Discussie bij DWDD

10-01-2017 13:29 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik volgde gisteravond de discussie bij DWDD tussen Dolf en Marianne. Ik kon Dolf goed begrijpen, maar ik kon Marianne ook goed begrijpen. Eigenlijk begreep ik Marianne beter dan dat waar Dolf over sprak. Blij verrast was ik dat ik niet de enige was die Marianne goed begreep want Claudia was het ook eens met Marianne. Wat vinden jullie ervan? Moet 'het' benoemd worden dat er ook criminelen tussen vluchtelingen zitten, gewoon de koe bij de horens pakken, of alles met fluwelen handschoenen aanpakken uit angst dat iemand boos word, maar daarmee wel het risico dat straks ook alle asielzoekers over één kam geschoren worden met de criminele-asielzoekers?



HP / de Tijd

De Redactie

3 uur geleden



Terugkijken: Zwagerman, Jansen en De Breij in debat over Telegraaf-kop



Het was het gespreksonderwerp van de dag en werd het gespreksavond van de avond: . De beschuldiging: haatzaaierij, stemmingmakerij, stigmatisering. De Wereld Draait Door zette cabaretier Dolf Jansen tegenover columnist Marianne Zwagerman in discussie. En aan de zijlijn deed ook cabaretier Claudia de Breij een duit in het zakje.



De Telegraaf plaatste deze week boven een artikel over criminele asielzoekers die onwettig in ons land verblijven de kop ‘Kansloze asielplaag ongehinderd verder’. Op Twitter werd de boycot #StopXenofoobTelegraaf in het leven geroepen, inmiddels rommelt het ook intern.



Cabaretier Dolf Jansen zocht toenadering tot de redactie aan de hand van de volgende tweet:



Dolf Jansen

Geachte @telegraaf, u gebruikt vandaag de term asielplaag in n kop. Waarom deze terminologie, wat hoopt u te bereiken, wat voor land wilt u?

16:06 - 7 januari 2017



Marianne Zwagerman, die de boycot die dag al op NPO Radio 1 had bestempeld als ‘een misselijkmakende haatcampagne’, richtte zich tot Jansen en trok vel van leer. ‘Benoem nou eens waar het om gaat, waar jij voor pleit is om deze mensen onder het tapijt blijven moffelen omdat je bang bent dat andere asielzoekers daar het verkeerde label mee krijgen.’



Jansen stelde ter verdediging: ‘Ik vind het erger om elke keer deze termen (asielplaag – red.) te gebruiken waardoor de hele asieldiscussie hierover gaat en de linken tussen asielzoekers, criminele asielzoekers, naffers, et cetera, constant wordt gemaakt.’



Zwagerman: ‘De denkfout die jij nu maakt is: het probleem niet benoemen, dan gaat het vanzelf weg.’



Gespreksleider Van Nieuwkerk vraagt zich gaandeweg het gesprek af: wie zijn die mensen die Zwagerman ervan beticht zaken onder het tapijt te moffelen? Matthijs van Nieuwkerk zelf? Tafelheer Tim Hofman, misschien? Haar antwoord: ‘Mensen die zichzelf fatsoenlijk noemen, en vinden dat ze een haat- en lastercampagne moeten voeren, een zeer onsmakelijke campagne. Ze, de fatsoensmensen, jij niet (wijst naar Dolf Jansen – red.). Die zijn bang voor het verkeerde.’



Claudia de Breij, die na de discussie haar oudejaarsconference zou gaan evalueren, was het met Marianne Zwagerman eens. ‘Ik schrok niet zo van die kop. Het artikel gaat over mensen die voor grote problemen zorgen.’
LOEP ME MAAR aub.
quote:jippie55 schreef op 15 januari 2017 @ 09:04:

[...]



Grappig, de "vraag" die je stelt is zo vol oordeel en neerbuigend.

Er is toch niemand die zegt dat het allemaal brave Hendrikjes zijn? Het zijn net mensen.

Jammergenoeg lees je dan niet in de grote krant over een grote groep vluchtelingen kooktvoor 100 daklozen in Den Haag, Of het project waar Nederlanders en vluchtelingen werken aan een film of het Fada theater of het vele vrijwilligerswerk wat gedaan wordt door vluchtelingen. Dat scoort namelijk niet inde landelijke media. Gelukkig doet de Tubantia dat wel begreep ik van Iones.



Je leest in de grote kranten dat er kinderen mishandeld worden maar niet dat ik aan de ontbijttafel zit met de kids. En dat al 13 jaar.

Het moet toch geen nieuws zijn dat over algemeen het nieuws niet al te vrolijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 15 januari 2017 @ 01:14:

Mag dit artikel in het AD wel? Of is de waarheid voor sommige naïevelingen hier iets te pijnlijk? Zelfs onder de "echte" vluchtelingen zitten niet van die lieverdjes:



http://www.ad.nl/binnenla ... -huis-nijverdal~ad32ff33/





Wat een flauwe manier van de vraag stellen. Alsof je prolemen niet zou mogen benoemen. Op zich doet Zwagerman dat ook in haar verdediging veel, he? In plaats van direct in te gaan op de kritiek op de kop leidt ze de aandacht steeds af van de kwestie "het taalgebruik is ontmenselijkend" (waar ook een aantal Telegraafmedewerkers zelf moeite mee had) naar problemen die er zijn. En dan piepen (wat TPO, Geenstijl en columnisten als Nanninga, Holma, en Umar ook doen) 'dat je niks mag zeggen en problemen niet mag benoemen'. Wat onzin is en onnodig slachtofferig. De laatste 10 jaar mag je in Nederland zo'n beetje álles zeggen, want de media is veel te bang om te worden weggezet als 'te links'.



Dat gebeurde ook in de UK rond Brexit. De BBC deed zongenaamd aan 'beide kanten belichten', maar echt ingaan op de serieuze gevolgen van een Brexit deden ze helemaal niet, dat deed alleen de Financial Times en the Economist. De BBC was veels te bang om door de tabloids weg te worden gezet als 'niet in touch met het volk'. En dat is dus ook wat je bij DWDD ziet. In plaats van een goede discussie over principes over hoe je mensen noemt en hoe we met elkaar om willen gaan (waarom alleen een bepaalde groep een plaag noemen en ontmenselijken, en anderen niet?) vooral allemaal hard ja-knikken en herhalen 'dat je toch vooral de problemen moet benoemen'. Terwijl niks anders gebeurt (en je kan het ook aan de Telegraaf overlaten om af en toe wat problemen aan te dikken of te verzinnen hoor, deden ze ook rond bepaalde problemen met Polen).



Ja, over principes en normen en waarden gaat het alleen als er angst gezaaid moet worden dat nieuwkomers onze waarden niet zouden delen. Wat op zich een prima discussie is, maar dan neem ik bepaalde media, die net zo makkelijk vrouwenrechten onder de bus gooien als het ze kliks oplevert (Geenstijl, Telegraaf, Spits) of die op zijn minst welvaren bij hun tietjesnieuws, totááál niet serieus.



Het kwalijkst vind ik dat die Zwagerman, wat een slimme vrouw is, het ook gewoon wéét, dat de kritiek om de kop ging en dan maar constant doen alsof je 'de problemen niet mag noemen. Toon dan wat ruggegraat.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:Niceday76 schreef op 15 januari 2017 @ 09:27:

[...]





Je leest in de grote kranten dat er kinderen mishandeld worden maar niet dat ik aan de ontbijttafel zit met de kids. En dat al 13 jaar.

Het moet toch geen nieuws zijn dat over algemeen het nieuws niet al te vrolijk is.





Maar bij nieuws hoort ook verdieping en achtergronden. Als er mensen bang zijn dat asielzoekers vrouwen gaan verkrachten, en dat dat maar herhaalt wordt, dan is het een goede herinnering dat de meeste mensen verkracht worden door bekenden. Het grootste gevaar voor je dochters zijn de bekende mannen in hun omgeving. (De angst voor verkrachters in azcs is ook nooit plaatsvervangend voor de kinderen die daar dan zitten, frappant genoeg).



Het is ook goed als er bij alle hypes en bangmakerij van de dag, wat kranten en kliks verkoopt, dus 'aantrekkelijk' nieuws is om te maken, dat je je afvraagt of het de moeite waard is daar nou zo bang voor te zijn. En of we wel willen leven in een samenleving waar het normaal is om mensen als een plaag aan te duiden.



Er deed/doet ook via Facebook enom veel nepnieuws de ronde over hoevvel geld en spullen asielzoekers zouden krijgen, wat helemaal niet waar was. Is toch erg dat sommige mensen elkaar daar mee gaan opstoken en een totaal verknipt beeld krijgen van de werkelijkheid? Dat ze daarom met gewelgd dreigen (of zelfs toepassen) bij gemeentelijke vergaderingen. Ik vind dat echt erg en een achteruitgang van onze beschaving.



Dus heel gezond om ook in de media wat naunce en achtergronden mee te krijgen. .
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Zo gaat dat. Als een vluchteling opgepakt wordt ivm 1 of andere criminele activiteit, dan mag hier geroepen worden dat de grenzen dicht moeten, en dat al die linkse vertroetelende wegkijkers het hopelijk nu wel snappen. Of er wordt gewoon gezegd dat het allemaal tuig is. Maar andersom mag je die redenatie niet doen. Als in het nieuws komt dat een vluchteling een bejaarde, die met scootmobiel in de sloot was gereden, gered heeft, mag je niet zeggen dat vluchtelingen ook iets goeds kunnen doen. Want dat is dan weer een uitzondering. En andersom is dat dus blijkbaar niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 15 januari 2017 @ 09:04:

[...]



Grappig, de "vraag" die je stelt is zo vol oordeel en neerbuigend.

Er is toch niemand die zegt dat het allemaal brave Hendrikjes zijn? Het zijn net mensen.

Jammergenoeg lees je dan niet in de grote krant over een grote groep vluchtelingen kooktvoor 100 daklozen in Den Haag, Of het project waar Nederlanders en vluchtelingen werken aan een film of het Fada theater of het vele vrijwilligerswerk wat gedaan wordt door vluchtelingen. Dat scoort namelijk niet inde landelijke media. Gelukkig doet de Tubantia dat wel begreep ik van Iones.Inderdaad niet gelezen. Konden ze in het land van herkomst dan niet koken voor de arme mensen die niet kunnen of niet willen vluchten? Velen vinden het in Syrië beter dan hier.



AD

Vluchtelingen willen terug naar huis: 'In Syrië beter af dan hier'



Teleurgesteld in Europa huren Syriërs in Griekenland smokkelaars in om weer terug te gaan naar Turkije. Ook vanuit Nederland keren Syriërs terug naar hun familie.

Cyril Rosman 17-06-16, 11:42 Laatste update: 18-06-16, 09:02



Tientallen Syriërs hebben de afgelopen weken honderden euro's betaald aan mensensmokkelaars om weer terug te kunnen naar het land waaruit ze juist naar Europa kwamen: Turkije. De oorlogsvluchtelingen trokken samen met de smokkelaars naar de rivier de Evros, op de landsgrens tussen Griekenland en Turkije.



Lokale autoriteiten in de grensplaats Didimoticho zeggen dat het dagelijks om twintig tot veertig mensen gaat. Het zijn groepen die in bootjes de rivier over willen roeien of proberen te zwemmen. De politie houdt degenen die ze onderschept, tegen.



De Europese grensbewakingsorganisatie Frontex bevestigt de incidenten. ,,Het is nog te vroeg om van een trend te spreken, maar het gebeurt wel", zegt een woordvoerster. ,,En het is levensgevaarlijk, de rivier staat daar momenteel heel hoog." Ook de Grieks minister van asielzaken Ioannis Mouzalas zegt dat migranten 'in toenemende mate' de rivier oversteken.



Andere kant

Cynisch genoeg kwamen er de afgelopen jaren al veel mensen om in de rivier: vluchtelingen die de andere kant op gingen. Vanuit Turkije naar Griekenland, op weg naar een asielaanvraag in Europa.



Het zijn nu tientallen Syriërs die weer terug willen. ,,Ik wil Europa niet meer in, ze houden niet van ons. Ik had verwacht hier menselijk behandeld te worden, maar niemand helpt ons", zegt Atia Al Jassem, een 27-jarige kapper uit Damascus tegen persbureau AP. ,,We zijn moe en hebben een klein kind. Ik vraag God me te helpen om terug te komen naar Turkije. Want in Syrië, met al haar bommen, zijn we beter af dan hier."



Hij wacht met zijn vrouw en 1-jarige dochter op een kans de rivier over te steken, terug naar de plek waar ze maanden geleden al een tussenstop maakten.



Al Jassem en zijn gezin betaalden in februari duizenden euro's om met een bootje de Egeïsche zee over te steken. Ze wilden door naar West-Europa, maar strandden in de grensplaats Idomeni toen Macedonië de grens met Griekenland sloot.



Asielbureaucratie

Er volgde een maandenlang verblijf in modderige opvangkampen. Doorreizen naar West-Europa kan niet. En op een simpele, legale manier terug naar Turkije ook niet. Turkije neemt alleen asielzoekers terug die na 20 maart, de datum waarop de deal tussen de EU en Turkije inging, in Griekenland zijn aangekomen.



Zoals het gezin Al Jassem zijn er nog 57.000 vluchtelingen. Ook zij kwamen voor de deal van de EU met Turkije naar Griekenland en zitten er nu vast. Asielaanvragen worden maar mondjesmaat in behandeling genomen: de Griekse asielbureaucratie is zwaar overbelast. Het verdelen van vluchtelingen vanuit Griekenland over Europa, wat door de EU is afgesproken, komt nauwelijks van de grond. Volgens minister Mouzalas 'zijn er geen makkelijke oplossingen. Hij verwacht dat er uiteindelijk zo'n 30.000 van de 57.000 mensen in Griekenland zullen blijven.



Wanhoop

Niet alleen op het vasteland, ook op de Griekse eilanden slaat soms de wanhoop toe vanwege de lange procedures. ,,Reddingswerkers haalden onlangs vier Syriërs uit het water die vanaf het eiland Chios naar Turkije terug probeerden te zwemmen", weet Ioannis Kara- georgopoulos, voormalig viceadmiraal van de Griekse kustwacht. ,,Ze waren het wachten beu."



In Nederland duiken met enige regelmaat verhalen op van Syriërs die zo teleurgesteld zijn dat ze terug willen. De Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) heeft dit jaar drie Syriërs geholpen terug te keren naar Jordanië, Libanon of Turkije. Mannen die hoopten hun gezin snel naar Nederland te halen, maar die gezinshereniging kan twee jaar duren. Of er nog meer Syriërs zijn die hun asielprocedure hebben onderbroken, kon het ministerie gisteren niet achterhalen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 15 januari 2017 @ 10:25:

Zo gaat dat. Als een vluchteling opgepakt wordt ivm 1 of andere criminele activiteit, dan mag hier geroepen worden dat de grenzen dicht moeten, en dat al die linkse vertroetelende wegkijkers het hopelijk nu wel snappen. Of er wordt gewoon gezegd dat het allemaal tuig is. Maar andersom mag je die redenatie niet doen. Als in het nieuws komt dat een vluchteling een bejaarde, die met scootmobiel in de sloot was gereden, gered heeft, mag je niet zeggen dat vluchtelingen ook iets goeds kunnen doen. Want dat is dan weer een uitzondering. En andersom is dat dus blijkbaar niet.Het zijn juist vaak vluchtelingen die waarschuwen dat er veel leden van IS tussen de vluchtelingen zitten.



Veel waarschuwingen over jihadisten tussen vluchtelingen, AIVD en Dijkhof bleven ontkennen.



Gepost op november 16, 2015.



Voor het eerst gepubiceerd op 21 oktober 2015.

Jihadisten



Het is relatief gemakkelijk voor jihadisten, die zich voordoen als vluchtelingen, om de Europese Unie binnen te komen. Hiervoor waarschuwde Gilles de Kerckhove, EU-coördinator Terrorismebestrijding.

EU-coördinator Terrorismebestrijding Gilles de Kerchove terrorismemonitor.nl



EU-coördinator Terrorismebestrijding Gilles de Kerchove



We moeten waakzaam zijn. Het is relatief makkelijk voor jihadisten om de Europese Unie binnen te komen als ze zich in de migrantenstroom verschuilen.



NAVO



Ook waarschuwt Jens Stoltenberg, de secretaris-generaal van de NAVO, dat de kans groot is dat er buitenlandse vechters en terroristen zich mengen in de migrantenstroom om ongemerkt Europa binnen te komen.



Eurojust



Michèle Coninsx, die sinds sinds 2012 aan het hoofd van Eurojust staat, zegt dat de boten die vluchtelingen over de Middellandse Zee naar Europa brengen ook jihadisten van de terreurbeweging Islamitische Staat (ISIS/IS) vervoeren.



Ook zou volgens haar de terreurbeweging de opbrengsten van mensensmokkel gebruiken om terrorisme te financieren.



Duitsland



De Duitse veiligheidsdienst BfV zegt dat de grote instroom van asielzoekers in de afgelopen maanden heeft geleid tot een stijging van radicale islamisten in Duitsland.



De veiligheidsdienst zei verder dat veel radicale islamisten proberen de grote stroom asielzoekers uit te buiten. Zo zijn ze actief aan het rekruteren onder asielzoekers om zich aan te sluiten bij terroristische organisaties in Europa.



Rusland



Door de hevige luchtaanvallen van Rusland op terreurbewegingen Islamitische Staat (ISIS/IS) en Jabhat al-Nusra (Al Qaida in Syrië) in Syrië hebben zijn veel jihadisten gevlucht naar Turkije.



Een foto van de Iraakse journalist Hala Jaber laat grote hoeveelheden afgeschoren haren en Syrische scheermesjes zien in de Syrische plaats Aleppo. De jihadisten zouden de baarden afgeschoren hebben om als vluchteling naar Turkije te kunnen reizen.



foto:jihadisten scheren baard en vluchten naar Europa 2 terrorismemonitor.nl



Russische veiligheidsdiensten zeggen informatie te hebben dat veel van de gevluchte jihadisten via Turkije naar Europa willen reizen, vermomd als vluchtelingen.

AIVD



Inlichtingendienst AIVD heeft echter geen signalen dat terreurbeweging Islamitische Staat (ISIS/IS) of andere jihadistische groepen de migrantenstroom gebruiken voor het transporteren van jihadisten. Ook de NCTV, die de terrorismebestrijding in Nederland coördineert, herkent deze ontwikkeling niet.

Dick Schoof is de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid



[foto:Dick Schoof is de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid]



Er is momenteel geen informatie die erop duidt dat zich in de migratiestromen vanuit het Midden-Oosten en Noord-Afrika jihadisten bevinden die opzettelijk naar Europa worden gestuurd.



Asielzoekerscentrum



In een asielzoekerscentrum in de Duitse plaats Giessen waarschuwt een jonge Syrische man dat er zich onder de vluchtelingen veel leden van terreurbeweging Islamitische Staat (ISIS/IS) bevinden.



Ze scanderen verzen uit de koran, dezelfde verzen die IS aframmelt alvorens ze iemand de keel oversnijden”, zegt hij. Ik kan hier als christen niet blijven.



Volgens hulpverleners zou de kans dat christenen in één van de Duitse asielzoekerscentra slachtoffer worden van geweld ‘gemiddeld 100 procent bedragen’. Naast christenen, zijn ook Jezidi’s en Koerden vaak het slachtoffer van geweld door radicale moslims in asielzoekerscentra.

Staatssecrataris van V&J Klaas Dijkhof op 19-10-2015 te gast bij Pauw



Staatssecrataris van V&J Klaas Dijkhof op 19-10-2015 te gast bij Pauw

Dijkhof



Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Klaas Dijkhof was op 19 oktober 2015 te gast in het VARA programma Pauw. Hij zei toen dat terroristen niet met de huidige vluchtelingenstroom Europa binnenkomen. Volgens Dijkhof hebben terroristen betere manieren om te reizen dan vluchtelingen.



UPDATE 14-11-2015:

Aanslagen



Er zijn vrijdagavond in Parijs zeker 153 mensen om het leven gekomen bij meerdere schietpartijen en explosies op zes verschillende locaties in de stad.



Twee van de terroristen die de aanslagen hebben uitgevoerd zijn als vluchteling via Griekenland Europa binnengekomen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 15 januari 2017 @ 10:30:

[...]





Inderdaad niet gelezen. Konden ze in het land van herkomst dan niet koken voor de arme mensen die niet kunnen of niet willen vluchten? Velen vinden het in Syrië beter dan hier. Eeeeeh, je gaat toch koken waar je fysiek bent? Wat een rare redenatie. Ik doe ook vrijwilligerswerk in het land waar ik woon en werk (bij een soort voedsebank). Had ik dat ook niet beter in Nederland moeten doen dan? Wat een onzin argument. Vooral jezelf maar in bochten wringen om niet eens te hoeven zeggen: Wat leuk dat die asielzoeker dat heeft gedaan.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
missie_m er ook even bij vermelden dat bij de aanslagen in Parijs er ook 6 aansplagplegers Belgisch of Frans waren. Het (vermeende?) brein erachter was Belgisch. En dus niet met de stroom meegekomen.



Even ter volledigheid.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 15 januari 2017 @ 09:04:

[...]



Grappig, de "vraag" die je stelt is zo vol oordeel en neerbuigend.

Er is toch niemand die zegt dat het allemaal brave Hendrikjes zijn? Het zijn net mensen.

Jammergenoeg lees je dan niet in de grote krant over een grote groep vluchtelingen kooktvoor 100 daklozen in Den Haag, Of het project waar Nederlanders en vluchtelingen werken aan een film of het Fada theater of het vele vrijwilligerswerk wat gedaan wordt door vluchtelingen. Dat scoort namelijk niet inde landelijke media. Gelukkig doet de Tubantia dat wel begreep ik van Iones.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-01-2017 19:47
Reden: provoceren
% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Dat er radicalen meekomen met vluchtelingen is een probleem dat aangepakt moet worden, maar doe nou niet alsof aanslagen hadden kunnen worden voorkomen door de grenzen te sluiten. Het radicaliseren/ontsporen van Europese jongeren is een probleem wat al 'years in the making' is. Al je denkt dat door de grenzen te sluiten dit pobleem voorbij is, dan geloof je in een nepoplossing.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in de stad waar ik vroeger woonde gingen lokale mensen los op hulpverleners tijdens oud en nieuw. Toch noem ik de inwoners niet 'het-geweld-zelve'.



Dus de suggestie dat Jillie zich daarbij moet voegen slaat als een tang op een varken.



Natuurlijk zijn er problemen als je mensen met een oorlogstrauma bij elkaar zet. Zet een aantal mensen bij elkaar en er komt vanzelf een keer ruzie. bij asielzoekers en bij lokale mensen. Overtredeging, door wie dan ook, moeten bestraft worden. Doe nou niet alsof mensen het daar niet over eens zijn.



Je zou je kunnen afvragen hoe je met zo'n houding zelf bijdraagt aan een fijne samenleving missie_m.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2017 @ 10:57:

Bij mij in de stad waar ik vroeger woonde gingen lokale mensen los op hulpverleners tijdens oud en nieuw. Toch noem ik de inwoners niet 'het-geweld-zelve'.



Dus de suggestie dat Jillie zich daarbij moet voegen slaat als een tang op een varken.



Natuurlijk zijn er problemen als je mensen met een oorlogstrauma bij elkaar zet. Zet een aantal mensen bij elkaar en er komt vanzelf een keer ruzie. bij asielzoekers en bij lokale mensen. Overtredeging, door wie dan ook, moeten bestraft worden. Doe nou niet alsof mensen het daar niet over eens zijn.



Je zou je kunnen afvragen hoe je met zo'n houding zelf bijdraagt aan een fijne samenleving missie_m.Inderdaad. Als "oorlogsmensen" door je vredige stad lopen en verder gaan met datgene waarvoor hun 'broeders' zijn gevlucht ben je fout bezig.



https://youtu.be/wOq-iZ_4pP0 Beelden van de situatie met azc's en asielzoekers in Duitse steden
LOEP ME MAAR aub.
quote:jippie55 schreef op 15 januari 2017 @ 09:04:

[...]



Grappig, de "vraag" die je stelt is zo vol oordeel en neerbuigend.

Er is toch niemand die zegt dat het allemaal brave Hendrikjes zijn? Het zijn net mensen.

Jammergenoeg lees je dan niet in de grote krant over een grote groep vluchtelingen kooktvoor 100 daklozen in Den Haag, Of het project waar Nederlanders en vluchtelingen werken aan een film of het Fada theater of het vele vrijwilligerswerk wat gedaan wordt door vluchtelingen. Dat scoort namelijk niet inde landelijke media. Gelukkig doet de Tubantia dat wel begreep ik van Iones.Ik stel de vraag, omdat als iemand de misstanden rondom de hele asielzoekersstroom aankaart hij gelijk heel politiek correct links Nederland over zich heen krijgt. Ik lees/zie telkens in de media hoera-verhalen over/van vluchtelingen. Vooral op de publieke zenders en in bepaalde kranten. Alles om de aandacht maar af te leiden van de vele problemen die er wel degelijk zijn, om nog maar niet te spreken van de vele problemen die we in de toekomst met veel van deze "vluchtelingen" gaan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 15 januari 2017 @ 11:07:

[...]





Ik stel de vraag, omdat als iemand de misstanden rondom de hele asielzoekersstroom aankaart hij gelijk heel politiek correct links Nederland over zich heen krijgt. Ik lees/zie telkens in de media hoera-verhalen over/van vluchtelingen. Vooral op de publieke zenders en in bepaalde kranten. Alles om de aandacht maar af te leiden van de vele problemen die er wel degelijk zijn, om nog maar niet te spreken van de vele problemen die we in de toekomst met veel van deze "vluchtelingen" gaan krijgen.Precies, vandaar dit topic. Ik snap de discussie goed. We moeten juist NIET de mond houden bij misstanden.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 15 januari 2017 @ 11:09:

[...]





Precies, vandaar dit topic. Ik snap de discussie goed. We moeten juist NIET de mond houden bij misstanden.Maar waar zijn dan al je berichten over lokale mensen die hulpverleners aanvallen?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2017 @ 10:57:

Bij mij in de stad waar ik vroeger woonde gingen lokale mensen los op hulpverleners tijdens oud en nieuw.



.....................................





In jouw oude stad vond er een knokpartij plaatst tijdens oud en nieuw. Oké dan moeten de vrijwilligers en bezorgde mensen in onderstaand filmpje niet klagen.



Dát noem ik pas naïef boebezoebe



https://youtu.be/IGROByNc28s Achterban Merkel trekt stroom asielzoekers niet me - RTL NIEUWS



https://youtu.be/fMtZpmJnn3A NOS Journaal - Wel veel criminele gelukzoekers onder asielzoekers
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 15 januari 2017 @ 11:07:

[...]





Ik stel de vraag, omdat als iemand de misstanden rondom de hele asielzoekersstroom aankaart hij gelijk heel politiek correct links Nederland over zich heen krijgt. Ik lees/zie telkens in de media hoera-verhalen over/van vluchtelingen. Vooral op de publieke zenders en in bepaalde kranten. Alles om de aandacht maar af te leiden van de vele problemen die er wel degelijk zijn, om nog maar niet te spreken van de vele problemen die we in de toekomst met veel van deze "vluchtelingen" gaan krijgen.



Dan lees je andere dingen dan ik. Ik zie mensen nuance aanbrengen en gewoon zeggen: Overtredingen moeten worden bestraft.



In de media hoor/zie ik trouwens een publieke omroep die veels te bang is voor kritiek dat ze 'te links' zouden zijn. Je mag al 15 jaar lang echt alles, maar dan ook álles zeggen. Maar dat je alles mag zeggen betkeent niet dat je vrij bent van kritiek. Als je het woord dobberneger wil gebruken (zoals Nanninga), dan heb je die vrijheid, maar die vrijheid houdt ook in dat mensen die dat onfatsoenlijk vinden er kritiek op mogen hebben. Hetzelfde voor de term 'asielplaag' in de Telegraaf.



Als je zegt dat 2 van de acht aanslagplegers in Parijs Novermber 2015 asielzoekers waren, mij best. Maar dan ben je wel onvolledig dat je je niet afvraagt dat die andere 6 gewoon Belg/Fransman waren en dat het idee de grenzen potdicht te doen een nepoplossing tegen aanslagen is.



Trouwens, zou ook leuk zijn als bij dat 'alles benoemen' ook eens de toename in aanslagen op moskeeen in Nederland genoemd zou worden, of als een huis met vluchtelingen belaagd word. Of hoe dat moslima's met hoofddoeken nu vaker lastig worden gevallen op straat.



Als je dan toch zo van het 'alles benoemen' bent
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2017 @ 11:10:

[...]





Maar waar zijn dan al je berichten over lokale mensen die hulpverleners aanvallen?Dat zal vast in een topic "lokale mensen vallen hulpverleners aan" geplaatst worden.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Afijn, ik ga weer eens fijn wat doen, lekker in de samenleving waar ik met veel pleier deel van uit maak, ipv me laten opstoken door de hijgerige media.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 15 januari 2017 @ 11:18:

[...]





Dat zal vast in een topic "lokale mensen vallen hulpverleners aan" geplaatst worden.Wat een flutargument. Als je goede/leuke/positieve acties van asielzoekers niet mag benoemen, en dit ook niet, wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je heel graag asielzoekers basht en totaal niet zit te wachten op volledigheid of nuance.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2017 @ 11:18:

Afijn, ik ga weer eens fijn wat doen, lekker in de samenleving waar ik met veel pleier deel van uit maak, ipv me laten opstoken door de hijgerige media.Kunnen jouw vrijwilligers niet koken voor deze groep?



https://youtu.be/3lke_Sy7Ns4 Vluchtelingen Den Haag ook niet blij met witbrood,
LOEP ME MAAR aub.
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2017 @ 11:16:

[...]





Dan lees je andere dingen dan ik. Ik zie mensen nuance aanbrengen en gewoon zeggen: Overtredingen moeten worden bestraft.



In de media hoor/zie ik trouwens een publieke omroep die veels te bang is voor kritiek dat ze 'te links' zouden zijn. Je mag al 15 jaar lang echt alles, maar dan ook álles zeggen. Maar dat je alles mag zeggen betkeent niet dat je vrij bent van kritiek. Als je het woord dobberneger wil gebruken (zoals Nanninga), dan heb je die vrijheid, maar die vrijheid houdt ook in dat mensen die dat onfatsoenlijk vinden er kritiek op mogen hebben. Hetzelfde voor de term 'asielplaag' in de Telegraaf.



Als je zegt dat 2 van de acht aanslagplegers in Parijs Novermber 2015 asielzoekers waren, mij best. Maar dan ben je wel onvolledig dat je je niet afvraagt dat die andere 6 gewoon Belg/Fransman waren en dat het idee de grenzen potdicht te doen een nepoplossing tegen aanslagen is.



Trouwens, zou ook leuk zijn als bij dat 'alles benoemen' ook eens de toename in aanslagen op moskeeen in Nederland genoemd zou worden, of als een huis met vluchtelingen belaagd word. Of hoe dat moslima's met hoofddoeken nu vaker lastig worden gevallen op straat.



Als je dan toch zo van het 'alles benoemen' bent



Als er een moslima belaagd wordt in Nederland dan staan de kranten er vol mee. Net zoals het voorpaginanieuws is als er een aanslag op een moskee is. Dit soort zaken gebeurt echter veel minder vaak dan dat er niet-moslims, Joden, homo's, Joodse scholen en synagoges worden belaagd.



Hoe worden overtredingen volgens jou dan bestraft? Ik zie dat juist helemaal niet. Moslim-asielzoekers die homo's en christenen belagen in AZC's mogen gewoon in de asielprocedure blijven en worden op geen enkel manier bestraft. Het enige wat er gebeurt is dat homo's en christenen apart worden opgevangen. Asielzoekers die vernielen, agressief zijn of zich misdragen worden ook niet bestraft. Alles wordt met de mantel der liefde bedekt, zodat de publieke opinie zich niet nog meer tegen de vluchtelingenstroom keert.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2017 @ 11:18:

Afijn, ik ga weer eens fijn wat doen, lekker in de samenleving waar ik met veel pleier deel van uit maak, ipv me laten opstoken door de hijgerige media.Het zijn een paar rotte appels, maar die mag je niet negeren. Dat gaat ten koste van onschuldige mensen, echte asielzoekers, jonge vrouwen, meisjes van 12 of 13 jaar. Bedoel je nou dat je weg gaat kijken? Laat je die arme asielzoekers en gewone burgers aan hun lot over?



https://youtu.be/KIhfmppkz_E RTLnieuws - honderden asielzoekers geweldadig tegenover vrouwen, hulpverleners en homo's



https://youtu.be/Anq81RsfTyQ Moslim Asielzoekers terroriseren Nederland, alle AZC plaatsen zijn het zat



https://youtu.be/yCtCVKmvxa0 Groot deel van de moslims zijn gevaarlijk- de feiten

Gepubliceerd op 29 dec. 2016
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Nu in het nieuws: brandstichting door Eritrese asielzoekers in het huis dat hen is toegewezen in Nijverdal. Zorgwekkend is het commentaar van een organisatie die deze asielzoekers moet begeleiden bij hun integratie in Nederland: ze zijn hier met compleet verkeerde verwachtingen gekomen, dat ze vooral veel mogen en niets moeten, en reageren opstandig als de realiteit anders blijkt.



Dat is dus de observatie van mensen die praktijkervaring hebben, niet het populistisch-xenofobe gebrul van Wilders cs.



Termen als 'plaag' in een krantenkop zijn m.i. niet gelukkig, maar nog veel erger vind ik de ketelmuziek die hieromheen gemaakt wordt door veel mensen zodat we het maar vooral niet over de inhoud en vervelende / 'incorrecte' feiten hoeven te hebben.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Wat ik dan niet begrijp, is dat de premisse van de discussie in DWDD weer helemaal uit de context gehaald wordt (want ja, ik heb dat bewuste programma toen gekeken): in DWDD maakte niemand een probleem van het benoemen van misstanden, maar wel van het plaatsen van generaliserende krantenkoppen die onjuist geformuleerd zijn. Ook De Breij vond die kop overigens ongepast, dus ik bevind me in goed gezelschap.



Waarom dan nog deze discussie? Er lijkt in dit topic consensus te bestaan over het benoemen van problemen en dat mensen, naast het benoemen van problemen, ook graag de productieve en positieve feiten willen noemen, dat maakt niet dat ze de problemen ontkennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven