Geen benzine in Frankrijk

23-05-2016 09:09 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er al een topic is met rellen Frankrijk....maar niet veel mensen lezen het, niet belangrijk of zoiets. Maar misschien dat dit wel doordringt?



Bron: ANWB:



Nijpend tekort brandstof Franse tankstations



22 mei 2016 - Honderden pompstations zijn (deels) gesloten omdat ze geen benzine en/of diesel meer hebben. Daar waar nog wel brandstof te krijgen is, stonden zaterdag lange rijen.





Vooral in het noorden en westen van Frankrijk, onder meer in de bij toeristen populaire regio’s Normandië en Bretagne, is de situatie penibel. Maar ook rond Lyon staan verschillende tankstations droog. Het gaat dan vooral om benzinepompen langs N-wegen of bij supermarkten.



Het tekort en de gebrekkige bevoorrading is het gevolg van stakingen. Veel automobilisten zijn de laatste dagen brandstof gaan hamsteren, wat ook weer tot tekorten leidde. Bij meerdere tankstations is een maximum afname ingesteld.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
De reden van dit alles is dit:



De regering van president Hollande wil het werkgevers onder meer mogelijk maken werknemers gemakkelijker te ontslaan. Ook mag er een lagere uitbetaling van overuren plaatsvinden. De bonden zijn woedend, maar Hollande betoogt dat de maatregelen meer werkgelegenheid tot gevolg hebben.



Het is mij altijd al een raadsel hoe regeringen keer op keer weer beweren dat verlaging van salarissen en loon tot gevolg zouden hebben dat het dan beter gaat, met name een verlaging van de werkloosheid!

Dit is natuurlijk kolder, als mensen minder verdienen geven ze minder uit, dus vallen zaken om, in Nederland kun je dat ook goed zien, dank zij de crisis liggen hier hele winkelcentra plat, V en D, Blokker, Hema, Mansfield noem maar op, ze vallen allemaal om.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Ik weet dat er al een topic is met rellen Frankrijk....maar niet veel mensen lezen het, niet belangrijk of zoiets. Maar misschien dat dit wel doordringt?



Waarom zou het moeten doordringen? Zo belangrijk is dit nieuws inderdaad niet voor ons, anders dan voor degenen die van plan zijn met de auto door Frankrijk te reizen.



De Franse arbeidswetgeving is compleet doorgeslagen, waardoor oa de grote multinationals hun werkzaamheden naar andere landen verplaatsen. Het werd tijd dat er eens iets aan gedaan werd.
Werkelijk. Je denkt dat dat de reden is dat die winkels zijn omgevallen of op omvallen staan? He, nou. Gelukkig zit jij niet in de politiek want dat heeft er namelijk niets mee te maken gehad.
quote:-NummerZoveel- schreef op 23 mei 2016 @ 09:36:

Ik weet dat er al een topic is met rellen Frankrijk....maar niet veel mensen lezen het, niet belangrijk of zoiets. Maar misschien dat dit wel doordringt?



Waarom zou het moeten doordringen? Zo belangrijk is dit nieuws inderdaad niet voor ons, anders dan voor degenen die van plan zijn met de auto door Frankrijk te reizen.



De Franse arbeidswetgeving is compleet doorgeslagen, waardoor oa de grote multinationals hun werkzaamheden naar andere landen verplaatsen. Het werd tijd dat er eens iets aan gedaan werd.



Compleet mee eens. Ze hebben meer dan 30 vakantiedagen en een werkweek van 35 uur maximaal. Zo heel heel slecht hebben de franse medewerkers het echt niet. Daarbij secundaire arbeidsvoorwaarden waar wij alleen maar van kunnen kwijlen (denk aan meestal volledig betaalde ziektekostenverzekering en pensioen). Pensioengerechtigd op je 58ste/60ste (ligt aan de branche). Moet ik je even helpen herinneren hoe hoog die hier momenteel is? En whoop whoop die in Frankrijk willen ze verhogen tot 62. Ook iets waar we hier al lang niet meer over kunnen dromen



Het is in Frankrijk bijna onmogelijk iemand te ontslaan. In Nederland is dat al moeilijk, in Frankrijk is dit nog vele malen moeilijker. Misschien moet je je eerst eens verdiepen in de echte materie TO....
Fransen hebben inderdaad bizar goede arbeidsvoorwaarden en een totaal vermolmd systeem. Deze stakingen zijn in mijn ogen ontzettend kortzichtig.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 23 mei 2016 @ 09:28:

Dit is natuurlijk kolder, als mensen minder verdienen geven ze minder uit, dus vallen zaken om, in Nederland kun je dat ook goed zien, dank zij de crisis liggen hier hele winkelcentra plat, V en D, Blokker, Hema, Mansfield noem maar op, ze vallen allemaal om.



TO.. Dit heeft echt niks met elkaar te maken.



Verder, wat moet precies tot ons doordringen?
quote:Orangetree schreef op 23 mei 2016 @ 09:36:

Werkelijk. Je denkt dat dat de reden is dat die winkels zijn omgevallen of op omvallen staan? He, nou. Gelukkig zit jij niet in de politiek want dat heeft er namelijk niets mee te maken gehad.



Niet?

Leg eens uit want mij lijkt het wel een logisch vervolg, tering en nering enzo
Dat heeft puur te maken dat al deze winkels niet/of te laat ingestapt zijn in de vernieuwingen op winkelvlak. Mensen veranderen, de manier van winkelen veranderde, deze winkels bleven hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Fransen grijpen snel naar het stakingswapen. Onderhandelen, consensus, dat zijn vreemde woorden voor hen. Hun arbeidsvoorwaarden zijn voor NL begrippen onvoorstelbaar. Daar mag best het mes in, wil Frankrijk weer concurrerend worden.



Paar jaar geleden was er ook een staking, wij waren toen in Frankrijk en op de Franse radio werd al aangekondigd dat je nu moest tanken, want over twee dagen was het op. Heb mijn man toen langs de pomp gestuurd, die het maar onzin vond want de NL kranten en radio zeiden er niets over. Bij de pomp was het drukker dan normaal, toch maar volgegooid.



Achteraf was ie toch wel blij, anders waren we niet thuis gekomen. lange rijen langs de autoroute. Collega's van mijn waren toen echt gestrand.
quote:Orangetree schreef op 23 mei 2016 @ 10:15:

Dat heeft puur te maken dat al deze winkels niet/of te laat ingestapt zijn in de vernieuwingen op winkelvlak. Mensen veranderen, de manier van winkelen veranderde, deze winkels bleven hetzelfde.Tel daar een totaal wanbeleid door Sun Capital bij op, dat alleen gericht was om op korte termijn zo snel mogelijk zo veel mogelijk winst te maken, waardoor er te weinig is geinvesteerd in duurzame groei en toekomstbestendigheid. Ja, dat gaat misschien 5 jaar goed, maar 10 jaar red je er niet mee.
Daarbij worden salarissen niet VERLAAGD. Maar het overwerk tarief komt meer in lijn met de rest van europa. In veel bedrijven in Frankrijk wordt overwerk tot 300% betaald. In NL is dat over het algemeen gewoon 100%. We leven niet meer in de jaren 90. Fransen miepen en mauwen al heel erg snel. Kortom, zo heel slecht hebben die Franse werknemers het niet. De werkeloosheid is enorm en er MOET wat gebeuren. Dit zijn hele logische maatregelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 23 mei 2016 @ 10:42:

Daarbij worden salarissen niet VERLAAGD. Maar het overwerk tarief komt meer in lijn met de rest van europa. In veel bedrijven in Frankrijk wordt overwerk tot 300% betaald. In NL is dat over het algemeen gewoon 100%. We leven niet meer in de jaren 90. Fransen miepen en mauwen al heel erg snel. Kortom, zo heel slecht hebben die Franse werknemers het niet. De werkeloosheid is enorm en er MOET wat gebeuren. Dit zijn hele logische maatregelen.Wat heeft dat er nou mee te maken? Wij worden hier in Nederland gewoon zwaar onderbetaald en je juicht het nog toe ook?!
Ik vind helemaal niet dat we in Nederland zwaar onderbetaald worden. Vraag me af waar je dat op baseert eigenlijk. Onze inkomens en koopkracht zijn wereldwijd gemiddeld een van de hoogsten....
"Nederlanders grootverdieners in de wereld (20-6-2013)

Amsterdam, 20 juni 2013 – Nederlandse lonen behoren tot de hoogste in de wereld. De lonen van managers, professionals, technici en administratieve medewerkers komen steevast voor in de top vijf van best betaalde werknemers ter wereld. Dat blijkt uit de Loonwijzer/ Monsterboard Wage Index, een onderzoek naar loonontwikkeling en de arbeidsmarkt in 70 landen. Voor het onderzoek werden wereldwijd 123.097 respondenten naar hun salaris gevraagd.





Om internationaal te kunnen vergelijken werd gerekend in dollars. Daaruit blijkt dat Nederlandse managers wereldwijd op twee staan met een gemiddeld bruto loon van 26,90 dollar per uur en daarmee alleen Amerikaanse managers (31,10 dollar) voor zich dulden. Ook administratieve medewerkers uit Nederland (17,10 dollar) vinden we terug op de tweede plaats, waar alleen Duitsers meer verdienen met een gemiddeld bruto uurloon van 17,50 dollar. Kijkend naar andere landen scoren Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Zweden ook goed (bekijk de relevante tabellenuit de Loonwijzer/Monsterboard Wage Index). Ten opzichte van vorig jaar is het beeld niet veel veranderd, ook toen bleken Nederlanders en andere traditioneel westerse economieën hun personeel het beste te betalen.



Uit de analyse van Loonwijzer en Monsterboard blijkt dat Nederlanders bovendien gunstig uit de bus komen als het gaat om koopkracht. Zo bezetten Nederlandse administratieve medewerkers zelfs de eerste positie in hun beroepsgroep als het gaat om wereldwijde koopkracht. Om de koopkracht te meten wordt gebruik gemaakt van de Big Mac Index, een methode van opinieblad The Economist waarbij wordt gekeken hoeveel Big Macs iemand van zijn uurloon kan kopen in eigen land. Administratieve krachten kunnen in Nederland 3,1 Big Macs kopen terwijl Duitsers met een hoger bruto uurloon slechts 2,6 grote hamburgers kunnen kopen. Nederlandse managers leveren iets in qua koopkracht, ze kunnen 4,2 Big Macs kopen terwijl managers uit het Verenigd Koninkrijk (4,4 Big Macs) en Zuid-Afrika (4,6 Big Macs) minder verdienen, maar meer hamburgers kunnen kopen. Managers uit de Verenigde Staten kunnen maar liefst vijf Big Macs van hun uurloon kopen."
Alle reacties Link kopieren
Haha ja Want die 123 duizend mensen vertegenwoordigen de miljarden mensen?



De top van de rijke trekt dat stukje natuurlijk zo recht in Nederland. Dat is niet zo moeilijk. Maar de gemiddelde gewone Hollander heeft het hier echt niet breed!
Je snapt het nog steeds niet. De gemiddelde hollander heeft het breder dan 99% van de gemiddelde wereldbevolking.
Maar zelf googelen is ook een optie. Met woorden als koopkracht en inkomen en wereld kom je een heel eind ;)



Misschien omdat ik uit een ander werelddeel kom hoor. En ik snap dat iedereen altijd meer wil. Maar de gemiddelde nederlander heeft het wel breed tov het gros van de wereldbevolking. En retegoed. Zorg, verzorging, sociaal stelsel etc etc. Dingen die hier vanzelfsprekend zijn zijnzelfs in andere eerste wereldlanden niet vanzelfsprekend (US bijvoorbeeld)
Maar je opmerking dat men hier zwaar wordt onderbetaald raakt dus kant noch wal
quote:cookiedevil schreef op 23 mei 2016 @ 14:12:

Haha ja Want die 123 duizend mensen vertegenwoordigen de miljarden mensen?



De top van de rijke trekt dat stukje natuurlijk zo recht in Nederland. Dat is niet zo moeilijk. Maar de gemiddelde gewone Hollander heeft het hier echt niet breed!



Denk je dat echt? Heb je uberhaupt wel eens gereisd en verder gekeken dan Nederland?



Tuurlijk zijn er mensen die het niet breed hebben. Maar "niet breed" in onze ogen, is ronduit lux in de ogen van vele anderen.



De meeste mensen in NL hebben een dak boven hun hoofd, kleren aan hun lijf, en voldoende voedsel om in leven te blijven. Water kun je zelfs overal gratis krijgen.



Dat lijkt voor jou misschien heel minimaal, maar in veel landen is dat al een teken dat je het goed voor elkaar hebt.



En dan hebben we het nog niet over onze gemeenschappelijke toegang tot gratis onderwijs en goede basiszorg, laat staan over extreme luxe zoals mobieltjes en computers, die ook vrijwel iedereen in NL zich kan veroorloven.
quote:Orangetree schreef op 23 mei 2016 @ 14:17:

Maar de gemiddelde nederlander heeft het wel breed tov het gros van de wereldbevolking. En retegoed. Zorg, verzorging, sociaal stelsel etc etc. Dingen die hier vanzelfsprekend zijn zijnzelfs in andere eerste wereldlanden niet vanzelfsprekend (US bijvoorbeeld)Dat geldt ook dichter bij huis. In België betaal je bijv zelf voor ziekenhuisopnames en voor medicatie, in de UK is een "WW-uitkering" 73 Pond per week. Dat is net genoeg om niet dood te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:cookiedevil schreef op 23 mei 2016 @ 14:12:

Haha ja Want die 123 duizend mensen vertegenwoordigen de miljarden mensen?



De top van de rijke trekt dat stukje natuurlijk zo recht in Nederland. Dat is niet zo moeilijk. Maar de gemiddelde gewone Hollander heeft het hier echt niet breed!Waar baseer jij dat dan op? En als je nu gaat vertellen dat je dat ziet in je omgeving dan kijk je dus echt niet verder dan je neus lang is.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 23 mei 2016 @ 09:28:

De reden van dit alles is dit:



De regering van president Hollande wil het werkgevers onder meer mogelijk maken werknemers gemakkelijker te ontslaan. Ook mag er een lagere uitbetaling van overuren plaatsvinden. De bonden zijn woedend, maar Hollande betoogt dat de maatregelen meer werkgelegenheid tot gevolg hebben.



Nu moet ik zeggen dat de Fransen met een 35 urige werkweek, een record aan vakantiedagen en pensioen met 60 arbeidsvoorwaarden hebben waar je internationaal niet mee kunt concurreren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 23 mei 2016 @ 09:28:

De reden van dit alles is dit:



De regering van president Hollande wil het werkgevers onder meer mogelijk maken werknemers gemakkelijker te ontslaan. Ook mag er een lagere uitbetaling van overuren plaatsvinden. De bonden zijn woedend, maar Hollande betoogt dat de maatregelen meer werkgelegenheid tot gevolg hebben.



Het is mij altijd al een raadsel hoe regeringen keer op keer weer beweren dat verlaging van salarissen en loon tot gevolg zouden hebben dat het dan beter gaat, met name een verlaging van de werkloosheid!

Dit is natuurlijk kolder, als mensen minder verdienen geven ze minder uit, dus vallen zaken om, in Nederland kun je dat ook goed zien, dank zij de crisis liggen hier hele winkelcentra plat, V en D, Blokker, Hema, Mansfield noem maar op, ze vallen allemaal om.



De oorzaak dat die winkels niet goed draaien komt niet door de crisis (die is al een tijdje voorbij) maar door een andere bestedingspatroon. De meeste winkeliers hebben dat alleen nog niet door. Die denken nog steeds dat het "na de crisis" wel weer goed komt. Die hebben niet door dat de wereld tijdens de crisis is veranderd en dat veel mensen door hebben dat er meer is dan spullen kopen. Tegenwoordig zitten restaurants en cafe's vol op doordeweekse dagen, ook in provinciesteden. Dat geld wordt niet meer uitgegeven in winkels. Mensen hebben door dat er leukere dingen mogelijk zijn.



En v.w.b. Frankrijk: de loonkosten staan daar totaal niet meer in verhouding tot de productiviteit. Als daar niets aan wordt gedaan dan hoeft er binnenkort niet meer nagedacht te worden over de economie, want die is er dan gewoon niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 23 mei 2016 @ 18:02:

[...]





En v.w.b. Frankrijk: de loonkosten staan daar totaal niet meer in verhouding tot de productiviteit. Als daar niets aan wordt gedaan dan hoeft er binnenkort niet meer nagedacht te worden over de economie, want die is er dan gewoon niet meer.Spijker op de kop
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven