Ebru Umar

26-04-2016 12:18 696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren plaatste ik een nieuwsbericht over Ebru in het topic van de Duitse cabaretier, maar op het Erdogan-topic staan ook berichten over Ebru. Ebru is zo vaak in het nieuws dat ze een 'eigen' topic verdiend. Ze werd in Turkije opgepakt, voor de rechter geleid, er is in haar woning in Nederland ingebroken en haar muur werd beklad.

Het gaat allemaal om vrijheid van meningsuiting. Dat is een groot goed, hoewel de uitlatingen van de Duitse cabaretier toch echt te ver ging, zo ook die laatste van Hans Teeuwen. Waar is de grens? Ze doen het (denk ik) omdat journalisten in Turkije worden opgesloten als ze iets schrijven wat men niet wil horen.



Mag je een cabaretier, journalist of columniste opsluiten of van bed lichten en mee nemen naar het politiebureau vanwege een kritische mening? Nee, zeker niet. Voor het beledigen? Misschien wel. Mag Turkije een oproep doen aan Nederturken om te klikken over wat Nederlanders in Nederland zeggen? NEE. Dat is haatzaaien en burgers tegen elkaar opzetten.



Is de loyaliteit aan de vrije-mening in ons vrije land in gevaar omdat er mensen zijn die de 'praktijk van onderdrukking' in ere houden?





RTL Nieuws

3 uur geleden



Eerste column sinds arrestatie: 'Gefeliciteerd met jullie totaal mislukte Nederlanderschap'



© ANP



Dat ze momenteel vastzit in Turkije lijkt voor columniste Ebru Umar geen reden om haar toon te matigen. In haar eerste column sinds ze zaterdag werd gearresteerd, heeft Umar hard uitgehaald naar de Nederlanders van Turkse komaf die er volgens haar voor hebben gezorgd dat ze het land niet mag verlaten.



"GEFELICITEERD met jullie totaal mislukte Nederlanderschap", schrijft Umar in haar column in Metro. "GEFELICITEERD met jullie loyaliteit aan een stel berggeiten uit Turkije, geitenneukers zo je wilt, die jullie volgen zodra ze oproepen tot NSB-gedrag. Enig idee wat een NSB'er was? O wacht nee, die lessen over de Tweede Wereldoorlog zijn geschrapt he? Ja, dank voor het weg met ons. Ik feliciteer jullie Nederturken met je NSB-gedrag. Jullie zijn de reden dat ik vastzit in Turkije."



Overuren



Ze dankt in haar column ook familie, vrienden en collega's voor alle steun en de hoofdredacteuren die 'overuren draaien mij naar Nederland te krijgen'. "Zij werken, zodat jullie Nederland kunnen beroven van alle vrijheden waar ook jullie ouders een leven aan gewijd hebben", besluit Umar.



Zie ook:



'De meest onderdrukkende landen ter wereld'
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Die man van de aangiftes was inderdaad heel sneu en in mijn ogen achterlijk. Maar het gedrag van Ebru de dag daarvoor, ook bij Pauw, t.o.v. Jesse Klaver vond ik ook intriest en respectloos en ik ben bepaald geen Groen Links aanhanger.
Ik vind het intriest. Nu worden de ouders van Ebru bedreigd, omdat hun dochter iets zegt.
Die mensen zijn in de 70 en worden bedreigd, uitgescholden en geïntimideerd door andere Turken.



'Ik heb twee ouders van over de zeventig die eraan onderdoor gaan. Niet door mijn gedrag – ik ben al zesenveertig jaar hun dochter en ging als kleuter al mijn eigen gang. Wél door het gedrag van mensen die ze niet kennen. Mijn ouders worden bedreigd, worden uitgescholden, worden geïntimideerd. Mijn ouders van over de 72 worden aangesproken door NSB-Turken op mijn schrijven, mijn praten, mijn mening, mijn hele zijn. Mijn ouders weten niet wat ze overkomt: klikturken-exponenten, nazaten van de mensen die zij hun hele leven lang geholpen hebben, zij het als arts of als mens. Het zijn mensen die ze niet kennen, en door wie ze gezegd wordt dat hun dochter een hoer is, zijzelf hoerenkinderen zijn en weet ik wat meer. Ik gok dat ze ook te horen krijgen dat ik snel dood zal zijn. Daar krijg je ouders wel bang mee.'



Ouders Ebru Umar bedreigd
anoniem_645218064b8e5 wijzigde dit bericht op 09-09-2016 16:05
Reden: Tekst vergeten te kopieren
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend naar, die arme ouders! En ook arme Ebru Umar.



Hoe haal je het in je hoofd om een stel onschuldige mensen, al op leeftijd bovendien, te bedreigen. Dan spoor je echt niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 09 september 2016 @ 15:26:

Die man van de aangiftes was inderdaad heel sneu en in mijn ogen achterlijk. Maar het gedrag van Ebru de dag daarvoor, ook bij Pauw, t.o.v. Jesse Klaver vond ik ook intriest en respectloos en ik ben bepaald geen Groen Links aanhanger.Ze heeft wel gelijk.



https://youtu.be/MQVooNhg7mw

Gepubliceerd op 7 sep. 2016

Ebru Umar wordt vervolgd in Turkije.

Gisteren begon in Kusadasi, Turkije, de eerste van drie strafzaken tegen Columniste Ebru Umar. Umar wordt in Turkije vervolgd vanwege het beledigen van de Turkse president Erdogan. In april dit jaar werd de columniste gearresteerd tijdens haar vakantie in Turkije. Ze kreeg landarrest, en stond pas op 10 mei weer op Nederlandse bodem. Wat kunnen de veroordelingen voor gevolgen hebben? En hoe kijkt zij naar de onrust in de Turkse gemeenschap in Nederland?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:dinte schreef op 26 april 2016 @ 12:29:

Ik ben van mening dat je niet alles wat je denkt ook hoeft te zeggen. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Maar willens en wetens een ander kwetsen/uitschelden/beledigen omdat het kan.... Ik heb daar moeite mee.Inderdaad.
Wanneer één deur sluit, opent de ander zich..
Meningsvrijheid gebruiken om anderen de mond te snoeren onder het mom van beledigd zijn vind ik ook respectloos.
Alle reacties Link kopieren
Ebru bij Pauw tegen die vreselijke vent: "Beledigd zijn, wat is dat dan? Moet je dan huilen, krijg je buikpijn, wil je je moeder bellen? Hahahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 11 september 2016 @ 09:24:

Meningsvrijheid gebruiken om anderen de mond te snoeren onder het mom van beledigd zijn vind ik ook respectloos.Achterbaks je gelijk proberen te halen via Erdoland vind ik laf en hypocriet. Zoals Ebru al zei, het cafetariamodel inzetten.
Wordt doodmoe van die allochtonen die vaak ook nog in Nederland zijn geboren en zich nog gedragen alsof ze hier de koning zijn. Dan ben ik maar een racist en gewoon oprotten dan vanwaar je komt en neem je ouders mee die je zo gemaakt hebben. Wij zijn veel te netjes en moeten maar oppassen met wat we zeggen anders discrimineren wij. Nou prima dan toch!! De brutaliteit ze zijn zo fout als de pest en hebben nog een grote muil ook!
Alle reacties Link kopieren
Nederland is inmiddels verworden tot een Turkse enclave.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 14 september 2016 @ 12:30:

Wordt doodmoe van die allochtonen die vaak ook nog in Nederland zijn geboren en zich nog gedragen alsof ze hier de koning zijn. Dan ben ik maar een racist en gewoon oprotten dan vanwaar je komt en neem je ouders mee die je zo gemaakt hebben. Wij zijn veel te netjes en moeten maar oppassen met wat we zeggen anders discrimineren wij. Nou prima dan toch!! De brutaliteit ze zijn zo fout als de pest en hebben nog een grote muil ook!

Als ze hier geboren zijn komen ze hier ook vandaan. Waar moeten ze dan heen oprotten? Terug de baarmoeder inkruipen?

En discriminatie is gewoon strafbaar. Meningen zijn dat niet. Het zit hem in hoe je het verwoord. Je mag dan vinden dat alle Turken tuig zijn, maar stellen dat ze het zijn (het als een feit presenteren) is dan weer discriminatie. Als ze je op het eerste aanspreken en zeggen dat het discriminatie is, is het onzin (al is het best begrijpelijk dat ze het niet leuk vinden). In het tweede geval hebben ze met de beschuldiging gelijk.
quote:Dormouse schreef op 15 september 2016 @ 00:22:

[...]



Als ze hier geboren zijn komen ze hier ook vandaan. Waar moeten ze dan heen oprotten? Terug de baarmoeder inkruipen?

En discriminatie is gewoon strafbaar. Meningen zijn dat niet. Het zit hem in hoe je het verwoord. Je mag dan vinden dat alle Turken tuig zijn, maar stellen dat ze het zijn (het als een feit presenteren) is dan weer discriminatie. Als ze je op het eerste aanspreken en zeggen dat het discriminatie is, is het onzin (al is het best begrijpelijk dat ze het niet leuk vinden). In het tweede geval hebben ze met de beschuldiging gelijk.Klopt dat ze hier geboren zijn maar wij discrimineren niet dat doen hun wij worden kaaskoppen genoemd en domme Hollanders. Wie is er nou dom? Als ze hier inderdaad zijn geboren zijn ze t zelf ook en waarom die haat naar ons en wel trouw aan een land waar ze niet wonen. En wij mogen daarvniks van zeggen want dan is t discriminatie. Laat mensen met rust iedereen mag hier zijn mening geven. Moet je horen wat hun allemaal roepen. En t wordt allemaal maar gepikt. En als je discrimineert als je daar wat van zegt is dat maar jammer want dat is alles wat ze kunnen roepen. Wij mogen geen mening hebben want dan discrimineer je meteen maar zij mogen zich wel als varkens gedragen. Alles is de schuld van een ander en hun doen niks bah. En er staar nergens dat alle Turken tuig zijn wamt het gaat een bepaald groepje en die verzieken het zelf voor de goede
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 15 september 2016 @ 00:22:

[...]



Als ze hier geboren zijn komen ze hier ook vandaan. Waar moeten ze dan heen oprotten? Terug de baarmoeder inkruipen?

En discriminatie is gewoon strafbaar. Meningen zijn dat niet. Het zit hem in hoe je het verwoord. Je mag dan vinden dat alle Turken tuig zijn, maar stellen dat ze het zijn (het als een feit presenteren) is dan weer discriminatie. Als ze je op het eerste aanspreken en zeggen dat het discriminatie is, is het onzin (al is het best begrijpelijk dat ze het niet leuk vinden). In het tweede geval hebben ze met de beschuldiging gelijk.



Ze hebben dubbel paspoort. Dus kwestie van het ene paspoort maar eens gaan gebruiken.

En ja, dat kan gewoon. Komt geen baarmoeder aan te pas.



Ik snap werkelijk al het begrip en academisch 'gediscussieer' niet. Daar redt je het echt niet mee tegen zo'n groep tuig hoor.

En waar scharen we het gedrag van die schatjes onder?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 15 september 2016 @ 07:31:

[...]

. En t wordt allemaal maar gepikt. En als je discrimineert als je daar wat van zegt is dat maar jammer want dat is alles wat ze kunnen roepen. Wij mogen geen mening hebben want dan discrimineer je meteen maar zij mogen zich wel als varkens gedragen. Alles is de schuld van een ander en hun doen niks bah.Daar komt het wel op neer, ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 15 september 2016 @ 07:31:

[...]



Klopt dat ze hier geboren zijn maar wij discrimineren niet dat doen hun wij worden kaaskoppen genoemd en domme Hollanders. Wie is er nou dom? Als ze hier inderdaad zijn geboren zijn ze t zelf ook en waarom die haat naar ons en wel trouw aan een land waar ze niet wonen. En wij mogen daarvniks van zeggen want dan is t discriminatie. Laat mensen met rust iedereen mag hier zijn mening geven. Moet je horen wat hun allemaal roepen. En t wordt allemaal maar gepikt. En als je discrimineert als je daar wat van zegt is dat maar jammer want dat is alles wat ze kunnen roepen. Wij mogen geen mening hebben want dan discrimineer je meteen maar zij mogen zich wel als varkens gedragen. Alles is de schuld van een ander en hun doen niks bah. En er staar nergens dat alle Turken tuig zijn wamt het gaat een bepaald groepje en die verzieken het zelf voor de goede

Ik vind hen ook weinig intelligent. Maar de wet is voor iedereen hetzelfde. Als zij discriminerende uitspraken doen kan daar ook aangifte van gedaan worden en dan gaat dezelfde procedure op als wanneer een blanke Nederlander dergelijke uitspraken doet.

En meningen mogen dus wel
quote:Dormouse schreef op 15 september 2016 @ 10:02:

[...]



Ik vind hen ook weinig intelligent. Maar de wet is voor iedereen hetzelfde. Als zij discriminerende uitspraken doen kan daar ook aangifte van gedaan worden en dan gaat dezelfde procedure op als wanneer een blanke Nederlander dergelijke uitspraken doet.

En meningen mogen dus wel Alleen de vraag is dan wat is discriminatie? Hun vinden dat al als je hun op hun gedrag aanspreekt vandaar dat ik zei jammer dan dan discrimineer ik maar. De dommigheid ligt dus bij hun om aanspreken te vergelijken met discriminatie
Alle reacties Link kopieren
Aanspreken op gedrag is ook geen discriminatie, dat kunnen ze dan leuk roepen maar verder niks mee.

De daadwerkelijke definitie kunnen ze Googlen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de Turken echt hoog staan eigenlijk. Ik besef me nu pas hoe naïef ik ben geweest, het grootste deel is totaal niet geïntegreerd. Zie nu dat ziekenhuis dat gebouwd gaat worden, zodat ze hun eigen taal kunnen spreken. Nederlands bedoel je???? En gemakkelijker AB kunnen gebruiken...........Ik kom niet meer bij. Wat een achterlijke regering die dit toelaat. Neem me niet kwalijk.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om een particulier medisch centrum inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollandstheemutsje schreef op 15 september 2016 @ 11:25:

Ik had de Turken echt hoog staan eigenlijk. Ik besef me nu pas hoe naïef ik ben geweest, het grootste deel is totaal niet geïntegreerd. Zie nu dat ziekenhuis dat gebouwd gaat worden, zodat ze hun eigen taal kunnen spreken. Nederlands bedoel je???? En gemakkelijker AB kunnen gebruiken...........Ik kom niet meer bij. Wat een achterlijke regering die dit toelaat. Neem me niet kwalijk.Echt??????????????????? Ik had ooit een flinke discussie op Libelle, mijn reactie's werden toen steeds gewist terwijl ze gewoon goed waren, maar niet leuk voor de schreeuwende dame omdat het 't ongelijk van die dame aantoonde, en .....enfin, eerst weten of dat echt zo is.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Berichtgeving AD over het Turkse medisch centrum: http://www.ad.nl/amsterda ... gat-in-de-markt~a74c46da/
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 15 september 2016 @ 12:18:

Berichtgeving AD over het Turkse medisch centrum: http://www.ad.nl/amsterda ... gat-in-de-markt~a74c46da/Niet te geloven. Ik lees net de reactie's onder bovenstaande bericht. Vooral het bericht van de mevrouw die schrijft dat negen jaar geleden haar Down-tante naar Nederland werd gehaald omdat in Turkije niemand voor haar kon zorgen. ......de moeite waard om de reactie's te lezen.



Ik vond het destijds op het Libelle-forum al erg vreemd dat mijn terechte reactie's steeds werden verwijderd en heb toen nog ergens geschreven 'het lijkt wel of een sjeik een ziekenhuis wil bouwen om de "reden" (het zg probleem wat helemaal geen probleem was) die de forumster moest aankaarten.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vooral veel reacties van mensen die geen flauw idee hebben wat particulier betekend. Best jammer, als mensen dat commentaar voor waar aannemen is het niet vreemd dat er een volledig vertekend beeld van ontstaat.
Alle reacties Link kopieren
Las je ook dat Nederlandse Turken naar Turkije gaan voor een second opinion?
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven