Dreigen met geweld als er geen moskee komt in Amsterdam.

19-05-2007 16:49 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bestuur Milli Görüs dreigt met opstand Ruzie over bouw moskee loopt opLodewijk DrosMocht Amsterdam de Turkse organisatie Milli Görüs een nieuwe moskee weigeren, dan zal het verzet enorm zijn. ’Al-Jazeera brengt het groot’. De Westermoskee in Amsterdam komt er wél, zegt Fatih Dag van de Turkse moskeekoepel Milli Görüs. Als de overheid dat dwarsboomt, dan gaat Milli Görüs demonstreren. Dag zal daartoe Turken uit heel Europa oproepen, kondigt hij aan in een vraaggesprek met Trouw. Hij hoopt op een vreedzame optocht en een geweldloze ’opstand’, maar hij vreest dat het uit de hand loopt. „Onze mensen zijn emotioneel en er kan zomaar een gek tussen lopen.” Dag, voorzitter van het moskeebestuur, verwacht dat tv-zender Al-Jazeera een mogelijk ’nee’ tegen de Westermoskee groot zal brengen. „En ik sta ze te woord.” Wat de gevolgen zijn? „Ik houd mijn hart vast.” Milli Görüs leek de afgelopen weken buitenspel te staan in de vastgelopen besprekingen rond de bouw van een nieuwe moskee in Amsterdam-West. Berichten over een aandelenzwendel door de conservatieve organisatie deden de bereidheid van gemeente en woningbouwvereniging om nog met haar samen te werken geen goed. Al langer bestond argwaan tegen Milli Görüs nadat het een nieuw bestuur had gekregen. Het oude was volgens velen afgezet door het ’extremistische’ Duitse hoofdkantoor. De ’Westermoskee’, eerst het paradepaardje van de integratie, was voor bestuurders en bouwers een paard van Troje geworden. „Iedereen wilde van ons af, maar dat gaat niet lukken”, zegt Dag. Volgens hem gaat de bouw door, in eigen beheer. Daarvoor heeft Milli Görüs de medewerking van woningbouwvereniging Het Oosten helemaal niet nodig, stelt Dag. Hij baseert die stelling op een exitregeling, die het mogelijk maakt dat Het Oosten wordt uitgekocht. Het afkoopbedrag is 6,2 miljoen euro, zo blijkt uit stukken die Fatih Dag aan Trouw laat zien. Nadat deze som voldaan is, wordt de nieuwe moskee er één die volledig onder bestuur van het Keulse hoofdkwartier van Milli Görüs valt, zegt Dag. Ik zal geen olie op het vuur gooien, maar ik wou dat ik af en toe geen munitie had om op de Multikul samenleving te schieten. Ik snap trouwens niet dat een geestelijke zulke gewelddadige dingen zegt.
Alle reacties Link kopieren




quote: yasmijn reageerde



Woningnood hebben we hier in Enschede helemaal niet. Als je een huurhuis zoekt, ben je zo onder de pannen.

Ongekend hier in het westen!

Moet je maar hier gaan wonen. :P
Alle reacties Link kopieren




quote: yasmijn reageerde



Volgens mij het de 2de Emmastraat, maar in die buurt inderdaad ja.



Woningnood hebben we hier in Enschede helemaal niet. Als je een huurhuis zoekt, ben je zo onder de pannen. Mwah, moet je echt mazzel hebben met die lotingen.



Is dat de 2e Emmastraat? Bij kruising Dennenweg loopt t dan over in de Elferinksweg denk ik.



In de wijk zuid staat er ook nog 1.

Dat is al 2.





En bij Glane.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Dat is al 3 dan.



Waar nog meer?



Deppenbroek ook nog toevallig?
Benhet met Kjong eens.<br />Stel jij wilt een clubhuis laten bouwen voor jouw vereniging, je houdt een collecte onder de leden, hebt ruim voldioende geld en de gemeente hopudt je 13 jaar aan het lijntje, dan reageer je mss ook niet meer al te vriendelijk en dan bel je ook naar sbs6!<br />Zo raar vind ik het dus niet dat die turken boos zijn. <br /><br /> Ik heb jarenlang vlakbij een moskee gewoont en nooit enige overlast van gehad, afgeien van parkeerproblemen op vrijdag. Dat er al teveel moskeeen zijn vind ik ook een onzin-argument. Bovendien maakt niks gelovigen fanatieker dan het verbieden of belemmeren van het uitvoeren van hun geloof. <br /><br />Ben het wel met TL eens dat we niet moeten toegeven an enige vrom van dreiging en chantage, dus det feit dat er een demonstreatie komt bij een "nee" moet niet worden meegenomen als argument in de besluitvorming. Als er gegronde redenen zijn om de moskee niet te bouwen, zal de Turkse gemeenschap zich daarbij neer moeten leggen.<br />Puur het feit dat het om een Moskee gaat vind ik echter geen gegronde reden.




quote: Branwen76 reageerde





quote: yasmijn reageerde



Woningnood hebben we hier in Enschede helemaal niet. Als je een huurhuis zoekt, ben je zo onder de pannen.

Ongekend hier in het westen!



Moet je maar hier gaan wonen. :P

:) Niet helemaal het oosten, maar ik heb wel jarenlang in Apeldoorn gewoond. Zou zo weer terug gaan als ik kon! Het westen ligt mij niet (lees: de mensen die er wonen).
Alle reacties Link kopieren




quote: Lynn1973 reageerde





quote: Branwen76 reageerde





quote: yasmijn reageerde



Woningnood hebben we hier in Enschede helemaal niet. Als je een huurhuis zoekt, ben je zo onder de pannen.

Ongekend hier in het westen!



Moet je maar hier gaan wonen. :P



:) Niet helemaal het oosten, maar ik heb wel jarenlang in Apeldoorn gewoond. Zou zo weer terug gaan als ik kon! Het westen ligt mij niet (lees: de mensen die er wonen).
En wat is nou weer mis met het oosten? :P



De wijzen komen uit het oosten he, dat weet je



En Apeldoorn, geen idee, ooit eens wezen shoppen maar voor de rest ken ik die stad / dorp niet.



Maar dit heeft dus weer niets te maken met het onderwerp...:P
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ben weg. Prettige dag nog allemaal.



Ciao ciao.




quote: Branwen76 reageerde





quote: Lynn1973 reageerde





quote: Branwen76 reageerde





quote: yasmijn reageerde



Woningnood hebben we hier in Enschede helemaal niet. Als je een huurhuis zoekt, ben je zo onder de pannen.

Ongekend hier in het westen!



Moet je maar hier gaan wonen. :P



:) Niet helemaal het oosten, maar ik heb wel jarenlang in Apeldoorn gewoond. Zou zo weer terug gaan als ik kon! Het westen ligt mij niet (lees: de mensen die er wonen). En wat is nou weer mis met het oosten? :P



De wijzen komen uit het oosten he, dat weet je



En Apeldoorn, geen idee, ooit eens wezen shoppen maar voor de rest ken ik die stad / dorp niet.



Maar dit heeft dus weer niets te maken met het onderwerp...:P
Als je goed leest zie je dat ik juist het oosten prijs :)

Fijne dag verder.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoe organisaties zoals Blood and Honour en NVU hierop zullen reageren. Van mij mogen ze er hard tegenin gaan!!!!
Spoor jij wel helemaal?
Alle reacties Link kopieren
13 jaar lang vastzitten in een bureaucratisch spel zou bij mij ook geen vredelievende woordjes oproepen.




Mwah, 't scheelt natuurlijk wel dat dít bestuur er nog niet zo gek lang in zat.



Maar ik snap 't probleem niet zo. Ze zeggen toch dat ze 't zelf kunnen rondbreien? Laat ze dat dan lekker doen. Komt dat ding er eindelijk, iedereen tevreden. (Behalve wat bekrompen geesten her en der.)
Alle reacties Link kopieren


Hier in Enschede is een paar jaar geleden een mega dure moskee gebouwd.

Alleen wordt ie niet gebruikt. Ze kwamen erachter dat het op de grond gebouwd is waar héél vroeger een slachthuis was, waar uiteraard varkens werden geslacht.

Nooit in gebruik genomen, dag gemeentegeld.
Ik zit me opeens af te vragen of andersom wel zou mogen ?  Mag  er een slachthuis (of een school, of een verkeersweg)  op een plek komen waar eerst een moskee heeft gestaan ?  Of is dat "heilige moslimgrond" die niet ontheiligd mag worden voor andere bestemmingen ? Want in dat geval moeten gemeentebesturen erg goed opletten waar zo'n ding komt:  bestemmingsplan wijzigen en evt. onteigenen zal dan tot grote problemen kunnen leiden. 
Alle reacties Link kopieren
Geen idee eigenlijk.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ga maar eens kerken bouwen in één of ander moslim land, en dan met geweld gaan dreigen als het niet mag....Kijken hoe dat daar ontvangen wordt!



Overigens vind ik dat men het nu dus helemaal niet meer toe moet laten. Er zijn verdorie teveel van die types die denken dat ze met geweld en terroriseren alles maar af kunnen dwingen. Dat hoef je maar een keer toe te laten en dan blijven ze het doen. Op de strepen staan en duidelijk maken dat dreigen met geweld de laatste druppel is geweest, dat ding komt er niet!
Alle reacties Link kopieren




quote: Lynn1973 reageerde





quote: Branwen76 reageerde





quote: yasmijn reageerde



:) Niet helemaal het oosten, maar ik heb wel jarenlang in Apeldoorn gewoond. Zou zo weer terug gaan als ik kon! Het westen ligt mij niet (lees: de mensen die er wonen).
zo, en bedankt  :o Wat is er mis met die mensen die daar wonen ?
Alle reacties Link kopieren
Even een kleine update rondom het terroristen broeinest Milli Görüs genaamd. Mocht Amsterdam namelijk besluiten de geplande moskee alsnog te weigeren, dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat Nederland op zoek moet naar een nieuwe hoofdstad. Nee, dit is geen dreigement, slechts een waarschuwing. Die moskee gaat er namelijk gewoon komen. Zo niet, dan krijgen we niet alleen Al-Jazeera over de vloer, maar tevens heel achterlijk Turkije. Nee, ook dit is geen dreigement, slechts een waarschuwing.



De voorzitter van het moskeebestuur zegt in Trouw dan ook te hopen op een vreedzame optocht en een geweldloze ’opstand’, maar vreest dat het uit de hand loopt. “Onze mensen zijn emotioneel en er kan zomaar een gek tussen lopen.” Wederom geldt natuurlijk dat dit niet dient te worden opgevat als dreigement, slechts als waarschuwing. Wel verwacht Milli Görüs dat de tv-zender Al-Jazeera een mogelijk ’NEE’ tegen de Westermoskee groot zal brengen. Wat de gevolgen zijn? "Ik houd mijn hart vast.” Let wel, dit laatste dient niet te worden opgevat als dreigement, slechts een waarschuwing. “Iedereen wil van ons af, maar dat gaat niet lukken. De bouw gaat gewoon door.” Een dreigement? Nee hoor, slechts een waarschuwing...

(Bron: www.geenstijl.nl)




quote: Branwen76 reageerde





quote: Lynn1973 reageerde





:) Niet helemaal het oosten, maar ik heb wel jarenlang in Apeldoorn gewoond. Zou zo weer terug gaan als ik kon! Het westen ligt mij niet (lees: de mensen die er wonen). zo, en bedankt  :o Wat is er mis met die mensen die daar wonen ?
Je hoeft het niet zo serieus op te vatten hoor. Net als een Brabander of Limburger terug kan verlangen naar het zuiden, zo verlang ik wel eens terug naar het oosten. Daar ben ik opgegroeid, dus dat ligt me gewoon meer. 't Is maar net wat je gewend bent.
En voordat er weer mensen zijn die dáár over vallen; nee Brabant en Limburg zijn niet hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga maar eens kerken bouwen in één of ander moslim land, en dan met geweld gaan dreigen als het niet mag....Kijken hoe dat daar ontvangen wordt!



Overigens vind ik dat men het nu dus helemaal niet meer toe moet laten. Er zijn verdorie teveel van die types die denken dat ze met geweld en terroriseren alles maar af kunnen dwingen. Dat hoef je maar een keer toe te laten en dan blijven ze het doen. Op de strepen staan en duidelijk maken dat dreigen met geweld de laatste druppel is geweest, dat ding komt er niet!
Minny,

Je neemt me de woorden uit mijn mond, je was me voor!
Alle reacties Link kopieren
En wedden dat dat ding er wel komt.



Ben er bang voor dat men geen NEE durft te verkopen zoals met zoveel andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik echt belachelijk vinden. Men denkt dan "Hey...als ik met geweld dreig krijg ik mijn zin!" Nou, ben benieuwd wat dan de volgende eis weer wordt. Nou maar hopen dat men ballen heeft en het dus gewoon niet toelaat. En er dan ook even er bij vermelden waarom!
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik echt belachelijk vinden. Men denkt dan "Hey...als ik met geweld dreig krijg ik mijn zin!" Nou, ben benieuwd wat dan de volgende eis weer wordt. Nou maar hopen dat men ballen heeft en het dus gewoon niet toelaat. En er dan ook even er bij vermelden waarom!




Ik zou het ook echt van de zotte vinden, maar ja wie ben ik he.



Van mij mag er wel een flinke rel komen als het niet doorgaat, eens ff kijken hoe de Nederlanders in opstand komen.



Alleen door dit soort dingen krijg je al de pest aan bepaalde mensen.
Ten eerste zou ik "geenstijl"niet serieus willen nemen als bron.<br />Ten tweede snap ik niet waarom je je druk maakt over een Moskee in Amsterdam als je zelf in Enschede woont.  Ik woon in Amsterdam west dus het gaat hier over mijn achtertuin en op zich heb ik er geen probleem mee als daar een Moskee gebouwd zou worden.<br /><br />Wat hier gebeurt is een machtspelletje van Milli Gorus en dat stinkt idd aal alle kanten. er zijn destijds afspraken gemaakt met "het Oosten"en het nieuwe bestuur van Milli Gorus denkt die afspraken eenzijdig te kunnen  wijzigen.  De overige partijen zijn het daar terecht mee oneens.Daarnaast zijn er de verhalen over weggesluisd geld Dat vind ik geldige redenen om de afspraak te ontbinden.  <br /> het hele gezeu over geweld en demonstraties in geen argument om de boau wel of niet te laten doorgaan en mag dat ook niet zijn. maar het feit dat er in enscede een moskee niet gebruikt is vind ik geen argument om er in amsterdam west geen te mogen bouwen.
Alle reacties Link kopieren




quote: minny reageerde



Dat zou ik echt belachelijk vinden. Men denkt dan "Hey...als ik met geweld dreig krijg ik mijn zin!" Nou, ben benieuwd wat dan de volgende eis weer wordt. Nou maar hopen dat men ballen heeft en het dus gewoon niet toelaat. En er dan ook even er bij vermelden waarom!

Ik zou het ook echt van de zotte vinden, maar ja wie ben ik he.



Van mij mag er wel een flinke rel komen als het niet doorgaat, eens ff kijken hoe de Nederlanders in opstand komen.



Alleen door dit soort dingen krijg je al de pest aan bepaalde mensen.

Nou...erg he? Mijn beide ouders komen uit het buitenland, moeder met kleurtje, dus ik ben ook allochtoon. Maar zelfs ik betrap mezelf er op dat ik soms denk bij bepaalde mensen "Oh ja hoor, daar heb je die etters weer!" Zucht....
Alle reacties Link kopieren




quote: Lynn1973 reageerde





quote: minny reageerde



Dat zou ik echt belachelijk vinden. Men denkt dan "Hey...als ik met geweld dreig krijg ik mijn zin!" Nou, ben benieuwd wat dan de volgende eis weer wordt. Nou maar hopen dat men ballen heeft en het dus gewoon niet toelaat. En er dan ook even er bij vermelden waarom!

Ik zou het ook echt van de zotte vinden, maar ja wie ben ik he.



Van mij mag er wel een flinke rel komen als het niet doorgaat, eens ff kijken hoe de Nederlanders in opstand komen.



Alleen door dit soort dingen krijg je al de pest aan bepaalde mensen.

Nou...erg he? Mijn beide ouders komen uit het buitenland, moeder met kleurtje, dus ik ben ook allochtoon. Maar zelfs ik betrap mezelf er op dat ik soms denk bij bepaalde mensen "Oh ja hoor, daar heb je die etters weer!" Zucht....
:P
Alle reacties Link kopieren


Ten eerste zou ik "geenstijl"niet serieus willen nemen als bron.

Ten tweede snap ik niet waarom je je druk maakt over een Moskee in Amsterdam als je zelf in Enschede woont.  Ik woon in Amsterdam west dus het gaat hier over mijn achtertuin en op zich heb ik er geen probleem mee als daar een Moskee gebouwd zou worden.



Wat hier gebeurt is een machtspelletje van Milli Gorus en dat stinkt idd aal alle kanten. er zijn destijds afspraken gemaakt met "het Oosten"en het nieuwe bestuur van Milli Gorus denkt die afspraken eenzijdig te kunnen  wijzigen.  De overige partijen zijn het daar terecht mee oneens.Daarnaast zijn er de verhalen over weggesluisd geld Dat vind ik geldige redenen om de afspraak te ontbinden.  

 het hele gezeu over geweld en demonstraties in geen argument om de boau wel of niet te laten doorgaan en mag dat ook niet zijn. maar het feit dat er in enscede een moskee niet gebruikt is vind ik geen argument om er in amsterdam west geen te mogen bouwen.
Wie heeft dat gezegd dan?



Mijn mening is dat ik het zowiezo wel goed vind met al die moskees zo, is van de zotte hoeveel dr al staan.



En het hele idee dat er misschien een vette rel van komt als er nee wordt gezegd, dat maakt me nog bozer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven