Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.



Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.



"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."



Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.



"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.



Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.



Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.



Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.



filmpje

Bron: omroepbrabant.nl



Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .



Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.



Wat vinden jullie hier van?





edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:fryskhynder schreef op 18 juni 2014 @ 16:59:

[...]



Iemand het Vaticaan al gebeld?Obama? Merkel? Hollande? The Queen?
Al een account? Log dan hier in.
Over H. monddood maken; wat denkt ze nou eigenlijk?

BJZ is niet tégen haar, sterker nog, het mooiste zou zijn als H. gewoon weer terug naar haar kan gaan. Dat is hun doel!
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op woensdag 18 juni 2014 16:44 <i>Ze willen dat ik doordraai dat is duidelijk....forget it!!!!</i>



Euh............. Nou he!
.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me knap lastig om in deze situatie een geschikt pleeggezin te vinden.
Al een account? Log dan hier in.
Mopsie, dat heeft meestal de voorkeur, een goed pleeggezin zoeken. Maar moet wel duidelijk zijn of het tijdelijk is, of niet. Dan wordt het gastgezin. En die liggen niet voor het oprapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 18 juni 2014 @ 17:00:

Over H. monddood maken; wat denkt ze nou eigenlijk?

BJZ is niet tégen haar, sterker nog, het mooiste zou zijn als H. gewoon weer terug naar haar kan gaan. Dat is hun doel!Dat lijkt mij toch ook.
Al een account? Log dan hier in.
quote:yasmijn schreef op 18 juni 2014 @ 17:01:

Het lijkt me knap lastig om in deze situatie een geschikt pleeggezin te vinden.Juist! Dit is geen gewone casus meer.
Heeft Emile Ratelslang zich al gemeld?

Die wil liefdesbaby nr. zoveel gaan maken, maar zij werkt niet mee
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 18 juni 2014 @ 17:02:

[...]





Juist! Dit is geen gewone casus meer.





Nee, als pleeggezin krijg je wat op je dak als je het kind in huis neemt.

Je zou dan gewoon bang worden en het heeft zijn weerslag ook op de andere kinderen in het gezin.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 18 juni 2014 @ 17:00:

[...]



Ik denk dat je gelijk hebt. Daarnaast lopen kind en eventueel pleeggezin nu gevaar. Als één of andere aanhanger het kind wegkaapt op straat om het terug te brengen naar Irme, dan zijn de rapen helemaal gaar.



Ik denk dat er twee opties zijn (waren): kind kortstondig in zorginstelling, omdat in de eerste instantie het nooit de bedoeling was dat het kind lang van huis zou blijven......óf er wordt een goede match gezocht met een pleeggezin die in staat is dit kind en de problematiek (moeder gooit alles in het openbaar en trekt iedereen door de stront) goed aan te kunnen.Ja op een zorginstelling zit hij op dit moment dan ook beter, hij kan dan nu nog niet naar school, maar het schooljaar is ook zo om, paar weken (en verschillend per regio) hij kan dan in ieder geval spelen daar, het afgeschermd van de buitenwereld. Hoe moet hij anders een potje kunnen voetballen of verstoppertje spelen.
quote:Julus schreef op 18 juni 2014 @ 16:57:

Ik zal jullie bekennen dat ik over deze kwestie twee blogs heb geschreven, omdat dit aan mijn hart gaat en ik het van de andere kant wilde benaderen. Ik was stiekem wel bang dat er misschien wat "fans" mij onheus zouden komen bejegenen (je kunt hele akelige reacties plaatsen op mijn blog), maar dat kan ik modereren. Tot nu toe lijkt het nog niet te zijn ontdekt. In mijn tijdlijn zijn er wat mensen die begrijpen wat ik bedoel (en wat jullie bedoelen).Linkje?
Alle reacties Link kopieren
quote:meesmv3 schreef op woensdag 18 juni 2014 16:58 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="yasmijn in "Filmpje uithuisplaatsing kind"" class="messagelink">yasmijn schreef op 18 juni 2014 @ 16:57</a>:</b>

[...]





</div></blockquote>



Het voetballen gaat vanavond niet door.

Het is afgelast voor Irme.
.
Jules ik ook... mooi geschreven die blogs !
Alle reacties Link kopieren
Een redelijke reactie:



Zowel je ex-man als Jeugdzorg zijn er hoogstwaarschijnlijk op uit om jou volledig door het lint te laten gaan. Waak ervoor dat dat niet gebeurt. Blijf met ze communiceren op jouw eigen niveau, dat in alle opzichten hoger ligt dan dat van je tegenpartijen! (JZ, je ex-man etc.)



Lint: check

Communiceren op je eigen niveau: check
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
"Wat zijn hier de Universele Rechten van een kind?"





Okeeeeej.
Alle reacties Link kopieren
quote:chantal31 schreef op 18 juni 2014 @ 16:55:

Ik ben benieuwd of het Nederlands Elftal straks tijdens het volkslied met een foto van Hansje in hun handen staan, om hun support te tonen.
Alle reacties Link kopieren
julus Link?
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Alle reacties Link kopieren
quote:Tepelsteeltje schreef op 18 juni 2014 @ 17:09:

[...]



" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Tja, Hans zal misschien tot rust zijn gekomen en naar haar idee niet meer hysterisch verdrietig zijn.



Dat legt zij dan weer uit als monddood.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ze begint nu echt door te draaien volgens mij... Ze er letterlijk ziek van (begrijpelijk) en betrekt haar ex er weer bij.



"Ben doodziek ervan nu........ben gebroken........verbijsterd....wanhopig......dit is wat ze willen.....bah.....Gerland jongen wees er maar trots op wat je je kind hebt aangedaan, moet overgeven van jou!"
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Dit topic heeft de 3000 postings overschreden en aangezien ik het vermoeden heb dat jullie nog niet uitgepraat zijn, wil ik jullie vragen om een deel 2 te openen.



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
quote:straaltjezon schreef op 18 juni 2014 @ 17:11:

Ja, ze begint nu echt door te draaien volgens mij... Ze er letterlijk ziek van (begrijpelijk) en betrekt haar ex er weer bij.



"Ben doodziek ervan nu........ben gebroken........verbijsterd....wanhopig......dit is wat ze willen.....bah.....Gerland jongen wees er maar trots op wat je je kind hebt aangedaan, moet overgeven van jou!"Hoe dom kun je zijn om dat in het openbaar te roepen
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Oke ik open een nieuwe. Slotje maar.
Al een account? Log dan hier in.
quote:pella81 schreef op 18 juni 2014 @ 17:06:

[...]





Linkje?



Wat is wijsheid? Op zich kan iedereen het gewoon vinden via Google..

Ach, ik sta er volledig achter en heb niks te verbergen';



http://mariejuli.wordpres ... 3/jeugdzorg-fail-or-hail/



http://mariejuli.wordpres ... g-jeugdzorg-fail-or-hail/
quote:troostjeniet schreef op 18 juni 2014 @ 17:07:

Jules ik ook... mooi geschreven die blogs !Dank! Ben ik natuurlijk benieuwd hoe je daar op uit gekomen bent...zitten wij bij elkaar op FB??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven