De politiek zegt NEE

19-01-2017 14:45 89 berichten
http://www.hartvannederla ... vr.it&utm_medium=Facebook



Hopelijk wordt het in Maart 2017 beter voor de ouderenzorg.



Het tweede belangrijke stempunt voor mij.

1.Veiligheid en Vrijheid

2.Ouderenzorg

3.Overheid en Geld

Wat staat er in jullie top 3?
Alle reacties Link kopieren
1. Kleinere overheid, minder betuttelende regels;

2. Geen kortzichtigheid/kleingeestigheid;

3. Voldoende oog voor fatsoenlijke basisvoorzieningen (zorg, onderwijs, veiligheid etc.).
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
1. Tolerantie

2. Duurzame economie

3. Onderwijs
Alle reacties Link kopieren
1. Onderwijs

2. Milieu

3. Cultuur
Alle reacties Link kopieren
1. Kunst en cultuur

2. Werkgelegenheid

3. Goede basisvoorzieningen
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Zucht.



1. Meer geld naar de zorg

2. Meer geld naar de zorg

3. Meer geld naar de zorg.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, al twee keer (kunst en) cultuur. Terwijl ik dat nou juist iets vind waar de overheid zich niet teveel mee bezig moet houden......
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 19 januari 2017 @ 14:49:

1. Kleinere overheid, minder betuttelende regels;

2. Geen kortzichtigheid/kleingeestigheid;

3. Voldoende oog voor fatsoenlijke basisvoorzieningen (zorg, onderwijs, veiligheid etc.).Mag ik vragen op welke partij je stemt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 19 januari 2017 @ 14:56:

Grappig, al twee keer (kunst en) cultuur. Terwijl ik dat nou juist iets vind waar de overheid zich niet teveel mee bezig moet houden...... Ben het (grotendeels) met je eens waar het de professionele kunst betreft. Maar niet als het gaat om kunsteducatie op scholen en via kunstinstellingen.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 19 januari 2017 @ 14:56:

Grappig, al twee keer (kunst en) cultuur. Terwijl ik dat nou juist iets vind waar de overheid zich niet teveel mee bezig moet houden......

Ben ik ook wel een beetje met je eens, er zich erg actief mee bemoeien hoeft van mij ook niet zo nodig- maar een aantal bezuinigingen terugdraaien waardoor er weer werkgelegenheid in die sector komt voor mensen die ervoor geleerd hebben ipv. dat ze permanent vervangen blijven door vrijwilligers zou ik erg kunnen waarderen

En ervoor zorgen dat er niet (nog) meer bibliotheken moeten sluiten vind ik ook wel een puntje dat de aandacht verdient
Alle reacties Link kopieren
Onderwijs&innovatie

Werk&inkomen

Klimaat&milieu
quote:Dormouse schreef op 19 januari 2017 @ 15:01:

[...]

En ervoor zorgen dat er niet (nog) meer bibliotheken moeten sluiten vind ik ook wel een puntje dat de aandacht verdient

De bieb in kleinere plaatsen gaan samen met de grote bieb in de naastgelegen stad.

Mensen gaan oa over op E readers,Netflix heeft de dvd verdrongen daarom kunnen de kleine biebs financieel niet meer rondkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 19 januari 2017 @ 14:58:

[...]





Mag ik vragen op welke partij je stemt?

Ik ben er nog niet uit. Meestal wordt het uiteindelijk VVD, maar dat is bij gebrek aan beter.

Ik heb nog even gehoopt dat VNL wat zou worden, maar die bleek te falen bij het tweede criterium.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
1. Beter onderwijs

2. stimuleren werkgelegenheid

3. Minder bureaucratie en overheidsbemoeienis
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 19 januari 2017 @ 15:01:

[...]



Ben ik ook wel een beetje met je eens, er zich erg actief mee bemoeien hoeft van mij ook niet zo nodig- maar een aantal bezuinigingen terugdraaien waardoor er weer werkgelegenheid in die sector komt voor mensen die ervoor geleerd hebben ipv. dat ze permanent vervangen blijven door vrijwilligers zou ik erg kunnen waarderen

En ervoor zorgen dat er niet (nog) meer bibliotheken moeten sluiten vind ik ook wel een puntje dat de aandacht verdient

Och, het gemiddelde hobbyclubje mag van mij best op vrijwilligers draaien.

Ik ben er echt niet krankzinnig rigoureus in, bijvoorbeeld het Metropoolorkest mag van mij echt door de overheid gesteund worden. Maar ik zou niet weten waarom een plaatselijk toneelgezelschap subsidie zou moeten krijgen.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 19 januari 2017 @ 14:59:

[...]



Ben het (grotendeels) met je eens waar het de professionele kunst betreft. Maar niet als het gaat om kunsteducatie op scholen en via kunstinstellingen.Daar ben ik het dan weer mee eens.
Oh dear, how sad, never mind.
Misschien kunnen de gezonde oudjes gaan betalen voor de ouderen die in een verzorgings/bejaardenhuis leven. Ze zijn namelijk wel de rijkste groep in Nederland. Maar willen blijkbaar niet voor elkaar zorgen. Ik vind eigenlijk dat elke generatie voor hun eigen generatie moet betalen.



Ik zou het eigenlijk wel wat vinden, als elke van de 150 kamerzetels werden bekleed door een vertegenwoordiger van een belangengroep. Er zijn zeker 150 soorten burgers te onderscheiden. Laat er voor iedereen iemand in de kamer zitten, ipv een hele grote groep, die eigenlijk vooral de belangen dient van het bedrijfsleven. Vind je het gek, dat het geld dan niet naar ouderen of de zorg gaat?
quote:Hayek schreef op 19 januari 2017 @ 15:07:

[...]



Ik ben er nog niet uit. Meestal wordt het uiteindelijk VVD, maar dat is bij gebrek aan beter.

Ik heb nog even gehoopt dat VNL wat zou worden, maar die bleek te falen bij het tweede criterium.Ik zit vaak dicht bij CDA bij de verschillende stemwijzers, maar die C staat me niet aan. Ik denk dat het ook VVD wordt. Ik vind VNL op veel vlakken te ver gaan. En Jan Roos vind ik een hele nare man.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 19 januari 2017 @ 15:09:

[...]



Och, het gemiddelde hobbyclubje mag van mij best op vrijwilligers draaien.

Ik ben er echt niet krankzinnig rigoureus in, bijvoorbeeld het Metropoolorkest mag van mij echt door de overheid gesteund worden. Maar ik zou niet weten waarom een plaatselijk toneelgezelschap subsidie zou moeten krijgen.



Ik doelde meer op museau en dergelijke waar de enige betaalde functies zo onderhand die van de administratief medewerkers en de beveiligers zijn. Okee, en die ene part-time curator (edit: bij een gemiddeld museum dan, bij de hele grote geldt dat in iets mindere mate). Maar de gidsen, bijvoorbeeld, zijn vervangen door audiobandjes of vrijwilligers.

Positief dat het de kosten drukt uiteraard, maar aan de andere kant zitten er kunsthistorici werkloos op de bank, of hebben een baan die niets met de opleiding van doen heeft en als ze dan al iets met de opleiding doen zoals bijvoorbeeld in de vrije tijd rondleidingen verzorgen, is het onbetaald. En dat vind ik erg jammer.

Op iets andere schaal dan een accountant die in zijn vrije tijd de penningmeester van de toneelclub van zijn vrouw is zeg maar
Alle reacties Link kopieren
quote:poolparty schreef op 19 januari 2017 @ 15:08:

1. Beter onderwijs

2. stimuleren werkgelegenheid

3. Minder bureaucratie en overheidsbemoeienisIk sluit me hier graag bij aan.
Alle reacties Link kopieren
1.onderwijs&innovatie

2werkgelegenheid/vestigingsklimaat NL

3.integratie, van bestaande Nederlanders.

(4. cultuur,vind dat cultuur ook een stuk verweven moet zijn in onderwijs.)
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 19 januari 2017 @ 15:23:

1.onderwijs&innovatie

2werkgelegenheid/vestigingsklimaat NL

3.integratie, van bestaande Nederlanders.

(4. cultuur,vind dat cultuur ook een stuk verweven moet zijn in onderwijs.)Op het gebied van onderwijs en cultuuronderwijs is denk ik nog erg veel te winnen. In mij 6 jaar middelbare school ben ik maar 2x naar een museum geweest bijvoorbeeld, waarvan 1x als onderdeel van een keuzevak. En CKV stelde ook bar weinig voor dat ene uurtje in de week voor die 2 jaar dat het verplicht was.
Ik word echt triest van jullie antwoorden. Het is de actueel pijler dus veel sympathieks wordt hier niet gezegd, dat weet ik. Maar het lijkt mij superoverduidelijk waar het geld heen moet gaan dit keer, volgens mij heeft heel Nederland het erover. Dat de partijen die willen dat de zorg meer geld krijgt, de volle aandacht krijgen van de stemmers. En jullie bakkeleien over toneelgezelschappen? Echt, waar liggen jullie prioriteiten?



Doet me denken dat velen het wel prima vinden als we een 'have-have-not' samenleving krijgen zoals in de states. Stap maar over de dakloze heen die voor je voordeur ligt, dan bestaat ie niet.
quote:Dormouse schreef op 19 januari 2017 @ 15:17:

[...]





Ik doelde meer op museau en dergelijke waar de enige betaalde functies zo onderhand die van de administratief medewerkers en de beveiligers zijn. Okee, en die ene part-time curator (edit: bij een gemiddeld museum dan, bij de hele grote geldt dat in iets mindere mate). Maar de gidsen, bijvoorbeeld, zijn vervangen door audiobandjes of vrijwilligers.

Positief dat het de kosten drukt uiteraard, maar aan de andere kant zitten er kunsthistorici werkloos op de bank, of hebben een baan die niets met de opleiding van doen heeft en als ze dan al iets met de opleiding doen zoals bijvoorbeeld in de vrije tijd rondleidingen verzorgen, is het onbetaald. En dat vind ik erg jammer.

Op iets andere schaal dan een accountant die in zijn vrije tijd de penningmeester van de toneelclub van zijn vrouw is zeg maar Die kunsthistoricus heeft dan een studie gedaan waar geen werk in te vinden is. Waarom zou de overheid dat moeten oplossen door middel van subsidies?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 19 januari 2017 @ 15:29:

Ik word echt triest van jullie antwoorden. Het is de actueel pijler dus veel sympathieks wordt hier niet gezegd, dat weet ik. Maar het lijkt mij superoverduidelijk waar het geld heen moet gaan dit keer, volgens mij heeft heel Nederland het erover. Dat de partijen die willen dat de zorg meer geld krijgt, de volle aandacht krijgen van de stemmers. En jullie bakkeleien over toneelgezelschappen? Echt, waar liggen jullie prioriteiten?



Doet me denken dat velen het wel prima vinden als we een 'have-have-not' samenleving krijgen zoals in de states. Stap maar over de dakloze heen die voor je voordeur ligt, dan bestaat ie niet.Ik word juist heel vrolijk van jouw antwoorden 150 belangengroeperingen en dan van iedere groep een representant? Hoe zie je dat voor je als je er langer dan pakweg 30 seconden over nadenkt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven