"Dit was het nieuws "| ? O ja ? Wie bepaalt dat eigenlijk ?

29-05-2007 20:32 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Valt me opeens op: zo'n beetje elke journaal- of nieuwsuitzending wordt steevast afgesloten met de parmantige  term: "dìt was het nieuws".

Dus blijkbaar was hetgene dat ons net verteld/getoond is Het Nieuws, en alles wat ons NIET verteld is was dus NIET Het Nieuws.

Ergens zit dus iemand te bedenken wat wij dienen te weten en wat niet belangrijk is en dus niet gemeld hoeft te worden omdat het geen Nieuws is..  Maar wie bepaalt dat eigenlijjk ?  En gaat dat wel een beetje eerlijk ?  Zo iemand (zo'n team) heeft toch eigenlijk heel veel macht ?  Als je dan ook nog bedenkt dat je nieuws op allerlei manieren kan brengen en er je eigen kommentaar bij kan geven ...
Alle reacties Link kopieren
:D





Yep, als je boeken over massacommunicatie gaat lezen is dit ook een van de belangrijkste dingen die je tegenkomt. Media bepalen niet zozeer wat mensen vinden, maar wel waaróver mensen meningen vormen. Want media bepalen wat er 'op de agenda' staat.

Kranten en journaals maken een selectie uit het nieuws, dat kun je ook goed zien aan de voorpagina's van kranten. Behalve als er iets heel belangrijks is gebeurd (val van het kabinet bv) zijn de voorpagina's verschillende. De Telegraaf zet eerder misdaadnieuws op de voorpagina, de NRC eerder politiek nieuws.

Wie dat doet, dat is de redactie onder leiding van de hoofdredacteur. Die maakt de keuzes. En mede op basis daarvan kiezen mensen voor krant A of krant B.

Daarom is het goed dat er veel verschillende media zijn, zolang ze ook door verschillende eigenaars betaald worden. Dat houdt ze fris en onafhankelijk en dan zijn er veel kranten en journaals om te vergelijken en uit te kiezen.

In landen waar de staat eigenaar is van de media (in dictaturen bv) of in landen waar één eigenaar heel veel media in handen heeft (Berlusconi!) kun je dus ook vraagtekens zetten bij de vrijheid en onafhankelijkheid van de media. Idem dito voor megaconcerns die steeds meer kranten en tv-stations opkomen (Time Warner AOL bv).
Alle reacties Link kopieren
Joris Luyendijk, 'Het Zijn Net Mensen', zeer verhelderend!
Alle reacties Link kopieren
 



megaconcerns die steeds meer kranten en tv-stations opkomen
opkopen natuurlijk. Ik ben wel van de typo's vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Ja en dan is het nieuws wat we krijgen ook nog zo onvolledig. B.v. er is een staking....dan horen we dat maar we krijgen niet te horen waarom ze staken....of een president of zo komt naar Nederland, en je ziet ze handjes schudden...erg gezellig allemaal....maar waar lullen ze over?

En dan te bedenken dat ik een moeder heb die de krant uitspelt en geen nieuws uitzending mist. Terwijl ik zelf weles kijk en dan denk. Ok en nou weet ik net nog helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren


:D



In landen waar de staat eigenaar is van de media (in dictaturen bv) of in landen waar één eigenaar heel veel media in handen heeft (Berlusconi!) kun je dus ook vraagtekens zetten bij de vrijheid en onafhankelijkheid van de media. Idem dito voor megaconcerns die steeds meer kranten en tv-stations opkomen (Time Warner AOL bv).      

Wel weer opmerkelijk dat je je zorgen maakt over Berlusconi en Time Warner, maar niet over PCM die alle grote Nederlandse kranten in beheer heeft. Of de macht van het NOS journaal en de publieke zenders. Hoe zitten de bandjes precies tussen de Vara/Nos en de PvdA ?



Wel eens opgevallen dat bij ieder actualiteitenprogramma steeds dezelfde expertologen komen opdraven ? Is er in heel Nederland echt maar 1 econoom of 1 'america deskundige'. Nee hoor.
Inderdaad. Er zijn toch zeker wel 14 mensaap-experts.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een deel van de opleiding journalistiek gedaan. Dat was een eye-opener...

De macht van PCM, mwah, daar lig ik niet zo wakker van. Maar wel... journalisten die elkaar napraten én bepalen wat interessant is voor lezend, luisterend of kijkend Nederland. Er komt een hele hoop binnen als persbericht bij het ANP. Maar wat wordt eruit gepikt als nieuws? Heel veel van het nieuws dat wij voorgeschoteld krijgen is gericht op het westen en Europa.



Zo hoorde ik een tijdje geleden een journaliste op radio 1. Zij is vaste verslaggeefster m.b.t. Zuid-Amerika. Er is daar een ware revolutie gaande (Chavez bijv.), maar daar is zo weinig aandacht voor. Door haar korte reportage was ik even wakker geschud. Maar hoe zeldzaam dat zoiets gemeld wordt.



Echt, hele stukken van wat er gaande is in de wereld, gaat aan ons voorbij als we niet verder kijken dan het NOS-journaal, of RTL nieuws or whatever. Ook details en nuances komen niet naar voren.



Wat ik zo jammer vind is dat er dan in het NOS-journaal wel aandacht wordt besteed aan een Bokito, of de een of andere superstar fdie wel of niet de bak in moet etc. Maar voor echt belangrijke items wordt dan geen tijd gemaakt.



Je zou nog kunnen beargumenteren dat wat er getoond wordt zoveel mogelijk objectief is (maar dat denk ik dus van niet, want het is in elk geval door de gekleurde Europese bril - vergeet maar even of het door een linkse of rechtse bril is, dat is peanuts), maar de selectie van onderwerpen is dat zeker niet!
Het is ook erg leuk om naar het nieuws van een ander land te kijken.

BBC of BRT bijvoorbeeld.

Jammer dat ik geen Arabisch of Chinees spreek, anders zou ik ook zeker hun nieuws regelmatig aandoen.
Alle reacties Link kopieren
Ach..ik kijk wel eens naar Al Jazeera, maar daar word ik ook niet bepaald vrolijk van de censuur aldaar.
Alle reacties Link kopieren


quote: ellen2_ reageerde



:D



In landen waar de staat eigenaar is van de media (in dictaturen bv) of in landen waar één eigenaar heel veel media in handen heeft (Berlusconi!) kun je dus ook vraagtekens zetten bij de vrijheid en onafhankelijkheid van de media. Idem dito voor megaconcerns die steeds meer kranten en tv-stations opkomen (Time Warner AOL bv).      

Wel weer opmerkelijk dat je je zorgen maakt over Berlusconi en Time Warner, maar niet over PCM die alle grote Nederlandse kranten in beheer heeft.
Wel weer opmerkelijk dat jij omdat ik iets zeg over A, dat ik me "dus" wel geen zorgen zal maken over "B". :?

Ik gebruikte een bekend en grootschalig voorbeeld om iets uit te leggen, het is niet mijn volledige en complete mening over de media. Sjeez, dus als ik iets zou zeggen over luchtvervuiling in New York, dan zeg jij dat het wel heel opmerkelijk is dat ik mijn mond houd over cadmiumvervuiling in Oezbekistan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me inderdaad af wie bepaald wat wij wel of niet mogen zien.

Ik kom er steeds meer achter dat het 'nieuws' wat wij voorgeschoteld krijgen een afleidingsmanoevre is van het echte nieuws, nieuws wat voor ons allemaal wel belangrijk is.

Wat doet het er toe of er een aap is ontsnapt of dat dat mens van hilton de bak in moet.

Wat er wel toe doet is waar de deelnemers van Bilderberg over praten, wat zij bepalen over onze toekomst, waarom de Bilderbergconferentie zo vlak voor de G8 plaatsvindt en waarom, wáárom onze 'koningin' daar altijd bij is.

Wat wordt daar besproken, wat voor nieuwe regels, wetten en plannen worden daar gemaakt en welke van die plannen worden tijdens de G8 ook to uitvoering gebracht?

Waarom weet haast niemand dat deze conferentie überhaupt bestaat?

Waarom weet haast niemand dat er plannen, en over niet al te lange tijd wetten, zijn om ons allemaal van een chip te gaan voorzien waardoor we altijd en overal controleerbaar zijn?

Waarom weet haast niemand dat we nu al ten alle tijden te volgen zijn, als we pinnen, als we bellen (vooral met GSM), als we internetten?

Dat alle sites die we bezoeken opgeslagen worden en dat er zo gezien kan worden waar wij ons mee bezig houden.

Waarom wordt er nooit gesproken over de gevaren van straling, chemtrails, de redenen die er echt zitten achter nieuwe wetten en regels?



Heel simpel: om ons slapende te houden, om te zorgen dat we vooral niet zelf gaan nadenken zodat alle plannen uitgevoerd kunnen worden onder de noemer: 'onze veiligheid'.

Hoe meer paniek er gezaaid wordt door de overheid, hoe banger wij worden en hoe onveiliger wij ons gaan voelen.

En hoe onveiliger wij ons voelen, hoe makkelijker wordt het om ons en onze kinderen te chippen, zodat wij ten alle tijden altijd en overal veilig zijn.



Maar dat zal nooit in het nieuws te horen of te lezen zijn, ze kijken wel uit, ik weet niet wie 'ze' zijn maar er wordt wel gezorgd dat dit soort dingen niet uitkomen, er wordt lacherig over gedaan en de mensen die wel wakker zijn en zelf nadenken worden als gek en als doemdenkers beschouwd.

Ze worden belachelijk gemaakt, in datzelfde nieuws dat niets van belang uitzendt, zodat de rest van de mensen gaat denken dat wij (ja, ik reken mij ook bij die zogenaamde doemdenkers, ik noem ons liever realisten) gek zijn en niet goed wijs en dat wij uitgelachen dienen te worden.

Dat is wat de overheid de media laat doen, ons doen geloven dat alles wat zij zeggen nodig is, in óns belang, voor ónze veiligheid.

Maar het enige wat er uit voort zal komen is een totale politiestaat, een totaal gecontroleerde wereld waarin wij als halve robots nog maar half zullen leven, ons vasthoudend aan de overheid die het zo goed met ons voorheeft.



Is dat wat wij willen?

Is dat wat wij gaan laten gebeuren door door te gaan zoals we nu doen?

Is de tijd niet daar dat wij wakker worden en ons niets meer laten wijsmaken door de media maar zelf gaan nadenken?

Ons eigen verstand gaan gebruiken, zelf gaan voelen en onderzoeken om op die manier uiteindelijk een betere wereld voor onszelf te creëren?



Ik ben er al mee begonnen en er is geen weg meer terug als je erachter komt hoe dingen in elkaar zitten en dat alles wat wij denken te geloven een grote leugen blijkt te zijn.

Gooi je naïviteit aan de kant en word wakker!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat is nog een heel verhaal voor een happy ME-ertje.  Maarre ... kan je dan niet beter aan de andere kant gaan staan ? Bij de stenengooiers ?
Alle reacties Link kopieren
Mja, er zitten natuurlijk wel punten in wat HappyME zegt. Over internet, GSM bijv. Maar eh... wij worden voorzien van een chip...?

Kijk met halve waarheden kom je natuurlijk ook een end in media-land of de Viva-pijler. :) Maar ik denk dat HappyME bedoelt dat ons paspoort voorzien gaat worden van een chip. Daar was vorig jaar al sprake van (is toch nog niet zo?) en ik heb mijn paspoort toen iets vroeger verlengd om zo'n chip te voorkomen.

Radio 1 is altijd erg informatief vind ik (voor zover...) en daar was een uitgebreid item over de beveiliging van zo'n chip (wel of niet uit te lezen als je door een poortje loopt) en ik had er nog niet zoveel vertrouwen in...
Alle reacties Link kopieren
Stenengooiers? Ik geloof dat ik dat niet helemaal snap :D

Ik ben inderdaad een Happy ME-ertje, happy met mijzelf en het leven dat ik heb, maar toch houd ik me bezig met de ontwikkelingen in de wereld, en wil daar anderen ook over vertellen, zodat er steeds meer mensen zijn die hiervan op de hoogte raken.

Nee, ik bedoel niet de chip in het paspoort (die er trouwens al vanaf augustus 2006 inzit) maar de chip die zo ontwikkeld is dat hij, zelfs ongemerkt, in ons lichaam geplaatst kan worden.

Er is al veel over bekend alleen niet bij de 'grote massa' en de doorsnee burger.

De doorsnee burger is, helaas kan ik wel zeggen, ervan overtuigd dat het allemaal wel goed zit, dat de overheid het allemaal wel oplost en dat zij gelukkig zijn met hun leven, hun 'schijnwerkelijkheid' zoals ik het noem.

De schijnzekerheid en schijnveiligheid van 'huisje, boompje, beestje', een hypotheek en twee auto's voor de deur.

Maar wat als straks blijkt dat dat allemaal een grote leugen is, dat het zo veilig niet is als gedacht wordt, dat alles zomaar afgenomen kan worden, of veranderd, in niemands belang behalve dat van de elite, de macht achter de macht zogezegd.

De overheid heeft, als het er op aankomt, net zo goed niets te vertellen, zij worden gestuurd door een wereldmacht die zo groot en machtig is dat er niets tegen te beginnen valt.

Of viel? Want er zijn steeds meer mensen die wakker worden en die zien dat het zo niet langer kan.

Dat onze privacy, ons 'mens-zijn' binnen niet al te lange tijd wordt afgenomen, dat wij zo gestuurd en bestuurd kunnen worden dat we als makke schapen doen wat ons ingegeven wordt.

Er zijn ontzettend veel boeken geschreven over dit onderwerp, als fictie en non-fictie maar allemaal op feiten gebasseerd.

En dat bedoel ik nu met het nieuws dat geen nieuws is, dit soort dingen zal je door de media nooit te weten komen.

Alleen door de media die internet heet, daarop is zo ontzettend veel informatie te vinden, als je maar weet waar te zoeken.

Zoveel nieuws dat voor ons wordt achtergehouden staat wel op internet, hieronder een paar goede sites waar je meer kunt vinden (als je dat zou willen, of blijf je liever afwachten en het laten zoals het is?).

En dit is nog maar een heel klein topje van een ijsberg waarvan wij de omvang niet eens durven vermoeden.

Hieronder meer over dit onderwerp, de site staat erbij voor wie wil weten...



http://www.niburu.nl/

http://www.sopn.nl/

Bron van onderstaande tekst: http://verichip.yourownrisk.nl/default.asp



"De VeriChip en nanochip, die door de nano-technologie uiterst klein is en niet alleen aan het blote oog ontsnapt maar ook aan de opinie van de massa."

 

"Klein maar daardoor niet minder gevaarlijk, deze vloeibare injecteerbare chips die zich met de neuronen kunnen verbinden."

"De implementatie van de microchip die het afschaffen van de slavernij meteen weer ongedaan zou maken."

"De laatste 2 jaar is er hard aan gewerkt om ervoor te zorgen dat jij nu al zo'n chip bij je moet dragen.

Kijk maar eens goed naar je paspoort dat je verplicht bent bij je te dragen. Dit paspoort heeft sinds Augustus 2006 een rfid chip.

In een wat later stadium zal dit paspoort geleidelijk aan verdwijnen om  plaats te maken voor een implanteerbare RFID-chip; de VeriChip.

Wanneer je met zo'n chip onder je huid rondloopt, is er werkelijk geen ontkomen meer aan. Alles wat je doet, waar je heen gaat,

wat je koopt of verkoopt, alles wordt geregistreerd en opgeslagen in databases."

"RFID staat dus voor de afkorting 'Radio Frequentie Identificatie'. Oorspronkelijk is deze technologie ontwikkeld als de opvolger van de streepjescode. Ieder RFID-label (in het Engels 'RFID tag') bestaat in principe uit twee delen: een microchip en een miniatuurantenne. De computerchip kan gegevens opslaan en bevat een unieke code, waardoor ieder RFID-label uniek is. De antenne zorgt ervoor dat het label de gegevens naar een leesapparaat kan sturen. De grootte van een RFID-label is vooral afhankelijk van de antenne, en varieert in de praktijk tussen een paar centimeter tot het formaat van een rijstkorrel. Daarnaast bestaan er inmiddels RFID-labels in een klein glazen hulsje, voor een permanente, onderhuidse plaatsing bij mensen en dieren. De Baja-Beach Club in Rotterdam gebruikt een dergelijk systeem in plaats van een conventioneel pasjes- systeem om klanten te identificeren en om drankjes mee te betalen. Ze krijgen dan een korting van 30 % op hun drankverbruik bijvoorbeeld. De foto’s van hoe die inspuitingengebeuren vind je op www.baja.nl Je zult er zien op welk een walgelijke manier deze chips aangeprezen worden."

"0.4 x 0.4 millimeter is de afmeting van de kleinste door Hitachi gepatenteerde eetbare RFID-Chip. De toepassing van RFID-technologie brengt grote nieuwe privacyvraagstukken met zich mee en toch wordt het aan alle kanten gepromoot; voor de veiligheid van onze kinderen, tegen diefstal enz.... En de kapitalisten wrijven zich al in de handen bij de winstcijfers die hen worden voorgespiegeld door RFID-producenten."

"Voor ons is het allang duidelijk: men probeert de mensen de ID-chip aan te praten door het oproepen van allerlei irrationele angsten, waardoor de mensen ten prooi vallen aan een steeds sterker veiligheidssyndroom."

"Het is later dan vijf voor twaalf . Maar nog niet te laat! Als we maar snel, heel snel wakker worden. We hebben als mens altijd een keuze en we zullen moeten kiezen tussen vrijheid of slavernij, er is geen alternatief. Dit alles lijkt voor sommige misschien erg radicaal maar we hebben weinig tijd en onze gezamenlijke toekomst ligt in onze handen. Het is absoluut noodzakelijk dat we een kwantumsprong maken in ons bewustzijn en ontwaken want alles wees er naar uit dat de keuze zal alles te maken hebben met het behouden van onze vrijheid en privacy in volle bewustzijn en kracht of met het einde daarvan.

Dit is een uitnodiging gericht aan alle chronische optimisten die voelen dat de toekomst nog steeds in onze handen is, die voelen dat, door de gezamenlijke poging van intelligentie en oprechte bewustwording en inzet, onze vrijheid en onze mooie planeet en haar bewoners kunnen worden gered van slavernij en zelfvernietiging."
Alle reacties Link kopieren
Stenengooiers? Ik geloof dat ik dat niet helemaal snap :D


    Hier zie je nog een paar happy ME-ertjes  ...





pffff   ... sommige mensen moet je echt alles uitleggen  .. 

Alle reacties Link kopieren
Stenengooiers? Ik geloof dat ik dat niet helemaal snap :D


    Hier zie je nog een paar happy ME-ertjes  ...





pffff   ... sommige mensen moet je echt alles uitleggen  .. 

Alle reacties Link kopieren
En sommige mensen moet uit mijn nick niet meteen de verkeerde conclusies trekken.

Als ik iets niet begrijp dan vraag ik het, er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden!!!



Maar dat doet er niet toe, het gaat om de tekst die ik geschreven heb, ik hoop dat er iemand is die daar op in zal gaan, al was het maar om erachter te komen hoeveel mensen er (hier) zijn die van deze zaken op de hoogte zijn en hoeveel mensen er in mee kunnen/willen gaan.



Graag meningen over het onderwerp en geen persoonlijk commentaar.....
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd denk ik dat al die fantastische komplot theorieen over chemtrails en minuscule chips ook weer bedoeld zijn om omensen angst aan te jagen.  Gewoon hetzelfde dus, maar op een andere manier.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die Verichip weet ik.

Meer per toeval, ik moest voor school een stuk schrijven over terrorisme en de veiligheidsmaatregelen, en zo kwam ik bij die Verichip uit. Veel over gelezen. Die links die happyME ? geeft kende ik al.

In Amerika schijnen er al veel ziekenhuizen mee te werken, en de plaatjes van soldaten zouden ook vervangen gaan worden voor zo'n chip. Als ik alle sites mag geloven teminste....



Ik geloof er niet zo in. Ik denk dat technologie heel ver kan gaan, maar niet dat je mensen kan verplichten om zich te laten chippen.

Maar ik denk dat de gewone burger inderdaad niet al het nieuws te zien krijgt... het wordt toch wel gefilterd denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven