Geen huizen voor asielzoekers

01-04-2015 10:48 3121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Asielzoekerscentra met vluchtelingen die recht hebben op een woning zijn overvol door gebrek aan onderdak.



Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA), schrijft de Volkskrant woensdag.



Er zouden nu ruim 13.000 vluchtelingen met een verblijfsvergunning op een huis wachten. In totaal zitten er ongeveer 25.000 vluchtelingen in asielzoekerscentra. De gemeentes zeggen dat er niet genoeg vrijgekomen huurwoningen zijn om de achterstand en de vraag naar huizen weg te werken.







Ach jee, en de Nederlanders wachten al jaaaaren op een betaalbare woning. Maar de regering vond het nodig om woningwetwoningen te verkopen zodra ze vrij kwamen. Daarnaast zijn alle bejaardentehuizen gesloten dus de bejaarden kunnen ook geen kant op!



Wat een ontzetten infantiel beleid dit!

If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Tja, zat er dik in. Pardon op pardon op pardon en dan raar opkijken dat er niet voldoende huisvesting is. Ik zou ook geen oplossing weten, je kunt er moeilijk even een flat bijbouwen, geen ontwikkelaar die zich daaraan brandt.
Alle reacties Link kopieren
Laat men de asielzoekers verplaatsen naar een ander EU land. Er zijn er genoeg waar nog veel meer ruimte is dan in NL.
Nou, als jij zo kort door de bocht ga doe ik dat ook.



Want ach jee, die domme Nederlanders voelen zich te goed voor de appartementen in achterstandswijken. Hier in de flat staan meerdere appartementen al maanden leeg, omdat die arrogante Nederlanders niet in een 3-kamerflat in een achterstandwijk willen wonen.



Dus het is de schuld van de regering. Vluchtelingen moet je in mijn ogen ook helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 01 april 2015 @ 10:52:

Dus het is de schuld van de regering. Vluchtelingen moet je in mijn ogen ook helpen.Ja, maar als er gewoonweg geen goedkope huurhuizen zijn houdt het wel op natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 01 april 2015 @ 10:50:

Tja, zat er dik in. Pardon op pardon op pardon en dan raar opkijken dat er niet voldoende huisvesting is. Ik zou ook geen oplossing weten, je kunt er moeilijk even een flat bijbouwen, geen ontwikkelaar die zich daaraan brandt.



Met één flat red je het niet. Het cijfer ligt nu op 13.000, maar reken er even op dat met evt. herenigingen e.d. nog iets bijkomt.



Dan zullen we dus érgens in Nederland een compleet dórp uit de grond moeten zien te stampen om deze mensen te huisvesten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 01 april 2015 @ 10:54:

[...]

Met één flat red je het niet. Het cijfer ligt nu op 13.000, maar reken er even op dat met evt. herenigingen e.d. nog iets bijkomt.



Dan zullen we dus érgens in Nederland een compleet dórp uit de grond moeten zien te stampen om deze mensen te huisvesten.Yep. En de kans dat deze mensen doorstromen naar een koopwoning lijkt me ook niet erg aannemelijk, dus er blijft een flinke druk op de huurwoningmarkt liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Titanic40 schreef op 01 april 2015 @ 10:52:

Laat men de asielzoekers verplaatsen naar een ander EU land. Er zijn er genoeg waar nog veel meer ruimte is dan in NL.Hoe zie je dat precies voor je? Ik denk niet dat andere EU landen op onze asielzoekers zitten te wachten. Want dat zijn het. Onze asielzoekers, die een Nederlandse verblijfsvergunning hebben. Een probleem voor Nederland, dat je niet in een willekeurig ander EU land kunt dumpen.
Er is al zo lang een tekort aan sociale huurwoningen, acht jaar wachten is geen uitzondering. Wellicht dat dit nieuws zorgt voor wat actie, maar ik vrees van niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de indruk dat er sowieso te weinig betaalbare huurwoningen over blijven. Er worden veel woningen gesloopt en vervangen door koopwoningen. Of de huurwoningen zelf worden verkocht.

Voor mensen die geen woning kunnen of willen kopen blijven wat flatjes over hier en daar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Titanic40 schreef op 01 april 2015 @ 10:52:

Laat men de asielzoekers verplaatsen naar een ander EU land. Er zijn er genoeg waar nog veel meer ruimte is dan in NL.



Idd! In Breda hebben ze zelfs de gevangenis hiervoor in gebruik genomen. Belachelijk. Ze komen hier nog wel van terug over een paar jaar. Maar dan Is het kwaad

Al geschied
Alle reacties Link kopieren
Hmm, hier staan best veel kantoorpanden nog steeds leeg. Waarom bouwen ze daar geen appartementen in? Of is er een wet die dit verbiedt?

Er worden nog wel kantoren bijgebouwd, tenminste als de plannen doorgaan (geen idee wat de gemeenteraad nu van plan is sinds de verkiezingen van vorig jaar).

Want bedrijven willen (blijkbaar) alleen in gloednieuwe panden zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatrose schreef op 01 april 2015 @ 10:52:

Nou, als jij zo kort door de bocht ga doe ik dat ook.



Want ach jee, die domme Nederlanders voelen zich te goed voor de appartementen in achterstandswijken. Hier in de flat staan meerdere appartementen al maanden leeg, omdat die arrogante Nederlanders niet in een 3-kamerflat in een achterstandwijk willen wonen.







Daar geloof ik helemaal niets van. Met wacttijden die oplopen tot minimaal 5 jaar en wel 10 jaar voor een mooi huis, staat er echt geen sociale woningbouw leeg. In de gemeente waar ik woon gaan oude huurders er s ochtends uit en komen de nieuwe huurders s middags. Eventuele dingen die nog gedaan moeten worden door de woningbouw gebeuren als je er al woont.



Een bepaald percentage van de huizen wordt nu al met voorrang toegewezen aan asielzoekers maar dat kan je niet met alle huizen doen andets komen de normaal ingeschrevenen nooit meer aan de buurt.



Er is gewoon een gebrek aan goede betaalbare huizen in Nedeland. Terwijl er veel dure koophuizen keegstaan blijven die maar bijgebouwd worden. Worden er huurhuizen gebouwd da zijn dat ook dure huizen voor verhuur in de vrije sector.Er zouden juist meer goedkope woningen gebouwd moeten word
Alle reacties Link kopieren
quote:Crimson schreef op 01 april 2015 @ 11:02:

[...]





Hoe zie je dat precies voor je? Ik denk niet dat andere EU landen op onze asielzoekers zitten te wachten. Want dat zijn het. Onze asielzoekers, die een Nederlandse verblijfsvergunning hebben. Een probleem voor Nederland, dat je niet in een willekeurig ander EU land kunt dumpen.



Nu direct een stop erop. Een verblijfsvergunning kan ingetrokken worden. Onze asielzoekers, van het woord alleen al

Gaan mijn haren rechtovereind staan
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizziewizzie schreef op 01 april 2015 @ 11:13:

Hmm, hier staan best veel kantoorpanden nog steeds leeg. Waarom bouwen ze daar geen appartementen in? Of is er een wet die dit verbiedt?

Je kunt niet zomaar een kantoorpand ombouwen tot woningruimte; badkamer, toiletten, keukens ontbreken bijvoorbeeld en dat moet alsnog ingebouwd worden. Wie gaat die kosten dragen? Geen ontwikkelaar die daar geld in gaat investeren want het brengt helemaal niets op. Plaatselijke overheid heeft ook geen geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat de woningbouwverenigingen hiervoor verantwoordelijk zijn. Ze gooien 20-25% op de huurprijs als iemand verhuist. Dat zijn pas maffiosi die het land al jaren in een ijzeren greep houden. Nieuwe woningen bouwen doen ze niet maar ze sponsoren wel cruiseships. Fraude en corruptie komt veel voor. Laat de overheid daar maar eens hard ingrijpen.



Al die vluchtelingen passen in 1 dorp. Er is geen plek in Nederland voor nog 1 dorp? Ik zoek ook al 7 jaar naar een ander huis maar ik geef daar degene de schuld van die er verantwoordelijk zijn, de overheid, wbven en de gemeente. Wat een mafklappers zijn dat zeg.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 01 april 2015 @ 11:17:

[...]



Je kunt niet zomaar een kantoorpand ombouwen tot woningruimte; badkamer, toiletten, keukens ontbreken bijvoorbeeld en dat moet alsnog ingebouwd worden. Wie gaat die kosten dragen? Geen ontwikkelaar die daar geld in gaat investeren want het brengt helemaal niets op. Plaatselijke overheid heeft ook geen geld.



Ik weet niet hoor, maar ik heb in meerdere panden op dat industrieterrein gewerkt, maar overal was een heel blok met toiletten. En overal was ook een keukentje. Wel zonder fornuis.

Tja er moet wel iets aan gedaan worden om het om te bouwen tot een echte woonruimte, maar nu staat het leeg. Kost lijkt me ook geld.

Er wordt naar mijn smaak teveel in de kanniet modus gedacht met dit soort dingen. En er wordt teveel in de "wat brengt het op" modus gedacht.



Die mensen zijn niet voor niks gevlucht, het is oorlog daar, een ellende die we ons niet kunnen voorstellen. Ik vind dat we ze moeten helpen. Hoe dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 01 april 2015 @ 11:17:

[...]



Je kunt niet zomaar een kantoorpand ombouwen tot woningruimte; badkamer, toiletten, keukens ontbreken bijvoorbeeld en dat moet alsnog ingebouwd worden. Wie gaat die kosten dragen? Geen ontwikkelaar die daar geld in gaat investeren want het brengt helemaal niets op. Plaatselijke overheid heeft ook geen geld.Bovendien zijn kantoorgebouwen gebouwd op flexibele inrichting, dus de dragende constructie bestaat meestal uit kolommen, waar dan dunne verplaatsbare tussenwanden in kunnen worden geplaatst al naar gelang de behoefte aan grotere of kleinere kantoorruimtes. En ik neem aan dat je niet graag elke zucht die de buren slaken wilt kunnen horen vanwege het feit dat de tussenmuren maar ca. 3 cm dik zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizziewizzie schreef op 01 april 2015 @ 11:22:

[...]

Ik weet niet hoor, maar ik heb in meerdere panden op dat industrieterrein gewerkt, maar overal was een heel blok met toiletten. En overal was ook een keukentje. Wel zonder fornuis.

Tja er moet wel iets aan gedaan worden om het om te bouwen tot een echte woonruimte, maar nu staat het leeg. Kost lijkt me ook geld.

Er wordt naar mijn smaak teveel in de kanniet modus gedacht met dit soort dingen. En er wordt teveel in de "wat brengt het op" modus gedacht.

Die mensen zijn niet voor niks gevlucht, het is oorlog daar, een ellende die we ons niet kunnen voorstellen. Ik vind dat we ze moeten helpen. Hoe dan ook.Voor tijdelijke opvang zou het inderdaad wel kunnen, maar niet als je van die mensen verwacht dat ze hier daadwerkelijk een bestaan opbouwen met een eventueel gezin. In dat kader lijkt het me ook wenselijker om tijdelijke verblijfsvergunningen af te geven en te stoppen met permanente vergunningen. Kunnen ze terug als de situatie veilig is en hun land weer helpen opbouwen en komen hier weer woningen vrij.
Alle reacties Link kopieren
quote:perveniunt schreef op 01 april 2015 @ 11:14:

[...]





Nu direct een stop erop. Een verblijfsvergunning kan ingetrokken worden. Onze asielzoekers, van het woord alleen al

Gaan mijn haren rechtovereind staan



Het gaat hier om asielzoekers met een verblijfsvergunning voor Nederland. Ik kan het niet leuker voor je maken, maar dat zijn toch echt asielzoekers waar Nederland verantwoordelijk voor is. Je kunt ze niet even in België dumpen.

Ik denk niet dat verblijfsvergunningen zomaar ingetrokken kunnen worden omdat er een tekort aan huurwoningen is.
quote:sugarmiss schreef op 01 april 2015 @ 11:13:

[...]





Daar geloof ik helemaal niets van. Met wacttijden die oplopen tot minimaal 5 jaar en wel 10 jaar voor een mooi huis, staat er echt geen sociale woningbouw leeg. In de gemeente waar ik woon gaan oude huurders er s ochtends uit en komen de nieuwe huurders s middags. Eventuele dingen die nog gedaan moeten worden door de woningbouw gebeuren als je er al woont.



Een bepaald percentage van de huizen wordt nu al met voorrang toegewezen aan asielzoekers maar dat kan je niet met alle huizen doen andets komen de normaal ingeschrevenen nooit meer aan de buurt.



Er is gewoon een gebrek aan goede betaalbare huizen in Nedeland. Terwijl er veel dure koophuizen keegstaan blijven die maar bijgebouwd worden. Worden er huurhuizen gebouwd da zijn dat ook dure huizen voor verhuur in de vrije sector.Er zouden juist meer goedkope woningen gebouwd moeten word

Daar mag jij best niks van geloven. En wellicht zit er wel een verhaal achter, dat weet ik niet. Het enige wat ik zie is een prima appartementje dat al zeker vier maanden leeg staat, zonder dat er in geklust wordt oid.

Maar net zoals dit niet zo simpel is als wat ik zie, is het verhaal mbt de asielzoekers dat ook niet. TO gooit een heleboel dingen op één hoop en legt relaties die er niet zijn. Wat hebben 'de bejaarden' er nu mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 01 april 2015 @ 11:17:

Ik vind dat de woningbouwverenigingen hiervoor verantwoordelijk zijn. Ze gooien 20-25% op de huurprijs als iemand verhuist. Dat zijn pas maffiosi die het land al jaren in een ijzeren greep houden. Nieuwe woningen bouwen doen ze niet maar ze sponsoren wel cruiseships. Fraude en corruptie komt veel voor. Laat de overheid daar maar eens hard ingrijpen.



Al die vluchtelingen passen in 1 dorp. Er is geen plek in Nederland voor nog 1 dorp? Ik zoek ook al 7 jaar naar een ander huis maar ik geef daar degene de schuld van die er verantwoordelijk zijn, de overheid, wbven en de gemeente. Wat een mafklappers zijn dat zeg.Woningbouwverenigingen maken de regels niet, ze voeren de regels uit. De overheid maakt de regels. De overheid bepaalde eind jaren '90 ook dat de woningbouwcorporaties moesten privatiseren, moesten gaan speculeren, moesten gaan bouwen voor andere doelgroepen dan sociale woningbouw, moesten gaan investeren en bovendien mochten goedlopende woningbouwcorporaties ook nog eens een deel van hun reserve inleveren ten behoeve van de Vogelaarwijken (of Prachtwijken of Krachtwijken) die de regering had benoemd, waardoor ze dat geld niet meer konden gebruiken om hun eigen woningen te onderhouden/renoveren of nieuwbouw te plegen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Crimson schreef op 01 april 2015 @ 11:26:

[...]





Het gaat hier om asielzoekers met een verblijfsvergunning voor Nederland. Ik kan het niet leuker voor je maken, maar dat zijn toch echt asielzoekers waar Nederland verantwoordelijk voor is. Je kunt ze niet even in België dumpen.

Ik denk niet dat verblijfsvergunningen zomaar ingetrokken kunnen worden omdat er een tekort aan huurwoningen is.

Nee, dat zou lekker zijn als dat zou kunnen.



We hebben hier in Nederland een ontzettend laag aantal (en percentage) asielzoekers in vergelijking met andere Europese landen. Neemt niet weg dat er iets moet gebeuren aan het huisvestingsprobleem, maar om dan gelijk te roepen dat 'we' 'die asielzoekers' maar het land uit moeten schoppen...
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 01 april 2015 @ 11:26:

[...]



Voor tijdelijke opvang zou het inderdaad wel kunnen, maar niet als je van die mensen verwacht dat ze hier daadwerkelijk een bestaan opbouwen met een eventueel gezin. In dat kader lijkt het me ook wenselijker om tijdelijke verblijfsvergunningen af te geven en te stoppen met permanente vergunningen. Kunnen ze terug als de situatie veilig is en hun land weer helpen opbouwen en komen hier weer woningen vrij.Met zulke tijdelijke verblijfsvergunningen kan er niks opgebouwd worden door die mensen. Een gebied kan wel tientallen jaren onveilig zijn. wil je mensen na zo'n lange tijd nog terugsturen? Kinderen die in Nederland geboren en geschoold zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven