En weer een nederlandse soldaat gesneuveld in Afghanistan :(

15-06-2007 16:08 638 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaja, ik weet het. Die jongens en meiden kiezen er zelf voor om het leger in te gaan en ze weten dat ze kunnen wprden uitgezonden naar Afghanistan en wat hebben we daar ook te zoeken en er sterven zoveel jonge mensen en blablabla.Maar ik vind het zo ontzettend triest dat er weer zo'n jong iemand zover van huis is omgekomen. Ik ben er helemaal naar van. En tegelijkertijd ben ik zo ontzettend dankbaar dat het die lieve grote stoere neef van me niet is.Nederlander komt om in Uruzgan Uitgegeven: 15 juni 2007 15:20 Laatst gewijzigd: 15 juni 2007 16:04 AMSTERDAM - Bij een zelfmoordaanslag in de Afghaanse provincie Uruzgan is vrijdag een Nederlandse militair (20) om het leven gekomen. Daarnaast zijn er drie militairen gewond geraakt. Hun toestand is stabiel. Dat gebeurde door een autobom in het centrum van Tarin Kowt, dichtbij de Nederlandse basis. Ook vijf Afghaanse kinderen vonden de dood en dertien Afghanen raakten gewond. Dat heeft Commandant der Strijdkrachten generaal Dick Berlijn vrijdag bekendgemaakt. Hij sprak van een "laffe aanslag". Inlichten Defensie heeft nog niet alle families van de betrokken militairen kunnen inlichten. Inmiddels is wel de familie van de omgekomen militair geïnformeerd. Het gaat om een soldaat eerste klasse van het 42e bataljon Limburgse jagers. Defensie betreurde dat zij de familie niet kon bereiken voordat het nieuws naar buiten werd gebracht, zoals gebruikelijk is. "Berichtgeving van de internationale media dwong ons van deze procedure af te wijken, aldus Berlijn. Geraakt Minister Eimert van Middelkoop (Defensie) is "diep geraakt" door de gebeurtenis, zei hij. Hij heeft direct het kabinet op de hoogte gesteld toen hij halverwege de ochtend werd geïnformeerd over de aanslag. "Het kabinet reageerde geschokt", zei de minister. Hij sprak zijn oprechte deelneming aan de nabestaanden en de familie uit. Steun Deze "laffe aanslag" geeft volgens hem aan met welke tegenstander ISAF te maken heeft in Afghanistan. "Ze zijn er op uit om veel slachtoffers te maken." Toch doet de aanslag volgens hem niets af aan de vastberadenheid om de Afghaanse bevolking te helpen. "De Afghaanse bevolking kon en kan rekenen op onze steun", aldus de minister. Geweld De militair is de tweede Nederlander die in Afghanistan omkomt door geweld. Vier Nederlanders kwamen door ongelukken om het leven; één pleegde zelfmoord.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ach, geen "jongen" deze keer?



Eigenlijk zouden ze elke gesneuvelde soldaat moeten in aanmerking nemen voor de Darwin Awards.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben jij een min en naar mannetje Geve.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ja Geve, om te kotsen weer die opmerking van jou! Ik hoop dat er in de zeer nabije toekomst een geliefde van jou word uitgezonden! Zodat je even kunt voelen hoe het is om daar iemand te hebben zitten. Bah, naar mannetje!



Zuss, jij zegt het zoals ik het vind! Het is en blijft erg!
Alle reacties Link kopieren
Het is zeker erg (voor die jongen en zijn nabestaande), maar om er nu elke keer weer een topic over te openen.



Houd er maar rekening mee dat er nog veel meer 'slachtoffers' onder de militairen zullen vallen de komende jaren.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Calvijn, het is maar net wat je bezighoudt he. In mijn geval is het de aanwezigheid van die jongens in Afghanistan, dus als daar iets gebeurt dan open ik er een topic over. Ik geloof namelijk dat ik zelf wel uitmaak waar ik een topic over open.

En dat er meer jongens zullen sneuvelen, ik ben ook niet gek hoor. Maakt het dat minder erg ofzo?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat maakt het niet minder erg. Maar er wordt toch ook geen topic geopend als er iedere keer een dodelijk verkeersslachtoffer valt? Dat waren er 730 in 2006.



Een ander punt is natuurlijk, moeten wij in Afganistan blijven. Nee, is mijn antwoord. Vechten zit die mensen in het bloed en er zal nooit, maar dan ook nooit een stabiele situatie ontstaan. Het is water naar de zee dragen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer, dat is het wel en vreselijk voor de familie. Maar er vallen dagelijks veel meer slachtoffers onder de mensen die zich onvrijwillig in deze ellende bevinden, kinderen bijvoorbeeld. Een soldaat kiest er nog voor om daar te zitten, of in ieder geval om in het leger te gaan en het risico is bekend. Een inwoner van Afghanistan heeft geen keus, die zit er maar gewoon.



Ik vind dat er teveel drama wordt gemaakt alleen omdat het toevallig een Nederlander is en dat er te weinig drama wordt gemaakt wb de andere slachtoffers van deze oorlog.



Erg is het hoor, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Zó Zuss, hoef je mijn hoofd er niet gelijk af te bijten.



Toen de vorige soldaat omkwam is er een topic over geopend, ik bedoeld dus waarom daarop niet verder gaan?





Tuurlijk is het erg voor hem en zijn nabestaanden, maar 'risico van het vak' (ik weet het, tis een dooddoener)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
@Geve; kun je ons ook uitleggen waarom je zo 'raar' reageert?

Is het om te provoceren of heb je er een ander plan achter.



Ik vind het iig erg vreemd en niet kunnen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Zó Zuss, hoef je mijn hoofd er niet gelijk af te bijten.



Toen de vorige soldaat omkwam is er een topic over geopend, ik bedoeld dus waarom daarop niet verder gaan?



Dat andere topic was al weg, vandaar een nieuw.


Tuurlijk is het erg voor hem en zijn nabestaanden, maar 'risico van het vak' (ik weet het, tis een dooddoener)
Ja, klopt is een risico van het vak, maar daarom niet minder erg.

Sorry dat ik zo fel was, maar je post kwam op mij over als 'dit is niet belangrijk genoeg om een topic over te openen'
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat maakt het niet minder erg. Maar er wordt toch ook geen topic geopend als er iedere keer een dodelijk verkeersslachtoffer valt? Dat waren er 730 in 2006.

Willem, dat verhaaltje hield je in 't vorige topic ook al. En voor die tijd heb ik van jouw hand nog nooit een topic gezien over verkeersdoden en naderhand ook niet. Dus zó erg vindt je die 730 doden ook niet lijkt me.

Een ander punt is natuurlijk, moeten wij in Afganistan blijven. Nee, is mijn antwoord. Vechten zit die mensen in het bloed en er zal nooit, maar dan ook nooit een stabiele situatie ontstaan. Het is water naar de zee dragen.
Ik vind wél dat we moeten blijven. De Nederlanders daar doen goede dingen.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het Zuss *;



Zo bedoelde ik het gelukkig niet.



Er waren er toch ook een aantal gewond? Is daar al iets over bekend?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Djees Geve, waar komt dat misselijke gedrag vandaan? Sla jij ook zulke walgelijke taal uit als er iemand uit jouw nabije omgeving sterft? Of vindt je het gewoon lekker om een beetje te stangen? Kick je erop om de dood van een jongen te gebruiken voor je morbide geintjes?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Oke Calvijn :)
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Gen. Dick Berlijn zegt dat de gewonden stabiel zijn.



Ik leef zo mee met die ouders! Wat een dappere zoon hadden ze!



:R
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Sprak net neef op msn, hij zei iets als  'weer een nederlandse zoon die niet meer thuiskomt'  en dat raakte me wel. Ik weet hoe het voor mijn ouders was om hun kinderen te verliezen, dat verdriet gun je niemand.

Dat verdriet is ook te erg en te groot om er zulke misselijke opmerkingen over te maken als Geve doet.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft ontslag genomen bij Defensie, hij is weer een gewone burger. En wat ben ik daar blij om.

Jullie kunnen je wel voorstellen waarom ik opgelucht ben.  Dit soort scenario's heb ik maanden voor ogen gehad.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wat niet wegneemt dat ik die jongens in Uru enorm respecteer.

Ik stond achter de keuze van mijn zoon, maar mén, wat was ik blij dat ie aankondigde te willen stoppen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Is je zoon weg bij defensie? Waarom?

Ik snap zo goed dat je opgelucht bent! Neef zegt ook niet meer bij te tekenen, daar ben ik erg blij om. Hoe trots ik ook op 'm ben dat ie doet wat ie doet, ik heb 'm toch graag gewoon hier in Holland.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Hij vond het erg dat ie niet meer zelf mocht nadenken. En dat doet ie nogal graag.

Achteraf gezien denkt ie dat ie wellicht te jong was.

Wel frappant, uit zijn peloton is tweederde opgestapt. Er komt een kaderonderzoek, de sergeant was niet misselijk. En dat zeiden al zijn maatjes ook.

Hoe het ook zij, ik ben er niet rouwig om. Integendeel.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Goh Yasmijn, zal wel een enorme opluchting zijn voor jou als mams.



Ik heb het nog steeds moeilijk met dit soort beelden. Op de site van rtl nieuws kun je het filmpje van de aanslag zien. Ik keek het net samen met mijn vriend die daar ook was en hij herkende veel dingen. Dan krijg ik het heel koud. Hij was daar! Hij had daar ook gedood kunnen worden. Brrrrr.....



Moet je nagaan dat ik irl ook geve's tegenkom. Dan moet ik me toch zo inhouden. Ze hebben geen idee waar ze over praten.En ook niet hoe ze je kwetsen met hun achterlijke uitspraken. Ik ga het maar weer even van me afzetten.Rotoorlog daar.
Alle reacties Link kopieren
Ja, echt een opluchting. Hij zou over 3 maanden al uitgezonden worden, ik had het er vanaf het begin al spaans benauwd van.



Inderdaad, die kwetsende dingen die erover worden gezegd, verschrikkelijk.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven