Draagdoeken voor Syrië

03-09-2015 17:38 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Uit de huisregels kan ik niet helemaal afleiden of dit is toegestaan, maar ik waag het er op en hoop op een eventueel toegeknepen oogje.



Via via stuitte ik op een mooi initiatief dat draagdoeken inzamelt voor vluchtelingen. Voor kinderen biedt zo'n draagdoek geborgenheid en voor de papa, mama of andere verzorger ontstaat er bewegingsvrijheid.



Heb je een draagdoek die je wilt doneren of wil / kan je op enige andere wijze hulp verlenen; ze kunnen op allerlei fronten hulp gebruiken ook financieel, Check daarom voor meer informatie google of zoek binnen Faceboek op het initiatief 'Because We Carry'.



Ben je alleen al door deze post enthousiast en wil je weten of er een verzamelpunt bij jou in de buurt is? Check: https://www.google.com/ma ... zppu-DiN4k-o.kqkCQGHXlOX8



Ik heb overigens niks met de organisatie of het initiatief te maken en ken de initiatiefnemers ook niet maar ik draag het idee een warm hart toe. Vandaar dat ik het met jullie wil delen.



Groet

Sunny22
anoniem_250763 wijzigde dit bericht op 04-09-2015 11:32
Reden: Gewijzigd wegens aanvullende informatie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zet 'm even op het prikbord, dat lijkt me de juiste plek.



Verder mooi initiatief.
Ah, hier knap ik nou van op. Er zullen vast heel veel haken en ogen aan zitten, maar ik ben blij dat er ook nog mensen zijn (in ieder geval de TO) die niet alleen maar zeiken en gewoon willen helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:soundofsunshine schreef op 03 september 2015 @ 17:48:

Zet 'm even op het prikbord, dat lijkt me de juiste plek.



Verder mooi initiatief.Bedankt voor de tip. Wist niet van het bestaan
Ik heb je bericht gedeeld op facebook
Ik heb hem ook in de groep gegooid. Al is het alleen maar bij wijze van statement.
Alle reacties Link kopieren
Oh dank jullie wel!!!



En wie volgt?
Als je je verhaal goed kunt onderbouwen zou ik een mail sturen naar grote baby-huizen. Zoals baby-dump, baby-park, of een fabrikant van draagdoeken. In ruil voor naamsvermelding op website/facebook oid. Wie weet krijg je een wagonlading aan draagdoeken! En maak foto's voor op facebook dat je ze overhandigt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je input Keypers!



Nog even ter verduidelijking: ik ben geen initiatiefnemer en ook niet betrokken bij de organisatie. Ik draag het initiatief een warm hart toe en dat was mijn reden om er via het forum over te informeren.



Ik zal hen je tip doorgeven maar voor alle andere die met goede ideeën komen verwijs ik toch echt naar de facebook pagina: because we carry

Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ook op het prikbord te vinden bij gevraagd.
Kun je daar ook lappen stof aan doneren, vraag ik me af? Want dat is wat een draagdoek is, toch, een rechthoekige lap stof?
Alle reacties Link kopieren
Gedeeld..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
quote:Chiefseattle schreef op 03 september 2015 @ 18:59:

Kun je daar ook lappen stof aan doneren, vraag ik me af? Want dat is wat een draagdoek is, toch, een rechthoekige lap stof?Ik kan alleen maar adviseren om te kijken op de facebook pagina van Because we carry te kijken en daar je vraag te posten.
Alle reacties Link kopieren
Maar droegen die ouders hun kinderen altijd al op die manier?
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 03 september 2015 @ 19:21:

Maar droegen die ouders hun kinderen altijd al op die manier?Dat weet ik niet. Wat ik wel gelezen heb is dat er een consulente ter plekke aanwezig zal zijn om advies te geven over hoe de doeken te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Niet aan beginnen dus, als het al geen usance was in het thuisland.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 03 september 2015 @ 19:35:

Niet aan beginnen dus, als het al geen usance was in het thuisland.



Ben ik niet met je eens dubbeltje4. Voor mij was zo'n draagdoek ook onbekend terrein. Desondanks heb ik er één gekocht en ervaren wat voor een vrijheid het me gaf en wat voor positief effect het op op mijn kinderen. Vandaar dat ik het project ook een warm hart toe draag.



Daarnaast denk ik dat voor dit initiatief geldt: baat het niet dan schaadt het niet.
Ik vind het een lief initiatief
Alle reacties Link kopieren
:quote:NYC schreef op 03 september 2015 @ 21:52:

Ik vind het een lief initiatief Daar ben ik het helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunny22 schreef op 03 september 2015 @ 21:46:

[...]





Ben ik niet met je eens dubbeltje4. Voor mij was zo'n draagdoek ook onbekend terrein. Desondanks heb ik er één gekocht en ervaren wat voor een vrijheid het me gaf en wat voor positief effect het op op mijn kinderen.





Ik denk, dat vluchtelingen wel belangrijker zaken aan hun hoofd hebben, dan geknutsel met draagdoeken.

Een noviteit voor Westerse luxevrouwen, absoluut geen prioriteit voor deze vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 03 september 2015 @ 22:51:

[...]



Ik denk, dat vluchtelingen wel belangrijker zaken aan hun hoofd hebben, dan geknutsel met draagdoeken.

Een noviteit voor Westerse luxevrouwen, absoluut geen prioriteit voor deze vrouwen.



Kunnen alleen zij bepalen.



Mooi initiatief!
quote:dubbeltje4 schreef op 03 september 2015 @ 22:51:

[...]



Ik denk, dat vluchtelingen wel belangrijker zaken aan hun hoofd hebben, dan geknutsel met draagdoeken.

Een noviteit voor Westerse luxevrouwen, absoluut geen prioriteit voor deze vrouwen.Het gaat om de vluchtelingen die aankomen op Lesbos, zij moeten vanaf de plek waar ze met bootjes aankomen nog 65 kilometer lopen naar de hoofdstad waar het opvangcentrum is. Het rode kruis zet ook bussen in, maar zij kunnen de grote stroom vluchtelingen niet aan, waardoor er heel veel mensen die 65 kilometer moeten lopen veelal met kleine kinderen. Wellicht is het geen prioriteit, maar als je 65 kilometer moet lopen met één of meerdere kleine kinderen dan kan een draagdoek zeker verlichting bieden.
Alle reacties Link kopieren
Zou het ook een noviteit voor "Westerse luxevrouwen" kunnen zijn dat gebaseerd is op een eeuwenoud en intercultureel gebruik dat in / voor het westen nieuwe leven in is geblazen?



Daarnaast denk ik mij in alle bescheidenheid een klein beetje te kunnen voorstellen dat zo'n draagdoek in hectische situaties een uitkomst kan zijn omdat je een kind bij je draagt en niet uit het oog kan verliezen.



Het biedt de drager bewegingsvrijheid doordat:

- een kind in een aangename(re) positie gedragen kan worden dan bijvoorbeeld op de arm, heup, rug of schouders.

- de drager meer meters kan maken omdat een kind niet moe wordt van het lopen (en alles wat daarop volgt).

- omdat het kind in zo'n doek kan slapen terwijl ouders de handen vrij hebben voor andere kinderen? Een beetje bagage? Evenwicht? ... bedenk het maar...



Het lijkt mij dat zo'n doek daarnaast bijdraagt aan de veiligheid voor drager en het kind omdat het gewicht van het kind beter over het lichaam van de drager verdeeld wordt wat zorgt voor balans. Dat kan prettig zijn tijdens een lange, barre tocht. Het kan tegelijkertijd een kind geborgenheid, enige vorm van zekerheid en troost bieden omdat het dicht bij de ouder/verzorger is.



Of een draagdoek een prioriteit is voor de ouders / verzorgers? Dat lijkt mij een hele andere discussie.



Het ging mij om het initiatief. Het sprak mij aan en ik wilde het graag delen omdat ik verwacht hoor dat veel mensen graag iets willen betekenen, maar niet weten hoe. Als je dan toch een draagdoek thuis hebt liggen, en je kent de positieve effecten van het gebruik, en je kinderen zijn er uitgegroeid...,dan is een zo'n donatie toch een mooi gebaar en een kleine moeite?
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 03 september 2015 @ 22:51:

[...]



Ik denk, dat vluchtelingen wel belangrijker zaken aan hun hoofd hebben, dan geknutsel met draagdoeken.

Een noviteit voor Westerse luxevrouwen, absoluut geen prioriteit voor deze vrouwen.Mijn betoog was trouwens een reactie op bovenstaande quote.
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 03 september 2015 @ 23:16:

[...]





Het gaat om de vluchtelingen die aankomen op Lesbos, zij moeten vanaf de plek waar ze met bootjes aankomen nog 65 kilometer lopen naar de hoofdstad waar het opvangcentrum is. Het rode kruis zet ook bussen in, maar zij kunnen de grote stroom vluchtelingen niet aan, waardoor er heel veel mensen die 65 kilometer moeten lopen veelal met kleine kinderen. Wellicht is het geen prioriteit, maar als je 65 kilometer moet lopen met één of meerdere kleine kinderen dan kan een draagdoek zeker verlichting bieden.





En dan moeten ze eerst nog een cursus volgen (welke taal?) om zo'n doek op een goede manier te kunnen gebruiken.



Doe dan een actie voor extra bussen, hebben ze veel meer aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven