Erdogan een gevaarlijke gek? deel 2

24-03-2017 17:16 2299 berichten
Vorige topic is vol dus hier maar weer verder.

Link naar het vorige topic:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/erdo ... ges/322395
quote:amarna schreef op 23 april 2017 @ 22:20:

[...]



Zij heeft om zich heen gekeken in Nederland en de mogelijkheden gezien. Hij blijft teruggrijpen naar de mores in zn vaderland. Dat vind ik een prima voorbeeld van niet-integreren.Lees het verhaal nog maar eens.
quote:Sophiever schreef op 23 april 2017 @ 22:08:

[...]



Zo moeilijk is het toch niet? Als het in Turkije normaal was dan zou zij waar dan ook in de wereld er niet van staan te kijken dat ze moeilijkheden kreeg als ze wilde werken. Dit heeft niets met integratie te maken, belachelijk dat jullie dit verhaal gebruiken om het integratieproblemen te gooien.



Punt is dat de Turken in delen van Turkijke moderner zijn qua opvattingen dan de Turken die in Nederland wonen..de Turkse samenleving in Nederland lijkt meer op een bergdorpje dan op Ankara..en dat terwijl Ankara al minder modern is dan Nederlandse steden.

Beetje als Nederlanders in Australie die nog op klompen en in klederdracht zouden lopen.
quote:Uomo schreef op 23 april 2017 @ 22:27:

[...]





Punt is dat de Turken in delen van Turkijke moderner zijn qua opvattingen dan de Turken die in Nederland wonen..de Turkse samenleving in Nederland lijkt meer op een bergdorpje dan op Ankara..en dat terwijl Ankara al minder modern is dan Nederlandse steden.

Beetje als Nederlanders in Australie die nog op klompen en in klederdracht zouden lopen.Ze komen allebei uit Turkije naar Nederland. Waarom zou zij haar sociale leven uit Turkije missen en waarom zou zij het vreemd vinden als hij ging slaan aangezien dat toch haar opvatting had moeten zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik sprak een keer met iemand die werkt in de echtscheidingbranch. Zij vertelde dat er veel meer gescheiden wordt bij buitenlandse stellen dan dat wij vermoeden en dat de reden heel vaak is als de vrouw zich gaat ontwikkelen. De man kan dat niet bijbenen, niet hebben of de vrouw gaat anders kijken naar haar niet (mee)ontwikkelende man. En kiezen steeds vaker voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 23 april 2017 @ 22:36:

[...]





Ze komen allebei uit Turkije naar Nederland. Waarom zou zij haar sociale leven uit Turkije missen en waarom zou zij het vreemd vinden als hij ging slaan aangezien dat toch haar opvatting had moeten zijn?Karakterverschil? Zij staat open een andere mentaliteit in het nieuwe land en hij niet?
quote:amarna schreef op 24 april 2017 @ 09:46:

[...]





Karakterverschil? Zij staat open een andere mentaliteit in het nieuwe land en hij niet?Ja en je punt is dat alleen buitenlandse mannen dan gaan meppen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 24 april 2017 @ 09:55:

[...]





Ja en je punt is dat alleen buitenlandse mannen dan gaan meppen?



Nee, hoe kom je daar nou bij? Dat bedoel ik helemaal niet!

Zij is moderner dan hij, dat is alles wat ik ermee wil zeggen. Leg me geen woorden in de mond en al helemaal geen discriminerende opmerkingen !
quote:amarna schreef op 24 april 2017 @ 10:11:

[...]





Nee, hoe kom je daar nou bij? Dat bedoel ik helemaal niet!

Zij is moderner dan hij, dat is alles wat ik ermee wil zeggen. Leg me geen woorden in de mond en al helemaal geen discriminerende opmerkingen !Juist andersom hoor, jullie vallen over mijn opmerking dat ik vind dat een tekst over huiselijk geweld niet in het topic vind passen want dat geeft keurig het integratieprobleem aan.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar laat ik voor mezelf spreken als ik zeg dat ik heus wel snap dat er niet in ieder 'buitenlands' huwelijk wordt gemept.
quote:hollandstheemutsje schreef op 24 april 2017 @ 11:16:

Sorry, maar laat ik voor mezelf spreken als ik zeg dat ik heus wel snap dat er niet in ieder 'buitenlands' huwelijk wordt gemept.Van jouw bericht uit was dit ook duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 24 april 2017 @ 11:34:

[...]





Van jouw bericht uit was dit ook duidelijk. oke
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 23 april 2017 @ 22:36:

[...]





Ze komen allebei uit Turkije naar Nederland. Waarom zou zij haar sociale leven uit Turkije missen en waarom zou zij het vreemd vinden als hij ging slaan aangezien dat toch haar opvatting had moeten zijn?Mijn post maakt wel wat in je los, merk ik.
Alle reacties Link kopieren
MULTICULTUUR & SAMENLEVEN ARTIKEL

Door: Pinar Akbas



23 april 2017, 18:10

SAMENLEVEN BETEKENT INTEGRATIE OPNIEUW FORMULEREN

We zullen de integratie over een andere boeg moeten gooien en opnieuw formuleren, als we niet verder willen segregeren.

Ik ben nooit nieuwsgierig als er een zoveelste reportage wordt gemaakt over de Turkse gemeenschap in Vlaanderen. Want ik weet meestal waarover men gaat praten, hoe de mensen er uit zien, hoe ze zich gedragen en ik kan voorspellen dat de klassieke, kleine theeglaasjes in beeld komen want echte Turken drinken thee uit kleine theeglaasjes. Turkse vlaggen hier en daar, een close-up van groepen meisjes met hoofddoekjes, theedrinkende mannen op een terras die klagen dat ze niet worden omarmd door de Vlaamse gemeenschap… Qua bevestiging van clichés kan het tellen.



Klein-Turkije ligt in Limburg

Ik heb het over de reportage van Pano: de makers van dit programma zijn neergestreken in Beringen-Mijn, ook wel Klein Turkije genoemd, om er de algemene sfeer te polsen voor, tijdens en na het referendum van afgelopen zondag. Om tegenwicht te bieden aan kritische kijkers deed de ploeg van Pano nog de moeite om een eenzame nee-stemmer te vinden die enkel kan zeggen dat een alleenheerschappij in Turkije niet democratisch is. De reportagemakers gaan er niet verder op in – voor zijn veiligheid of uit desinteresse?



De Turkse Vlamingen, allemaal Erdogan-aanhangers, die passeerden in de reportage waren divers: man, vrouw, jong en oud. Twee uitspraken vielen mij op. De eerste uitspraak werd gedaan in huiselijke sfeer met een poster van Erdogan op de muur, twee Turkse vlaggen aan weerszijden van de poster en een volgestouwde salontafel met Turkse zoetigheden en de typische Turkse theeglaasjes. De pater familias zat naast zijn gesluierde vrouw trots en glunderend te praten over Erdogan. Zijn vrouw, die al jaren in België verblijft, sprak geen Nederlands en stak enkel haar duim omhoog als Erdogans naam viel. Ze hoeft geen Nederlands te spreken, want hier spreekt iedereen Turks, zelfs de dokter, zei hij.



In een tweede scene bracht een jonge gesluierde vrouw trots haar vuist naar haar hart om zo de woorden ‘wij zijn allemaal nationalisten’ te benadrukken. Ze vond dat Turkije op dit moment niet islamitisch genoeg was en hoopte dat daar in de toekomst verandering in zou komen met Erdogan. Ze pleitte voor een assimilatie van de religieuze minderheden in Turkije. Deze jonge islamlerares in spe vond het ook jammer dat ze niet in boerka kon rondlopen in Beringen-Mijn want ze vreesde voor afkeurende blikken.



http://www.doorbraak.be/n ... gratie-opnieuw-formuleren
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... Turkije_onder_loep__.html



Turkije onder loep Raad van Europa

4 uur geleden



STRAATSBURG - De Raad van Europa legt Turkije onder de loep vanwege de verslechterde mensenrechtensituatie. Ook de haperende rechtsstaat en het functioneren van de democratie komen weer onder toezicht.



Dat heeft de parlementaire vergadering van de in Straatsburg gevestigde organisatie dinsdag besloten. 113 parlementariërs stemden voor en 45 tegen. Turkije rept van een politiek gemotiveerd besluit.



Sinds de verijdelde staatsgreep van vorig jaar heeft de Turkse regering tal van maatregelen genomen die op gespannen voet staan met de Europese waarden die de Raad van Europa verdedigt. De parlementariërs steunden ook een oproep om opgesloten journalisten en activisten vrij te laten.



Turkije stond tot 2004 ook onder ’volledig toezicht’ van de Raad van Europa. Niet lang nadat dat was afgezwakt naar een lichtere vorm, opende de Europese Unie de onderhandelingen over een Turks EU-lidmaatschap.



Bij de Raad van Europa, die losstaat van de EU, zijn 47 landen aangesloten, waaronder Rusland en ook Turkije zelf.



Het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken ziet politieke motieven achter het „onrechtvaardige besluit” om het land weer onder toezicht te stellen. Dat laat Turkije „geen andere keus” dan zijn lidmaatschap te heroverwegen. Het departement meldt verder dat Turkije een ,,solide verdediger is van Europese idealen en waarden”.



Amnesty International ziet het besluit als een „duidelijke en krachtige boodschap aan Ankara dat Turkije zijn aanval op de mensenrechten moet beëindigen”. De mensenrechtenorganisatie is blij dat „alle beschikbare instrumenten” worden ingezet om ervoor te zorgen dat Turkije zijn verplichtingen nakomt.



Fascistisch Europa is weer tegen Turkije zal de reactie uit Turkije weer worden verwacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja, echt blij wordt Erdogan hier niet van, peins ik.
Alle reacties Link kopieren
President Erdogan zei op CNN dat hij zich geen dictator voelt.



http://www.knack.be/nieuw ... rticle-normal-842659.html
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 25 april 2017 @ 19:39:

President Erdogan zei op CNN dat hij zich geen dictator voelt.



http://www.knack.be/nieuw ... rticle-normal-842659.htmlMaar de tegenpartij mocht/kon geen campagne voeren. En waarom mogen de Europese verkiezingswaarnemers niet tussen komen in de binnenlandse politiek maar illegaal tegen je eigen kieswet campagne voeren in de EU mag dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
http://www.oerdigitaalvro ... anden-onderdrukt%E2%80%9D



Vrouwen worden naar mijn mening niet alleen in islamitische landen onderdrukt, maar ook in moderne landen, zoals bijvoorbeeld hier in Nederland. Men stelt andere, hogere eisen aan vrouwen, dan aan mannen.

Kleed je mooi, maar niet te sexy. Gedraag je spontaan en open, maar niet te flirterig of asociaal. Er wordt nog steeds sneller een stempel op een vrouw gedrukt dan op een man. Omdat ik opgegroeid ben in beide culturen (de Turkse en de Nederlandse) zie ik dat er verschillen zijn in de opvattingen over de rol van de vrouw in de maatschappij. Toch vind ik dat beide culturen nog te bekrompen zijn jegens vrouwen. Verandering hierin zou fijn zijn. Moeten vrouwen zich maar aanpassen aan de heersende normen? Wat mij betreft is daar geen sprake van! Ik ben wie ik ben en mijn vrienden, familie en toekomstige levenspartner moeten maar van me houden zoals ik ben!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 25 april 2017 @ 19:44:

[...]





Maar de tegenpartij mocht/kon geen campagne voeren. En waarom mogen de Europese verkiezingswaarnemers niet tussen komen in de binnenlandse politiek maar illegaal tegen je eigen kieswet campagne voeren in de EU mag dan weer wel.Als Erdogan zich geen dictator voelt, hoe voelt hij zich dan? Hij heeft toch alle touwtjes in handen?
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 25 april 2017 @ 19:45:

http://www.oerdigitaalvro ... anden-onderdrukt%E2%80%9D



Vrouwen worden naar mijn mening niet alleen in islamitische landen onderdrukt, maar ook in moderne landen, zoals bijvoorbeeld hier in Nederland. Men stelt andere, hogere eisen aan vrouwen, dan aan mannen.

Kleed je mooi, maar niet te sexy. Gedraag je spontaan en open, maar niet te flirterig of asociaal. Er wordt nog steeds sneller een stempel op een vrouw gedrukt dan op een man. Omdat ik opgegroeid ben in beide culturen (de Turkse en de Nederlandse) zie ik dat er verschillen zijn in de opvattingen over de rol van de vrouw in de maatschappij. Toch vind ik dat beide culturen nog te bekrompen zijn jegens vrouwen. Verandering hierin zou fijn zijn. Moeten vrouwen zich maar aanpassen aan de heersende normen? Wat mij betreft is daar geen sprake van! Ik ben wie ik ben en mijn vrienden, familie en toekomstige levenspartner moeten maar van me houden zoals ik ben!Onderdrukt door wie!
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 25 april 2017 @ 19:48:

[...]





Als Erdogan zich geen dictator voelt, hoe voelt hij zich dan? Hij heeft toch alle touwtjes in handen?Daar sla je de spijker op zijn kop.
quote:heidelberg schreef op 25 april 2017 @ 19:48:

[...]





Als Erdogan zich geen dictator voelt, hoe voelt hij zich dan? Hij heeft toch alle touwtjes in handen?Alleen in Turkije. Nog. Zo stabiel is zijn positie niet aangezien hij maar de president is van minder dan de helft van de bevolking.
Alle reacties Link kopieren
Erdogan: carrièrevrouw is onvolwaardig



Erdogan haalt af en toe het nieuws met zijn visie op de positie van de vrouw in Turkije. Afgelopen week kreeg hij kritiek van feministische activisten toen hij zei dat dat gezinsplanning en anticonceptie niet aan de orde zijn in moslimgezinnen.



http://nos.nl/artikel/210 ... rouw-is-onvolwaardig.html
Alle reacties Link kopieren
Emine heeft een hechte band met haar echtgenoot de premier. Zij is vrijwel alle keren aanwezig wanneer hij in het openbaar verschijnt. Trouwer dan trouw, het hoofd goed ingepakt, steevast vol aandacht voor haar echtgenoot. Ze helpt hem soms, door de microfoon aan te passen of een voorwerp te verwijderen dat de voorstelling van haar grote man verstoort. Ze vervult haar rol als tweede first lady (na de vrouw van de president) door zich bezig te houden met de echtgenotes van de mannelijke gasten van haar echtgenoot en neemt deel aan conferenties over de rechten van kinderen en vrouwen.



De oudste zoon, Ahmet Burak, geboren in juli 1979, trouwde op 23 februari 2001 met Sema Ketenci, de dochter van een uit Rize afkomstige zakenman. De bruiloft was verhoudingsgewijs niet al te weelderig, met 'slechts' 3500 genodigden, onder wie Sakip Sabanci, de baas van de grootste holding in Turkije.





Necmettin Bilâl, de tweede zoon (geboren op 23 april 1980), behaalde (in 2001) weliswaar een diploma van hetzelfde lyceum voor predikers (IHL) in Kartal als Burak, maar is blijkbaar niet zo'n schurk als zijn broer.





Huwelijk nummer drie in vier jaar (een gestaag ritme): op 11 juli 2004 laat Tayyip Erdogan met veel pracht en praal zijn dochter Esra trouwen. Ook zij heeft een diploma van een lyceum voor imams en predikers (deze keer dat van Kadiköy). Ze is 23 en nog maar pas afgestudeerd in de sociologie aan de universiteit van Indiana. Ze trouwt met Berat Albayrak, de zoon van Sad?k Albayrak, denker, schrijver en journalist bij Yeni Safak, een krant die sinds de oprichting in 1996 Erdogan onvoorwaardelijk steunt.





De jongste telg van Recep Tayyip, Sümeyye (geboren in 1985), maakt minder haast om te trouwen dan de anderen. Na 2005 zie je haar steeds vaker haar vader vergezellen als die naar het buitenland reist. Haar leeftijd en vooral een verdubbelde vaderlijke aandacht lijken de jonge vrouw te beschermen.



http://www.knack.be/nieuw ... icle-longread-834041.html
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 25 april 2017 @ 19:56:

Erdogan: carrièrevrouw is onvolwaardig



Erdogan haalt af en toe het nieuws met zijn visie op de positie van de vrouw in Turkije. Afgelopen week kreeg hij kritiek van feministische activisten toen hij zei dat dat gezinsplanning en anticonceptie niet aan de orde zijn in moslimgezinnen.



http://nos.nl/artikel/210 ... rouw-is-onvolwaardig.htmlEn toch zijn de Nederlandse Turken gek op hem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven