Feminisme ouderwets?

01-03-2016 13:36 421 berichten
Is feminisme ouderwets of juist van nu? Voor een artikel naar aanleiding van Internationale Vrouwendag (8 maart) zijn wij benieuwd naar jullie mening over de volgende stellingen.



1. Feminisme is niet meer van deze tijd.

2. Vrouwen dienen hetzelfde te verdienen als mannen.

3. Het merendeel van de topfuncties wordt bekleed door mannen omdat vrouwen niet zo hard willen werken.
Niet echt stellingen om je hoofd over te breken..

Beetje open deur ...
Alle reacties Link kopieren
1. Nee

2. Ja

3. Nee
quote:lilalinda schreef op 01 maart 2016 @ 13:42:

1. Nee

2. Ja

3. NeeZo kan het ook 😊
2 ben ik het mee eens maar 3 óók..
Alle reacties Link kopieren
1.feminisme is van alle tijden.

2. ligt eraan, doe je ook hetzelfde werk.

3. oneens.
Moet je eerst feminisme definiëren, want er zijn er genoeg anti man en daar heb ik niet zo veel mee. Verder moeten vrouwen elkaar helpen, en niet zich af zetten tegen iets. De meeste ménsen hebben geen top functie, en in Nederland willen ontzettend veel vrouwen part time werken. Dat rijmt niet met een topfunctie. En het zelfde verdienen? Dan moet je er wel om vragen, en niet bang zijn voor wat anderen van je vinden. In dat detail zit het meeste werk, niet in het minst om dat vrouwen elkaar bekritiseren om keuzes.



Je kunt niet zeggen 'vrouwen moeten het zelfde verdienen' en er vervolgens niets voor hoeven doen. Dat is gewoon lui en entitlement.
1. Zodra er nog landen en tijden zijn waar vrouw-zijn an sich voldoende reden is om een mens minder rechten toe te kennen, is feminisme nog actueel.

2. Bij gelijk functioneren en gelijke geschiedenissen is er geen enkele reden waarom dat niet zo zou zijn.

3. Topfuncties gaan vaak gepaard met fulltime+. Aangezien de Nederlandse vrouw de mondiale parttimekampioen is, worden die ft+ banen vooral door mannen bekleedt. Dus of vrouwen niet zo hard willen werken weet ik niet, het overgrote deel wenst in ieder geval niet zo veel te werken.
quote:lilalinda schreef op 01 maart 2016 @ 13:42:

1. Nee

2. Ja

3. Nee2. Nee, meer
quote:Katherina schreef op 01 maart 2016 @ 13:43:

1. Zodra er nog landen en tijden zijn waar vrouw-zijn an sich voldoende reden is om een mens minder rechten toe te kennen, is feminisme nog actueel.

2. Bij gelijk functioneren en gelijke geschiedenissen is er geen enkele reden waarom dat niet zo zou zijn.

3. Topfuncties gaan vaak gepaard met fulltime+. Aangezien de Nederlandse vrouw de mondiale parttimekampioen is, worden die ft+ banen vooral door mannen bekleedt. Dus of vrouwen niet zo hard willen werken weet ik niet, het overgrote deel wenst in ieder geval niet zo veel te werken.Dit idd..
* pakt vast popcorn en voorspeld 33 pagina's vrouwen die elkaar verbaal de grond in boren en kwaliteitsargumenten als 'ja maar vrouwen zíjn gewoon anders dan mannen, dat moet je juist koesteren' en 'evolutie en dus jagen mannen en zorgen vrouwen' en 'neem dan géén kinderen als je ze door een ander laat opvoeden' en 'tegenwoordig stofzuigt niemand meer onder de bank, vroeger was alles beter en de BSO is de hel' enz enz enz*
Alle reacties Link kopieren
1. Feminisme is er alleen nog voor vrouwen die zelf het onderscheid nog maken tussen mannen en vrouwen. De rest van de maatschappij is daar allang klaar mee.

2. Bij gelijke prestaties, ja.

3. Gelul.
Trouwens even over punt 2., ik kan me voorstellen dat vrouwen vaker onderhandelen over secundaire arbeidsvoorwaarden, en mannen meer over primaire arbeidsvoorwaarden.
quote:Return-of-the-Sid schreef op 01 maart 2016 @ 13:46:

* pakt vast popcorn en voorspeld 33 pagina's vrouwen die elkaar verbaal de grond in boren en kwaliteitsargumenten als 'ja maar vrouwen zíjn gewoon anders dan mannen, dat moet je juist koesteren' en 'evolutie en dus jagen mannen en zorgen vrouwen' en 'neem dan géén kinderen als je ze door een ander laat opvoeden' en 'tegenwoordig stofzuigt niemand meer onder de bank, vroeger was alles beter en de BSO is de hel' enz enz enz*
quote:fouteman schreef op 01 maart 2016 @ 13:46:

1. Feminisme is er alleen nog voor vrouwen die zelf het onderscheid nog maken tussen mannen en vrouwen. De rest van de maatschappij is daar allang klaar mee.

2. Bij gelijke prestaties, ja.

3. Gelul.Ja? Jij vind het om het even of je met een man of een vrouw neukt?
Ik stofzuig wel onder de bank.



Ik stofzuig wel maar eens per week
Alle reacties Link kopieren
Feministen hebben zichzelf de das om gedaan door niet tegen de hoofddoek van moslims te zijn! Zij zitten nu de onderdrukking van de vrouw te verdedigen .......tsja, daar hebben gewone vrouwen geen zak aan!



In de jaren 70 toen er baas in eigen buik werd geschreeuwd waren er ook genoeg godsdiensten tegen abortus, maar nu het om islam gaat is de godsdienst ineens heilig!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 01 maart 2016 @ 13:43:

1. Zodra er nog landen en tijden zijn waar vrouw-zijn an sich voldoende reden is om een mens minder rechten toe te kennen, is feminisme nog actueel.

2. Bij gelijk functioneren en gelijke geschiedenissen is er geen enkele reden waarom dat niet zo zou zijn.

3. Topfuncties gaan vaak gepaard met fulltime+. Aangezien de Nederlandse vrouw de mondiale parttimekampioen is, worden die ft+ banen vooral door mannen bekleedt. Dus of vrouwen niet zo hard willen werken weet ik niet, het overgrote deel wenst in ieder geval niet zo veel te werken.Ik sluit me hier 100% bij aan....en ik ben een man.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
1. Vaak wel ja. Als vrouw in Nederland heb je dezelfde rechten als mannen en vaak is feminisme meer mannenhaat, dan daadwerkelijk feminisme. Opkomen voor de rechten van vrouwen in andere landen vind ik echter wel heel erg belangrijk.

2. Geslacht moet niet uitmaken, maar werkervaring en het aantal uur dat je werkt bijvoorbeeld wel. Bijna al mijn vriendinnen en vrouwelijke collega's werken parttime. Dan ben je binnen veel bedrijven niet geschikt voor een hoge functie waarbij je vaak 60-80 uur in de week aan het werk bent. Ik vind persoonlijk niet dat bedrijven zich aan vrouwen moeten aanpassen voor hoge functies. Daar kies je gewoon de persoon die het meest geschikt is en ras of geslacht moet daar geen rol bij spelen.

3. Dat verschilt per persoon. Er zijn denk ik meer vrouwen dan mannen waarbij werk niet de absolute top prio is, maar er zijn zat talentvolle vrouwen die zich vol op de carriere storten en dus hartstikke geschikt zijn voor een hoge functie.
quote:mienietjefietje schreef op 01 maart 2016 @ 13:51:

Feministen hebben zichzelf de das om gedaan door niet tegen de hoofddoek van moslims te zijn! Zij zitten nu de onderdrukking van de vrouw te verdedigen .......tsja, daar hebben gewone vrouwen geen zak aan!



In de jaren 70 toen er baas in eigen buik werd geschreeuwd waren er ook genoeg godsdiensten tegen abortus, maar nu het om islam gaat is de godsdienst ineens heilig!Feminisme draait blijkbaar alleen maar om topfuncties en salariëring. Om vrouwen die door hun man volgens een of ander maf godsdienstboek geslagen mogen worden, onderdrukt worden of hun huis niet alleen mogen verlaten, maakt geen feminist zich druk. Lekker hypocriet allemaal.
quote:mienietjefietje schreef op 01 maart 2016 @ 13:51:

Feministen hebben zichzelf de das om gedaan door niet tegen de hoofddoek van moslims te zijn! Zij zitten nu de onderdrukking van de vrouw te verdedigen .......tsja, daar hebben gewone vrouwen geen zak aan!



In de jaren 70 toen er baas in eigen buik werd geschreeuwd waren er ook genoeg godsdiensten tegen abortus, maar nu het om islam gaat is de godsdienst ineens heilig!Eens.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 maart 2016 @ 13:57:

[...]





Feminisme draait blijkbaar alleen maar om topfuncties en salariëring. Om vrouwen die door hun man volgens een of ander maf godsdienstboek geslagen mogen worden, onderdrukt worden of hun huis niet alleen mogen verlaten, maakt geen feminist zich druk. Lekker hypocriet allemaal.

Inderdaad...en je hoort ook nooit 'meer vrouwen op vuilniswagens!'



Terwijl het best simpel kan zijn: je hebt een vacature, je stelt eisen, en iedereen die er aan kan vol doen is in feite geschikt. Quota zijn de hel; daar help je elk bedrijf mee naar de klote in feite. Standaarden verlagen ook.
Alle reacties Link kopieren
Feminisme?

Dat zijn toch vrouwen die aan meditatie doen,okselhaar hebben, lopen in een tuinbroek, vegetarisch eten en groen links stemmen.

En een hekel hebben aan mannen?
anoniem_186199 wijzigde dit bericht op 01-03-2016 14:01
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
quote:cijfernerd schreef op 01 maart 2016 @ 14:00:

Feminisme?

Dat zijn toch vrouwen die aan meditatie doen,okselhaar hebben, lopen in een tuinbroek, vegetarisch eten en groen links stemmen.

En een hekel hebben aan mannen?

Nou gelukkig heb ik een safe space om hier van bij te komen



http://nl.urbandictionary.com/define.ph ... safe+space

https://www.youtube.com/watch?v=sXQkXXBqj_U
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 01 maart 2016 @ 13:51:

Feministen hebben zichzelf de das om gedaan door niet tegen de hoofddoek van moslims te zijn! Zij zitten nu de onderdrukking van de vrouw te verdedigen .......tsja, daar hebben gewone vrouwen geen zak aan!



In de jaren 70 toen er baas in eigen buik werd geschreeuwd waren er ook genoeg godsdiensten tegen abortus, maar nu het om islam gaat is de godsdienst ineens heilig! kun jij ooit ergens op reageren zonder er een anti-islamverhaal van te maken?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven