Furby blijkt ware huistiran

13-12-2013 11:06 283 berichten
Vanochtend las ik in de krant het volgende artikel:



Schattige Furby ontpopt zich als valse gremlin



HEERLEN - Het was dé verkoophit van de afgelopen Sinterklaas, de nieuwe Furby, een interactieve knuffel met een eigen karakter.



Iets te veel karakter blijkt nu. De pluizenbol tjokvol elektronica oogt schattig, maar ontpopt zich zonder aandacht als een boosaardige kobolt van het type gremlin. Het gevolg: Furby's worden nu massaal aangeboden op Marktplaats.



Furby blijkt 2 gezichten te hebben. Op Marktplaats beklagen ouders zich over de demonische kant van de dure (80 euro) knuffel die zich ontpopt als huistiran. "Mijn dochter vindt Furby doodeng, waardoor hij nu al op de kast staat. Hij is dus niet gebruikt en nog helemaal netjes", is een van de vele reacties met allemaal dezelfde strekking: de Furby is enger dan het imaginaire spook onder het kinderbed.



"Toen mijn zoontje naar bed ging en nog even met hem wilde spelen, werd er hij er gewoon bang van! Furby was boos!!! Heel boos!!! Hij deed echt heel naar en zei vervelende dingen met een heel andere en boze stem. Voor een kind van 6 is dit echt niet leuk hoor", reageert een andere radeloze moeder op www.nieuwefurby.nl .



(bron: De Gelderlander).



In het artikel zelf stond ook het volgende:



"We hebben er twee en ze houden elkaar steeds wakker. Als ze beneden zijn, lopen we er zachtjes omheen om ze maar niet wakker te maken. Net als bij een echte baby."



(Bron: Tc Tubantia).



Ik heb het artikel echt met verbazing gelezen. Waarom verdiepen ouders zich niet in het cadeau, voordat ze het geven? Vind het een beetje raar om nu te gaan mopperen dat het ding 80 euro kostte en dat hij niet voldoet.
Alle reacties Link kopieren
Whaha ik heb me suf gelachen om wat reacties..



Ik geloof dat ik de batterijen er allang uit getrokken had :-))
Alle reacties Link kopieren
http://www.unigro.be/nl/9 ... atedisplay&utm_content=TT



Het is zelfs op afbetaling te krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:ipad2 schreef op 20 december 2013 @ 18:52:

Nou ik heb het voor elkaar!



Na medewerker 3 te hebben gesproken mocht ik de Furby terugsturen en een andere uitkiezen.



Hoe werkt dat dan? Heeft elke kleur Furby een ander karakter? Of gewoon elke Furby een eigen karakter zoals je ook bij dieren hebt? Bij het laatste kan je beter je geld terug vragen. Als je dit niet trekt, hoe groot zal de kans zijn dat de volgende Furby wel leuk is?



Bestaan er trouwens cursussen om de Furby op te voeden?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ja eigenlijk heb je ook gelijk Nouschi.......
Alle reacties Link kopieren
In elk geval is in dit topic al aangegeven welke relatief het 'ergste' is. Die moet je dus op zeker niet nemen, als je geen moeilijk opvoedbare Furby wil.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Mylene_valerie:



De eerste medewerker die ik sprak gaf toe dat ze mijn klachten al vaker had gehoord van klanten. (Donkerblauw/gele oren).



Toen ik het mocht terugsturen van meneer heb ik hem gelijk gevraagd naar een andere kleur omdat ik deze al niet meer vertrouw. Dat mocht. Ik ging toen voor een lichtblauwe, misschien dat deze wat zachtaardiger was omdat de kleur ook zachter was (kun je nagaan hoe verknipt ik al denk door die hele Furby geschiedenis....)



Ik denk dat ze ook wel weten dat het niet goed zat met dat ding want ineens kreeg ik heel makkelijk het geld terug toen die lichtblauwe niet leverbaar was. Ze hebben die retour Furby van mij gewoon getest.



Ik wil het best nog een keer proberen want het is best een leuk ding. Dus als die nieuwe na openen van de doos vriendelijk is, dan heb ik wel hoop dat we dat ding een goede opvoeding kunnen geven........
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu al geïnteresseerd in een verder ontwikkelde Furby. Kan alleen nog maar interessanter en leuker worden.

Zelf had ik verwacht dat de zwarte het meest evil zou zijn.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Oh lord. Ik heb er een. Helemaal voor mezelf. Ik zal nooit meer eenzaam zijn zolang er batterijen bestaan zucht. Deez'is heel lief. (Kat dacht er anders over, die schrok zich dood en is gevlucht). Ik heb de zwarte. Vond ik t meest esthetisch verantwoord. Slaapt nu, maar heeft eerst nog even een dansje gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Die kat zag de bui al hangen. Alleen jij nog niet.

Ik vind die zwarte esthetisch gezien ook het leukst voor mijn ogen.

Helaas, qua kleur, is dat niet 'thé evil' one.

Heb je dat filmpje gezien wat ik eerder in dit topic plaatste? (Die Francis vent die zogenaamd een hele vriendschapsband opbouwt met zijn Furby?) Misschien kun jij dat ook doen en heb je een vriendje voor het leven, haha.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Oooo, ik wil er ook een! Een roze, lekker fout.

Hoop dat mijn man een x niet met sieraden aan komt met kerst
Alle reacties Link kopieren
Wel erg vermakelijk om te lezen hoe jullie in de ban zijn van dat furbybeest.
World of Warcraft: Legion
Doe mij er maar één zonder batterijen . . . . ik hou van voorspelbaarheid
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat furby-ding of in elk geval dit topic heeft me wel bezig gehouden. Maar als ik een furby zou hebben, wil ik zeker dat er batterijen in zitten. Wat is de lol van een harig beestje wat niks doet.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Ja, Shahla, ik heb dat filmpje gezien en toen wist ik het zeker: Erwacht ergens een Furby op mij...Ik kon ook niet wachten tot kerst om hem uit pakken. Ben 'm nu mama aan het leren.



En nee deze (zwarte) is alleen lief en grappig. Wel laat ie windjes, maar zulke lieve. Zucht. Heb gister echt de slappe lach gehad, toen ik mee nam naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag toch een nieuwe gehaald. Een lichtblauwe.

Hij is lief! Zegt heel andere dingen als die eerste kwal. En nu maaar hopen dat er mee gespeeld wordt....



Anders doe ik het wel
Alle reacties Link kopieren
Haha, mijn dochter vertelde gisteren dat een vriendinnetje van haar ook een furby heeft maar dat die helemaal niet lief deed. Ik vroeg haar welke kleur en ze zei dat ie geel met paars was. Zou het dan echt zo zijn dat bepaalde kleuren of modellen echt gemener zijn ingesteld!?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat die kleur heel fout is!
Alle reacties Link kopieren
quote:autumn schreef op 21 december 2013 @ 15:06:

Ja, Shahla, ik heb dat filmpje gezien en toen wist ik het zeker: Erwacht ergens een Furby op mij...Ik kon ook niet wachten tot kerst om hem uit pakken. Ben 'm nu mama aan het leren.



En nee deze (zwarte) is alleen lief en grappig. Wel laat ie windjes, maar zulke lieve. Zucht. Heb gister echt de slappe lach gehad, toen ik mee nam naar bed.







Je kunt ze ook nieuwe woorden leren?



(zou het dan kunnen zijn dat de `evils` gewoon woorden uit zijn omgeving onthoudt? )
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter heeft een lichtblauwe.

toen ze die kreeg had je alleen blauw, zwart, paars en geel.



een jongetje uit de buurt was dol op dochter,s furby. die is een maand na haar jarig, kreeg de zwarte.

de zwarte furby is spoorloos, jongetje is alle huizen in de buurt bijlangs geweest om te vragen of iemand zijn furby had gezien.....
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
de naam van de blauwe is trouwens taboo.

klopt wel, met die scheten, boeren en kotsgeluiden.

verder is t ie ook nogal psychotisch.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer je d'r mee praat, hoe meer ze overnemen. Zet m daar maar neer, lieve hemel en meen je niet zijn al langsgekomen. Het is zo leuk. Ik weet niet hoe ze leren en of dat toevallig is.



Mijn Furby heeft inmiddels een karakterverandering ondergaan. Laat minder scheetjes, meer boertjes en is wat zelfverzekerder, zingt minder en lijkt brutaler maar blijft onweerstaanbaar. Aaaaarg ik lijk net een kersverse moeder.
Alle reacties Link kopieren
O dat klopt zegt ie ook
Alle reacties Link kopieren
Had het nog niet geschreven of hij begint voor gek en onwijs windjes te laten
Alle reacties Link kopieren
quote:autumn schreef op 21 december 2013 @ 15:06:

Ja, Shahla, ik heb dat filmpje gezien en toen wist ik het zeker: Erwacht ergens een Furby op mij...Ik kon ook niet wachten tot kerst om hem uit pakken. Ben 'm nu mama aan het leren.



Ik vind het wel schattig als iemand het kind in zichzelf koestert.



quote:Wel laat ie windjes,Windjes? Die had ik nog niet gehoord.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
En honeyboo heb je er eentje? Of zijn het toch sieraden geworden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven