis schreef op 11 oktober 2014 @ 00:00:

Ah, een topic over Marokkanen! Daar was ik oprecht aan toe!Het verbaast me dat 'Marokkanen' nog niet een aparte pijler is op het forum 😄
Alle reacties Link kopieren
quote:manusvanalles schreef op 11 oktober 2014 @ 09:18:

[...]







Ik ook.

Maar je zult zien dat ook dit wordt weggecensureerd en we in no time zijn weggemoffeld op de pijler "Overig".

Je mag het niet zeggen in dit land.Geen zorgen, dit hoort bij actualiteit. 'We' blijven staan.
quote:Thordis schreef op 11 oktober 2014 @ 00:00:

Ah, een topic over Marokkanen! Daar was ik oprecht aan toe!
quote:sinnombre schreef op 11 oktober 2014 @ 09:52:

[...]

Het verbaast me dat 'Marokkanen' nog niet een aparte pijler is op het forum 😄Daar hebben we Actueel toch al voor?
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die iets anders lezen dan de Televaag?
óu sont les neiges d'antan

quote:merano schreef op 11 oktober 2014 @ 10:25:

Zijn er hier eigenlijk ook mensen die iets anders lezen dan de Televaag?Hee... de bron is toevallig ook Nieuwe Revu hoor. Haske onderbouwd allemaal.
quote:merano schreef op 11 oktober 2014 @ 10:25:

Zijn er hier eigenlijk ook mensen die iets anders lezen dan de Televaag?Ja, ikke. Ik lees ook GS.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 11 oktober 2014 @ 09:17:

Dit is een gedeelte van het artikel in Nieuwe Revu



Hieronder wat quotes van de anonieme politiemedewerkers die meewerken aan Opsporing Verzocht:





“We hebben laatst weer te horen gekregen minder aandacht te moeten besteden aan zaken waarbij allochtone verdachten worden gezocht.”



“We willen misdaden oplossen, maar tegelijk krijgen we het verwijt dat we een Marokkanenprobleem helpen creëren. De wereld op zijn kop. Alsof we erop uit zijn om reclame voor Geert Wilders te maken. De politie heeft nu eenmaal zijn handen vol aan het opsporen van Marokkaanse criminelen.”



“Zodra Wilders in de Kamer verwijst naar de show, worden ze hier bij de programmaleiding knap zenuwachtig.




Nou ben ik geen fan van Wilders, maar hij lijkt de enige te zijn die de feiten en cijfers onder ogen ziet, in tegenstelling tot de rest van de Tweede Kamer, die de feiten en cijfers blijkbaar liever 'onder het tapijt vegen'.



Maar ja, censuur, manipulatie en indoctrinatie....het is iets waar we de hele dag en meer dan we ons bewust zijn aan bloot worden gesteld.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 11 oktober 2014 @ 10:25:

Zijn er hier eigenlijk ook mensen die iets anders lezen dan de Televaag?Ik dagblad Trouw een echte aanrader maar meer voor achtergrond informatie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 11 oktober 2014 @ 10:25:

Zijn er hier eigenlijk ook mensen die iets anders lezen dan de Televaag?



Abonnement op de Volkskrant en ik lees veel op de sites van trouw en Parool.



Maar om topic: ik hoop dat het verzoek om censuur niet waar is, of anders zwaar overdreven. Dat iemand van de politiek in een café er iets uitgeflapt heeft als: "zouden jullie niet wat minder met Marokkanen kunnen doen?" Ook fout, maar minder erg dan een echt verzoek.



En als het wel waar is, wil ik graag weten van wie het censuurverzoek kwam. Diegene moet dan streng op het matje geroepen worden. En ik neem verder aan dat het programma het verzoek 100% naast zich neerlegt!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 11 oktober 2014 @ 10:25:

Zijn er hier eigenlijk ook mensen die iets anders lezen dan de Televaag?Ik lees alle kranten op Internet, van AD tot Tubantia en zelfs de azijnbode (Volkskrant) en ik heb een abonnement op NRC. Tevreden?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
http://statline.cbs.nl/St ... DM=SLNL&PA=71930ned&LA=NL



Nu zal er wel iemand zeggen: de cijfers bij autochtone jongeren liggen hoger, maar kijk dan eerst naar de verhoudingen. In Nederland wonen 17 miljoen mensen van wie circa 3 miljoen uit andere landen. Even rekenen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien Wilders in de Tweede Kamer regelmatig refereert aan 'Opsporing Verzocht', zou het me niets verbazen als z'n opponenten hem op deze manier de wind uit de zeilen willen nemen.



De NPO is tenslotte zwaar gesubsidieerde staatstelevisie, dus bepaald onafhankelijk zijn ze niet.

.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven