Discussie roken in (wachtrij) efteling

20-10-2016 23:08 490 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Facebookpagina van de Efteling is ontploft nadat een vrouw er maandag een berichtje op zette met de oproep om roken in het pretpark te verbieden. Op het bericht van Artemis Westenberg is inmiddels ruim vierduizend keer gereageerd, veelal zeer negatief in niet mis te verstane bewoordingen.



Aldus ad.nl.



Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het zeer onfatsoenlijk vind om in een wachtrij (met kinders) een peuk op te steken, daarbuiten moeten ze het zelf weten.



Ook het bericht en reacties gelezen op facebook... Als je wilt popcornen, ben je daar aan het goeie adres
Alle reacties Link kopieren
Nou, fijn dat je het even meldt.



Ook interessant dat jij het onfatsoenlijk vindt dat iemand een sigaret opsteekt in de wachtrij, maar dat diezelfde persoon dat daar direct naast (wat echt direct naast de rij kan zijn) wel mag doen.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Er sterven jaarlijks gemiddeld 200 mensen of zo aan de gevolgen van tweedehands rook!

http://www.volkskrant.nl/ ... tweedehands-rook~a722402/
Alle reacties Link kopieren
In een wachtrij vliegt het de buitenlucht nog in..fris is anders..maar om nou te zeggen dat de kids per direcht vergast worden is ook wat overdreven.. Ik zou er geen echte last van hebben.
l'amour de soi...belle la vie...
Alle reacties Link kopieren
De protester zal wel iemand zijn geweest die zelf is gestopt met roken, die reageren altijd zo over de top!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan rook. Wat mij betreft wordt het in het hele land verboden.
Alle reacties Link kopieren
Rokers zijn vogelvrij in dit land. Iedereen mag er iets negatiefs over vinden en wordt voor zijn/jaar mening ook nog eens bejubeld en geprezen, zolang je maar zo negatief mogelijk bent over roken.



En in ruil daarvoor mogen de 28% rokers in nederland gezamenlijk, dit jaar 2.4 miljard euro aan accijnsen "ophoesten"....



Ik rook niet. Nooit gedaan ook, maar laat ze alstublieft eens met rust, die rokers.....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaar waren we in Europapark in Duitsland. Roken is in Duitsland nog veel gangbaarder dan in Nederland, er zijn rookruimtes in bedrijven en op vliegvelden, reclame voor sigaretten is niet verboden. Maar je mag niet roken in de rij voor een attractie bij Europapark.
quote:lanah schreef op 20 oktober 2016 @ 23:11:

In een wachtrij vliegt het de buitenlucht nog in..fris is anders..maar om nou te zeggen dat de kids per direcht vergast worden is ook wat overdreven.. Ik zou er geen echte last van hebben.Als er maar één persoon staat te roken niet nee, maar als ze met z'n tienen om je heen staan te paffen heb je daar echt wel last van. En ja, ik vind het aso.
Alle reacties Link kopieren
Ik rook zelf maar heb altijd een mobiel asbakje mee, daar kan ik me dan wel weer aan ergeren, roken en de peuk in de wachtrij uittrappen. En anonieme Facebook reacties af en toe...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook smerig, en wat ik ook erg vind is dat je diegene ook nog niet te dicht naast je moet hebben of je hebt een brandgat in je kleding. zelf gehad met een heule dure jas. staan ze te zwaaien met zo'n gore peuk. blegh van mij mogen ze het 100% verbieden overal.
Ja en?
Volgens mij valt het best mee met dat roken in de wachtrij. Heb een abonnement en kom er vaak genoeg maar heb nooit gezien dat er veel staan te roken.
Ik vind het heel erg vies en heb me er over verbaasd en me er aan geërgerd de laatste keer dat ik in de Efteling was.
Alle reacties Link kopieren
In de jaren 70 en 80 was het cool, in de jaren 90 al veel minder en nu is het tokkie.



Overdrijven is ook een vak. Buiten kun je er weinig van zeggen.
Alle reacties Link kopieren
In een wachtrij zou roken verboden moeten zijn, want je kunt dan niet weglopen. Overtreders moeten weer achteraan aansluiten. In Hongkong zijn er parken geheel rookvrij, in Amerika terrassen. Tijd dat Europa dat goede voorbeeld volgt!
Shoot first, ask questions later!
quote:hgjb266 schreef op 20 oktober 2016 @ 23:18:

Volgens mij valt het best mee met dat roken in de wachtrij. Heb een abonnement en kom er vaak genoeg maar heb nooit gezien dat er veel staan te roken.Een paar maanden geleden een aantal keer meegemaakt op 1 dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:2east schreef op 20 oktober 2016 @ 23:14:

Rokers zijn vogelvrij in dit land. Iedereen mag er iets negatiefs over vinden en wordt voor zijn/jaar mening ook nog eens bejubeld en geprezen, zolang je maar zo negatief mogelijk bent over roken.



En in ruil daarvoor mogen de 28% rokers in nederland gezamenlijk, dit jaar 2.4 miljard euro aan accijnsen "ophoesten"....



Ik rook niet. Nooit gedaan ook, maar laat ze alstublieft eens met rust, die rokers.....

Dan heb je de reacties nog niet gelezen die deze mevrouw krijgt. Ze wordt met de grond gelijk gemaakt...



En waren het nog reacties waar je wat mee kon ala. Maar over het algemeen worden de uitlaatgassen en ook chemische zooi in eten tot in den treure herhaalt. 2 zaken waar we 0,0 invloed op hebben.
Alle reacties Link kopieren
Stomme vind ik altijd dat je niet mag schelden/vloeken met kanker maar je mag wel kankerverwekkende stoffen verspreiden bij mensen die daar niet om gevraagd hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:claudine1982 schreef op 20 oktober 2016 @ 23:20:

[...]



Dan heb je de reacties nog niet gelezen die deze mevrouw krijgt. Ze wordt met de grond gelijk gemaakt...



En waren het nog reacties waar je wat mee kon ala. Maar over het algemeen worden de uitlaatgassen en ook chemische zooi in eten tot in den treure herhaalt. 2 zaken waar we 0,0 invloed op hebben.



Dit is ook.helemaal geen onderwerp voor een online forum.



Discussie loopt per.definiti uit de hand....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 20 oktober 2016 @ 23:12:

De protester zal wel iemand zijn geweest die zelf is gestopt met roken, die reageren altijd zo over de top!Haha klopt! (Ik ben er zelf ook 1 )
quote:snoopylynn schreef op 20 oktober 2016 @ 23:17:

Ik vind het ook smerig, en wat ik ook erg vind is dat je diegene ook nog niet te dicht naast je moet hebben of je hebt een brandgat in je kleding. zelf gehad met een heule dure jas. staan ze te zwaaien met zo'n gore peuk. blegh van mij mogen ze het 100% verbieden overal.

Dit.



En in de wachtrij (die in de Efteling vaak ook deels overdekt is) is er geen ontkomen aan.
Nooit gerookt, maar kan steeds slechter tegen rook van anderen. Ik krijg het steeds sneller benauwd.
Tja roken in de buitenlucht mag maar ik vind het soms wel irritant als iemand voor me loopt een peuk op steekt omdat ik dan altijd een hoestbui krijg omdat ik dan toch die rook in m'n gezicht krijg vaak. Meestal is het opgelost door er niet meer achter/naast te lopen maar in een wachtrij kan dat natuurlijk niet.



Heb het zelf bijna nooit meegemaakt dat er veel mensen rookten in een wachtij bij een attractiepark maar als je er net naast staat is het behoorlijk vervelend omdat je niet zomaar ergens anders kunt gaan staan terwijl je staat te wachten.
quote:snoopylynn schreef op 20 oktober 2016 @ 23:17:

Ik vind het ook smerig, en wat ik ook erg vind is dat je diegene ook nog niet te dicht naast je moet hebben of je hebt een brandgat in je kleding. zelf gehad met een heule dure jas. staan ze te zwaaien met zo'n gore peuk. blegh van mij mogen ze het 100% verbieden overal.Dat had ik en keer bij een concert, stonden mensen naast mij fanatiek te dansen en te zwaaien met een brandende peuk.. ik was meer bezig in de gaten te houden dat ik niet geraakt werd dan dat ik van het concert kon genieten. Een keer raakten ze mij op mijn hand met dat ding en niet eens even sorry zeggen en mij compleet negeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat ik er zo'n last van heb, zolang het niet in mijn gezicht geblazen wordt. En als dat wel zo is, dan zeg ik dat. Nog nooit een roker gezien die niet bereid is om de rook een andere richting in te blazen.



Is wel echt iets van deze tijdsgeest dat dit zo vies gevonden wordt. In ben mijn jaren als roker (ook in wachtrijen, en de trein en op het werk) maar één keer aangesproken door iemand (was in een bushokje) en heb ook geen chagrijnige gezichten gezien. Maar goed kan zijn dat ik die gemist heb hoor en dat niemand iets durfde te zeggen. Vind het toch wel opvallend dat dit nu zo opgepakt wordt.
Doubt kills more dreams than failure ever will

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven