Ebru Umar

26-04-2016 12:18 696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren plaatste ik een nieuwsbericht over Ebru in het topic van de Duitse cabaretier, maar op het Erdogan-topic staan ook berichten over Ebru. Ebru is zo vaak in het nieuws dat ze een 'eigen' topic verdiend. Ze werd in Turkije opgepakt, voor de rechter geleid, er is in haar woning in Nederland ingebroken en haar muur werd beklad.

Het gaat allemaal om vrijheid van meningsuiting. Dat is een groot goed, hoewel de uitlatingen van de Duitse cabaretier toch echt te ver ging, zo ook die laatste van Hans Teeuwen. Waar is de grens? Ze doen het (denk ik) omdat journalisten in Turkije worden opgesloten als ze iets schrijven wat men niet wil horen.



Mag je een cabaretier, journalist of columniste opsluiten of van bed lichten en mee nemen naar het politiebureau vanwege een kritische mening? Nee, zeker niet. Voor het beledigen? Misschien wel. Mag Turkije een oproep doen aan Nederturken om te klikken over wat Nederlanders in Nederland zeggen? NEE. Dat is haatzaaien en burgers tegen elkaar opzetten.



Is de loyaliteit aan de vrije-mening in ons vrije land in gevaar omdat er mensen zijn die de 'praktijk van onderdrukking' in ere houden?





RTL Nieuws

3 uur geleden



Eerste column sinds arrestatie: 'Gefeliciteerd met jullie totaal mislukte Nederlanderschap'



© ANP



Dat ze momenteel vastzit in Turkije lijkt voor columniste Ebru Umar geen reden om haar toon te matigen. In haar eerste column sinds ze zaterdag werd gearresteerd, heeft Umar hard uitgehaald naar de Nederlanders van Turkse komaf die er volgens haar voor hebben gezorgd dat ze het land niet mag verlaten.



"GEFELICITEERD met jullie totaal mislukte Nederlanderschap", schrijft Umar in haar column in Metro. "GEFELICITEERD met jullie loyaliteit aan een stel berggeiten uit Turkije, geitenneukers zo je wilt, die jullie volgen zodra ze oproepen tot NSB-gedrag. Enig idee wat een NSB'er was? O wacht nee, die lessen over de Tweede Wereldoorlog zijn geschrapt he? Ja, dank voor het weg met ons. Ik feliciteer jullie Nederturken met je NSB-gedrag. Jullie zijn de reden dat ik vastzit in Turkije."



Overuren



Ze dankt in haar column ook familie, vrienden en collega's voor alle steun en de hoofdredacteuren die 'overuren draaien mij naar Nederland te krijgen'. "Zij werken, zodat jullie Nederland kunnen beroven van alle vrijheden waar ook jullie ouders een leven aan gewijd hebben", besluit Umar.



Zie ook:



'De meest onderdrukkende landen ter wereld'
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde gisteren op de radio een Nederturk Umar een racist noemen. De duidelijk wat overdonderde verslaggever probeerde nog uitleg te krijgen hoe een Turkse een racist kan zijn als ze kritisch is over Turken, maar nee....ze was gewoon een racist.

Best wel bizar hoe sommigen denken........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Ebru Umar is het duidelijkste voorbeeld dat er maar bestaat van het geïnstitutionaliseerde racisme in Nederland. Met haar Turkse achtergrond had ze weinig andere keuze om aandacht te krijgen en bekend te worden dan door jaar in jaar uit een enorm grote mond op te zetten en zich enorm af te zetten tegen alles wat neigt naar links of multicultureel. Al kan je nog zo leuk schrijven, je komt er niet makkelijk als je je niet voegt naar wat de hedendaagse samenleving graag ziet van een vrouw als zij: schreeuwen dat je toch oh zo geïntegreerd bent en keihard naar beneden trappen. Wat zal ze genieten van haar arrestatie. Nog meer aandacht, nog meer acceptatie.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Na het woord 'geitenneukers' heeft ze al mijn sympathie verloren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 26 april 2016 @ 12:27:

Ik hoorde gisteren op de radio een Nederturk Umar een racist noemen. De duidelijk wat overdonderde verslaggever probeerde nog uitleg te krijgen hoe een Turkse een racist kan zijn als ze kritisch is over Turken, maar nee....ze was gewoon een racist.

Best wel bizar hoe sommigen denken........Kan je alleen maar racistisch zijn (of je racistisch uiten) als je een autochtone blanke Nederlander bent dan? Dát vind ik pas een bizarre gedachte.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een prima column, vinger op de zere plek.

Het is van de zotte dat Erdogan Nederlandse Turken oproept om te klikken. Wat mij betreft gaan die Erdogan-NSB-ers met het eerste vliegtuig terug. Het is idioot dat Nederlanders van Turkse komaf Erdogan als hun leider zien. Bij die mensen is de integratie inderdaad totaal mislukt.

En ik vind het verbijsterend dat een columniste opgepakt wordt, nu het land niet meer uit mag en dat er vervolgens in haar appartement in Nederland ingebroken wordt. Tijd om eens grenzen te gaan stellen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van mening dat je niet alles wat je denkt ook hoeft te zeggen. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Maar willens en wetens een ander kwetsen/uitschelden/beledigen omdat het kan.... Ik heb daar moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 26 april 2016 @ 12:27:

Ebru Umar is het duidelijkste voorbeeld dat er maar bestaat van het geïnstitutionaliseerde racisme in Nederland. Met haar Turkse achtergrond had ze weinig andere keuze om aandacht te krijgen en bekend te worden dan door jaar in jaar uit een enorm grote mond op te zetten en zich enorm af te zetten tegen alles wat neigt naar links of multicultureel. Al kan je nog zo leuk schrijven, je komt er niet makkelijk als je je niet voegt naar wat de hedendaagse samenleving graag ziet van een vrouw als zij: schreeuwen dat je toch oh zo geïntegreerd bent en keihard naar beneden trappen. Wat zal ze genieten van haar arrestatie. Nog meer aandacht, nog meer acceptatie.Precies dit.
quote:Bambi schreef op 26 april 2016 @ 12:28:

Na het woord 'geitenneukers' heeft ze al mijn sympathie verloren.Dat kan. Zijn daarmee haar rechten ook verloren? Daar gaat het om.
Alle reacties Link kopieren
quote:Globox schreef op 26 april 2016 @ 12:32:

[...]



Dat kan. Zijn daarmee haar rechten ook verloren? Daar gaat het om.



Mooie vraag.

Je hóeft haar namelijk niet sympathiek te vinden. Maar ze zou in vrijheid mogen schrijven wat ze vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 26 april 2016 @ 12:29:

Ik vond het een prima column, vinger op de zere plek.

Het is van de zotte dat Erdogan Nederlandse Turken oproept om te klikken. Wat mij betreft gaan die Erdogan-NSB-ers met het eerste vliegtuig terug. Het is idioot dat Nederlanders van Turkse komaf Erdogan als hun leider zien. Bij die mensen is de integratie inderdaad totaal mislukt.

En ik vind het verbijsterend dat een columniste opgepakt wordt, nu het land niet meer uit mag en dat er vervolgens in haar appartement in Nederland ingebroken wordt. Tijd om eens grenzen te gaan stellen lijkt me.+10000
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 26 april 2016 @ 12:27:

Ebru Umar is het duidelijkste voorbeeld dat er maar bestaat van het geïnstitutionaliseerde racisme in Nederland. Met haar Turkse achtergrond had ze weinig andere keuze om aandacht te krijgen en bekend te worden dan door jaar in jaar uit een enorm grote mond op te zetten en zich enorm af te zetten tegen alles wat neigt naar links of multicultureel. Al kan je nog zo leuk schrijven, je komt er niet makkelijk als je je niet voegt naar wat de hedendaagse samenleving graag ziet van een vrouw als zij: schreeuwen dat je toch oh zo geïntegreerd bent en keihard naar beneden trappen. Wat zal ze genieten van haar arrestatie. Nog meer aandacht, nog meer acceptatie.Wat heeft dat te maken met het feit dat ze in Turkije is gearresteerd om haar mening? Ze is een columniste en of jij of een ander individu haar interessant vindt of niet, dat doet niet erg ter zake lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren bij Pauw, ook aardig wat Nederlandse Turken, Turkse Nederlanders, de mening was behoorlijk verdeeld.

Over Ebru dan..................



Een grote schreeuwert, een soort van Turkse Prem kon helemaal geen stelling nemen.....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 26 april 2016 @ 12:27:

Ik hoorde gisteren op de radio een Nederturk Umar een racist noemen. De duidelijk wat overdonderde verslaggever probeerde nog uitleg te krijgen hoe een Turkse een racist kan zijn als ze kritisch is over Turken, maar nee....ze was gewoon een racist.

Best wel bizar hoe sommigen denken........Die reactie zou me ook overdonderd kunnen hebben.
LOEP ME MAAR aub.
Erdogan is een eng mannetje en ik vind het NSB-achtig als het werkelijk waar is dat Turken worden opgeroepen tegenstanders aan te geven.



Maar Ebru, en dan bedoel ik de hele Ebru, niet alleen dit gebeuren, vind ik een uiterst irritant schreeuwmens, à la Jan Roos en het GeenStijlcollectief, de pro- en antiZwartepieten- en vluchtelingenbeweging, etcetera. Zowel uit de linkse als uit de rechtse hoek. Ik word er schijtziek van.



Mensen als Ebru zouden eens moeten begrijpen dat een mening net een achterwerk is: iedereen heeft er eentje, het is goed om er eentje te hebben, maar je moet wel weten wanneer je 'm laat zien, en hoe. Ik word doodmoe van mensen die continu hun achterwerk laten zien zonder dat ik er om gevraagd heb. En misschien staat dat achterwerk beter als het wat netter afgekleed wordt. Dus geen provocerend blote "geitenneuker"-kont maar een "Erdogan is een nare man-omdat..."-kont.



En ik word al helemaal niet goed als mensen dat achterwerk in mijn gezicht willen drukken omdat ze denken dat ik het niet goed heb gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:dinte schreef op 26 april 2016 @ 12:29:

Ik ben van mening dat je niet alles wat je denkt ook hoeft te zeggen. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Maar willens en wetens een ander kwetsen/uitschelden/beledigen omdat het kan.... Ik heb daar moeite mee.



Dat geeft degene die zogenaamd gekwetst, beledigd is enz. niet het recht om iemand te arresteren, een tijdje vast te houden en vervolgens een uitreisverbod uit te vaardigen. Daarnaast is er ook in haar woning in Nederland ingebroken en is er hoer gekalkt op haar slaapkamermuur.



Ik neem aan dat je daar nog veel meer moeite mee hebt???
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 26 april 2016 @ 12:27:

Ik hoorde gisteren op de radio een Nederturk Umar een racist noemen. De duidelijk wat overdonderde verslaggever probeerde nog uitleg te krijgen hoe een Turkse een racist kan zijn als ze kritisch is over Turken, maar nee....ze was gewoon een racist.

Best wel bizar hoe sommigen denken........quote:Dana schreef op 26 april 2016 @ 12:28:

[...]



Kan je alleen maar racistisch zijn (of je racistisch uiten) als je een autochtone blanke Nederlander bent dan? Dát vind ik pas een bizarre gedachte.Zijn het dan alleen 'autochtone blanke Nederlanders' die racistisch zijn of racistisch uiten?



Een Chinese man kan een Chinese vrouw discrimineren omdat ze vrouw is of een ander geloof heeft. In asielzoekerscentra zijn het verschillende 'groepen' die (ook onderling) racistisch zijn of racistisch uiten vanwege geloof of geslacht.



Maar Ebru is mijn inziens niet racistisch omdat ze onderdrukking of klikken afkeurt. Het woord 'geitenn**kers' had dan weer niet gehoeven. Ik snap niet wat die geiten misdaan hebben dat ze steeds genoemd worden om boosheid te uiten.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Het enige 'voordeel' is nu dat steeds meer zichtbaar wordt hoe Erdogan is. Dat EU nog met Turkije wil onderhandelen/ praten over verdragen enz., is onbegrijpelijk. Ook schokkend hoe populair Erdogan is onder de Turkse Nederlanders en hoe slecht geintegreerd.
Alle reacties Link kopieren
Op zich vind ik het waanzin om iemand een geitenneuker of pedofiel te noemen als daar geen bewijs voor is. Maar goed ik houd sowieso niet van schelden of grof taalgebruik. Ik vond dat gedicht van die Duitse cabaretier echt beneden alle peil. Maar dat mensen daarvoor gearresteerd worden of onder moeten duiken is natuurlijk dieptriest.

De column van Ebru van vanochtend vond ik dapper en ook een beetje dom. Uit woede ben ik ook geneigd om Erdogan een geitenneuker te gaan noemen op mijn eigen fb- of twitterprofiel, gewoon om te provoceren en te laten zien dat wij Nederlanders ons niks laten zeggen door hem of zijn onderontwikkelde volgelingen die blijkbaar hier in Nederland settelen en die wat mij betreft een enkeltje Turkije mogen kopen en hier nooit meer terug keren. Daarom begrijp ik het taalgebruik in haar column van vanochtend wel, ik had alleen als ik haar was even gewacht tot terugkomst in Nederland om dit te schrijven. Ze zit daar in het hol van de leeuw en wie weet verdwijnt ze vandaag of morgen van de aardbodem en wordt er nooit meer iets van haar vernomen. Ze werkt dat doorgaans in landen met een dictator.
Alle reacties Link kopieren
quote:lattemachiato schreef op 26 april 2016 @ 13:11:

Op zich vind ik het waanzin om iemand een geitenneuker of pedofiel te noemen als daar geen bewijs voor is. Maar goed ik houd sowieso niet van schelden of grof taalgebruik. Ik vond dat gedicht van die Duitse cabaretier echt beneden alle peil. Maar dat mensen daarvoor gearresteerd worden of onder moeten duiken is natuurlijk dieptriest.

De column van Ebru van vanochtend vond ik dapper en ook een beetje dom. Uit woede ben ik ook geneigd om Erdogan een geitenneuker te gaan noemen op mijn eigen fb- of twitterprofiel, gewoon om te provoceren en te laten zien dat wij Nederlanders ons niks laten zeggen door hem of zijn onderontwikkelde volgelingen die blijkbaar hier in Nederland settelen en die wat mij betreft een enkeltje Turkije mogen kopen en hier nooit meer terug keren. Daarom begrijp ik het taalgebruik in haar column van vanochtend wel, ik had alleen als ik haar was even gewacht tot terugkomst in Nederland om dit te schrijven. Ze zit daar in het hol van de leeuw en wie weet verdwijnt ze vandaag of morgen van de aardbodem en wordt er nooit meer iets van haar vernomen. Ze werkt dat doorgaans in landen met een dictator.Mee eens. Maar om daar de Nederturken geitenn**kers te noemen...is ook niet zo slim, vanwege de volgende leeuwenkuil.
LOEP ME MAAR aub.
quote:lattemachiato schreef op 26 april 2016 @ 13:11:

Op zich vind ik het waanzin om iemand een geitenneuker of pedofiel te noemen als daar geen bewijs voor is. Maar goed ik houd sowieso niet van schelden of grof taalgebruik. Ik vond dat gedicht van die Duitse cabaretier echt beneden alle peil. Maar dat mensen daarvoor gearresteerd worden of onder moeten duiken is natuurlijk dieptriest.



Ik ben het helemaal met je eens.



quote:De column van Ebru van vanochtend vond ik dapper en ook een beetje dom. Uit woede ben ik ook geneigd om Erdogan een geitenneuker te gaan noemen op mijn eigen fb- of twitterprofiel, gewoon om te provoceren en te laten zien dat wij Nederlanders ons niks laten zeggen door hem of zijn onderontwikkelde volgelingen die blijkbaar hier in Nederland settelen en die wat mij betreft een enkeltje Turkije mogen kopen en hier nooit meer terug keren. Daarom begrijp ik het taalgebruik in haar column van vanochtend wel, ik had alleen als ik haar was even gewacht tot terugkomst in Nederland om dit te schrijven. Ze zit daar in het hol van de leeuw en wie weet verdwijnt ze vandaag of morgen van de aardbodem en wordt er nooit meer iets van haar vernomen. Ze werkt dat doorgaans in landen met een dictator.





In gedachten zie ik een hyperende mevrouw bij een berenkuil staan waar een stinkende, gemene beer zit. Echt een rotbeer.

Ze springt in die kuil en roept: "Kijk, een stinkende, gemene beer! Kijk eens wat een viezerd!"



Wat zouden de gevolgen zijn?



Wat zou wijsheid zijn geweest?
quote:Eindeloos schreef op 26 april 2016 @ 12:48:

Gisteren bij Pauw, ook aardig wat Nederlandse Turken, Turkse Nederlanders, de mening was behoorlijk verdeeld.

Over Ebru dan..................



Een grote schreeuwert, een soort van Turkse Prem kon helemaal geen stelling nemen.....Beschamend! Hier in NL mag je alles zeggen, maar in Turkije is het anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:HelgaV schreef op 26 april 2016 @ 13:18:

[...]





Beschamend! Hier in NL mag je alles zeggen, maar in Turkije is het anders.Inderdaad.



Wat op haar Nederlandse muur werd geschreven is ook grof en beledigend, maar blijkbaar vind men dat gewoontjes als je kritiek hebt of je als 'westerse' kleed.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 26 april 2016 @ 13:17:

[...]





Mee eens. Maar om daar de Nederturken geitenn**kers te noemen...is ook niet zo slim, vanwege de volgende leeuwenkuil.Ik denk inderdaad dat ze in Nederland andere woonruimte moet gaan zoeken, zodat ze niet meer gevonden kan worden door de onderontwikkelde volgelingen van de Turkse dictator.
Alle reacties Link kopieren
@Leergierig. Volgens mij wordt er met 2 maten gemeten.



Waarom zou het raar zijn als het beledigen van Erdogan strafbaar is? Het beledigen van het koningshuis en van ambtenaren in functie is in Nederland ook gewoon strafbaar. Je wordt dan ook gewoon opgepakt en daarna wordt gekeken of je wel of niet vervolgd wordt. Net zoals in het geval van mevrouw Ebru.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven