Discussie bij DWDD

10-01-2017 13:29 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik volgde gisteravond de discussie bij DWDD tussen Dolf en Marianne. Ik kon Dolf goed begrijpen, maar ik kon Marianne ook goed begrijpen. Eigenlijk begreep ik Marianne beter dan dat waar Dolf over sprak. Blij verrast was ik dat ik niet de enige was die Marianne goed begreep want Claudia was het ook eens met Marianne. Wat vinden jullie ervan? Moet 'het' benoemd worden dat er ook criminelen tussen vluchtelingen zitten, gewoon de koe bij de horens pakken, of alles met fluwelen handschoenen aanpakken uit angst dat iemand boos word, maar daarmee wel het risico dat straks ook alle asielzoekers over één kam geschoren worden met de criminele-asielzoekers?



HP / de Tijd

De Redactie

3 uur geleden



Terugkijken: Zwagerman, Jansen en De Breij in debat over Telegraaf-kop



Het was het gespreksonderwerp van de dag en werd het gespreksavond van de avond: . De beschuldiging: haatzaaierij, stemmingmakerij, stigmatisering. De Wereld Draait Door zette cabaretier Dolf Jansen tegenover columnist Marianne Zwagerman in discussie. En aan de zijlijn deed ook cabaretier Claudia de Breij een duit in het zakje.



De Telegraaf plaatste deze week boven een artikel over criminele asielzoekers die onwettig in ons land verblijven de kop ‘Kansloze asielplaag ongehinderd verder’. Op Twitter werd de boycot #StopXenofoobTelegraaf in het leven geroepen, inmiddels rommelt het ook intern.



Cabaretier Dolf Jansen zocht toenadering tot de redactie aan de hand van de volgende tweet:



Dolf Jansen

Geachte @telegraaf, u gebruikt vandaag de term asielplaag in n kop. Waarom deze terminologie, wat hoopt u te bereiken, wat voor land wilt u?

16:06 - 7 januari 2017



Marianne Zwagerman, die de boycot die dag al op NPO Radio 1 had bestempeld als ‘een misselijkmakende haatcampagne’, richtte zich tot Jansen en trok vel van leer. ‘Benoem nou eens waar het om gaat, waar jij voor pleit is om deze mensen onder het tapijt blijven moffelen omdat je bang bent dat andere asielzoekers daar het verkeerde label mee krijgen.’



Jansen stelde ter verdediging: ‘Ik vind het erger om elke keer deze termen (asielplaag – red.) te gebruiken waardoor de hele asieldiscussie hierover gaat en de linken tussen asielzoekers, criminele asielzoekers, naffers, et cetera, constant wordt gemaakt.’



Zwagerman: ‘De denkfout die jij nu maakt is: het probleem niet benoemen, dan gaat het vanzelf weg.’



Gespreksleider Van Nieuwkerk vraagt zich gaandeweg het gesprek af: wie zijn die mensen die Zwagerman ervan beticht zaken onder het tapijt te moffelen? Matthijs van Nieuwkerk zelf? Tafelheer Tim Hofman, misschien? Haar antwoord: ‘Mensen die zichzelf fatsoenlijk noemen, en vinden dat ze een haat- en lastercampagne moeten voeren, een zeer onsmakelijke campagne. Ze, de fatsoensmensen, jij niet (wijst naar Dolf Jansen – red.). Die zijn bang voor het verkeerde.’



Claudia de Breij, die na de discussie haar oudejaarsconference zou gaan evalueren, was het met Marianne Zwagerman eens. ‘Ik schrok niet zo van die kop. Het artikel gaat over mensen die voor grote problemen zorgen.’
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 15 januari 2017 @ 13:12:

.,......,., Ook De Breij vond die kop overigens ongepast, dus ik bevind me in goed gezelschap.



Waarom dan nog deze discussie? .,.......... Claudia was het wel eens met Marianne.



En je hoeft niet deel te nemen aan een discussie die je niet begrijpt.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Een vraag aan iedereen die hier ( nav de kop in de telegraaf) linkjes of verwijzingen geeft naar misstanden in azc's, criminaliteit onder asielzoekers etc.:

Hoe denken jullie dat ik, tegenstander van dit soort koppen, over de samenleving denk?



Denk ik: even kijken, mijn ideale samenleving is er een waarin ik dagelijks wordt geconfronteerd met terrorirserende en brandstichtende moslims die af en toe een homo van het dak gooien. Hoe zou ik dit het best kunnen bereiken? Ah, ik weet het al. Ik moet alles wat er mis gaat met vluchtelingen, asielzoekers of buitenlanders in het algemeen gewoon negeren. Wat? Ik moet het ontkennen. En als ik dat maar lang genoeg doe, dan krijg ik vanzelf die fijne samenleving zoals hierboven beschreven.

En wat ik, als hardwerkende (!) Nederlander ook zo fijn vind is belasting betalen. Dus ik hoop dat al die buitenlanders hier een uitkering aanvragen, want ik weet nu eigenlijk al niet wat ik met mijn geld aan moet.



Of denk ik dat alle buitenlanders in NL stuk voor stuk schatjes zijn, die hier allemaal een waardevolle bijdrage aan de maatschappij gaan leveren?



want dat lijkt wel een beetje de teneur van de berichtjes. Natuurlijk zie ik de misstanden en natuurlijk wil ik die ook aan de kaak stellen. Dat is toch net zo goed in mijn belang?

Ik wil alleen niet in een samenleving leven waarin het wij tegen zij is. Waarin de fouten van een minderheid worden geprojecteerd op een hele groep. En daarom zal ik mij verzetten tegen die soort populistisch gebral en NIET omdat ik de misstanden niet zie of niet wil zien.
Alle reacties Link kopieren
War Barbara zegt dus, wat is de discussie (en ja, ik begrijp het wel).
quote:titta schreef op 15 januari 2017 @ 13:45:

Een vraag aan iedereen die hier ( nav de kop in de telegraaf) linkjes of verwijzingen geeft naar misstanden in azc's, criminaliteit onder asielzoekers etc.:

Hoe denken jullie dat ik, tegenstander van dit soort koppen, over de samenleving denk?



Denk ik: even kijken, mijn ideale samenleving is er een waarin ik dagelijks wordt geconfronteerd met terrorirserende en brandstichtende moslims die af en toe een homo van het dak gooien. Hoe zou ik dit het best kunnen bereiken? Ah, ik weet het al. Ik moet alles wat er mis gaat met vluchtelingen, asielzoekers of buitenlanders in het algemeen gewoon negeren. Wat? Ik moet het ontkennen. En als ik dat maar lang genoeg doe, dan krijg ik vanzelf die fijne samenleving zoals hierboven beschreven.

En wat ik, als hardwerkende (!) Nederlander ook zo fijn vind is belasting betalen. Dus ik hoop dat al die buitenlanders hier een uitkering aanvragen, want ik weet nu eigenlijk al niet wat ik met mijn geld aan moet.



Of denk ik dat alle buitenlanders in NL stuk voor stuk schatjes zijn, die hier allemaal een waardevolle bijdrage aan de maatschappij gaan leveren?



want dat lijkt wel een beetje de teneur van de berichtjes. Natuurlijk zie ik de misstanden en natuurlijk wil ik die ook aan de kaak stellen. Dat is toch net zo goed in mijn belang?

Ik wil alleen niet in een samenleving leven waarin het wij tegen zij is. Waarin de fouten van een minderheid worden geprojecteerd op een hele groep. En daarom zal ik mij verzetten tegen die soort populistisch gebral en NIET omdat ik de misstanden niet zie of niet wil zien.Het probleem is dat er teveel Nederlanders zijn die helemaal niet onder ogen willen zien dat er veel asielzoekers zijn die helemaal geen schatjes zijn. Sterker nog, de feiten zijn wat hun betreft niet eens bespreekbaar. De hele vluchtelingenpolitiek is vaag en staat niet genoeg ter discussie. Ik wil wel eens weten wat het grote plan is van onze politiek en de EU en hoe ze denken dat Europa er over pakweg 50 jaar uitziet. Daar zou wat mij betreft de discussie eens over moeten gaan. Zeker in aanloop naar de verkiezingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 15 januari 2017 @ 18:57:

[...]





Het probleem is dat er teveel Nederlanders zijn die helemaal niet onder ogen willen zien dat er veel asielzoekers zijn die helemaal geen schatjes zijn. Sterker nog, de feiten zijn wat hun betreft niet eens bespreekbaar. De hele vluchtelingenpolitiek is vaag en staat niet genoeg ter discussie. Ik wil wel eens weten wat het grote plan is van onze politiek en de EU en hoe ze denken dat Europa er over pakweg 50 jaar uitziet. Daar zou wat mij betreft de discussie eens over moeten gaan. Zeker in aanloop naar de verkiezingen.

Maar dat is dus net mijn vraag. Waarom denk jij dat (te) veel Nederlanders de feiten niet onder ogen willen zien en het probleem niet bespreekbaar willen maken? Met welk belang zouden ze dat doen? Het is ook hun samenleving hoor. Waarom is het voor jou zo moeilijk om aan te nemen dat veruit de meeste Nederlanders de problemen wel degelijk zien, maar dat zijn niet mee willen gaan in de polarisatie. Omdat het aantal asielzoekers gewoon helemaal niet zo hoog ligt als sommige media ons willen doen geloven en omdat ook het aantal incidenten veel breder wordt uitgemeten dan strikt noodzakelijk is. Omdat bepaalde partijen graag inspelen op angsten die gewoon niet reëel zijn. Verdiep je eens in de werkelijke feiten, de werkelijke aantallen. En wees eens niet zo bang. Het leven is veel leuker als je open staat voor andere culturen en wat die hier allemaal brengen ipv alleen maar bang zijn voor wat zij komen halen.



Voor jou ook even een linkje: https://www.vluchtelingen ... eiten-over-vluchtelingen.
quote:titta schreef op 15 januari 2017 @ 21:08:

[...]



Maar dat is dus net mijn vraag. Waarom denk jij dat (te) veel Nederlanders de feiten niet onder ogen willen zien en het probleem niet bespreekbaar willen maken? Met welk belang zouden ze dat doen? Het is ook hun samenleving hoor. Waarom is het voor jou zo moeilijk om aan te nemen dat veruit de meeste Nederlanders de problemen wel degelijk zien, maar dat zijn niet mee willen gaan in de polarisatie. Omdat het aantal asielzoekers gewoon helemaal niet zo hoog ligt als sommige media ons willen doen geloven en omdat ook het aantal incidenten veel breder wordt uitgemeten dan strikt noodzakelijk is. Omdat bepaalde partijen graag inspelen op angsten die gewoon niet reëel zijn. Verdiep je eens in de werkelijke feiten, de werkelijke aantallen. En wees eens niet zo bang. Het leven is veel leuker als je open staat voor andere culturen en wat die hier allemaal brengen ipv alleen maar bang zijn voor wat zij komen halen.



Voor jou ook even een linkje: https://www.vluchtelingen ... eiten-over-vluchtelingen.



Ik weet niet in welk deel van Nederland woont, maar ik woon in de Randstad en zie heel veel dingen die andere culturen brengen waar ik helemaal niet blij van wordt. De ontwikkelingen die er in bepaalde wijken in de grote steden plaatsvinden laten zien dat er wel degelijk heel grote problemen zijn met groepen nieuwkomers die hier totaal niet integreren. Vraag een paar willekeurige homo's in Amsterdam eens of ze nog hand in hand over straat durven lopen. Sommige angsten die Nederlanders hebben over de sterk veranderende samenleving zijn wel degelijk reëel. Zij worden dagelijks met de negatieve gevolgen van die veranderingen geconfronteerd.



Het aantal immigranten in Nederland ligt dus wel hoog. Ik vind 111.000 nieuwkomers in een overvol land heel veel. Dat is een flinke stad. Voor die mensen moeten er woningen komen en heel vaak uitkeringen, zorg en begeleiding betaald worden en dat vele jaren lang. Als je zelf al nauwelijks de eindjes aan elkaar kunt knopen dan heb je er weinig zin in om nog meer uitgeknepen te worden om daar aan mee te betalen. Niet voor iedereen in Nederland is het leven zo leuk als voor jou hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 15 januari 2017 @ 21:22:

[...]

Als je zelf al nauwelijks de eindjes aan elkaar kunt knopen dan heb je er weinig zin in om nog meer uitgeknepen te worden om daar aan mee te betalen. Niet voor iedereen in Nederland is het leven zo leuk als voor jou hoor!



Denk je nou werkelijk dat mensen die nu al nauwelijks de eindjes aan elkaar kunnen knopen het beter zullen krijgen als er geen enkele nieuwkomer meer binnen gelaten wordt?

Ik zou dat eerst eens moeten zien eer ik dat wens te geloven.
quote:pom-01 schreef op 15 januari 2017 @ 21:32:

[...]





Denk je nou werkelijk dat mensen die nu al nauwelijks de eindjes aan elkaar kunnen knopen het beter zullen krijgen als er geen enkele nieuwkomer meer binnen gelaten wordt?

Ik zou dat eerst eens moeten zien eer ik dat wens te geloven.



Als je met meer mensen moet delen, wordt de spoeling natuurlijk wel dunner.



Uiteindelijk moeten de belastingbetalers voor alle uitgaven opdraaien en Jan Modaal die net buiten het hele toeslagencircus valt en een dure vrije sector woning moet huren, mag het gelag betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:titta schreef op 15 januari 2017 @ 13:45:

Een vraag aan iedereen die hier ( nav de kop in de telegraaf) linkjes of verwijzingen geeft naar misstanden in azc's, criminaliteit onder asielzoekers etc.:

Hoe denken jullie dat ik, tegenstander van dit soort koppen, over de samenleving denk?





Je geeft het antwoord zelf:



quote:Ik wil alleen niet in een samenleving leven waarin het wij tegen zij is. Waarin de fouten van een minderheid worden geprojecteerd op een hele groep. En daarom zal ik mij verzetten tegen die soort populistisch gebral en NIET omdat ik de misstanden niet zie of niet wil zien.Je gaat ervan uit dat het om minderheden gaat waardoor hele groepen een slechte naam krijgen. Maar als een onderzoeker stelt dat de meerderheid van moslims in Nederland een fundamentalische uitleg van de islam volgt (met de bijbehorende afzondering van de Nederlandse samenleving)? Als je ziet dat 70% van de inwoners van Somalische komaf in de bijstand zit (https://www.cbs.nl/nl-nl/ ... -somaliers-in-de-bijstand)?



Het is geen kwestie van kleine minderheden die 'de rest' een slechte naam geven en waarop overtrokken wordt gereageerd door 'populisten'.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
quote:titta schreef op 15 januari 2017 @ 21:08:

[...]



Maar dat is dus net mijn vraag. Waarom denk jij dat (te) veel Nederlanders de feiten niet onder ogen willen zien en het probleem niet bespreekbaar willen maken? Met welk belang zouden ze dat doen? Het is ook hun samenleving hoor. Waarom is het voor jou zo moeilijk om aan te nemen dat veruit de meeste Nederlanders de problemen wel degelijk zien, maar dat zijn niet mee willen gaan in de polarisatie. Omdat het aantal asielzoekers gewoon helemaal niet zo hoog ligt als sommige media ons willen doen geloven en omdat ook het aantal incidenten veel breder wordt uitgemeten dan strikt noodzakelijk is. Omdat bepaalde partijen graag inspelen op angsten die gewoon niet reëel zijn. Verdiep je eens in de werkelijke feiten, de werkelijke aantallen. En wees eens niet zo bang. Het leven is veel leuker als je open staat voor andere culturen en wat die hier allemaal brengen ipv alleen maar bang zijn voor wat zij komen halen.



Voor jou ook even een linkje: https://www.vluchtelingen ... eiten-over-vluchtelingen.Ik heb me verdiept zoals je vroeg. Me overtuigd of de angsten 'niet reëel' zijn. Nu hoop ik dat jij open staat voor een Duits ondertiteld filmpje. Let op vanaf minuut 4:44 is het erg schokkend. Het is juist misdadig om dit te verzwijgen.





https://youtu.be/e_GYlnC5g2M Dramatische Bilder! Das verschweigt die Lügenpresse

Gepubliceerd op 4 sep. 2015



Die Lügenpresse verschweigt die wirkliche Fratze der unkontrollierten Einwanderung. Europa muss aufwachen. Wenn nicht zeitnah die Grenzen geschlossen werden, werde wir in wenigen Jahren unsere Nationen nicht mehr haben.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:pom-01 schreef op 15 januari 2017 @ 21:32:

[...]





Denk je nou werkelijk dat mensen die nu al nauwelijks de eindjes aan elkaar kunnen knopen het beter zullen krijgen als er geen enkele nieuwkomer meer binnen gelaten wordt?

Ik zou dat eerst eens moeten zien eer ik dat wens te geloven.Als ik naar het geweld kijk dat ze veroorzaken zeg ik volmondig JA. Je schrijft dat je dat eerst eens moet zien eer je dat 'wens te geloven'. Dát kan, maar...

voor onderstaand filmpje gaat een waarschuwing vooraf. Je moet eerst je geboortedatum invullen omdat het te schokkend kan zijn.



Waarschuwing over content



Deze video is mogelijk ongeschikt voor sommige gebruikers.

Als je deze video of groep wilt bekijken, moet je hieronder je geboortedatum opgeven om te bevestigen dat je oud genoeg bent.



https://youtu.be/vBUVbGu6NRg Massenschlägerei im Asylanten Zeltlager Dresden



Gepubliceerd op 1 aug. 2015

Importkrieg der Kulturen.... Österreich: "Asyl auf Zeit" (Krieg vorbei = Zurück in die Heimat!) Es kommt noch viel schlimmer"POLIZEIPRÄSIDENT: BEIM ASYLPROBLEM STEHEN WIR ERST AM ANFANG" Horst Kretzschmar: Machen wir uns nichts vor. Es stehen noch Millionen Flüchtlinge am Mittelmeer und wollen aus den Kriegsgebieten weg. Wir stehen erst am Anfang, darauf müssen wir uns einstellen..

........de/nachrichten/polizei...

Deutschland: Unfähige Politversager lassen es zu dass unser Land ungebremst zermürbt wird!
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:titta schreef op 15 januari 2017 @ 21:08:

[...]



........................ Verdiep je eens in de werkelijke feiten, de werkelijke aantallen. En wees eens niet zo bang. Het leven is veel leuker als je open staat voor andere culturen en wat die hier allemaal brengen ipv alleen maar bang zijn voor wat zij komen halen.



Voor jou ook even een linkje: https://www.vluchtelingen ... eiten-over-vluchtelingen.Je vroeg naar 'werkelijke feiten'. Onderstaand waargebeurd nieuwsfilmpje gaat over een Afghaans meisje dat als een modern Duits meisje wou leven. En de familie houd heel veel van Duitsland. Maar niet heus.



Gepubliceerd op 18 okt. 2015



Deutsche sind: Kinderficker, Nazis Schweine, Hurensöhne, Fotzen .. Richter und Staastanwälte werden mit Mord bedroht?

Quelle: Soylent Green Ehrenmordprozess in Hamburg. Afghanische Asylanten rasten im Gericht aus, scheiß Deutschland, Kinderficker, alles Nazis usw. ruft die Mutter des Täters, der eigene Schwester abgeschlachtet hat. Weil Sie, wie ein deutsches Mädchen leben wollte.



https://youtu.be/b1Q03osvujc Afghanische Asylanten rasten im Gericht aus Scheiß Deutschland, Kinderficker alles Nazis 1
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:titta schreef op 15 januari 2017 @ 13:45:



.....................................





Ik wil alleen niet in een samenleving leven waarin het wij tegen zij is. Waarin de fouten van een minderheid worden geprojecteerd op een hele groep. En daarom zal ik mij verzetten tegen die soort populistisch gebral en NIET omdat ik de misstanden niet zie of niet wil zien.Over "populistisch gebral" gesproken, dan moet je onderstaand filmpje zien.





https://youtu.be/2kADPZRPUgs

Deutschland gehört Allah Wahnsinn in Deutschland und Europa. Asyanten drohen.
LOEP ME MAAR aub.
quote:titta schreef op 15 januari 2017 @ 21:08:

[...]



Maar dat is dus net mijn vraag. Waarom denk jij dat (te) veel Nederlanders de feiten niet onder ogen willen zien en het probleem niet bespreekbaar willen maken? Met welk belang zouden ze dat doen? Het is ook hun samenleving hoor. Waarom is het voor jou zo moeilijk om aan te nemen dat veruit de meeste Nederlanders de problemen wel degelijk zien, maar dat zijn niet mee willen gaan in de polarisatie. Omdat het aantal asielzoekers gewoon helemaal niet zo hoog ligt als sommige media ons willen doen geloven en omdat ook het aantal incidenten veel breder wordt uitgemeten dan strikt noodzakelijk is. Omdat bepaalde partijen graag inspelen op angsten die gewoon niet reëel zijn. Verdiep je eens in de werkelijke feiten, de werkelijke aantallen. En wees eens niet zo bang. Het leven is veel leuker als je open staat voor andere culturen en wat die hier allemaal brengen ipv alleen maar bang zijn voor wat zij komen halen.



Voor jou ook even een linkje: https://www.vluchtelingen ... eiten-over-vluchtelingen.Vluchtelingenwerk Nederland,wij van wc-eend adviseren wc-eend.
Alle reacties Link kopieren
Missie,denk aan mijn bloeddruk!!!



Ik kijk zulke filmpjes haast nooit meer,is niet gezond
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 16 januari 2017 @ 11:12:

[...]





Als ik naar het geweld kijk dat ze veroorzaken zeg ik volmondig JA. Je schrijft dat je dat eerst eens moet zien eer je dat 'wens te geloven'. Dát kan, maar...

voor onderstaand filmpje gaat een waarschuwing vooraf. Je moet eerst je geboortedatum invullen omdat het te schokkend kan zijn.



Waarschuwing over content



Deze video is mogelijk ongeschikt voor sommige gebruikers.

Als je deze video of groep wilt bekijken, moet je hieronder je geboortedatum opgeven om te bevestigen dat je oud genoeg bent.



https://youtu.be/vBUVbGu6NRg Massenschlägerei im Asylanten Zeltlager Dresden



Gepubliceerd op 1 aug. 2015

Importkrieg der Kulturen.... Österreich: "Asyl auf Zeit" (Krieg vorbei = Zurück in die Heimat!) Es kommt noch viel schlimmer"POLIZEIPRÄSIDENT: BEIM ASYLPROBLEM STEHEN WIR ERST AM ANFANG" Horst Kretzschmar: Machen wir uns nichts vor. Es stehen noch Millionen Flüchtlinge am Mittelmeer und wollen aus den Kriegsgebieten weg. Wir stehen erst am Anfang, darauf müssen wir uns einstellen..

........de/nachrichten/polizei...

Deutschland: Unfähige Politversager lassen es zu dass unser Land ungebremst zermürbt wird!Ik geloof niet dat ik gevraagd heb om een filmpje met rondvliegend tuinmeubilair.
Alle reacties Link kopieren
quote:titta schreef op 15 januari 2017 @ 21:08:

[...]



............................



Voor jou ook even een linkje: https://www.vluchtelingen ... eiten-over-vluchtelingen.Het zijn echt-heel-zeker-heus-niet alle asielzoekers. Het zijn maar een paar rotte appels die het voor een enkeling verknallen. Als er iemand gepest word, steken we een bloem in het hek, steken een kaarsje aan, lopen we gewoon een stille tocht, en verder zwijgen we over alles wat niet oké is.



Voor jou ook even een bericht:



The Post



‘In asielzoekerscentrum Erfurt urineren mannen over alleenstaande vrouwen’

Opnieuw ernstige misstanden in Duits asielzoekerscentrum

26-09-2015, 13:40 Tags: asielzoekers, Duitsland, Erfurt



In een onderkomen voor vluchtelingen in het Duitse Erfurt is sprake van gruwelijke misstanden. Vrouwen vernederen en misbruiken de vrouwen seksueel en er vinden sadistische praktijken plaats. Zo ‘urineren mannen over alleenstaande vrouwen uit andere landen’ en ‘als vrouwen slapen is aanranding aan de orde van de dag’. Dit blijkt uit een geheime interne memo van een legerarts die is uitgelekt, meldt Wierd Duk in het AD.



De arts schrijft zich ook ernstige zorgen te maken over de hygiënische omstandigheden. “Ook al wordt er twee keer per dag schoongemaakt, de vloer is altijd smerig omdat afval op de grond wordt gegooid. Ook is urineren in hoeken er normaal.”



Het Duitse leger heeft het bestaan van de brief bevestigd.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 16 januari 2017 @ 11:34:

Missie,denk aan mijn bloeddruk!!!



Ik kijk zulke filmpjes haast nooit meer,is niet gezond Mijn bloeddruk loopt nu ook een beetje hoog op geloof ik.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:pom-01 schreef op 16 januari 2017 @ 11:39:

[...]





Ik geloof niet dat ik gevraagd heb om een filmpje met rondvliegend tuinmeubilair. Is dat te soft voor je? Hier onderen "zwaardere" kost.



ps. Ooit een piepklein stukje stoel in je oog gekregen?







quote:missie_m schreef op 16 januari 2017 @ 11:01:

[...]





Ik heb me verdiept zoals je vroeg. Me overtuigd of de angsten 'niet reëel' zijn. Nu hoop ik dat jij open staat voor een Duits ondertiteld filmpje. Let op vanaf minuut 4:44 is het erg schokkend. Het is juist misdadig om dit te verzwijgen.





https://youtu.be/e_GYlnC5g2M Dramatische Bilder! Das verschweigt die Lügenpresse

Gepubliceerd op 4 sep. 2015



Die Lügenpresse verschweigt die wirkliche Fratze der unkontrollierten Einwanderung. Europa muss aufwachen. Wenn nicht zeitnah die Grenzen geschlossen werden, werde wir in wenigen Jahren unsere Nationen nicht mehr haben.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 16 januari 2017 @ 11:51:

[...]





Is dat te soft voor je? Hier onderen "zwaardere" kost.



ps. Ooit een piepklein stukje stoel in je oog gekregen?









[...]





?



Ik ontken de misstanden niet, ik vroeg me enkel af of als er geen nieuwkomers meer bijkomen of mensen die moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen het dan beter zullen krijgen en dat ik DAT eerst eens moet zien eer ik dat geloof.
Alle reacties Link kopieren
quote:titta schreef op 11 januari 2017 @ 13:58:

In mijn studie politicologie had ik een vak waarbij het cijfer oa bepaald werd door hoe goed je kon debatteren/ argumenteren. Het ging totaal niet om de inhoud van je standpunten maar of je argumentatie klopte,

Mevrouw Zwagerman zou hier een dikke onvoldoende gekregen hebben. Ze heeft gelijk als ze zegt dat je het probleem van criminele asielzoekers niet onder tafel moet vegen. Maar dat was het punt helemaal niet. Het ging om de terminologie van de kop. Door het woord asielplaag te gebruiken, suggereer je dat asielzoekers in zijn algemeenheid te vergelijken zijn met een of andere plaag. Dat het artikel zelf gaat over criminele asielzoekers doet niet ter zake, want dan nog hoef je in de kop niet te spreken over een asielplaag. Daarmee creëer je een bepaalde stemming. En dat is natuurlijk ook wat de telegraaf wil. Heel hypocriet en zwak om dan achteraf te zeggen, ja maar het gaat niet over alle asielzoekers. Beetje a la Geert Wilders met zijn meer of minder uitspraak.



Je kunt het dus best eens zijn met de inhoud van de argumenten van Zwagerman, maar het was geen antwoord op de vraag van Dolf Jansen.



Eindelijk eens wat gelezen (en daarom gequote) van iemand die het snapt.

De kop pretendeerde dat (alle) asielzoekers als een plaag gezien wordt. En in het artikel wordt pas ingegaan op de rotte appels.



Waarom werd dat niet benoemd in de discussie bij DWDD? Ik vond het meer lijken op twee mensen die TV-tijd wilden hebben dan dat er echt (!) naar de discrepantie tussen kop en artikel gekeken werd
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
quote:Hightower schreef op 16 januari 2017 @ 12:34:

[...]





Eindelijk eens wat gelezen (en daarom gequote) van iemand die het snapt.

De kop pretendeerde dat (alle) asielzoekers als een plaag gezien wordt. En in het artikel wordt pas ingegaan op de rotte appels.



Waarom werd dat niet benoemd in de discussie bij DWDD? Ik vond het meer lijken op twee mensen die TV-tijd wilden hebben dan dat er echt (!) naar de discrepantie tussen kop en artikel gekeken werdInhakend hierop: Was mevrouw Zwagerman nou degene die het bewuste artikel in de Telegraaf had geschreven? En had zij ook de kop boven het artikel gemaakt? In alle commotie eromheen heb ik dat nog steeds niet kunnen ontdekken...
Alle reacties Link kopieren
quote:pom-01 schreef op 16 januari 2017 @ 11:58:

[...]





?



Ik ontken de misstanden niet, ik vroeg me enkel af of als er geen nieuwkomers meer bijkomen of mensen die moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen het dan beter zullen krijgen en dat ik DAT eerst eens moet zien eer ik dat geloof.Ik weet wel dat jij het financiële gedeelte bedoelde. Maar het lichamelijke geweld vond ik toch nog altijd belangrijker dan het financiële gedeelte. Maar nu we het over financiële gedeelte hebben. Ook dan denk ik 'het zal ergens vandaan gehaald moeten worden'. Als er geen geld, geen plaats meer is voor hulpbehoevende ouderen in 800 verzorgingstehuizen (en daar kom je niet zomaar voor de joeks terecht), dan is dat ook geen werk meer voor het personeel van 800 verzorgingstehuizen.



ps let op de man met de doodzieke moeder die snel terug moet reizen. Filmpje dan wel helemaal afkijken. Vind je dat een echte vluchteling? Als hij zijn moeder laat zitten waar ze zit, is dat veilig? dan geld van Duitsland nodig heeft, (want hen is veel geld belooft) en terug wil reizen. Dat is geen vluchteling.



https://youtu.be/XMh2JbtQasA Flüchtlinge meckern "ZU WENIG GELD FÜR UNS!"
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:deepspace schreef op 16 januari 2017 @ 13:19:

[...]



Inhakend hierop: Was mevrouw Zwagerman nou degene die het bewuste artikel in de Telegraaf had geschreven? En had zij ook de kop boven het artikel gemaakt? In alle commotie eromheen heb ik dat nog steeds niet kunnen ontdekken...Nee Zwagerman maakte zich in een column boos over de hysterie die losbrak over de woordkeuze van De Telegraaf in de krantenkoppen, zonder verder nog naar de inhoud van de artikelen te kijken.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
quote:Hightower schreef op 16 januari 2017 @ 12:34:

[...]





Eindelijk eens wat gelezen (en daarom gequote) van iemand die het snapt.

De kop pretendeerde dat (alle) asielzoekers als een plaag gezien wordt. En in het artikel wordt pas ingegaan op de rotte appels.



Waarom werd dat niet benoemd in de discussie bij DWDD? Ik vond het meer lijken op twee mensen die TV-tijd wilden hebben dan dat er echt (!) naar de discrepantie tussen kop en artikel gekeken werdNatuurlijk zijn niet alle asielzoekers een plaag. De gruweltoestanden in azc's zal vast niet overal even erg zijn. Maar luister naar de iets-oudere-man in eerste onderstaand filmpje, hij betaalde 18.000 euro om naar Duitsland te komen en heeft flink spijt dat hij gekomen is. Hij zegt dat Europa geld en wapens geeft aan terroristen om zijn land kapot te maken. Hij was nog liever in zijn land door een raket getroffen. Zeer zeer triest.



https://youtu.be/-g-jSCXQSmI Asylanten, Flüchtlinge sprechen die Wahrheit über die Deutschen Schweinefleischesser



https://youtu.be/a-vHnr5gAXY Vrouw mishandeld in metrostation Berlijn.



https://youtu.be/QZpSGGqt3mk Flüchtlinge ... Antanzen, Drogen, Ficki Ficki, dicke Eier



https://youtu.be/5glzxkcWl1Y Berlijn - Syrische vluchtelingen steken dakloze in de brand op metrostation
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven