Furby blijkt ware huistiran

13-12-2013 11:06 283 berichten
Vanochtend las ik in de krant het volgende artikel:



Schattige Furby ontpopt zich als valse gremlin



HEERLEN - Het was dé verkoophit van de afgelopen Sinterklaas, de nieuwe Furby, een interactieve knuffel met een eigen karakter.



Iets te veel karakter blijkt nu. De pluizenbol tjokvol elektronica oogt schattig, maar ontpopt zich zonder aandacht als een boosaardige kobolt van het type gremlin. Het gevolg: Furby's worden nu massaal aangeboden op Marktplaats.



Furby blijkt 2 gezichten te hebben. Op Marktplaats beklagen ouders zich over de demonische kant van de dure (80 euro) knuffel die zich ontpopt als huistiran. "Mijn dochter vindt Furby doodeng, waardoor hij nu al op de kast staat. Hij is dus niet gebruikt en nog helemaal netjes", is een van de vele reacties met allemaal dezelfde strekking: de Furby is enger dan het imaginaire spook onder het kinderbed.



"Toen mijn zoontje naar bed ging en nog even met hem wilde spelen, werd er hij er gewoon bang van! Furby was boos!!! Heel boos!!! Hij deed echt heel naar en zei vervelende dingen met een heel andere en boze stem. Voor een kind van 6 is dit echt niet leuk hoor", reageert een andere radeloze moeder op www.nieuwefurby.nl .



(bron: De Gelderlander).



In het artikel zelf stond ook het volgende:



"We hebben er twee en ze houden elkaar steeds wakker. Als ze beneden zijn, lopen we er zachtjes omheen om ze maar niet wakker te maken. Net als bij een echte baby."



(Bron: Tc Tubantia).



Ik heb het artikel echt met verbazing gelezen. Waarom verdiepen ouders zich niet in het cadeau, voordat ze het geven? Vind het een beetje raar om nu te gaan mopperen dat het ding 80 euro kostte en dat hij niet voldoet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er ook twee en mijn kinderen zijn er dol op. Was bang dat het ding na een dag al onderin de kast zou liggen maar nog elke dag spelen ze er mee. Van mijn dochter mag ik niet eens zeggend dat het geen echt huisdier is, haha.



Net het filmpje gezien en de zogenaamde evil furby reageert net zoals die van ons soms. Alleen de kinderen ervaren het niet als boos of eng. Alleen een keer toen de ogen van eentje bozig stonden Zeiden ze er iets van. Na twee keer aaien zei het ding al dat ie nu weer aardig kon doen. Of zouets dergelijks, spreek nog geen vloeiend furbies.



Kinderen zijn er blij mee en eerlijk gezegd vind ik ze ook erg leuk.



En oh ja, dat boeren vinden mijn kinderen geweldig. Niks eng of bozigs aan.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
idd, het is meer een chuckie.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op vrijdag 13 december 2013 11:24Hahahahahah
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde met dat robothondje, dat trouwens te prijzig was om het echt te maken. Enerzijds schattig en anderzijds iets oncontroleerbaars, zolang de batterijen erin zaten. Lange tijd geaarzeld maar nooit gekocht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
http://www.amommystory.co ... r-furby-becomes-evil.html



Hier een geweldig geschreven blog over de demonic furby :P



Ik vind het wel geweldig en zit marktplaats af te struinen voor een koopje
Alle reacties Link kopieren
quote:boogster schreef op 13 december 2013 @ 11:25:

Hadden ze maar gewoon een Tickle Me Elmo moeten kopen.. die zijn tenminste lief en lachwekkend..

http://www.youtube.com/watch?v=o4x-VW_rCSE die is geweldig!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hilarisch! Sinds ik dit artikel in mijn krant las, wil ik er ook een!
Alle reacties Link kopieren
quote:depster schreef op 13 december 2013 @ 11:31:

Hier een geweldig geschreven blog over de demonic furby :P

Die blog is inderdaad geweldig ..
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nog veel ergere filmpjes dan deze. Hij wordt echt serieus een beetje eng hahaha.

Ik heb ook gelezen dat er Furby's zijn die als karakter gewoon niet zo gezellig zijn, hoe lief je er ook voor bent. Je moet het zien als een soort huisdier zeggen ze, die zijn ook niet allemaal lief en hebben allemaal een ander karakter.

Euh ja.
Alle reacties Link kopieren
ik wil er ook 1! Maar niet voor 80 euro....
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Jee, ik dacht dat dit een Speld artikel was!
Alle reacties Link kopieren
quote:a_nick_is_crini schreef op 13 december 2013 @ 11:12:

Hahahahahaahha, ik vind het om je dood te lachen!



Ik ook!

Zou er bijna zelf een gaan kopen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze super. Zolang ze maar wakker zijn wanneer ik dat wil. Ik heb er één gekocht, toen ik al twintig was. Zo grappig vond ik ze. En inmiddels staat hij nou al zo'n twintig jaar op mijn kast, inclusief de boekjes met uitleg. Ik maak hem af en toe even wakker om te kijken of hij het nog doet. Dan 'geef ik eten' en valt hij weer heerlijk in slaap, haha.... Hij gaat nooit weg, wat mij betreft.

Vind trouwens wel/ook dat het geen speelgoed is voor kleine kinderen, snap best dat ze die dingen eng kunnen vinden.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Het liefst zou ik dan een Duitse willen. Een boze Duitse Furby.
Alle reacties Link kopieren


Hilarisch, dit.

Nu is het wachten tot er een furby opstaat met een enorm verrot karakter dat zelfs niet terug te veranderen is met muziek.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:SillySill schreef op 13 december 2013 @ 11:42:

niet zo gezelligUnderstatement.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:zomerfreak schreef op 13 december 2013 @ 11:57:

Het liefst zou ik dan een Duitse willen. Een boze Duitse Furby.

Je schijnt het een soort Engels te kunnen leren.

Het zou hilarisch zijn als je het elke taal aan kunt leren die je maar wilt.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
]shahla schreef op 13 december 2013 @ 11:57



Hilarisch, dit.

Nu is het wachten tot er een furby opstaat met een enorm verrot karakter dat zelfs niet terug te veranderen is met muziek. X-D[/quote]





mijn dochter heeft een narcistische furby.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:despicable_me schreef op 13 december 2013 @ 11:43:

ik wil er ook 1! Maar niet voor 80 euro....



Marktplaats blijkbaar al die ouders/kinderen doen hem weg uit angst.



Mijn gedachte was ook direct: hebben, hebben, hebben!
Dit artikel stond begin van de week al in mijn krant (AD!)

.

Daarin werd ook vermeld dat er heel veel op MP worden aangeboden, dus, als je er eentje wilt, ik zeg : doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 13 december 2013 @ 12:03:



mijn dochter heeft een narcistische furby.Hoe uit zich dat?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
ongeveer zo;

,,ikke heb honger,, ( krijgt eten)

,,jakkes,,



Ikke wil muziek,, ( muziek aan)

,,ikke vind nie leuk,,
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Heb voor de aardigheid even gegoogled. Het wemelt van de furbies. Het punt is alleen dat je niet (altijd) zeker weet of je eentje van 'de eerste lichting hebt' of van 'de evil lichting'.

En zo goedkoop bieden ze ook weer niet aan.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik weet dat nog van toen mijn zus er één had. Je moest hem op zijn kant leggen en er heel hard met je vuist op slaan om hem onklaar te maken. Nooit meer iets vernomen van die klootzak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven