...en andere vernieuwende ideeën

02-03-2017 10:25 92 berichten
Ik zie hier zojuist een topic voorbij komen over stemrecht koppelen aan opleiding. En in het 50+ topic kwam ik de volgende idee?n tegen:

- rijbewijs afpakken van mensen boven de 70,

- geen AOW voor vrouwen die nooit gewerkt hebben,

- geen stemrecht boven de 60.



Allemaal goede idee?n voor de broodnodige politieke vernieuwing. Als we een beetje ons best doen, kunnen we er vast nog meer bedenken!



TO trapt af:

- stemrecht koppelen aan BMI. Mensen met onder- of overgewicht mogen niet meer stemmen. Dat geeft extra motivatie om gezond te leven en dat scheelt weer in de kosten voor de zorg.

- sigaretten kopen alleen voor mensen tot 16 jaar. Dat maakt dat roken iets wordt voor kinderen, en dat zorgt weer dat mensen niet meer gaan roken om stoer te doen of volwassen te lijken..



Jullie hebben vast nóg betere idee?n.
Alle reacties Link kopieren
quote:orkenflow schreef op 07 maart 2017 @ 18:37:

[...]



Rechts stemmen mag NOOIT.

Alleen onverbeterlijke mensen zoals Strikje mogen dat.Misschien ben ik ook wel onverbeterlijk
quote:Kerenza schreef op 07 maart 2017 @ 20:37:

Geen belasting op wat je koopt maar op wat je weggooit. Vind ik ook wel sympathiek.Prachtig!
Alle reacties Link kopieren
quote:orkenflow schreef op 07 maart 2017 @ 20:21:

[...]





Telt uitkeringsfraude? Touchee.
Vlieg met me mee naar de regenboog.
Alle reacties Link kopieren
Stemrecht juist pas vanaf 65 jaar.

Ouderen hebben veel meer ervaring en levenslessen geleerd en willen de aarde beter achterlaten voor hun kinderen en kleinkinderen. Ze stemmen dus vanzelf met het oog op een leefbare en duurzame wereld zonder oorlog en maken sowieso doorgaans verstandigere keuzes dan jongere mensen.



Oh, en alle bruggen, tunnels en pontjes over de grote rivieren moeten weg. Uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk ben ik blij dat mijn oma en opa al dood zijn want die zouden zich een hoedje schrikken van hoe mensen tegenwoordig met elkaar omgaan. Maar idd, oude mensen kunnen een wijsheid hebben die de wereld veel goed zou doen. (nu moet ik denken aan dat liedje, mijn opa, mijn opa, mijn opa, in heel Europa is er niemand zoals hij, en niemand was zo aardig als hij. )



Alleen eh.. niet alle oudere mensen hebben dat soort wijsheid. Of wil je dat Bassie wel kan stemmen en jij niet?
Vlieg met me mee naar de regenboog.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er vanuit dat het gemiddelde van alle ouderen nog prima en verstandig kan stemmen. En Bassie en Adriaan zijn wel een soort van helden van mij dus...

Zie je wel dat zodra je denkt aan je opa en oma je automatisch een gevoel krijgt dat zij het beste met je voor hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ja! Opa's en oma's zijn altijd begaan met je, we hebben gewoon een opa en oma van Nederland nodig. Ipv een premier. Voor!
Vlieg met me mee naar de regenboog.
Als je stemt op Wilders dan krijg je Bassie er gratis bij.
quote:orkenflow schreef op 07 maart 2017 @ 18:37:

[...]



Rechts stemmen mag NOOIT.

Alleen onverbeterlijke mensen zoals Strikje mogen dat.
Alle reacties Link kopieren
- Luxe artikelen hebben geen BTW meer, maar je mag ze alleen kopen als je hetzelfde bedrag aan een goed doel schenkt.

- Na 2 kinderen worden mensen verplicht gesteriliseerd.

- Vlees wordt alleen nog verkocht in de vorm van levende dieren, die je zelf moet slachten als je ze wilt eten.

Of: - Iedere Nederlander boven de 18 die vlees wil eten moet verplicht drie dagen per jaar in een slachthuis werken. Soort dienstplicht zeg maar.

- Plastic wordt verboden als verpakkingmateriaal.

- Asielzoekers worden door de gemeente verdeeld over de inwoners, komen de eerste maanden bij hen in huis wonen.

- Stemmen mag je alleen als je artikel 1 van de Grondwet uit je hoofd op kunt zeggen.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
'Vlees wordt alleen nog verkocht in de vorm van levende dieren, die je zelf moet slachten als je ze wilt eten.'

Deze vind ik ook erg sympathiek en neem ik ook op in mijn verkiezingsprogramma.



Milieu, sociale zekerheid, normen en waarden, vluchtelingen... Voor deze centrale thema's hebben we al veel vernieuwende ideeën. Met als extraatje een compleet nieuw idee over actief en passief kiesrecht. Maar wat vinden we van het eigen risico? En de verpleeghuizen? Inburgering? En veiligheid?
Alle reacties Link kopieren
Tot je 70e doorwerken, maar dan krijg je wel een caravan. Die kun je dan bij jonge mensen in de tuin zetten die verplicht zijn door de "Zij hebben dit land opgebouwd"-wet om je te verzorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kerenza schreef op 09 maart 2017 @ 06:25:

Tot je 70e doorwerken, maar dan krijg je wel een caravan. Die kun je dan bij jonge mensen in de tuin zetten die verplicht zijn door de "Zij hebben dit land opgebouwd"-wet om je te verzorgen.
óu sont les neiges d'antan

Inburgering: eerst moeten alle geboren en getogen Nederlanders vanaf 18 jaar de toets doen. Pas als die allemaal geslaagd zijn, wordt hij ingevoerd voor nieuwkomers.
Media die aandacht besteden aan Wilders of aan zijn aanhang, worden verplicht hetzelfde aantal minuten of regels te besteden aan interviews met de gewone islamiet op de hoek.
Alle reacties Link kopieren
Behalve een stem vóór een partij zou iedereen ook een stem tégen een partij mogen uitbrengen. De stemmen tegen worden dan afgetrokken van de stemmen voor om het zetelaantal te bepalen.

Meer constructief is wellicht om iedereen (net zoals in Duitsland) twee stemmen te geven. Eentje is er voor de landelijke lijsten zoals we nu in Nederland hebben, en eentje is er voor een kiesdistrict.



Verder zou het aantal zetels flexibel kunnen worden. Iedere 50000 stemmen is een zetel. Bij een hoge opkomst zijn er dus meer zetels in de Tweede Kamer dan bij een lage opkomst.



Tot slot zou je de premier rechtstreeks kunnen kiezen, met een tweede ronde als niemand in de eerste ronde een meerderheid haalt. Dit zou dat achterlijke gedoe met dat de "grootste" partij de premier levert kunnen stoppen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Geen AOW voor vrouwen die nooit hebben gewerkt? Die gaan maar onder een brug ofzo? Wat een dom idee weer.
Ik denk dat je even iets mist Pantax





Oudebaas, geniaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een idee:



Je mag alleen stemmen op iemand die je kent. Je kunt natuurlijk moeilijk een mening vormen over iemand die je niet kent.

Je moet dan bewijs aanleveren van minstens 1 uitgewisseld fb-bericht/whatsapp/telefoontje of een selfie.
quote:AnAppleADay schreef op 09 maart 2017 @ 11:30:

Ik heb nog een idee:



Je mag alleen stemmen op iemand die je kent. Je kunt natuurlijk moeilijk een mening vormen over iemand die je niet kent.

Je moet dan bewijs aanleveren van minstens 1 uitgewisseld fb-bericht/whatsapp/telefoontje of een selfie.Of een gebruikt condoom.
Het verontrustendste is nog, dat ik sommige ideeën écht goed vind.
quote:Marana_ schreef op 09 maart 2017 @ 11:26:

Ik denk dat je even iets mist Pantax





Ja, de ironie ging even aan me voorbij. Ik kruip wel weer terug in bed met mijn snothoofd



Maar echt hè, al die oude vrouwen die gaan rondhangen in winkelcentra, jonge mensen lastig vallen, het advocaatmisbruik dat tot ongekende hoogtes stijgt, geen goed idee. Zo. Nu weer naar bed.
quote:orkenflow schreef op 09 maart 2017 @ 11:41:

Het verontrustendste is nog, dat ik sommige ideeën écht goed vind. Dat
quote:AnAppleADay schreef op 09 maart 2017 @ 11:30:

Ik heb nog een idee:



Je mag alleen stemmen op iemand die je kent. Je kunt natuurlijk moeilijk een mening vormen over iemand die je niet kent.

Je moet dan bewijs aanleveren van minstens 1 uitgewisseld fb-bericht/whatsapp/telefoontje of een selfie.Nee! Ik ken dit jaar alleen maar mensen van een hysterische partij
Alleen stemrecht als je iets hebt bijgedragen aan de samenleving. Dat kan zijn door je werk, dat kan zijn door vrijwilligerswerk of een goed idee, maar draag je niets bij, dan mag je ook niet stemmen. Alleen ademen en voortplanten telt niet als iets bijdragen.



Consumeer je meer dan 2 blikken schultenbrau per jaar dan mag je niet stemmen.



Stembussen beveiligen met een vraag die je in een grammaticaal juiste zin moet beantwoorden, voorzien van 2 argumenten voor en 1 tegen. Lukt dit niet, dan mag je niet stemmen. D/t foudten worden niet meegerekend. Bij foutief gebruik van me/mijn na/naar ontploft het stemhokje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven