dreigen met burgeroorlog Italie

04-08-2013 15:18 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... eroorlog_in_Italie__.html



Ik vind dit toch enigszins verontrustend. Zoiets roepen in een land en regio waar al veel problemen zijn, lijkt mij zeer onverantwoord. Lijkt me sowieso idioot.

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Half Italië is van Berlusconi dus ik verwachte niet anders eerlijk gezegd.
Ik schaar die gast onder de noemer 'mafketel'. Dat een weldenkend mens zoiets roept in een beschaafde, westerse democratie, alleen maar omdat de grootste mafklapperfioso eindelijk eens celstraf krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me wel dat de vlam snel in de pan is daar. Ik hoop maar dat men daar wijs genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben wel op die mafketel gestemd al die tijd.
quote:flakes schreef op 04 augustus 2013 @ 15:22:

Ze hebben wel op die mafketel gestemd al die tijd.



Dan zijn er meerdere mafketels daar. Althans als je er van uit gaat dat de verkiezingen heul eerlijk zijn verlopen.

Brrrr, wat een griezel die Berlustconi.
Ik vraag me af of Berlusconi daar zelf nog iets op te zeggen heeft.



Hij vind wel dat naar aanleiding van zijn veroordeling justitie op de schop moet, maar zou hij het echt zo ver laten komen?

Dan heeft hij de bodem uitgegraven.
Alle reacties Link kopieren
Het is de telegraaf he.

http://www.volkskrant.nl/ ... geroorlog-in-Italie.dhtml



Volkskrant spreekt van een 'burgeroorlog' En is die PDL een soort pvv? wat is dat voor partij? dat lijkt me wel belangrijk voor de interpretatie van het bericht
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Berlusconi echt een creep eerste klas. Of mafketel, heet dat nu. Ben ook benieuwd naar zijn reactie hierop. Zit waarschijnlijk te smullen hiervan en zal er wel achter zitten.



Hij moet gewoon de cel in voor zijn misdaden. Ik snap niet waarom hij gratie zou moeten krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Het staat ook op nu.nl.



Weet niet wat ik ervan moet denken, maar ik weet wel dat een man ook uit de cel nog enorm veel invloed kan hebben, zeker zo iemand als Berlusconi.

Hij heeft mannetjes overal.

Maar ik kan me niet voorstellen dat Italie in een Burgeroorlog terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:luiwammes schreef op 04 augustus 2013 @ 15:32:

Het is de telegraaf he.

http://www.volkskrant.nl/ ... geroorlog-in-Italie.dhtml



Volkskrant spreekt van een 'burgeroorlog' En is die PDL een soort pvv? wat is dat voor partij? dat lijkt me wel belangrijk voor de interpretatie van het bericht

Oh ja, dat is inderdaad een totaal ander bericht, want volkskrant.



PDL en PVV lijken geenszins op elkaar.
quote:flakes schreef op 04 augustus 2013 @ 15:32:

Ik vind Berlusconi echt een creep eerste klas. Of mafketel, heet dat nu. Ben ook benieuwd naar zijn reactie hierop. Zit waarschijnlijk te smullen hiervan en zal er wel achter zitten.



Hij moet gewoon de cel in voor zijn misdaden. Ik snap niet waarom hij gratie zou moeten krijgen.Tja, voor Nederlandse begrippen is het inderdaad een creep eerste klas. Het is de vraag hoe de Italianen nu reageren en of ze het met ons eens zijn.
quote:flakes schreef op 04 augustus 2013 @ 15:35:

[...]



Oh ja, dat is inderdaad een totaal ander bericht, want volkskrant.



PDL en PVV lijken geenszins op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:rogue_1987 schreef op 04 augustus 2013 @ 15:34:

Het staat ook op nu.nl.



Weet niet wat ik ervan moet denken, maar ik weet wel dat een man ook uit de cel nog enorm veel invloed kan hebben, zeker zo iemand als Berlusconi.

Hij heeft mannetjes overal.

Maar ik kan me niet voorstellen dat Italie in een Burgeroorlog terecht komt.Ik sluit het ook niet uit. Het is minstens verontrustend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 04 augustus 2013 @ 15:35:

[...]



Tja, voor Nederlandse begrippen is het inderdaad een creep eerste klas. Het is de vraag hoe de Italianen nu reageren en of ze het met ons eens zijn.Men kan alleen hopen van wel.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, zo'n bericht en bedreiging zal de economie daar alleen maar nog verder naar beneden halen. Alleen dat al is verschrikkelijk aan zo'n uitspraak. Het land heeft het al moeilijk genoeg!



Ben ook benieuwd wat de rest van Europa daarvan vindt.
Alle reacties Link kopieren
het is niet uit te sluiten idd want het is een corrupt zooitje in zijn groep mensen. Maar het is zo'n gek idee dat er een burgeroorlog zou komen in deze tijd in zo'n westers land.

Doet me denken aan de oude Romeinse tijd dat ze oorlog voerden met elkaar.
quote:flakes schreef op 04 augustus 2013 @ 15:39:

[...]





Men kan alleen hopen van wel.

En dat geloof ik dus niet. Hij is razend populair

Wat ik ook eng vind is dat hij de media bezit en als hij deze kolder in zijn kop krijgt en er via die kanalen iets aan doet, dan loopt het helemaal mis.
quote:flakes schreef op 04 augustus 2013 @ 15:40:

Maar goed, zo'n bericht en bedreiging zal de economie daar alleen maar nog verder naar beneden halen. Alleen dat al is verschrikkelijk aan zo'n uitspraak. Het land heeft het al moeilijk genoeg!



Ben ook benieuwd wat de rest van Europa daarvan vindt.Daarmee zou de wens weleens in vervulling kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 04 augustus 2013 @ 15:41:

[...]



En dat geloof ik dus niet. Hij is razend populair

Wat ik ook eng vind is dat hij de media bezit en als hij deze kolder in zijn kop krijgt en er via die kanalen iets aan doet, dan loopt het helemaal mis.Ik vind dit dan ook het meest verontrustende nieuws vanuit Europa. Misschien geen burgeroorlog, kans is aanwezig, doch klein, maar dit gaat hoe dan ook impact hebben.
quote:flakes schreef op 04 augustus 2013 @ 15:44:

[...]





Ik vind dit dan ook het meest verontrustende nieuws vanuit Europa. Misschien geen burgeroorlog, kans is aanwezig, doch klein, maar dit gaat hoe dan ook impact hebben.Het is een zeer temperamentvol volk en als er demonstraties komen, dan hoeft er maar eentje de opdracht te krijgen en uit te voeren, bijvoorbeeld een steen te gooien en dan kan de vlam in de pan vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit het zeker niet uit. Hoe meer ik erover nadenk, de meer ik denk dat het best mogelijk is. De onvrede is al vrij groot in Italië en aanhang van die mafketel is inderdaad groot.

Laten we hopen dat het een storm in een glas water is.
Alle reacties Link kopieren
Er is een oud gezegde dat Italianen nooit een oorlog verliezen.

Ze zijn namelijk onbetrouwbaar geweest in elke oorlog, en vochten jaren onderling.

Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Alle reacties Link kopieren
Hang die griezel maar aan zijn enkels op aan een lichtmast van een benzinestation, net als zijn grote voorbeeld in wo 2 de fascist Mussolini.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven