Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.



Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.



"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."



Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.



"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.



Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.



Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.



Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.



filmpje

Bron: omroepbrabant.nl



Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .



Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.



Wat vinden jullie hier van?





edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
O sorry, Friespaard schreef dit al.
Alle reacties Link kopieren
Irme van der Heijden: Nederland is een heel heel heel ENG LAND!!



Wat je zegt.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:fryskhynder schreef op 18 juni 2014 @ 16:51:

Irme van der Heijden Ja juist! Hij was helemaal murw...ze zijn hem aan het brainwashen!! en losweken!! van zijn mama

9 minuten geleden · Vind ik leuk · 2



Dat zou voor het jongetje wel het beste zijn .
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 18 juni 2014 @ 16:44:

Ze willen dat ik doordraai dat is duidelijk....forget it!!!!



Euh.............



Ja, dat soort teksten vallen me ook op.... Af en toe schrijft ze erover. je ziet het steeds weer terugkomen



Wat er gaat gebeuren met H. als ik er niet meer ben?

H. zal weten dat ik voor hem heb gestreden.... En die briefjes naar hem.... het lijken wel afscheidbriefjes...



Ik maak me er oprecht zorgen over, dit zijn signalen...red flags.... En het ergste is, volgens mij is er niemand bij haar, ze zit daar helemaal in haar uppie achter de laptop, haar (3!) accounts bij te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 18 juni 2014 @ 16:53:

Irme van der Heijden: Nederland is een heel heel heel ENG LAND!!Inderdaad, met heel heel hele enge mensen.
Lila, helemaal eens! Die moeder verstikt dat joch. Over brainwashen gesproken...
Alle reacties Link kopieren
Irme van der Heijden Wil iedereen wel eens zien als dit met je kind gebeurd en je niets te vertellen hebt over je eigen kind!! Ze je kind kapot maken, ze je proberen gek te maken.....ik hou vol tot morgen....voor Hansje....maar mijn god ben VERBIJSTERD dat dit ons overkomt en ben er nog niet klaar mee!!!!
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:lila01 schreef op 18 juni 2014 @ 16:52:

Die vrouw die snapt er echt niets van. Heeft totaal niet meer het beste voor haar zoon voor ogen.



Ze heeft geen eigen identiteit, ze IS Irme-Hansje. Vandaar dat ze nu hysterisch om zich heen gaat trappen.



Ik snap de zorgen van BJZ heel goed. Die jongen wordt verstikt door hoe zijn moeder met hem omgaat, hij krijgt geen enkele kans om zichzelf te zijn, zijn eigen weg te vinden.



Klopt ze schrijft ook ergens letterlijk dat zij en Hansje 1 zijn..

Ziek in mijn ogen..
Alle reacties Link kopieren
quote:fem71 schreef op 18 juni 2014 @ 16:54:

[...]

En het ergste is, volgens mij is er niemand bij haar, ze zit daar helemaal in haar uppie achter de laptop, haar (3!) accounts bij te houden. Dat weet je helemaal niet. Misschien heeft ze een vriend? Er was in elk geval iemand bij haar toen ze de filmpjes maakte.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of het Nederlands Elftal straks tijdens het volkslied met een foto van Hansje in hun handen staan, om hun support te tonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fryskhynder schreef op 18 juni 2014 @ 16:55:

Irme van der Heijden Wil iedereen wel eens zien als dit met je kind gebeurd en je niets te vertellen hebt over je eigen kind!! Ze je kind kapot maken, ze je proberen gek te maken.....ik hou vol tot morgen....voor Hansje....maar mijn god ben VERBIJSTERD dat dit ons overkomt en ben er nog niet klaar mee!!!!En na morgen?
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 18 juni 2014 @ 16:55:

[...]





Klopt ze schrijft ook ergens letterlijk dat zij en Hansje 1 zijn..

Ziek in mijn ogen..Ik vind ook dat ze nu en dan daar erg ver in gaat ja, Ook met bepaalde foto's , Maar misschien is dat iets wat aan mij ligt...
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 18 juni 2014 @ 16:55:

[...]





Klopt ze schrijft ook ergens letterlijk dat zij en Hansje 1 zijn..

Ziek in mijn ogen..En soulmates...
Ik zal jullie bekennen dat ik over deze kwestie twee blogs heb geschreven, omdat dit aan mijn hart gaat en ik het van de andere kant wilde benaderen. Ik was stiekem wel bang dat er misschien wat "fans" mij onheus zouden komen bejegenen (je kunt hele akelige reacties plaatsen op mijn blog), maar dat kan ik modereren. Tot nu toe lijkt het nog niet te zijn ontdekt. In mijn tijdlijn zijn er wat mensen die begrijpen wat ik bedoel (en wat jullie bedoelen).
Alle reacties Link kopieren
quote:chantal31 schreef op 18 juni 2014 @ 16:55:

Ik ben benieuwd of het Nederlands Elftal straks tijdens het volkslied met een foto van Hansje in hun handen staan, om hun support te tonen.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Goh, de eerste die met deze heldere constatering komt?quote: Haagse Haagse Hij gaat niet na school tot na de zomervakantie weten ze nu al dan dat hij niet na huis mag of zie ik het verkeerd????

een paar seconden geleden · Vind ik leuk · 2
Alle reacties Link kopieren
Morgen vergeet ze lila01, Voorlopig gaat dit Cirque Du La kierewiet

gewoon door verwacht ik, Want hij komt morgen niet thuis
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 18 juni 2014 @ 16:57:

Ik zal jullie bekennen dat ik over deze kwestie twee blogs heb geschreven, omdat dit aan mijn hart gaat en ik het van de andere kant wilde benaderen. Ik was stiekem wel bang dat er misschien wat "fans" mij onheus zouden komen bejegenen (je kunt hele akelige reacties plaatsen op mijn blog), maar dat kan ik modereren. Tot nu toe lijkt het nog niet te zijn ontdekt. In mijn tijdlijn zijn er wat mensen die begrijpen wat ik bedoel (en wat jullie bedoelen).Ik heb het gelezen
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 18 juni 2014 @ 16:57:

[...]









Het voetballen gaat vanavond niet door.

Het is afgelast voor Irme.
Alle reacties Link kopieren
quote:chantal31 schreef op 18 juni 2014 @ 16:57:

Goh, de eerste die met deze heldere constatering komt?





[...]

jaja de helderste pit van de kandelaar
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Yas, wat leuk! En het vertegenwoordigt zo'n beetje wat hier ook al geschreven wordt, zoals ik het lees.

Behoorlijk vaak gelezen al, maar tot nu toe geen enge reacties gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:meesmv3 schreef op 18 juni 2014 @ 16:58:

[...]





Het voetballen gaat vanavond niet door.

Het is afgelast voor Irme.Iemand het Vaticaan al gebeld?
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Alle reacties Link kopieren
Is er dan niemand in haar omgeving die haar kan tegenhouden?

Dit is allemaal volkomen buiten proporties en ze maakt zichzelf door amper te slapen en constant actief zijn op social media ook nog eens lichamelijk ziek.

Heeft ze dat er ook nog bij.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:meesmv3 schreef op 18 juni 2014 @ 16:58:

[...]





Het voetballen gaat vanavond niet door.

Het is afgelast voor Irme.
Al een account? Log dan hier in.
quote:Julus schreef op 18 juni 2014 @ 16:47:

Zorginstelling kan ook zijn omdat er op zo'n korte termijn geen gezin beschikbaar was. Is ook mijn eigen ervaring. Kan ook nog zijn dat het joch psychisch wat mankeert en dat er daarom voor gekozen is. Dat hij dan tevens gesprekken krijgt met psychologen e.d.

Ik denk dat je gelijk hebt. Daarnaast lopen kind en eventueel pleeggezin nu gevaar. Als één of andere aanhanger het kind wegkaapt op straat om het terug te brengen naar Irme, dan zijn de rapen helemaal gaar.



Ik denk dat er twee opties zijn (waren): kind kortstondig in zorginstelling, omdat in de eerste instantie het nooit de bedoeling was dat het kind lang van huis zou blijven......óf er wordt een goede match gezocht met een pleeggezin die in staat is dit kind en de problematiek (moeder gooit alles in het openbaar en trekt iedereen door de stront) goed aan te kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven