Furby blijkt ware huistiran

13-12-2013 11:06 283 berichten
Vanochtend las ik in de krant het volgende artikel:



Schattige Furby ontpopt zich als valse gremlin



HEERLEN - Het was dé verkoophit van de afgelopen Sinterklaas, de nieuwe Furby, een interactieve knuffel met een eigen karakter.



Iets te veel karakter blijkt nu. De pluizenbol tjokvol elektronica oogt schattig, maar ontpopt zich zonder aandacht als een boosaardige kobolt van het type gremlin. Het gevolg: Furby's worden nu massaal aangeboden op Marktplaats.



Furby blijkt 2 gezichten te hebben. Op Marktplaats beklagen ouders zich over de demonische kant van de dure (80 euro) knuffel die zich ontpopt als huistiran. "Mijn dochter vindt Furby doodeng, waardoor hij nu al op de kast staat. Hij is dus niet gebruikt en nog helemaal netjes", is een van de vele reacties met allemaal dezelfde strekking: de Furby is enger dan het imaginaire spook onder het kinderbed.



"Toen mijn zoontje naar bed ging en nog even met hem wilde spelen, werd er hij er gewoon bang van! Furby was boos!!! Heel boos!!! Hij deed echt heel naar en zei vervelende dingen met een heel andere en boze stem. Voor een kind van 6 is dit echt niet leuk hoor", reageert een andere radeloze moeder op www.nieuwefurby.nl .



(bron: De Gelderlander).



In het artikel zelf stond ook het volgende:



"We hebben er twee en ze houden elkaar steeds wakker. Als ze beneden zijn, lopen we er zachtjes omheen om ze maar niet wakker te maken. Net als bij een echte baby."



(Bron: Tc Tubantia).



Ik heb het artikel echt met verbazing gelezen. Waarom verdiepen ouders zich niet in het cadeau, voordat ze het geven? Vind het een beetje raar om nu te gaan mopperen dat het ding 80 euro kostte en dat hij niet voldoet.
Alle reacties Link kopieren
Goh..vroegâh was zo'n Furby 100 gulden. En nu 80 euro..schandalig. Dat ze nu nog zo populair zijn zeg, en blijkbaar zijn ze qua karakter ook verslechterd
Misschien moet je eerst jezelf tegen komen, voordat je het kunt zijn
Alle reacties Link kopieren
Hahaha het zijn ook echt nare dingen, maar een huistiran?
Alle reacties Link kopieren
Verdiepen in een furby? Je ziet die dingen op de reclame waar ze lief en leuk zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hahahahahaahha, ik vind het om je dood te lachen!
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Hahaha het is wel sneu voor de kindjes maar ik zie het even helemaal voor me. Mooie basis voor een nieuwe horrorfilm! Duizenden bezeten furby's die steeds enger worden, Chucky style. Gelukkig heeft mijn dochter een vintage furby, de mijne uit de jaren 90. Ook bloedirritant maar gelukkig niet agressief.
Alle reacties Link kopieren
Cum non tum age
Mwah ik zit niet in de kinderen en ik weet zelfs dat als je ze niet voldoende aandacht geeft ze erg vervelend kunnen worden. Dat zijn gewoon de Furbies 2.0

Kijk maar eens hier http://www.youtube.com/watch?v=B_0FWuJuKpk
quote:Nouschi schreef op 13 december 2013 @ 11:10:

Verdiepen in een furby? Je ziet die dingen op de reclame waar ze lief en leuk zijn.



Nou verdiepen is misschien een groot woord, maar je zoekt toch wel eerst uit wat je aanschaft? En iedereen weet toch inmiddels wel dat reclame niet klopt.



Als ik een tablet koop, loop ik toch ook niet de winkel in. Pak het ding uit het schap, reken af. En als hij thuis niet blijkt te werken, ga ik klagen. Dat vind ik de omgekeerde wereld.
Alle reacties Link kopieren
Vroegah toen ik een jaar of 8 was had ik er ook 1. Gespaard met mijn zakgeld en kosten 100 gulden. In het begin was ik er blij mee maar na een tijdje hield dat ding zn klep niet en verstopte ik hem in de kast. Brr dat ding maakte zulke enge geluiden s nachts, ik was blij toen de batterijen op waren.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook ondingen, maar denk dat jij degene bent die zich niet in het verschijnsel Furby heeft verdiept in plaats van de klagende ouders.



Furby "leert" namelijk. Soort van. Door er mee te spelen gaat dat ding anders reageren, beter/sneller reageren, duidelijker "praten" en ontwikkelt het karakter.



De boosheid/engheid van Furby lijkt iets te zijn van de nieuwste lichting, eerdere edities deden dit niet in deze mate. Dat de ouders dan boos zijn dat duur speelgoed hun kinderen bang maakt, kan ik goed begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op vrijdag 13 december 2013 11:16 Vroegah toen ik een jaar of 8 was had ik er ook 1. Gespaard met mijn zakgeld en kosten 100 gulden. In het begin was ik er blij mee maar na een tijdje hield dat ding zn klep niet en verstopte ik hem in de kast. Brr dat ding maakte zulke enge geluiden s nachts, ik was blij toen de batterijen op waren.Hahahaha, ik had ook zo'n ding. Papzzz heeft de batterijen eruit gehaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:polydox schreef op 13 december 2013 @ 11:14:

Mwah ik zit niet in de kinderen en ik weet zelfs dat als je ze niet voldoende aandacht geeft ze erg vervelend kunnen worden. Dat zijn gewoon de Furbies 2.0

Kijk maar eens hier http://www.youtube.com/watch?v=B_0FWuJuKpkNou! Doodeng inderdaad.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat mij dus echt opviel aan het bericht was dat de geïnterviewden zich allemaal gingen aanpassen aan de Furby.



Zoals in de OP. Je gaat toch niet zachtjes doen omdat er een stuk speelgoed in je huis staat
Alle reacties Link kopieren
quote:DieFetteElke schreef op 13 december 2013 @ 11:15:

[...]





Nou verdiepen is misschien een groot woord, maar je zoekt toch wel eerst uit wat je aanschaft? En iedereen weet toch inmiddels wel dat reclame niet klopt.



Als ik een tablet koop, loop ik toch ook niet de winkel in. Pak het ding uit het schap, reken af. En als hij thuis niet blijkt te werken, ga ik klagen. Dat vind ik de omgekeerde wereld.Nee een furby zou ik niet eerst onderzoeken voordat ik het aanschaf. Een tablet uiteraard wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Chartreuse schreef op 13 december 2013 @ 11:16:

Ik vind het ook ondingen, maar denk dat jij degene bent die zich niet in het verschijnsel Furby heeft verdiept in plaats van de klagende ouders.



Furby "leert" namelijk. Soort van. Door er mee te spelen gaat dat ding anders reageren, beter/sneller reageren, duidelijker "praten" en ontwikkelt het karakter.



De boosheid/engheid van Furby lijkt iets te zijn van de nieuwste lichting, eerdere edities deden dit niet in deze mate. Dat de ouders dan boos zijn dat duur speelgoed hun kinderen bang maakt, kan ik goed begrijpen.



Ik heb me inderdaad niet in dat ding verdiept. Heb er gelukkig ook geen in huis. Maar het is speelgoed, fijn dat Furby leert, maar dat kost blijkbaar ook tijd. En als je dat niet doet, wordt hij dus onaardig.



Het gaat mij er meer om dat mensen eerst een product aanschaffen en dan achteraf gaan klagen dat het niet zo leuk is. Bedenk dan van te voren wat je aanschaft.
Alle reacties Link kopieren
.
Dan haal je de batterijen er toch gewoon uit op momenten dat je niet wil dat het geluid maakt?
Alle reacties Link kopieren
Hadden ze maar gewoon een Tickle Me Elmo moeten kopen.. die zijn tenminste lief en lachwekkend..

http://www.youtube.com/watch?v=o4x-VW_rCSE
Alle reacties Link kopieren
de nieuwe furby is weinig aan te leren, het ding is chagerijnig ingesteld.

je kan lief tegen hem praten, met hem zingen en dansen, maar hij blijft duivels lachen.

en boeren, niet normaal.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 december 2013 @ 11:25:

Dan haal je de batterijen er toch gewoon uit op momenten dat je niet wil dat het geluid maakt?Precies. Deed mijn vader "vroeger" ook bij de huis Furby Rot ding!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me eerder af: wie verzint dat duivels speelgoed leuk is voor kinderen van die leeftijd?



Is dit bedacht na de kerstborrel ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha dit doet me inderdaad denken aan de nieuwe chuckies



Toen mijn moeder laatst aan het verhuizen was, vond ze mijn oude furby. Ik heb er batterijen ingedrukt en ja hij deed het nog!



Even later ging hij slapen. Dat even slapen is alweer 2 maanden geleden
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
quote:polydox schreef op 13 december 2013 @ 11:14:

Mwah ik zit niet in de kinderen en ik weet zelfs dat als je ze niet voldoende aandacht geeft ze erg vervelend kunnen worden. Dat zijn gewoon de Furbies 2.0

Kijk maar eens hier http://www.youtube.com/watch?v=B_0FWuJuKpkIk lig dubbel, wat een stomme dingen! Mijn dochter wilde er eerst ook een kopen van haar gespaarde geld, maar ik ben blij dat ze daar inmiddels toch op teruggekomen is.
Alle reacties Link kopieren
als hij veranderd brult hij;,, Ikke veranderen!!!!

met rollende, flitsende ogen en een vreselijke stem.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven